Jump to content

A4 - B5 - избор (4х4 или само предно)


Recommended Posts

Винаги в някоя тема има колеги,които искат да налагат мнения,че Аудита са с много смешна и евтина подръжка,което в действителност не е така,но както и да е излишно е да се спори,все пак тука всички пишешти те имаме Аудита и всеки за себеси знае и съм сигурен,че не е дал малко пари за проблеми от най различно естество.Относно автора на темата му пожелавам най искренно да намери що годе читав автомобил,защото в противен случай ще му се разкаже играта откъм пари и тогава ще види в действителност за какви кинти иде на въпрос за 16+годишна кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 84
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Всеки трябва да си направи сметката и да си прецени дали може да си позволи. За едни поддръжката не е скъпа, на други им идва в повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига глупости. Подръжката за едни е скъпа, защото имат ниски доходи. За други е скъпа, защото не им се дават пари! А на повечето мерака ни е повече към колите, и ги караме и потдържаме с мерак и затова ни е евтино /душевно/! Няма какво да се лъжем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не е така. Тази цена с новата турбина ли е?

 

 

със све по нея.......

 

В това число и гумите два комплекта с по двойки чисто нови премиум гуми. В смисъл че са чифт зимни и чифт летни премиум на по 4 хил.км едните другите нямат и 2 хил.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да си носиш резервна бобина в багажника.

 

Крайно подвеждаща информация.

При смяна на бобините с чисто нови 4бр при сервизна акция - изправни кабели и редовна смяна на свещите с хубаво според пробега - проблем с гърмяща бобина е невъзможен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги в някоя тема има колеги,които искат да налагат мнения,че Аудита са с много смешна и евтина подръжка,което в действителност не е така,но както и да е излишно е да се спори,

 

Стоян е прав като казва че такава кола за такива пари друга няма. Проблема е че както казах е премиум, ако частите са евтини то са много и различни. И цената за труд когато я плащаш по сервизите с времето става неприятна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво толкова ви се троши по тия коли? Моите последните две за 6 години нищо не съм правил на практика и не е имало и нужда, ремонти за 2-300лв. Като чете човек във форума и очаква едва ли не да му трябва карта за някой сервиз и каско с екстра пътна помощ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крайно подвеждаща информация.

При смяна на бобините с чисто нови 4бр при сервизна акция - изправни кабели и редовна смяна на свещите с хубаво според пробега - проблем с гърмяща бобина е невъзможен.

 

Като го писах това имах в предвид да си носиш една резервна докато смениш всички. В моя случай стана така, че купих колата, почнах да я карам(след смяна на ролки, ремъци, масла...) и в един момент едната бобина изтреща и останах на пътя. Не съм купувал на куп 4 бобини за да ги сменя наведнъж. Не съм имал проблеми с вече подменена бобина, за сервизни акции просто дочувах от тук-там(ако имаш инфо за такава акция на сегашното ми 2.7 ще се радвам да разясниш на лс). Свещите бяха NGK.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз за 120 х. км. и 9 години съм доволен от 20 годишния си кошер. Нито турбо, рейка, абс, бобина, дебитомер съм сменял до сега. Колата ми струва 12-13 х. лв. и до като не почне да се разпада няма как да я дам за 2-3 к., колкото вървят на пазара.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам инфо за акции.

От 7 години карам AWT и може да се каже че съм му научил простотиите.

За акцията по смяната прочетох във форума - звъннах в Порше - там ми казаха какво и как - отидох и за около 1 час след проверка на старите които си бяха оригиналните на 8-9 години ми ги подмениха с нови за без пари и по живо по здраво си тръгнах.

От тогава съм минал близо 60.000 пробег и съм сменил 2 пъти свещите защото я карам на газ и нямам проблеми.

 

Държа да отбележа че 2 от оригиналните ми бобини изгърмяха но си ги пазех и при постъпване в Порше ги предоставих за да са си 4 еднакви и така.

 

За всичките години правих едно ненужно рециклиране на турбото.

Смяна на дебитомер защото по моя вина прецаках стария.

Ремъци и ролки и масло е ясно.

Пълно ревизиране (има и тема кое как) на мотора и прилежащите му системи.

И други дребни неща.

Козметиките които съм добавял през годините т.е салон,джанти,карбони,табла и прочие не ги включвам в общия списък.

Като цяло автомобила го олучих с повече екстри отколкото са ми нужни.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво толкова ви се троши по тия коли? Моите последните две за 6 години нищо не съм правил на практика и не е имало и нужда, ремонти за 2-300лв. Като чете човек във форума и очаква едва ли не да му трябва карта за някой сервиз и каско с екстра пътна помощ...

Ами....хората рядко пускат теми с хвалби, да изкажат задоволството си от благополучната биография на своя автомобил. В масовия случай, колегите във форума пускат теми когато имат някакъв проблем. Затова преобладаващите теми са за строшени детайли, ремонти и ходене по мъките. Разбира се, че не всяко Ауди прекарва повече време в сервиза отколкото в ръцете на собственика си. Няма спор че поддръжката е скъпичка за нашия джоб, но не е чак толкова страшно ако колата се поддържа с постоянство и старание за да не се натрупват проблеми, които да еслакират наведнъж!

Редактирано от Fireblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е същите правиха и моята, разликата която субективно осещам е може би около 200-300 об/мин повече за да тръгне, В смисъл че все едно буста идва малко по-късно. Но истината е че като максимални стойности не хващам разлика. По принцип там малко са си повярвали, къде има защо къде не.

Има мисля към литър масло при торсена което е хубаво да се сменя отвреме на време като на всяка друга раздатка. Но не съм точно сигурен с какво масло беше вътре.

Точно ей там се усеща разликата в двете горива.На бензин излита от 2000 оборота, а на чесън на 2300.Каквито и настройки да правим, никога няма да докараме вървежа, както на бензин(дори и на атмосферен мотор се усеща разликата).Но пък ако искаш фън ....превключваш, стига тримовете да не са осрани от калпави настройки на газта, че тогава и на бензин курец :).
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги в някоя тема има колеги,които искат да налагат мнения,че Аудита са с много смешна и евтина подръжка,

В темата не става дума за "аудитата", а за конкретен модел - А4/б5 с 4 цилиндров бензинов мотор.

Ако имаш наблюдения, че има коли с по-евтина поддръжка - сподели конкретен модел, за да видим какво имаш предвид.

Тук има и колеги минали от ситроен БХикс на а4 1.8тк :).

Аз мога да продължа давам конкретни цени, но е редно срещу тях ти да кажеш с какво сравняваш поддръжката на тази А4-ка, а не само да подхвърляш, че не била евтина. Имам и приятели с опели, за които понякога проверявам за части и не, не са по-евтини :).

Последно сменях накладки на А4ка и на подемника се видя, че колата е със закъсан тампон на задния (цял) мост. Цената на Лемфьордер е 36лв (има и феби за 15лв :)) Колата е на 250к км, като 60 от тях са в БГ и все още си е с оригиналното окачване.

Понеже винаги съм имал и по едно куатро - за 5 броя минали през ръцете ми съм сменил едни тампони на стабилизиращата щанга на една Б4-ка. По 15лв оригинални. 

Комплект за рециклиране на серво-рейка ЗФ е около 70-80лв и струва толкова и за всяка друга кола...ако ще да е фиат от 78-ма година.

 

Edit: Ако на А4 поддръжката смятам за напълно нормална и съизмерима или по-евтина от всеки подобен модел от друга марка, то на А6/Ц5 (която е дори с по-евтини амортисори и воден радиатор) твърдя, че вече е смешно евтина:).

 

ако имаш инфо за такава акция на сегашното ми 2.7 ще се радвам да разясниш на лс

Звънни в Порше с номера на рамата и ще ти насрочат час за смяна. Другата седмица роднина ще кара колата по такава акция. Годината е същата, като твоята. На мен ми отказаха смяна по акция, защото колата ми не била за европейския пазар. Всичките бобини пукнаха една по-една.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти пример,цена на комплект на демпферен маховик и съединител,рециклаж на турбина или нова,цена на АВС модул,ремонт по климатроника и цялата отоплителна система,пълен комплект на окачване на предница със всичките носачи шарнири,накрайници и т.н.всички ролки,ремъци и водна помпа.Има и доста други неща,като разни датчици,реленца и други неща за които не ми се влиза в излишни подробности.Да не отварям дума и за цени на части по ремонт на двигател,електроника и т.н.Цените на тези части за Ауди фейс,турбо,куатро бензин,са по скъпи примерно от частите на Опел Астра модел 2000г.бензин с мотори1.6,1.8,2.0 и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,в близките 26г.,съм минал през близо 14 коли от най различни марки и си имам доста добро понятие за цените на части били те нови или втора употреба за различните модели от едни и същи години на производство.Аз исках да споделя просто,че Ауди не от най евтините за подръжка коли и ти почна да се палиш излишно.Имам богат опит с доста марки и модели и изхождам от тази позиция за частите и подръжката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремонтът на двигател 1.6 на Опел, независимо дали е в Астра или Вектра е по-скъп от ремонт на 1.8. Отделно хубави части не се намират, а втора употреба такъв мотор е по-скъп, отколкото 1.8т. (за това сигурно има причини :)). Информацията ми е от миналия месец, когато в цяла България не се намери мотор и се наложи ремонт съществуващ. А как е направен самия мотор (на 115к км е колата, със сервизна история) и колко ще изкара е друга дълга тема.

Ауди нямат демпферен маховик на 1.6, на 1.8 също не е проблем да се кара с обикновен маховик. Някои карат и 1.8Т с обикновен маховик от Б4 за 40лв......но това вече са други случаи.....

По-интересно е, че тъпата система на Опел е с лагер, който струва колкото комплект съединител на Ауди и се сменя често. Та в живота на автомобила смяната на съединител излиза по-скъпо при Опел, отколкото при А4. Оригинален маховикц (с щампа ВАГ) се намира за малко над 500лв - колкото 4 лагера (с отстъпката) за Астра. Но със сигурност има повече живот от 4 лагера :)

Амортисьорите на една вектра са по-скъпи, отколкото на А4, а и по-трудно се намират хубави марки.

Заден лагер за вектра е 150лв срещу 20лв при А4 на предно и 50лв при Куатро.

 

Както казах - имам приятели с различни опели и знам как се озъби единия, когато разбра, че потенциметъра на газта (които бил консуматив) на току що излязла от гаранция кола струва колото една К03-ка.

Искам да видя и как се купува оригинален дебитомер за бензинов опел....или понеже е опел може да не се ремонтира?

 

Понеже се сетих колко ми струваше термостата на една италианска бегачка с 1.3 мотор:

При а4 термостата е 20лв срещу 55лв при Астра 1.6 (еднакви марки - Мале)

Водната помпа на Астра 1.6 е по-скъпа с 10-20лв от същата за А4.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа, заблуда ... Б5 1.8Т: смяна ангренаж, ремъци, ролки с хубави части - около 810 лв.

Ford Focus, `2009г. бензин 1.6 16v същото обслужване 430лв.

Информацията е отпреди две години (не ми се вярва да са се променили нещата или поне съотношението), смяната е извършена в един и същ сервиз, по едно и също време. Тъй, че ... :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съединителя на Б6, 1.8Т на Закс е 200лв., на Мондеото ми беше по-скъп.Според мен единственото предимство на Опелите е по-здравото окачване.

Sent from my Lenovo A6000 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа, заблуда ... Б5 1.8Т: смяна ангренаж, ремъци, ролки с хубави части - около 810 лв.

Ами аз ползвам ремъци на гейтс:

ангренажен е под 30лв

голяма ролка ИНА: 75

малка ролка ИНА: 18

демпфер ИНА:  115лв за АЕБ/ 80лв за AWT.....не се сменя всеки път

 

това е марката за оригинално вграждане....има и по-евтини варианти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм се интересувал в детайли. На Аудито смениха също и водната помпа и семеринг на коляновия вал (евентуално това да вдига малко цената). Цените са по фактура с включен труд от сервиза. Сега.., кой с какви отстъпки ще си намери частите и кой ще му ги монтира е друг въпрос. Аз исках да покажа съотношението - че фокуса е два пъти по евтин за обслужване а е 10 години по-нов.

 

А тогава бях питал и в Мото-Пфое за Форда. Беше към 650 лв. труд и части (предполагам с оригинални).

Редактирано от GT_power
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз затова съм написал детайлите.

Ами сложи и смяна семеринг колянов вал на Фокуса и ще излезе, че е по-скъп.

Т.е. съотношението е обратното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ти кажат 300лв за сменя на консумативи щото цялата предница се сваляла пък после свършат работата за 4часа :)  Аз вече не карам такова ама всички познати сменят консумативи за 350лв + 100 за работа. Опелите имат съединители, бензинови помни, разни неща по запалването и т.н. на същите цени. А има други марки от същия клас с някои по-скъпи части, примерно волво.

И отделно това е толкова масова кола, че всичко до има под път и над път втора ръка. Сега ако е фатално да се сложи част на 20 годишната б5-ца....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...