Jump to content

Audi 80 B4 Газ/Бензин


Recommended Posts

Здравейте на всички.

 

Имам нужда от вашия съвет относно горепосочения модел.

 

В момента карам Пежо 407 - знам, не питайте - ужасна работа, но вече е късно. 

 

Първата ми кола беше Ауди 80 Б3 и бях супер доволен от нея. 

 

В този ред на мисли искам да взема горния модел като втора (основна) кола, тъй като женското тяло не ми позволява да се разделя с френската принцеса - модерните форми явно издават някакво чувство за сигурност...

 

Тъй като ми писна от нови, "надеждни", супер ниско проходими, но пък затова със супер скъпа поддръжка коли, бих искал да си взема най-здравата машина дето е правена някога, според мен - 80 Б4.

 

Искам да бъде бензин/газ, по възможност комби. Тук въпросът ми е - кой двигател да търся?

 

Иска ми се да бъде 4х4 - в нета обаче няма такива коли, не знам дали въобще има куатро комбита. 

 

Искам да има климатик - предполагам, че всички Б4 разполагат.

 

Ако има разлика в годините, моля да ме насочите и натам.

 

Бих искал да знам и какви болежки все пак има този вечен модел на Ауди.

 

Обобщение - Ауди 80 Б4; комби; бензин/газ; година?; двигател?; болежки?; съвети;

 

Хич не ме интересува, че е на 20+ години. Дори и в такава възраст технологично 80-ката има надмощие спрямо всички нови боклуци, включително и на Ауди. 

 

Ще се радвам на вашите мнения и съвети :)

 

п.с. Междувременно - ако някой си търси 407-ца в много добро състояние да свирка  :steinigung:

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,колите които споменаваш са вече на доста години,затова търси кола в добро състояние,а не толкова конкретен дв.Куатрота-та са при бензиновите дв.- има ги и седани и комбита.Аз карам 2 l 16v мотор и съм много доволен.Слабото място на този мотор е механичният инжекцион и капризната газификация.Почти същото важи и за 2.3 l пет цилиндрови мотори.С по добро име се ползва 2.0 l 8v мотор с 115коня,заради електронния инжекцион,но той пък е по слабичък.Шест цилиндровия 2.6l също е добър вариант,но там разходите са по големи.Тъй че,всичко е компромис...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много си далеч от предположението че всички Б4 разполагат с климатик, от тези години това си е екстра отвсякъде. Но пък се намират и с климатроници а не само с обикновенни климатици.

 

Б4 не е някакво технологично съвършенство независимо от заблужденията тук. Здраво поцинковано купе е може би най-голямото предимство. Оттам нататък имаме гама мотори всеки с някакви смехотворни болежки които развалят иначе не лошата кола. Най-големия проблем е да намериш запазена такава.

 

Пък и не си споменал бюджет и куатрото задължително ли е?.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, 

Благодаря за мненията. 

 

Гледайки обявите Б4 комби вървят около 2-2.5к, тъй че предполагам, че с бюджет около 2к може да се вземе нормално Б4 комби. 

 

Тук има и друг момент - да взема ли по-евтино и да вложа финанси в пълно обслужване и оправяне на болежки?

 

Куатрото не е задължително - по моя край валят големи снегове, това ми е единственото съображение. 

 

Относно двигателите - нямам претенции за големи кубатури и кс, иска ми се да взема надеждния мотор. 

 

Моето Б3 беше 1.8, тук сякаш най-ми допада 2.0 л. 

 

Така или иначе ми трябва надеждна кола, с евтина поддръжка. 

 

@Пешо от Марс - не см съгласен с теб относно надеждността. Не си ли съгласен, че новите аудита, пежа и т.н. са много по-капризни от гледна точка на окачвания, електроника и т.н.? 

 

 

Поздрави :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя е надежна и евтина ако повечето неща си ги човъркаш сам. При Б4 това е горе долу възможно, на други коли като Б5 също е възможно но има повече неща на терсене място и неудобни за работа.

 

Като почнеме че от тези години салона малко или много си е изпял песента. Проблеми с парното (радиаторчето), проблеми с контактния ключ. Моторите няма един дето всичко да му е наред от до. Най-простия що годе е 2.0 ABK с ел.инжекция защото има и 2.0 с 8 клапана също с мех.инжекция, примерно там има основно драми със скапания му дебитомер. Мех. инжекции си наясно що за фУй четвъртит са. V6-ците между другото харчат повече и ГИ-то им струва една идея повече но идват и с повечко екстри и мисля значително по-лесно се намира куатро при тях.

 

Само ти нахвърлям материали за размисъл. Бих ти показал друга кола но темата ще излезе от този раздел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е за нисък разход+предно 2.0 ABT 90кс

За куатро мисля 2.6, 2.8 ще върви кошника.Само ако няма газово и ти трябва да и слагаш,ще се бръкнеш по-дълбоко.

Има и ABK 115кс. куатро,ама той на предно се мъчи а......

Я се огледай за А6/Ц4 ,по-кола е, и е също толкова надежна.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 ..Ще се радвам на вашите мнения и съвети :) 

Търси задължително Авант. Много е практично и събира много багаж. Не изключвай 1.9ТДИ. Аз бих избрал него. А дали е здрава и "има технологично надмощие" има много мнения. И аз като теб, пробвах ... имах го 2г. Асфалт малко е видяло. Само по лозя и нивя.  Неоспоримо е че частите са му "без пари" и е елементарно за ремонт.  Аз съм сменил и карал доста коли. По здрава и умно направена кола от Volvo 850 не съм имал. С бензинов петцилиндров мотор си е инженерно постижение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около 2500лв можеш да си намериш и 100ца или А6 Ц4, комби, а там доста по-често се среща и куатро. Няма да е перфектна, но ще става за каране. Виж вече около 3000-3500лв има много сгодни коли от тия модели. Ако ще е Б4 търси 2.0 115коня, АВК мотор.....не е голяма драмата с дебитомера и газта. Всичко се прави и не е скъпо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересни мнения и повечето различни :)

 

Ако обобщим така ли изглежда предполагаемия избор:

 

1. Ауди 80 Б4 2.0, 115 кс. АВК

 

2. Ауди А6 Ц4, куб?; кс?; ДВГ?;

 

3. Ауди А4/ ?; куб?; кс?; ДВГ?;

 

Коя от трите е най-добрия избор, без да гледаме за бюджет и съответно, кой е най-евтиния вариант? И как да разпозная дали колата е Авант? Общо взето като ориентир в обявите как да търся.

 

Благодаря :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,авант означава,че е комби.За а6 ц4 търси 2.6 v6 двигателя.В а4 са се доказали като успешни и много разпространени 1.8 турбо от бензинките и 1.9 тди от дизелите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За а6 ц4 търси 2.6 v6 двигателя.

 

Аз лично повече бих се зарадвал на 2,5тди АЕЛ в А6Ц4.Такава например:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=176111

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересни мнения и повечето различни :)

Ако обобщим така ли изглежда предполагаемия избор:

1. Ауди 80 Б4 2.0, 115 кс. АВК

2. Ауди А6 Ц4, куб?; кс?; ДВГ?;

3. Ауди А4/ ?; куб?; кс?; ДВГ?;

Коя от трите е най-добрия избор, без да гледаме за бюджет и съответно, кой е най-евтиния вариант? И как да разпозная дали колата е Авант? Общо взето като ориентир в обявите как да търся.

Благодаря :)

1. Има болежките които пешо от марс описа, но те не са  чак толкова скъпи. Карам 80ка Авант АБК и всичките тези съм ги минал. Ако купиш колата от човек най-вероятно ще са оправени. Ако не ти продават някоя морга де :)

За 80ката Авант АБК може да питаш по-подрбно. Карам я бая време и мога да ти кажа всичко в цени и т.н :hilezh:

2. По-висок клас кола. По-здраво окачване. По-голяма кола е и двигателите са по-големи и има по-висок разход. Двулитровия двигател е с механична инжекция и е кофти подкарването на газ. Големите са вече 2.6 и 2.8.

3. По тази има бая двигатели 1.6, 1.8, 1.8Т, 2.4 и тн....

Редактирано от Chitatelia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега защо не погледнеш и 2.0 ABT на Б4 ? Невероятно прост и здрав мотор. Извънградско София-Пловдив го взимах за под 10 лева с 140 километра е на 3к оборота заради дългите скорости. Като се замисля никога не ме е оставяла тая кола. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, искам да е комби и да е бензин/газ. 

 

За Б4 да търся АБК 115 кс., нали така? Виждам, че този вариант има и 4х4. Как да различа АБК обявите? 

 

За А6 - по-скоро бих искал да избягам от големи кубатури (<2000цц). 

 

За А4 - 1,8т ли да търся? 

 

И като цяло - коя от трите коли да приоритизирам?  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при А6 Ц4 го има АБК :) има и 1.8 АДР (125 к.с.), но е много рядък. АБК се различава от ААД (мех. инж.) по маркучите за дюзите, при АБК има два маркуча, при другия са за всяка дюза по маркуч. При А6 Ц4 незнам дали има с мех. инжекцион.

Редактирано от Sklepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А6 с АБК и Авант дори и на обява не съм виждал.

Ауди 80 Авант АБК куатро (4х4) пак е почти невъзможно да намериш.

А4 с 1.8Т ще ти е доста по-скъпо като подръжка от 80ката.

Така изглежда АБК

http://www.coupetyp89.de/jpeg/Motoren/ABK.jpg

Така е ААД мех. Инжекцион

https://a-a.d-cd.net/7121w/960.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз ги оглеждам от доста време. В момента се броят на едната ръка, а лятоска имаше доста по-голям избор, явно зимата никой не си продава куатрото. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..............Как ви изглежда тази?

Изглежда ми,че продавача нещо послъгва с годината на производство.Нито гумените лайсни на вратите ги има,нито волана с Airbag,които са стандартни за Б4-ки от края на 94 година.Халогени,които са описани в обявата няма,а пък копче на таблото май има.Корите на вратите са разлепени,най-вероятно и тавана е така.Снимки от моторния отсек липсват,а там могат да се видят много интересни неща,като цъфнал гофриран маркуч,лепена кутия на въдушния филтър или пък лепен капак на дебитомера/примерно/.Пък за ,малоумното дупчене на калника за зареждачката на газовата,изобщо не ми се говори!

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като гледам Б4-ките повечето са тотал щета. 

 

По-горе бе препоръчана и А6.

 

Какво ще кажете за тази? 

 

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11452595902329874&slink=c37kj2

 

Здраво ли е окачването на този модел и като цяло двигател и т.н. - сполучлива кола ли е? За какво трябва да се гледа?

 

Благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мноооого сполучлива кола. По-висок клас от 80ката, но за механичната инжекция +газ вече ти споменаха колегите.

Иначе за 80ката добре изглеждаща или добре подържана търсиш? И колко горе долу си приготвил да дадеш за 80ка?

Редактирано от Chitatelia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Chitatelia гледайки обявите, 80-ките са доста зле. Търся здрава и поддържана кола.

 

Има вариант да взема и по-евтина кола, а поддръжаката да направя сам.

 

Гледайки обявите мисля да се насоча приоритетно към А6, тъй като както и колегите казаха - модела е по-сполучлив като цяло.

 

Някакви идеи към кой двигател да се насоча, кой е най-сполучлив?

 

2.0 слаб ли е за Авант А6?

 

Съответно пък при по-големите двигатели - как стой въпроса с разхода газ/бензин и с данъците?

 

 

Благодаря!

 

 

ПС. @Chitatelia ако имаш някакво предложение, пиши на ЛС :)

Редактирано от pacio
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данъците можеш да си ги провериш сам, калкулатори с лопата да ги ринеш.

 

Разхода зависи как караш, но как мислиш при тегло от 1.5+ тона и мотор 2.6+ литра дали ще е малък......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...