Jump to content

Знаете ли как да спрете автомобила си?


brunobanani

Recommended Posts

Ще ви кача в скоро време снимки, да видите едно загинало АУДИ, ама спасило всички в него.

И аз имам едно такова. Всеки път като го видя ми се доревава. Жалко, че не го снимах преди да поизрежем предницата. Сега и да го снимам няма да добиете представа за това как изглеждаше след удара. Освен от предния джам може би - приятно напукан на концентрични окръжности, с кръв, кожа и косми от умната ми тиквица. :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Много е относително да се говори за спиране тук(на теория) и на пътя на практика. Всяка ситуация си е различна, не винаги е необходимо да се скача на спирачките и колата да поднася. Но все пак си мисля,че практиката учи. Аз нямам АБС но не ми се е налаго да спирам екстремно за да ви кажа как се държи колата на пътя,просто до максимум съм намалил този риск. Няма нужда да си даваме акъл как се спира или как да натискаме спирачката в дадена ситуация,защото те са толкова различни било сняг,дъжд на сух път. И запомнете,каквато и кола да карате,колкото и стаж да имате на пътя,никой не е застрахован и винаги има риск. Ние самите може единстено да предпазим себе си и околните,карайте с акъл момчета. Според мен,всяка една ситуация се предвижда!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е относително да се говори за спиране тук(на теория) и на пътя на практика. Всяка ситуация си е различна, не винаги е необходимо да се скача на спирачките и колата да поднася. Но все пак си мисля,че практиката учи. Аз нямам АБС но не ми се е налаго да спирам екстремно за да ви кажа как се държи колата на пътя,просто до максимум съм намалил този риск. Няма нужда да си даваме акъл как се спира или как да натискаме спирачката в дадена ситуация,защото те са толкова различни било сняг,дъжд на сух път. И запомнете,каквато и кола да карате,колкото и стаж да имате на пътя,никой не е застрахован и винаги има риск. Ние самите може единстено да предпазим себе си и околните,карайте с акъл момчета. Според мен,всяка една ситуация се предвижда!

:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кат видях тая тема, си викам: той Бруно е чул за някакъв нов авангарден начин за спиране - хем бързо, хем безопасно. А то се оказа баналното: натискай колко сила имаш с десния крак. Два-три пъти съм натискал така на сух път и съм се въртял, а кво ли остава на мокър. По-миналата седмица един пасат зад мен по тоя начин поднесе и направи яка катастрофа. Та, Бруно - не ти работи номера. Па ако ще да съм тъп и да не знам как се спира. :hilezh:

Редактирано от JohnP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кат видях тая тема, си викам: той Бруно е чул за някакъв нов авангарден начин за спиране - хем бързо, хем безопасно. А то се оказа баналното: натискай колко сила имаш с десния крак. Два-три пъти съм натискал така на сух път и съм се въртял, а кво ли остава на мокър. По-миналата седмица един пасат зад мен по тоя начин поднесе и направи яка катастрофа. Та, Бруно - не ти работи номера.

Ако си в твоето платно,не се знае къде ще отидеш,може и в банкета,може и отсреща в Тира нали? Мисля,че всеки един от нас знае,стара кола която няма айбиес какво става с нея,когато натиснем до край спирачката на мокът било то и сух път. Всяко колело си спира с своя сила,така ,че....По-полека с газта,следователно и със спирачките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нов във Форума.Здравеите.

Куатрото на мокро спускане в завой продължава направо дори при 60 -80 км.

Вторият път в дефилето ABS обра скороста до около 30 -40 аквапланинга спря колата стана управляема завих и се разминах с насрещен.Мисля че ако не беше ABS колата щеше да продължи и много тежък челен удар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нов във Форума.Здравеите.

Куатрото на мокро спускане в завой продължава направо дори при 60 -80 км.

Вторият път в дефилето ABS обра скороста до около 30 -40 аквапланинга спря колата стана управляема завих и се разминах с насрещен.Мисля че ако не беше ABS колата щеше да продължи и много тежък челен удар.

При смяната на ляв тампон на макферсона на аудито, майсторите забравиха да ми откачат датчика на АБС-а от компютъра, при което при откачането на макферсона - той овисва на носача и кабела на датчика вътрешно се къса ( уплатнението отвън остава цяло ) :hilezh:

Резултатът е ( ABS aus ) - няма никой в системата и колата все едно с обикновени спирачки.

Тогава баща ми я караше колата - тва преди 2 години и имахме неотложно пътуване до Габрово, цялотот семейство - нямаше кога да управиме кабела.

Минавайки Шипка, вече се беше стъмнило, заваля и дъжд, падна и мъгла :)

30 минути се движим зад една цистерна, най-накрая цистерната дава десен мигач, че можем да я изпреварим - НИЩО НЕ СЕ ВИЖДА - баща ми изнервен тръгва да изпреварва....

Гледам цистерната набива спирачки, а баща ми си цепи напред с 80 км/час, при което в последния момент се прояснява и вижда, че насреща вътрешен десен завой и дървета

Въпреки 25-те си години зад волана НАБИВА ДО КРАЙ СПРИРАЧКИТЕ под влияние на СТРЕСА и колата все едно някой я ритна отзад - ПЛЪЗНА СЕ НА МОКРОТО КАТО ШЕЙНА, колелата блокирали и волана извит докрай НО колата право напред към дърветата :hilezh:B):unsure:

Скоростта се намали, НО завоя не успяхме да го вземем....

Резултатът - всички сме налице, колата малко се посмачка :(

fhfhyd0.jpg

Ако АБС-а работеше, поне щяхме да завием :bia:

Успяхме и да се приберем - да живее АУДИ :hilezh::hilezh:

Редактирано от petertyp44
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

много мнения изчетох. Това което помня от физиката е че сцеплението е най-високо точно в момента преди приплъзване. Това означава че блокирало колело спира по-лошо от не блокирало такова. Те "простите" инженери не случайно ABS са измислили....

Крал съм над 10 години коли без ABS. При спиране от удар ме е спасявал късмет, запазване на самообладание и правилна игра с педала на спирачката - блокират колелата отпускаш. Всичко това помага САМО в определени граници. След това и господ не може да спре/овладее колата. Тук идва една мисъл пускана в този форум от други "Добрият водач е не този който умее да излезне от критична ситуация а този който умее да не влезе в нея!"

Поздрави

PS: Не се сдържах - колегата с идеята да дърпа ръчната - ИЗБИЙ СИ ГО ОТ ГЛАВАТА! Това е единствения сигурен начин да се пребиеш че и други да го отнесат! По-голяма идиотщина не може да се предложи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като последно обобщително мнение :hilezh:

НЕ СЛУЧАЙНО АБС-а СА ГО СЛОЖИЛИ ПЪРВО НА САМОЛЕТИТЕ

АКО НЕ ВЪРШИШЕ РАБОТА НА ДАЛИ ЩЯХА ДА ГО ИМАТ НИТО НА КОЛИТЕ, НИТО НА САМОЛЕТИТЕ :hilezh::hilezh:

КАРАЙТЕ РАЗУМНО!

Редактирано от petertyp44
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

много мнения изчетох. ...

Тук идва една мисъл пускана в този форум от други "Добрият водач е не този който умее да излезне от критична ситуация а този който умее да не влезе в нея!"

Поздрави

PS: Не се сдържах - колегата с идеята да дърпа ръчната - ИЗБИЙ СИ ГО ОТ ГЛАВАТА! Това е единствения сигурен начин да се пребиеш че и други да го отнесат! По-голяма идиотщина не може да се предложи!

Това е истината. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PS: Не се сдържах - колегата с идеята да дърпа ръчната - ИЗБИЙ СИ ГО ОТ ГЛАВАТА! Това е единствения сигурен начин да се пребиеш че и други да го отнесат! По-голяма идиотщина не може да се предложи!

Ааа, колега недей така. Не си ме цитирал правилно. Аз написах:дърпам ръчната и слизам. Имам предвид преди да е спряла. Па тя нека му мисли после. И ТЕФАЛ ще и купя ако трябва. Нали ТОЙ мисли за всичко?

Това за ръчната беше шега разбира се. :hilezh:

А официалното ми мнение е в началото на темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

grizzly,

Нямах теб предвид :hilezh:

Ей за това ставаше въпрос (и още едно преди него де):

Че кой казва че трябва да се дърпа ръчната при 100??? Редиш по най-бързия начин скоростите в низходящ ред и като стигнеш около 40 почваш да помагаш и с ръчната. Помага малко все пак.

Поздрави

PS: Освен всичко останало ръчната не е предвидена да се дърпа в движение! Има реална опасност да се откъсне. А тогава какво мазало става :hilezh::hilezh::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Епа всичко изписано до тук не е верно , :D азе все уцелвам нещо , един път S-класа изодзадзе с към 80-тина и на всичкото от горе се съдрах от дърпане сецане и натискане :D , ама е на не става , и още един път там в две едновременно се уцелих щото се пробвах с ловки маньовъри със волана и дозиране на газта :D:bia: - абе дееба и тъпотиите , да не дава господ да се случва ,че после хич не е гот - , и хич не се лъжете че нещо може да напраите като дойде белята , по добре не бъркайте в огъня и няма да се изгорите :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Епа всичко изписано до тук не е верно , :) азе все уцелвам нещо , един път S-класа изодзадзе с към 80-тина и на всичкото от горе се съдрах от дърпане сецане и натискане :) , ама е на не става , и още един път там в две едновременно се уцелих щото се пробвах с ловки маньовъри със волана и дозиране на газта :):) - абе дееба и тъпотиите , да не дава господ да се случва ,че после хич не е гот - , и хич не се лъжете че нещо може да напраите като дойде белята , по добре не бъркайте в огъня и няма да се изгорите :)

Тая S класа май си я направил комби

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навлязохте много в частни случаи.

Просто исках да обърна внимание, че според статистиките на АDAC и повечето големи застрахователи в Европа една от най-честите причини за удар при есктремни ситуации е ненавременното и най-вече недостатъчно силното натискане на педала на спирачката и посочих техниките за това как трябва да се прави екстремното спиране!

Сега, че на някой му дърпала наляво или надясно щото не му е изправна спирачната система или е попаднал на заледен участък или в снежна буря е друг въпрос! За такива ситуации има други техники естествено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Набих спирачките и едновременно се хванах за клаксона ...

Във връзка с един наш спор с колегата Гризли и Влади_Ди бих казал следното...

Не си прав бате Гризли, не си прав... Това, което спира колата е топлината... Заради това, винаги трябва да имаш един калорифер на твърдо гориво в багажника... Преди да тръгнеш да спираш, пускаш го, отделяш топлина и съответно спираш... :):):):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навлязохте много в частни случаи.

Просто исках да обърна внимание, че според статистиките на АDAC и повечето големи застрахователи в Европа една от най-честите причини за удар при есктремни ситуации е ненавременното и най-вече недостатъчно силното натискане на педала на спирачката и посочих техниките за това как трябва да се прави екстремното спиране!

Сега, че на някой му дърпала наляво или надясно щото не му е изправна спирачната система или е попаднал на заледен участък или в снежна буря е друг въпрос! За такива ситуации има други техники естествено.

Е аз пък не съм съгласен , според мен най-големия проблем е неспазване на дистанция комбинирано с несъобразена скорост , тогава и техника на пияният дракон да използваш пак ще се нахакаш , самия факт , че идеални условия няма , говори сам по себе си ,че и понятие екстремнно спиране не може да се формулира в ежедневни условия по простата причина която по нагоре ти написаха , хлъзгава, мокра ,прашна , износена и т.н.т настилка - отговаряща перфектно на пътните ни условия , не искам да го приемаш лично , но аз лично единия път се ударих защото от долу беше по-зле от петролен разлив и колата ми стана неуправляема , а кажи ми как да спра?

П.П-ти сам си го написал"повечето големи застрахователи в Европа " - тука са Балканите :)

Редактирано от audi200avant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дистанцията съм абсолютно съгласено. Но, ах този термин "несъобразена скорост"... Как да го прилагам. С колко и кои коли трябва да съобразявам скоростта си? Три отзад и две отпред??!! Просто карам на необходимата дистанция, със скоростта на този преди мене, както правим всички. Съответно остава само дистанцията, като фактор и предварителната ми информация "за какво разстояние спира колата ми, горе долу, при средностатистически условия"- и пак дистанцията е важната в случая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дистанцията съм абсолютно съгласено. Но, ах този термин "несъобразена скорост"... Как да го прилагам. С колко и кои коли трябва да съобразявам скоростта си? Три отзад и две отпред??!! Просто карам на необходимата дистанция, със скоростта на този преди мене, както правим всички. Съответно остава само дистанцията, като фактор и предварителната ми информация "за какво разстояние спира колата ми, горе долу, при средностатистически условия"- и пак дистанцията е важната в случая.

Е те това дето си го написал за скоростта , ако не го правиш , а караш по бързо и нервно ,се превръща в несъобразена скорост , тоест за да е по ясно : пътен поток се движи примерно с 70км/ч , ти славомираш из него с 100км/ч , това как да нарека-"славомираща скорост" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във връзка с един наш спор с колегата Гризли и Влади_Ди бих казал следното...

Не си прав бате Гризли, не си прав... Това, което спира колата е топлината... Заради това, винаги трябва да имаш един калорифер на твърдо гориво в багажника... Преди да тръгнеш да спираш, пускаш го, отделяш топлина и съответно спираш... :):):):)

:(:):)

То вярно, че спирачкита преобразуват кинетичната в топлинна енергия, но освен това и в звукова такава. Затова съм си сложил една голяма бас туба в багажника... :bia:;):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснал си парашута... Ама аз не... Ползвам едни стари гащи ... :):):(

Що бе като спреш всеки път ли се преобуваш, ползвай памперс :):):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...