Jump to content

Покупка на А8/S8 D2 4.2


Recommended Posts

Здравейте, нов съм във форума, но след дълго лутане из нета, реших да пия вода от извора както се казва. Открай време много ме кефят тези А8/S8-ци и наскоро реших да се поинтересувам по-сериозно. По принцип съм се прицелил в 4.2 мотора, но масово излизат с автоматик, а аз едно, че повече желая ръчна скоростна кутия и второ, че тези автоматици са легендарни колко са кекави. И не е само за скоростната кутия. Когато чета чуждите форуми, излиза, че този автомобил (няма значение дали преди и след фейслифта) е направо брониран; т.е супер безпроблемен. Когато обаче поровя из родните форуми, едва ли не всеки месец трябва да изсипвам равностойносста на автомобила за поддръжка и ремонти. Преди това направих бързо проучване за нормалните консумативи и като цяло са кажи-речи с моето Пежо. Поразпитах също и из един-два по-доверени сервиза и от там получих отговор, че стандарното обслужване е около 500лв без труда. Сега, ясно ми е, че ако трябва да се прави по-сериозен ремонт на двигателя и нещо по блок, валове и т.н цифрата не е никак малка, но то при абсолютно всеки автомобил историята е една и съща - горе-долу стойността на колата. (в моя случай проблем на 6-ти цилиндър ми струва 5500лв и то без да плащам за труд)

Та въпроса ми е като цяло как са тези коли откъм надеждност. Нормална експлоатация говорим за около 10-12к км на година. Ако е автоматик, колко му е обслужването на кутията, за какво да се оглеждам при покупката, а и също така до сега само от един "източник" получих "информация", ако мога така да го нарека, че обслужването на V8 мотора преди фейслифта, излизало към 3000лв. Има ли някаква доза истина в това?

Извинявам се, че така се разля поста. Надявам се да не уморя никого от скука докато чете. Благодаря предварително за отговорите :)

Редактирано от Boracle
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошата слава на почти всяка кола идва от факта че автоджамбазина я вкарва от Италия на 1000000 км. Даже и с удар, след това връща км-трите до към 150-60к км. и ти я взимаш и се радваш че за 6 хилки си взел енаси далаверата, и после се почва , скорости, двигател дифове ламбди дебитомери и квото се сетиш, влизаш у форума и кълнеш марката и те така!!!

автомата също си има живот колкото и невероятно да звучи:-) я виж колко струва съединител с помпите и маховик примерно:-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първоначално обслужване на мотора е към 1300-1400лв с труда и евентуално филтрите за купе/масло/гориво.

Кутията към 2-3к ремонт.
Мотора може да те изненада с разтегнати вериги/скапани обтегачи - към 2к части и отделно труд ( на места до още 2к )
Разход 20+

Моля не ме нападай, но да ти го кажа така - ако те притеснява във всеки момент да извадиш 3-4к за тая кола - не е за теб.
Гуми комплект ти е 1000-1200лв, общо 2400-2500 зимни+летни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ще допълня нещо банално, но : много апетитни са тези бегачки над 300 коня под 15к лева.Обаче моля ви запитайте се защо.

Колегата горе е изброил почти всичко + факта, че наистина трябва във всеки един момент да имаш 3-4 к за тази кола. Добавям от личен опит - бобини(преди ги сменяха гаранционно на 4.2 не ФСИ), модул на перката за охлаждане....+ предполагам ако ще се слага газ още 3 - 3,5к за читав инжекцион... Аз смятам така - ако вземеш конкретно този модел за около 15к, сложи в сметката още толкова за следващите 3 години....а и не зная дали ще стигнат...Сметни колко изкарваш на година...и ако сумата за обслужване е над 25% от тази сума....очакват те много лишения, да си позволиш този лукс и аз бих се запитал дали има смисъл..

Просто мое мнение...Иначе "кеф цена няма" :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ли имам температура или  д2 за 15 х:blush: или прескочи на д3 :hilezh:

Всеки има право на поглед масово хората си купуват пластмасови 4-5 годишни кенефи базови или най-много до среден клас.. После като почнат да се трошат става ясно че"далавера" е О.... ако човек има афинитет към колите, карането на кола по-висок клас е несравнимо била тя и с 10 или повече години.  Поддръжката със сигурност не е по-скъпа от модерна кола правена от скръндзави счетоводители..

А8 Д2 не е лоша кола с нормална поддръжка, единствения и по-голям проблем е е38 и факта, че w220 съществува вече в тия години а тва са коли доста по-добри а8... Може би с8 ръчка е донякъде смислено но да стъпи на 15 не мисля

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си колега, грешката е моя, през цялото време докато пишех поста говорех за Д3...Виж за Д2 нямам наблюдения. 

Кой за какво си мисли...:stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22.02.2017 г. at 14:02, JusttRelaxx написа:

Хвърли едно око тук: 

 

Тази тема също я разгледах и като че ли тя беше първото нещо, което малко ме раздвои. По-нагоре колега е ппосочил за разтегнати вериги, но този мотор не е ли с ремъци ? Това разделяне на 2 лагера много ме притеснява - едните казват, че е супер скъпа за поддържане тази кола и всяка година се изсипват по една торба с пари, а другите, че е супер надежден автомобил. Не искам да звучи нахално, но може ли да помоля, ако някой е бил собственик на така да сподели ориентировъчно какво е сменял и за какви пари. Защото пак казвам към момента правя обстойно сравнение на частите за моето 407 Купе и S8 и доста неща - спирачни дискове, амортисьори, носачи, свещи, кабели.. въобще неща, които се очаква да се сменят и са или на една цена или даже по-евтини при Ауди-то. Пример съединителя - на sachs за S8 '96-'99 e 617лв, а за моето '07 407 Coupe  - 834лв. Смянам я защото искам кола, по която да не хвърлям една торба пари всеки месец, да е комфортна при шофиране на дълъг път и да си стои спокойно на 160-180, но и да е awd за зимата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали ще наливаш много пари за поддръжка, дали нещо ще се чупи, дали няма, колко често, зависи от това на колко километра е, как е поддържана и дали е поддържана. 

 

Аз си купих един от най-поддържаните V8-ци и за краткото време, от което го карам не мога да се оплача. 

 

Вериги има на разпределителните валове само, останалото е с ремъци. Обтегачите на тези вериги ако дойде време за смяна са по 700 лв/бр оригинални. Има и афтърмаркет еквиваленти, но не съм запознат с цените. Обтегачите дали са ок се хваща на диагностика. 

 

Имат клапи във всмукателния колектор, които ако запекат, все едно караш 180 коня кола.. Лекуват се с нов колектор ако са заминали. 

 

Първоначалното обслужване е скъпо, автомата ако роди са поне 2500 лв (като всеки автомат, де..) Събира 7 литра и половина масло мотора, та регулярното обслужване също е съвсем малко по-скъпо. 

 

Отпред е с 8бр. накладки общо, АТЕ излизат около 240-260 лв без отстъпка. 

 

Аз лично бих ти препоръчал А8 4.2 пред S8. Задължително фейслифт според мен. Огледай хубаво какво има на пазара, ходи на огледи, ако някоя те спечели - ЗАДЪЛЖИИТЕЛНО преглед обстойно в сервиз. Ама не в някой квартален гараж, а на място като D-bros, където знаят какво да гледат и ще ти кажат дали наистина си залсужава. 

Редактирано от JusttRelaxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, JusttRelaxx said:

Аз си купих един от най-поддържаните V8-ци и за краткото време, от което го карам не мога да се оплача. 

 

А пита ли колко пара насипа преди теб Цецо? Само за материали щото труда си е от него (ама редно и да се калкулира и той).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Любо колата взех аз. :) Да, адски много неща са направени по колата, ОГРОМЕН поклон и респект към момчетата. 

Всичко зависи от това с каква бройка ще се сдобиеш. :) Аз извадих може би най-големия късмет. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щото аз знам за една 5 цифрена сума в тотал и то само за материали както казах.

Нямам нищо към Любо и Цецо, смисъла ми е че са наляли една шапка пари точно те които си им разбират на въпросните коли и знаят какво кога и къде. Това че ти си я намазал в последствие не означвава че други ще имат подобен "късмет". 

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си купиш кола в която предния собственик е налял една торба с пари, или кола излязла от завода - драми няма да имаш. Като си вземеш някоя от автокъща или някой скъсаняк дето като се наложило да си смени веригите с обтегачите и му казали едни 4к лв е насрал, вероятно освен тея 4к и друго ще има за правене.

Това са коли взети за по 150к пари.

Поддръжката като съединител и дискове може да е лека, ама като излюскаш 8*100лв за бобини или 8*30 за свещи или 8*30 за лули на бобини, пък следващия месец се окаже че комутаторите от по 300лв и двата са пръднали щот колата е на 400 500хил, ще ти се стегне около шията.

Дебитомер също си заминава на дърти коли, тоя е 300лв.

 

Както казаха клапите в колектора е силно възможно да изядат едни 100-150кс.

Да намериш ръчка ... трудна работа. Автомата е 2000-3000 ремонта му.

Обслужване на автомата е 400 500

читава газова 2к и на горе.

иначе 50лв/100км на бенз

комплект 225 45 17 хубави са към 1200лв зимни и летни 2400 

 

ако тва не те плаши си ти.

ако те плаши и мислиш че ще караш и обслужваш само ... мн грешиш за 20г кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече почна да ми се изяснява картинката :)  Явно ще чакам да излезе някоя ръчка, че тия автоматици и без това не им разбирам как да ги карам, остана да се набутвам и да ги правя. Извинявам се че може би и аз не си зададох павилно въпроса дали повечето от тези "ако едиси какво е гроб тогава 2к+ за смяна" фактори могат да се хванат с диагностика; явно могат.

Благодаря за инфото. Определено се надъхах повече и ми мина страха :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, Boracle said:

Вече почна да ми се изяснява картинката :)  Явно ще чакам да излезе някоя ръчка, че тия автоматици и без това не им разбирам как да ги карам, остана да се набутвам и да ги правя. Извинявам се че може би и аз не си зададох павилно въпроса дали повечето от тези "ако едиси какво е гроб тогава 2к+ за смяна" фактори могат да се хванат с диагностика; явно могат.

Благодаря за инфото. Определено се надъхах повече и ми мина страха :)


Веригите и обтегачите от опитен човек може да се хванат че трябва да се огледа и слуша по-внимателно на студено.
Клапите на колекторите - като се качиш и я настъпиш и ти се види че със 407цата ще я прескочиш тая V8ца - вероятно са за правене.
Аз като си купувах 2.7ТТ-то карах поне 8 различни дето не знаеха къде се намират и с 1.8Т 190кс щях да ги прескоча.
Имай предвид, че гледана и запазена S8 ръчка (щото А8 няма ръчка изобщо) излиза на 1-2 години веднъж и то с цена 12-15хил. Особено ако търсиш фейслифт и/или двойни стъкла.

На вънка (Швейцария) тия коли са по 15-20хил лв добрите бройки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може и два пъти в месеца , ако ги даваш едвали някой ще ги върне.  не сериозно , от много четене по форумите накрая нищо няма да си вземеш . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже намирането на ръчка се оказа по-трудно отколкото очаквах, има ли подобни варианти клас по-надолу при А6-ците или А4-ките, но най-много до 2003 - не искам вече нова кола с много електроника. Изискванията са да стои стабилно при 200км, да не е в лютеницата с тази скорост (за това и предполагам задължителна 6-степенна скоростна кутия) като веднъж годишно ще се разпъва на аутобан в Германия (там е хубаво да  може и 250). Гледам има А4 с 3.0 Мотор, той със 6-степенна кутия ли ? Примерно като тази обява . Как се държи тазо кола при по-високи скорости ?

 

А не разбрах това с гумите ? Аз до сега винаги за летни гуми съм взимал MATADOR MAT MP47 Hectorra 3 245/45 R18 100Y и не съм имал проблем като 4бр идват 700лв с монтажа и баланса, а не 1200. Нещо по-специално ли й трябва на S8-цата?

 

Само да вметна - не се опитвам изобщо да сравнявам комфорта на S8-цата с по-долния клас, както и динамиката на V8-ка. Просто на горепосочените от мен критерии дали отговаря някой от моделите? Няма много време да чакам да излезе правилната кола и гледам да се отърва от моя трошляк бързо докато още се търси.

Редактирано от Boracle
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледай и S6 може да изскочи ръчка и вярвам, че ще отговори на изискванията ти.

Sent From My NOKIA 3310 без фенерче

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Направих няколко огледа на А8 за съжаление всичките с катастрофи :( Светна ме обаче един въпрос, след като говорихме на темата за автоматиците с един приятел - как мога да проверя състояните на трансмисионната течност в кутията? Има ли щека за проверка на нивото или трябва в сервиза на подемника да развият пробката, за да се види какъв цвят излиза. Споделиха ми,  че ако всичко, което излезе няма и грам нюанс на розово, значи кутията с 50% шанс е за боклука/смяна/ребилд. Вярно ли е? И другият ми въпрос кой от всичките двигатели е най-добрия избор. До сега попадах на ABZ, AQF, AGH и AKG. В нета излиза, че като най-разпорстранен и "най-обичан" е AQF, предполагам, защото е 40V за разлика от другите. Какво е вашето мнение. Благодаря :)

 

P.S

Щях да забравя - този 3.7л V8 има ли изобщо смисъл да се заглеждам в него или е само загуба на време?

Редактирано от Boracle
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On ‎3‎/‎12‎/‎2017 at 1:52 AM, Boracle said:

Щях да забравя - този 3.7л V8 има ли изобщо смисъл да се заглеждам в него или е само загуба на време?

няма смисъл, освен ако не е много запазен на много ниска цена. Поддръжката му е близка като цени с 4.2, разхода е същия, но 3.7 е по-бавен и муден. При него задвижването е често само на предно. Даже май не съм виждал 3.7 с 4х4, но може и да има.

 

On ‎3‎/‎12‎/‎2017 at 1:52 AM, Boracle said:

Споделиха ми,  че ако всичко, което излезе няма и грам нюанс на розово, значи кутията с 50% шанс е за боклука/смяна/ребилд. Вярно ли е?

странно ми звучи, по-добре гледай как работи кутията - дали сменя плавно скорости и дали не се чуват разни звуци при смяната на предавки и пр. На компютърна диагностика също може да се види, ако има някакъв проблем, но е хубаво да покараш поне 30тина мин преди да я закачиш за компютъра - те джамбазите ги трият грешките, така че и 30 мин понякога не са достатъчни ;)

 

On ‎3‎/‎12‎/‎2017 at 1:52 AM, Boracle said:

Направих няколко огледа на А8 за съжаление всичките с катастрофи :( 

да така е ;) За това като излезе читава бройка доста бързо изчезва. Преди 3 години като купувах мойта, читавите изчезваха за до 2-3 дена от дата на обява. Иначе за 2 години се нагледах на такива гробове, че за малко да се откажа .... Имай търпение и ще изпадне все някога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A как стоят нещата с вноса от ЕС? Примерно Франция или Германия? Там имам приятели, които могат да ми помогнат с избора (огледи и диагностика). Заслужава ли си риска, защото разликата в парите никак не е малка (в някои случаи дори тройна). Примерно предната седмица имаше 2 коли 2001 с TUV до 10.2018г и 2те за по под 3000 Евро и със сервизна книжка. Някой имал ли е опит колко и какви са таксите тук в страната за такава кола (автовоза знам, че е 1к, освен ако не отида да си я взема на собствен ход). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сам да отидеш да я вземеш, пак няма да се върже много по-евтино. И няма как хубав автомобил в Европа да е три пъти по-евтин отколкото тука ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...