Jump to content

Recommended Posts

@lazybastard, понеже и аз гледам тези две коли в момента, мога да се включа с личното си виждане --

 

Дизайн: A5 лично ми харесва значително повече. 3 хиляди лева повече.

 

Разлика в цена: Цената наистина ми се струва по-висока. Без да мога да се подкрепя с факти или данни може би е защото просто A5 ците са по-оборудвани като цяло. Повече от тях имат люкове, повече от тях кожа, повече от тях изгъзици ACC, и тн. Така че според мен е много вероятно да си плащаш повече хем за дизайн ама и хем за изгъзиците.  

 

Къде отиват парите: предвид казаното излиза следният въпрос "Ще плащаш ли за дизайн/екстри или за ходова част?" Ако шибидах и АЦЦ и подгряване на топките не са ти приоритет на семейството, тогава ще си вземеш по-солидна А4 на по-малко километри с по-малко ремонтни проблеми. А4ки има и повече избор май, което е плюс.

 

Финансиране: много хора казаха, че е много грешно да се вземе заем. Не бих казал, че трябва да се плашим от заемите стига да си си сметнал сметките. За 30к ако изплащаш за 5 години, оскъпяването ти е 15% грубо - 4.5к. Искаш ли да ги спестиш първо и на 4тата година да си я купиш, или искаш да ги дадеш сега и да платиш повече?  Просто зависи дали разменяш пари срещу време и удобство. 

 

Колко пари: понеже ги правя тези сметки сега излизат следните: от преди да си купиш колата до след като я продадеш след 5тата година, кола с етикет 30к всъщност излиза 50к лева разходи (каскота, ремонти, бензин и тн). Тоест - взел си кола, карал си, продал си, теглиш чертата - джоба ти е олекнал с 50к и си пеша. Това е еквивалентно на това да наемаш кола за 833лв/месец. Ако можеш да заделиш тези пари на месец за наем на тази кола, тогава 30к са ти в бюджета. Почерпи се с малко цифри в моя ексел (има и скрити колонки с други коли ако ти е любопитно).

 

Бензин vs дизел: това май го зададе също. От всичко, което съм чел до момента излиза, че бензинът е по-прост, по малко неща му се чупят, по-ниска поддръжка и по тих, но повече разход на гориво (1,2л - не е значително). При мен нито едното от двете не можа финансово да надделее значително и спрях да искам едното или другото задължително. Оттам обаче отиваш в един приятен избор на проблеми - "oil consumption" за бензин или "стружки" за дизел. Нямам съвет, не знам достатъчно. Във форума има много големи гурута и могат надълго и нашироко да обяснят.

 

Скоростна кутия: за автоматик, ако е с предно е multitronic, които се чупят и тегаво се поправят (защо, как, колко - не знам). Aвтоматик с quattro - обикновено S-tronic (или Типтроник, което се вижда от Разбивка на модели и скоростни кутии) - по-добър и нечуплив вариант, но си плащаш с +2,3 гориво за да те вози "меко" с 4 колела. Ако все още не ти е задължително да си автоматик си карай ръчка да нямаш проблеми.  

 

Май ти събрах 2та месеца проучвания в едно съобщение... дано да съм бил полезен. Ако имаш нужда от повече информация по някоя от темите ще ти кажа каквото знам, макар и да е скромно спрямо гурутата тук, които много ми помогнаха, когато аз сам питах. 

 

 

Редактирано от mgpepe
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 99
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

22 hours ago, fifipaldi said:

Добре, че ги събра тия неща, че иначе трябваше даминавам на B6 след като се роди детето.

Събота съм мерил багажници на комбита Б7 и Б8. Като размери на дъното са на практика еднакви, може би лек превес на Б7.

А4/Б8 обаче има повече височина до ръба на задната седалка. Което при А5 е поорязано заради по-скосената задна врата.

 

При Б7 има скрит коз, който не го взимат предвид, когато мерят обеми:

багажникът е с двоен под около 5-7см, който може да поеме много дреболии. При Б8 заради акумулатора няма място под кората.

 

6 hours ago, mgpepe said:

Май ти събрах 2та месеца проучвания в едно съобщение... дано да съм бил полезен.

 

За съжаление си си загубил времето с това проучване, защото си направил грешни изводи:)

Аз не съм учил икономически науки, но са ми минали коли през ръцете.

Познати, който са ми давали съвети само на базата на наученото в Икономическия също са изпадали в смешни ситуаци:

 

Финансиране

Цената на колата не е постоянна величина или постоянно намаляваща във времето. Има фактори, като икономически кризи, емигрантски кризи, цена на петрола, излизане на нови модели (от търсената или друга марка) и прочие.

 

Бензин/дизел:

Бензинът отдавна не е  по-прост. Нека приемем, че откакто има директно впръскване.

Разходът за еднакви кубатури обикновено е ПОНЕ 2л разлика. Т.е. за 5 години при 20к км годишно разликата е ПОНЕ 5000лв.

Принципно всякакви обобщения на тема двигатели са ГРЕШНИ и се използват (обобщенията), когато не знаем нищо за конкретните двигатели.

За щастие във форума се знае ВСИЧКО :hilezh: и може да си позволим да сравняваме конкретни двигатели с конкретните им разходи, проблеми, цени и прочие.

 

Скоростна кутия:

Загубите в автоматичната скоростна кутия са в хидротрансформатора. Такъв има само типтроника. ЕС-троника и мулитроника имат маховици....също като ръчна кутия. Теоретично е възможно постигането на по-нисък разход с такива кутии. На практика е достатъчно, че няма разлика с ръчната.

 

Едит: табличката е много интересна, но леко тендециозна, заради неточни изходни данни.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензин/дизел: @robobug Не разбирам много от механиката, затова макар и да съм чел много последните месеци, не бих спорил за бензин/дизел, просто не съм на ниво.

 

Скоростни Кутии: За скоростни кутии, нека примерно @Raino, който има сервиз зa Audi (така да се каже) да сподели за Stronic/Multitronic/Tiptronic кои се чупят, какво им се чупи, колко струва поправката и той дали ги поправя. 

 

Финансиране: Та както казах, не разбирам от коли достатъчно, но за това пък съм завършил "Финанси & Инвестиции" и бих си дал мнението. Нещата, които се изреждат, са макроикономически фактори, които влияят или са резултат от цялата икономика. Тези фактори като цяло не се гледат при покупка в нормално време, защото ако се случи криза се променя драстично психиката на хората, цените са коренно различни и други правила влизат в сила, независимо дали купуваш с цел лична експлоатация или инвестиция. Но тъй като това не е полезно на @lazybastard предлагам да не продължаваме тази тема. 

 

Табличката: нарочно съм я оставил отворена, за да си слага всеки колата, която иска и да си слага собствените изходни данни. 

 

@lazybastard, не съм си купил още кола, защото няколко сделки се точат в бизнеса ми, но съм направил своя избор. Бих ти споделил моята стратегия. Tъй като купуването на нещо винаги е баланс между какво искам и парите, които съм готов да дам:

1. Намирам си паричните лимити обърнати в "месечен наем". По този начин, като си сметна разходите по къщата, детето, храна, пътувания и други харчове/инвестиции се вижда ясно колко ми остава за кола. (Тук да се внимава - някой път стара по-евтина кола излиза колкото по-скъпа нова кола в гаранция.)

2. Преглеждам какво има на пазара грубо за тези пари и се ориентирам в разнообразието (нови и стари)

3. Решавам с кои неща не мога да правя компромис и много ги искам (Емоционалните неща), но все пак мога да си позволя. 
4. Връщам се към пазара и вече избирам за покупка, като си правя анализ на незначителните разлики, чисто на парична основа. 

 

Така например:

1. Решавате, че имате семеен бюджет 800лв на месец за кола. (най-евтината бричка за 1000лв пак си струва 300лв не месец в бензин, поправки, каско и тн)

2. Разглеждате пазара и виждате, че това е както едно старо Ауди за 30к, така и един чисто нов Nissan Qashqai за 50к, който ще е в гаранция и ще ви намали грижите

3. Решаватe с какво не можете да правите компромис - жената иска голям багажник за количката, ти не можеш да приемеш нищо освен Audi.

4. Връщате се на пазара и гледате какво ще излезе според сметките на табличката. Тук са детайлите вече.

а) "няма значение" Ще излезе въпрос от сорта на "Ама тази е с кожен салон, а другата с адаптивни фарове. коя да вземем?" В този случай всяко от тези нито ще ви промени сметката нито е емоционално и много важно (иначе щеше да е филтрирано в стъпка 3), затова няма много значение, взимаш колата с по-добра история и надеждност.

б) "има ясен отговор" Ако обаче автоматик/ръчка излезе като въпрос се знае, че автоматика е по-калпав за Б8. "Искам ли да карам автоматик срещу висок шанс да дам X пари и нерви за поправка". Ако допълнителните пари надхвърлят бюджета, или отпада автоматично или се връщаш на т1 с нов бюджет. Ако не го надхвърля просто гледаш за сметка на какво ще е при други коли. Ако ти е все тая този избор, взимаш колата с по-добра история и надеждност. 
в) "няма ясен отговор" Тук ще дам пример бензин-дизел. Милиони мнения за и против. Всеки път става бой между двете страни и така и не можах да намеря финансово изражение. Вероятно с проучване и статистика може да се стигне до заключение, но тъй като такива няма и аз няма да правя изключвам от сметките си и съм на "каквото ми се падне" ако другите критерии са задоволени и взимаш колата с по-добра история и надеждност.

 

Цялото това нещо е малко тегаво, защото трябва да се изправиш срещу много истини, ама както казват хората - "Ако искаш" :D

 

Редактирано от mgpepe
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 hours ago, mgpepe said:

Финансиране: Та както казах, не разбирам от коли достатъчно, но за това пък съм завършил "Финанси & Инвестиции" и бих си дал мнението. Нещата, които се изреждат, са макроикономически фактори, които влияят или са резултат от цялата икономика. Тези фактори като цяло не се гледат при покупка в нормално време, защото ако се случи криза се променя драстично психиката на хората, цените са коренно различни и други правила влизат в сила, независимо дали купуваш с цел лична експлоатация или инвестиция. Но тъй като това не е полезно на @lazybastard предлагам да не продължаваме тази тема. 

 

От друга страна сам казваш, че това е силната ти страна - нека продължим точно тази тема.

Освен макроикономическите фактори, има и два съвсем обективни, предсказуеми и много, много определящи фактора:

първо - колата остарява като модел и като автомобил;

второ - излизат нови модели от тази или друга марка (и това е известно с точност до месец).

 

Т.е. констатацията

Quote

За 30к ако изплащаш за 5 години, оскъпяването ти е 15% грубо - 4.5к. Искаш ли да ги спестиш първо и на 4тата година да си я купиш, или искаш да ги дадеш сега и да платиш повече? 

не е съвсем вярна.

 

Конкретно за Б8 платформата - миналата година излезе Б9 и вече има чувствително размърдване на пазара. 

Все още изтичат разни лизинги, има много гаранционни коли, но есента вероятно пазарът ще е залят с такива коли.

Есента ще излезе и новата А6-ца, която също може да накара собственици на Б8-ци с изтичащ лизинг да се ориентират към нея догодина.

Днес видях новата 5-ца (G30), тройката се очаква догодина.

С много голяма вероятно края на тази и началото на другата година ще има силно разместване на пазара.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какво А5 си заслужава повече от А4? Друго освен че е по-красива има ли? Щото ако няма само си лалаш. А то наистина няма ... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, nichirenshu написа:

Само собствниците на а4-ки могат да кажат, че а5 не си заслужава и не са по-красиви. А5-цата стига да можеш да си я позволиш си заслужава много повече, останалото са празни приказки.

 

Евала, че някой се осмели да го каже :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, petrishki написа:

С какво А5 си заслужава повече от А4? Друго освен че е по-красива има ли? Щото ако няма само си лалаш. А то наистина няма ... 

Не само,че няма,но за някой хора не е и по красива :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

33 minutes ago, nichirenshu said:

Само собствниците на а4-ки могат да кажат, че а5 не си заслужава и не са по-красиви. А5-цата стига да можеш да си я позволиш си заслужава много повече, останалото са празни приказки.

 

Да, ама ако прочетеш първия пост в тази тема ще видиш че автора сравнява по-стара А5-ца и по-нова А4-ка на които цената е еднаква. Иначе е много ясно че А5 е по-вискок клас кола от А4.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но и по непрактичната за човек със семейсъво. Това е колата - От студ умри но гъзар бъди ако имаш семейсъво. Нали няма да сравняваме предимството на комбито пред спортно купе(освен в розовите гъзарски сънища на Фифи)

 

Колкото до 30К ставащи 50

Ако собственика няма доход от поне 3К и то гарантиран в бъдещето(което не зная как ще се случи, но нека макроикономистите кажат, че са по спец) то, тегленето на 30К за кола граничи с глупост

 

С две думи исках само да кажа- НЕ СЕ НАДСКАЧАЙТЕ

Макар, че всичко изглежда розово, щото ако днес е понеделни, то в четвъртък МОЖЕ ДА СЕ СГОВНИ ! И то инвестицията е в кола, която губи стойност всеки ден.

Донякъде е оправдано за недвижим имот(който не губи пари във времето,даже в момента поради балона се покачва).... но за ламарини - thanks, but no thanks

 

Примери БОЛ ! Имам приятел платил 22 за бус за работа, трябва да върне 30 и буса струва в момента 5

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, manchorov said:

Не само,че няма,но за някой хора не е и по красива :) 

Искаш ли с публика да сравним моя и твоя кошник, да видим коя е по-красива. Ще хванем 20 човека от пътя да си кажат мнението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Prophian написа:

Искаш ли с публика да сравним моя и твоя кошник, да видим коя е по-красива. Ще хванем 20 човека от пътя да си кажат мнението.

 

Е не е честно - човека има голф 5 - най грозния от всичките :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Fitil4o, чудя се как по-меко да те нарека ама айде друг път.

Прочете ли темата или пак плямпаш на изуст?

Къде съм сравнявал практичността спрямо комби?

Говорим за а4 седан и а5 спортбек.

Чети внимателно и после сери.

Виж ми снимката с детската количка и после се опитай да навреш същото в твоя гъз (кенеф) и да направиш подобна снимка.

Аз през цялото време като споменавам А5 говоря за спортбек принципно.

Купето е много симпатично, но наистина е непрактично и не ми върши работа.

 

Комби не съм коментирал нито съм имал допир с такова, че да го коментирам.

Не мисля и да имам някога, но живота ще покаже.

 

Вие , които също сте виждали А4 B8 и A5 само в "розовите си сънища" предлагам също да не коментирате.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Prophian написа:

Искаш ли с публика да сравним моя и твоя кошник, да видим коя е по-красива. Ще хванем 20 човека от пътя да си кажат мнението.

Не все ми е тая.Аз си имам мнение и то не се влияе от минаващите по пътя.

Преди 2 часа, fifipaldi написа:

Вие , които също сте виждали А4 B8 и A5 само в "розовите си сънища" предлагам също да не коментирате.

Не се приема :) Ще си правим квот си искаме :zustimm:

Преди 2 часа, Audi_FeN_1 написа:

 

Е не е честно - човека има голф 5 - най грозния от всичките :hilezh:

На мен пък ми харесва :magic: и не гори масло :) 

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като бивш собственик на А5 sportback 2.0 tdi-143к.с. да дам и моите 50ст. по темата. От емоционална гледна точка все още ме е яд, че тази кола не е при мен, но от практична не съжалявам. Този двулитров дизелак зимата в града НЯМА загряване с включено парно. Аз също съм с малко дете и за мен това беше недопустимо за кола от този клас, това беше и основната причина да се разделя с нея. За около 2 месеца първоначално налях около 4000лв-5000лв. за пълно обслужване, гуми/зимни/+каско. Обслужвана е в оторизиран сервиз със съответните отстъпки за частите. Моят петак беше с мултитроник и на предно, дразнещото беше, че при по-рязко тръгване превърташе гуми и дърпаше леко. Разход на гориво по борд 8,2л., на колонка около 9л./100км.Определено има голям багажник, за първи път събрах летния гардероб на жените си САМО там :hilezh:. Като всяка кола, така и тази може да те изненада неприятно с някой ремонт, но при Ауди трябва да имаш дълбок джоб и прилични резерви, защото почти всяко влизане в бокса е четицифрена сума. Лично за себеси съм стигнал до извода, че моята кола трябва да има печка и подгрев за да е комфортно на всички. Не знам при другите, но на моята петица и "свиреха прозорците" при страничен вятър или по-високи скорости, което също не е нормално за кола струваща една торба пари.

Ако бях пред твоята дилема опредеделено бих избрал колата с възможно най-малко километри - това е разумният избор. За мен А5 винаги ще бъде емоционалният. Успех с избора и покупката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ти си намерил каква А5-тица да купиш :).

Прозорците не свистят, но е по-шумна от другите коли в този клас заради безрамковите врати.

Моята на -15 тази зима загряваше до 90 градуса за около километър и половина при това почти без светофари, малко над 5 минути нормално каране да кажем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих я точно за 15 минути след обяд с биричка, без четене, форуми и т.н., но като я видях и ми висна ченето. Пък и сравнено със предната ми А4 Б5 1,8 ADR :steinigung:С кой мотор си? Мислех си, че имам проблем с термостата и хоп в Аутохит Ст.Загора и смяна с нов. Резултат нулев, просто си е такава колата явно. Ако загряваше като твоята и беше трилитровия дизел със сигурност щях да си я карам няколко години, все още като мине петак си въртя главата като хлапак :razz:, въпреки, че настоящата ми е две класи отгоре.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизел зимата, тоест стане ли под 0 градуса, забрави за парно, поне 5 - 6 минути му трябват и за да се стопли хубаво колата още 4 - 5, първите 10 минути недей чака. Преди като бях млад и не ми бече стъдено - ок, ама вече с годините - зимата дизелите ги карам облечен, докато бензинките само по суичър, няма какво да се лъжем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не се окаже, че мултитроника и той има отделен термостат като DSG :lupe: Че разликата е фрапираща ако не работи малкият термостат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, netizen написа:

Да не се окаже, че мултитроника и той има отделен термостат като DSG :lupe: Че разликата е фрапираща ако не работи малкият термостат.

Ако в сервиза не разбират е друг въпрос, но ми казаха, че няма друг термостат

 

преди 3 минути, STEFAN8898 написа:

Дизел зимата, тоест стане ли под 0 градуса, забрави за парно, поне 5 - 6 минути му трябват и за да се стопли хубаво колата още 4 - 5, първите 10 минути недей чака. Преди като бях млад и не ми бече стъдено - ок, ама вече с годините - зимата дизелите ги карам облечен, докато бензинките само по суичър, няма какво да се лъжем.

Не точно така, в момента съм с ТЛК-120 и Q7 и зимата си беше рай с тях. За 1км.-2км. и в колата е топло, а за окол 3км. са на около 90 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това е защото има допълнителни подгреви или на антифриза или на въздуха. Предполагам в А5-цата ти ако е била от по-топлите части на Италия например е спестена въпросната екстра.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...