Jump to content

3.0tdi 150kw (204hp) vs 3.0tdi 180kw (245hp)


Don_Lachone

Recommended Posts

Привет колеги!

 

Някой може ли да каже каква точно е разликата между двете модификации на двигателя (чисто технически предимства / недостатъци / обслужване) и съответно ако е имал възможността да покара двете да каже как му се струва вървежа. Все пак 40 коня разлика би трябвало да е силно усезаемо.

 

Доста рових из чуждите сайтове, но никъде не успях да намеря достатъчно изчерпателно обяснение. Предлагам някои неща които съм видял/прочел и моля да допълните с вашите впечатления:

- големината на турбината (при 180кв е по-голяма и е от различен производител)

- модифицирана глава на цилиндъра (при 150кв версия) която ужким била по-добра 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Аз съм карал и двете много дълго. CLAA е 3.0TDI 204к.с. с quattro, CDUC е кодът на 245к.с. Разликата между двата мотора е в турбото, софтуера и инжекторите, нищо друго. Честно казано, разлика има в поведението, но не е като между 40к.с., много по-слабо осезаема е. Мога да кажа, че при нормално до към спортничко шофиране няма да я хванеш до 200км./ч., след това  245-цата се усеща доста по-адекватна.

В крайна сметка 204к.с. е доста по ненатоварен мотор, доста повече му кара кутията и смятам, че в България е излишно подценен. Разходът между 204 и 245 е 0.5-0.7л./100км. В чужбина си го карат и се кефят, тук масово хората ги тресе грандоманщина и не че не ги кефи как върви ама си искат по-големият. Ако човек се е отказал от бензина и от би турбо дизела, смятам че за разликата в цената 204к.с. е прекрасна покупка.

Тук говоря само за 204к.с. с quattro и S tronic. 204к.с. ( CLAB ), който е на предно предаване с ръчна кутия или Мултитроник лично според мен е недуразумение.

Link to comment
Share on other sites

Супер, много благодаря за отзивите и изчерпателното описание.

@Raino Това което казваш за CLAA мисля е доста обнадеждаващо, особено за някой като мен, който не е особен любител на високите скорости.  

Link to comment
Share on other sites

Турбото и инжекторите са еднакви ,от кола 204 к.с   4г съм демонтирал дюзи които кара q7 250 коня и А8 250 Коня.

След малко разглеждане и в ebay ,може сами да видите че дюзите ги дават за почти всички 3.0 тди от 2011 г  включително и за кайен и туарег.На фейса мисля че са променени,също и на 313-те коня

Според колега разглеждал в етката ,разликата идва от главите или валовете по  парт номера

Link to comment
Share on other sites

по номера не са еднакви, иначе са същите :)

едните ги дават едновременно за 204 коня на а*, в същото време за 245 на q*

Edited by Bobu
Link to comment
Share on other sites

На турбото номера е едно към едно ,вчера си играх да въртя 3 турбини 

Дюзите  са с различна буква ,примерно 059130277cd съм демонтирал от q7,А8 по 250 коня и съответно от а6 4г 204 коня.Съответно може да разглеждаме етката ,но нещата изглеждат малко по различно на автомобилите ни

Link to comment
Share on other sites

В доста случай това, че са различни номерата (с различен индекс най-често) не значи, че не са взаимозаменяеми.

Примерно този номер отгоре  059130277cd го дават, че се заменя с  059130277EJ в средата на 2016-та година.

Пускат по-нова ревизия на дадена част и сменят номера леко, нормално е.

Link to comment
Share on other sites

Това с по-новата ревизия е съвсем друга тема. Няма как обаче едни коли и двете 2011г. примерно да имат различни номера части, така да са излезналимот завода и тези части да са напълно еднакви.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

И какво се случва при повишаване мощността на 204-та? И как се отразява на мотора и скоростната кутия?

Raino може ли да дадеш информация при нормална експлотация как се отразява това "разтоварване"?

Edited by nikita66
Link to comment
Share on other sites

Аз лично винаги съм бил против чиповете, освен ако колата не е близко до нова и да се изпрати компютърът в Германия. Всичко правено тук е компромистно, а и на кола над 50 000км. можеш да очакваш всичко.

Според мен, не се занимавай с тези неща.

Edited by Raino
Link to comment
Share on other sites

Аз на моята 239 ооня на а4 с чип от маднес стана 315. Карам я вече 80 к км . И за сега си е Ок само с- троника но кутията май е консуматив. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Може ли някой да каже за кутията естроник толкова ли е чуплива , колкото я изкарват ? Защото ми се струва, че е доста приятна и за какви симптоми да гледам при покупка , освен за грешки след каране ? Мерси 

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, James said:

Може ли някой да каже за кутията естроник толкова ли е чуплива , колкото я изкарват ? Защото ми се струва, че е доста приятна и за какви симптоми да гледам при покупка , освен за грешки след каране ? Мерси 

Aко рита, невключва плавно е ясно че ще има подводен камък , обслужване на интервали от по 60к км ако има в историята на колата е ок , но все пак са бъкани с електроника така че винаги има предпоставки за евентуален проблем . И зависи как е карана и поддържана :) Жена и кола на "късмет" ама сподели на каква модификация и с какъв мотор търсиш тоя S-троник :) 

Link to comment
Share on other sites

Колко са здрави тези кутии всеки сам си преценЯ...

Аз не познавам хора със тди 245кс дето да не са правили кутията.

Link to comment
Share on other sites

И аз гледам 204 с добри мнения, че една идея товарят кутуята по-слабо от 245, а кутията е същата . В крайна сметка, която изпадне по-запазена от тези, които съм набелязал 

Link to comment
Share on other sites

245кс има два вариянта 500 и 580Нм, на по-силния на около 200к км се сменят съединители и мотора си е силен и фабрично. На 204кс може да сложиш турбо от 245кс и с ремап отиваш 280-290кс. Ако 204-ката е запазена играй...

Link to comment
Share on other sites

Возих се в две 245ци, спрямо предната ми А4 В8 ръчка куатро 3.0 тди 240 кс , не правеха такъв шут при ускорение дори и на S. Или може би защото не ги сложих на Dynamic. Иначе приятен автомобил е 4G. И двете возеха прилично на въздух . На едната много леко притреперваше кутията на място при смяна R на Р и леко поклащаше от Д на R и обратно , но това е нормално може би. Интересно, че другата на 300 000+ км не трепваше грам. Продължаваме огледите. 

Link to comment
Share on other sites

Тя А6-цата е много по-тежка от А4, еле пък с въздух няма как усещането да е същото ... нали за това са различен клас коли

Link to comment
Share on other sites

Моята е 272кс на 230к реални и нищо не е пипано по кутията.. и няма признаци да се пипа скоро.. да чукнем на дРЪво.

Бащата продаде 204кс с ремап на 290к с всичко оригинално по кутията..

Знам, че 580нм и е границата на кутията все пак

Sent from my SM-G991B using Tapatalk



Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...