Jump to content

Избор м/у S4 (B6 / B7) и Audi A4 Allroad 3.0TDI quattro


Recommended Posts

Здравейте колеги! Бях се насочил, към закопуването на с4 б6 или б7, разгледах няколко тук в БГ, но колите не ставаха. Днес ми изпадна а4 allroad 3.0tdi 240hp- 2011та, за бюджет сходен като за с4-ка..

Колебая се доста, защото първо дизела не ми е на сърце, второ колата е автомат. Като вървеж съм сигурен че е доста по-спряло от с4-ката, но със софтуерна намеса, нещата може би ще се променят а такава ще има със сигурност!

От друга страна колата е allroad и е 5-6 години по-нова...

Някой от вас има ли наблюдения над въпросния автомобил, като надежност на мотор, автомат и т.н?

За с4-ките изчетох доста, но за тези общо взето съм бос. Знам че за 3.0 тди има доста подводни камъни, като вериги, дюзи и т.н но до там...

Тъй че всяко мнение ще е полезно!

И моля, без излишен спам, че предната тема ми я заключиха...

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 177
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Знам, че са много различни. Ако бъда честен, ми се кара повече s4, но от друга страна по-разумния избор ми се струва а4 allroad- По-нова кола, по-голяма проходимост( случва ми се да ходя на риба, чат пат и е хубаво колата да е по-висока), цена приблизителна на тази за s4.

S4-ката си и s4-ка.... 8мак, задоволителен вървеж за мен, визия и най-вече усещане, когато си зад волана...

Но и кола на 14 години..

Колебая се и се допитвам до вас за съвет..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете могат мноого бързо да те закопаят, ако не са гледани и са на километри и в кофти състояние. 

Едната може да ти напълни горивната система със стружки, освен стандартнтие вериги и обтегачи, турбо и автомат. 

При другата всичко гумено и пластмасово в моторния отсек става на салата от жегата,също има вериги, а ако е запекъл колектора, върви колкото 1.8Т. 

 

Това, че е на 14 години, а другата на по-малко, в двата случая почти нищо не означава. 3.0tdi не се взима да се кара малко километри. Та независимо, че е по-нова, можеш да я уцелиш на доста сериозен пробег. Просто прецени можеш ли ако нещо изникне спокойно да отделиш 4-цифрена сума за ремонта и да продължиш да караш, или ще изпаднеш във финансов колапс. Ако е второто, си купи 2ка дизел, или си карай 1.8Т-то.  

 

Избери просто какво искаш от колата - да и даваш газ и да си правиш кефа, или просто да те вози и да се мести прилично.

Направи тест-драйв и на двата варианта и който ти хареса повече, го отнасяй, след обстойна проверка в сервиз, в който знаят какво да гледат. 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Б8 е на светлинни години от Б6/Б7..........

Това за автомата не важи, защото не говорим за архаичен такъв от преди 20г.

КОлата с ремап отива на около 320кс и 650нм и С-ката се обезсмисля.

Харчи малко,върви много за конете и килограмите.

Остава "проблема" с помпата.

Слагам кавички , защото в БГ масово се вкарват милионници и се поддържат после при чичо жоро от съседната улица и се сипва съмнителна нафта на черно.

Иска си грижи колата, а не като някои хора с коли за по 60 000лв и си правят тръби за 400лв и после фърлят турбини.

С правилна поддръжка и хубава нафта + бдц на бардал няма да имаш грижи.

Каквото и да си говорим, напреднаха технологиите и такава С-ка си я взимаш за престиж да й се кефиш и да я мяташ от време на време за кеф.Гори много,върви малко,последващи разходи да не говорим.

Автомата при дизела е брутално здрав и носи много на бой.

Важното е колата да може да се провери и да е на възможно най-малко километри.

При А4 Олроуд няма въздушно.

Веригите при 240кс версията тръгват след повече от 300 000км.Не трябва да те плаши толкова.

И двете коли си имат филм, въпроса е какво искаш за всекидневна нормална употреба.

Според мен като покараш Б8-цата и ще ти стане ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимай Б8 колега. Нищо общо няма с Б6/Б7, както каза Цецо. Мойта с ремап върви доста. Оня ден последно с едно S3 (нз кое означение, но от по-новите), момчето каза, че е 265 коня. Поне 2 коли пред него до 200, а после незнам как щеше да е. Разхода на гориво е смешен на фона на това, което предлага. Има ги всичките филми със стуржките и т.н. И аз бая сдухвах, но гледам да не го мисля. Доста хора никога не са чували за такъв проблем и си карат колите, и грам не се филмират. Тая помпа я има и при 2.0 TDi, май и при други tdi на ВАГ от тия години, пък си ги карат хората. Дюзите на тая версия не са проблемни, доколкото ми обясниха. Автомата също бил доста по-надежден от по-старите версии. Важно е да не се вземе на 500000км, както при всяка друга кола ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, благодаря ви! Ясно е че без тест драйв на въпросните коли няма как да стане. Ще пробвам и двата варианта, за сега по-клоня да бъде s4, но от това което ми казвате почва да ме човърка и tdi-то пък и като се кача в b8, както казва Цецо може и да забравя за  s-ка :)

Косьо, ти къде прави ремап-а?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така си я купих. В Проспийд е ремапвана. Смея да кажа, че доста добре е направена, но не съм карал друга, правена другаде и нямам база за сравнение. Казаха, че е около 295 коня и 600 нм с техния софтуер, но не е мерен, понеже диното им не можело да мери автоматик :)  Това ми е малко странно де, ама не виждам смисъл да лъжат. Повявай ми, ако Б8-та е със спортния салон и с малко повече екстри ще забравиш за Б6/7. Сега един приятел взе Б7 - С лайн плюс. Ами то си е Б6 вътре. С-ката не е много по-различна. Демек имаш салон от 2002 година ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, nichirenshu написа:

 

Нека пробва автора двете коли и да си прецени, това е единственото смислено.

Tова е най-правилното решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мога и аз да дам некъв малък съвет.

За читава Еска да се гледа немското мобиле, не българското и да се сравнят цените.

Така автора ще придобие представа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

33 minutes ago, nichirenshu said:

Една кола не е само салона, има и двигател и трансмисия. Ще си седиш на място да си гледаш интериора и да ти трака трактора или ще я караш тая кола?

Нека пробва автора двете коли и да си прецени, това е единственото смислено.

Ами аз съм карал цял живот бензини и точно като тебе говорех. Да ми трака трактора и т.н. Да, ама тука "трактора" почти не се чува, работи супер равномерно и спокойно. Вътре не се усеща изобщо, че е дизел ;) Не е като да даваш газ на бензинов мотор, но звука като го ръчкаш не е никак лош.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е аз го имам от два месеца :D Не бе, трактор си е. Неща да му отварям капака, че ми става гадно като го чуя, ама на място, ако не съм между две коли, грам не се чува. В сравнение с по-старите си е тихичък :D 

Доста добре е обезшумена. Разликата на отворен и затворен капак е много голяма ;) Довечера ще му покажа мойта на колегата. Нека види и С-ката, пък то веднага ще си усети коя му харесва повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина Ауди А4 В8 но S-line пакет е малко по-красив и съвременен автомобил в интериорната му част,спрямо Ауди А4 В7 S-line Plus,показва по-нова и съвременна концепция.

Несъмнено както казват колегите по-горе дизела и въртящия момент особено след ремап може да носят голямо удоволствие от шофирането.

За сверка е хубаво да се ползват чуждите сайтове и задължително сервизно минало - доказуемо.

 

Аз когато махнах В5-цата се двоумях дали да не взема В8 1.8ТФСИ Куатро или 2.0ТФСИ Куатро ... но сле доста прочетено се отказах.

Дизел-а никога не съм го харесвал като мотор и не ме е блазнел със въртящия си момент ... като прибавим факта многото километри и доказано скапаната нафта в България ... не взех.

Другото което ме отказа ... но вече след В8 е неизбежно защото това е новата мода,концепция и прочие са някой елементарни иноваци.

 

Пример:

- Смяна на накладки . задълже VCDS и задаване на команди за отваряне/затваряне на челюстите при смяна

- Смяна на акумулатор и кодиране за нов ако не е същия за да може модула да управлява останалите модули правилно и да казва,кое,кога и как.

- Датчик за маслото без пръчка ... при бензиновите най-вече и да разчитаме на ощще и още и още електроника,вместо механика ... която несъмнено много по-бързо ще се сдаде лагажа.

 

Да ме извиняват колегите но съм пробвал и трите варианта ... и мен лично по-удобна седалка от РЕКАРо-то на S4 B5 - S4 B7 не съм седял ... при седалки тип пейка е ясно ... S-line седалки също ... новия тип наподобяващ легена на мен със мойте 95кг. ми идват някак тесни ... пък и те се слагат при В8 ама във S4 така,че няма да коментираме.

 

Не трябва да се бърза при избора и е хубаво да имаш такъв между 2-3 екземпляра и да решиш кое ще ти доставя повече удоволствие.

 

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е прост избора.

Еската е кола за кеф, даване на газ и радване на звука от осмака. Кола за удоволствие.

Тракалника е кола за придвижване. Качваш се на аутобана, слагаш темпомата на 180 и се возиш тихо и спокойно. Няма тръпка, няма емоция, няма нищо. Бездушна кола, да ходиш на работа.

 

Ти си реши кое от двете ти трябва.

Като имаш предвид че в България аутобани и дълги разстояния нямаме.  И осмака на газ ще гори колкото дизела в пари.  А тръпката си остава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След един чип колите ще вървят еднакво, разликата ще е в усещането как седи автомобила на пътя и звука в полза на бензина, но дизела ще имаш чувството, че върви доста повече заради нМ. 

 

Скучно може би е 2.0 тди, но 3.0 особено след чип става доста приятно нещо, което няма да отстъпи по-никакъв начин на еСката, а даже може и да я бие, защото рядко се намират в идеално състояние на тези години без да им е взета душата :) 

Редактирано от alexxk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истинския потенциал на такъв автомобил не се изразява в драгове и даване на газ на прави участъци, но човек трябва да прецени какво точно ще прави с колата. Ако иска да раздава газ по завои, писти и прочие със сигурност С-ката е неговата кола, но ако иска просто да си дава газ по прекрасните ни пътища, да няма проблем с изпреварвания и да усеща стабилно ускорение Б8цата ще го радва много :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора на еската винаги ще е в пъти по-приятен за каране и на слух без значение колко точно върви. Дизела може и да впечатлява с някакви пикове, но реално си остават лага и соундтрака. Поне откъм разход нещата са добре. В крайна сметка ако парите са кантар то вървежа на тия коли не е чак толкова, че да бъде основен приоритет, поведението ще има много по-голяма тежест при нормална експлатация.

Лошото е само че са различни поколения...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи като се подкара тема за скъпи коли,нютон метри,конски сили и сложим след тях газ и ми става лошо.Това ми прилича дай да си взема мерцедес AMG ама да му сложа газ,или ще карам опел за 1300лв но ще носа айфон за 2100лв.Българина е особен тип човек иска нещо скъпо ама да му е евтино след това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@nichirenshu Аз съм с 4.2 в 4Ф :D  Най-вероятно трябва да покарам отново някое 3.0 ТДИ, @OvivO като ми беше карал колата се изкефи доста и каза, че няма сравнение с неговата, карал съм няколко пъти Q5 3.0 тди с ремап и колата си вървеше доста.

 Кума ми е с 4.2 тди и колата се усеща, че върви доста повече от бензина, не сме се пускали, че е незаконно вече, ама според мен ще ме дръпне малко :)


Не защитавам "тракалниците", щом съм избрал бензина явно има за какво - основно звука беше причината, ама като се кара колата всеки ден някак си спира да ти прави впечатление. Сравних двата двигателя, за доускорение и т/н нямам представа, ама е факт, че с един прост чип колата върви повече.

Едит: Докато търсех да намеря за колко ускорява едно чипнато Б8 до 200 видях случайно това : Цък

 

Редактирано от alexxk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи имате ебаси българския мироглед ... искате всички да се сравняват с ВАС

Да,Ти,Ти и Ти сте си купили С-ки и имате доходи да ги карате на керосин или пък и толкоз ги карате по-скоро са съботно-неделни за кеф (щот пак казвам имате доходи) си го позволите.

Искате и лицето Х-което няма тези доходи,но поне ддин път в живота си искада си купи Ауди итоС-ка,да го ползвува за ежедневна кола,щото няма друга,да позволява мотора дасе направи на алтернативно гориво и той да не го прави щото ВИЕ си ги карате само на бензин.

И почвате да обяснявате кое е правилно и кое не е  да се направи ... замислете се малко,че всички сме различни,колкото и да си приличаме на моменти или като цяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@alexxk: ти все още не си карал моя кош, може да пробваш, но си е сток с картоф ДПФ.

 

Относно газта - AMG като става безпроблемно на газ - си е направо грешно да не му сложиш :) Никой не ги рине парите с лопати...зависи и колко караш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...