Jump to content

Необходима ли е смяната на масло на автоматика?


MarAnd

Recommended Posts

По тази логика по-добре да си продават части за счупените от необслужване кутии.

 

Оригиналното масло за 5-степенната кутия е Ессо. Около 2007-8ма Ексон Мобил решават, че всичко ще мине под марка Мобил и оригиналното масло става Мобил (Ессо изчезва като марка за тази спецификация). Пробвал съм заместител на Феби и се върнах на Мобил.

В такава ситуация - смяна на маслото с неподходящо наистина здрава кутия може да започне да работи по-лошо.

МИД ме убеждават, че имат по-добро масло от оригиналното и за С-троник....

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 73
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

А този документ дори е на нашенски.  В който още на 1-ва страница се казва, че маслото се сменя на всеки 80 до 120К км или най-късно след 8 години :verweis: За всички, които се чудят.дали се сменя. Има и ръководство за смяна с моментите на затягане. И май никъде не пише за промиване или пълна смяна с машина и т.н.

https://www.zf.com/global/media/medien_mastersite/aftermarket/service_information/service_information_zf/transmission/cars_4/bulgarisch/modelluebergreifend_16/ZF_SI_Oelwechselkit_50145_BG.pdf

То няма логика ЗФ да предлагат цели китове за обслужване на кутиите им и да казват да не се обслужват.

Сефте виждам някой да защитава тезата, че такава финна механика няма нужда от обслужване. Всеки да си преценява какво да прави с автомобила си.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ай ся предлагат ги защото могат не, че има нужда да се сменя маслото то е вечно (едни вид така излиза) както вече беше обяснено, a и всяка употребявана кола идва с подбробно описание от предишния/те собственик/ци как е карана (агресивно, леко внимателно и т.н. за всеки изминат километър) :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ZF казват че Приста ойл имат съвместим продукт (Prista ATF) пък според product sheet-a въпросното масло не покрива спецификациите на VAG(или bmw, където слагат същите кутии), значи истината е някъде по средата.

 

 

Редактирано от Excessive
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
На 12/21/2018 at 9:32, yavor20v написа:

тоя интервал от време, който трябва да изчакаш за да спре(евентуално) тва ритане, мисля че е около 200 км максимум.

не разбирам и не знам с точност, само съм чувал легенди за това масло, аз го смених обаче.

измамиха ме със смяната, не са го сменили мин. година , когато занесох 10 литра Редлайн(Коце гуруто на автоматите, на Ботевградско) и тая година започна едно колебание в оборотите ако карам с 40км/ч. Отидох при близък човек, източи масло като кафе(демек не Редлайна който занесох) на цвят и на филтъра , очевидно стар , имаше щампа USA. Колата е от там, така че заключението беше че изобщо не е сменял нищо тоя лъжец. Както и да е, 7 литра смениха в сервиза и този проблем изчезна и към днешна дата го няма.

Иначе държа да отбележа, когато закарах колата на първото място и оставих 10те литра, след "смяната" ми бяха върнали 4 литра, с обяснението че са източили/сипали само 6 от 10те....

колата ми е на 250 000км, тогава беше на 200

Здравейте, и аз имам същия проблем с колебанието на оборотите, но това го прави само на 3та скорост и приритва леко от 2ра на 3та само! Дали смяната на масло ще оправи положението? Казаха ми че трябва да се сменя съединител, което ще ми струва 2200лв. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 28.12.2018 г. at 9:36 AM, DLS said:

Доказано ли е това или предполагаме? И на мен ми направи впечатление, че след студен старт държи повече обороти преди да смени предавка. Чудех се дали не е нещо от клапанното тяло докато е по-гъсто маслото...

 

Има го в ръководството на ZF.Този режим на скоростната кутия е валиден до достигане на 30 гр.След това вече преминава в нормален режим.Усещането е все едно си с ръчна кутия и буксуващ съединител.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутрин след палене 5хп19 е толкова скопена, че на бордюр не мога да се кача докато не загрее поне малко. Направо имам чувството, че при определени нютони я  "отцепва" от двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:hilezh:

И защо смяташ, че това е нормално за изправно работеща кутия ? Нали знаеш, че при студена кутия, маслото е по-гъсто и тласъците по-резки,именно заради това? Да ти кажа, виждал съм изправна 5хп19, която без газ студена назад катери платформата. На 2.8 193 кс, АСК в А4 В5. Нещо има сбъркано, не се заяждам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно заради гъстото масло е скопена софтуерно над някакви обороти и нютони, все пак е 2.5 и нютоните са нещо, което има в изобилие:hilezh:. Ако е без газ- може да катери, ама ако натисна педала и е подпряла с двете предни гуми в бордюра без засилка, направо усещам как нещо я "освобождава". След 20-30сек си катери без проблем.

Не знам колко пъти са я гледали и тествали(софт и каране) в джемини, проблеми няма освен леко по-твърдо включване 2-3. Масло не съм сменяВАЛ.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята на на студено сменя перфектно, почти 1:1 с напълно загряла. Иначе тръгва и си катери без проблеми на студено, но разликата е че като тръгна и на първото включване в движението усещам, че държи излишно високи обороти. След като загрее става по-директно всичко и оборотите падат с примерно 500 за едно и също нещо.
А този момент със загряването на маслото не мисля, че съм го усетил като проблем, едно и също ми се вижда винаги, но засега не съм вдигал повече от 84градуса на 5хп фейсова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си доливам сам.Ходя в познат сервиз да ползвам крика само.ПОлседно като го проверявах на 40 гр масло си излизаше и го затворих.Явно няма загуби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 11.02.2019 г. at 2:53 PM, DLS said:

30 градуса на кутията или колата? Има логика иначе ако е на кутията.

 

Just now, plamenp59 said:

 

Программа переключения передач при
прогреве двигателя
(Программы 30 и 31)
Эта программа направлена на снижение
выброса вредных веществ с отработавшими
газами после холодного пуска двигателя и
при последующем его прогреве.
Aктивизация этой программы производится
при температурах двигателя ниже 30°C.
Она не учитывает сопротивление движению
автомобиля и характер его вождения.
В соответствии с этой программой режимы
переключения передач сдвинуты к большим
частотам вращения вала двигателя.
Бензиновые двигатели:
Повышение частоты вращения вала бензи-
нового двигателя приводит к ускорению
прогрева нейтрализатора и соответствующему
сокращению времени до начала его действия.
На автомобилях с двигателем V8-5V эта
программа не применяется из-за ее малой
эффективности.
Дизели:
При работе дизеля с повышенной частотой
вращения снижается нагрузка на него и,
соответственно, уменьшается выброс вредных
веществ.
В настоящее время программа переключения
передач при прогреве применяется только на
автомобилях с дизелями.

 

 

От написаното следва ,че тази програма на АСК е заради вредните емисии.И зависи от температурата на двигателя, а не на скоростите.

Редактирано от plamenp59
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

30 градуса на кутията или колата? Има логика иначе ако е на кутията.

35 градуса на кутията, това е по процедурата на ЗФ.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с 35те градуса на кутията далеч по-добре пасва на моите впечатления. Кутията май загрява по-бавно от мотора и примерно трябва да тръгне стрелката на температурата за да започне да ми харесва как се случват нещата. Веднъж гледах след студен старт и бая километри минах с нормално каране докато стигна 70гр кутията, от това съдя и че първоначалното загряване до 35 няма да е кой знае колко бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен смяната на маслото, която е ясно че трябва да се случва м/у 80-120К или 8 години макс, според ЗФ и аЛди. Задължително се прави адаптация. Тази адаптация е 3 вида и се прави дори при ремонти на мотор или смяна на някои чаркове по мотора. Например дебитомер. И са дали пример при който сменя грубо като връща назад, т.е. от 3-та към 2-ра. Поради бързото падане на оборотите, което явно в примера не трябва да е така. И това е инфо от аЛди и ЗФ. Има описано как се прави най-грубата адаптация с каране по пътя. Без софтуерна намеса. Та ми е интересно, колко хора са я правили тази адаптация ? Айде със смяна на чаркове по мотора да не е , ама след смяна на маслото? Това с колебанието на оборотите се предполага, че е от приплъзване на торка. Което може да се види през ваг-ком. Има канал, който показва в каква състояние е торка....отворен, затворен, регулиращ, обороти на кутията и slip обороти. Та може да се направи една проверка и да стане ясно дали е от торка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз бях чул за тази адаптация и не открих информация по въпроса. Във ваг-ком също не видях да има такива процедури в контролера на кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
On 2/18/2019 at 8:40 AM, kurty said:

Освен смяната на маслото, която е ясно че трябва да се случва м/у 80-120К или 8 години макс, според ЗФ и аЛди. Задължително се прави адаптация. Тази адаптация е 3 вида и се прави дори при ремонти на мотор или смяна на някои чаркове по мотора. Например дебитомер. И са дали пример при който сменя грубо като връща назад, т.е. от 3-та към 2-ра. Поради бързото падане на оборотите, което явно в примера не трябва да е така. И това е инфо от аЛди и ЗФ. Има описано как се прави най-грубата адаптация с каране по пътя. Без софтуерна намеса. Та ми е интересно, колко хора са я правили тази адаптация ? Айде със смяна на чаркове по мотора да не е , ама след смяна на маслото? Това с колебанието на оборотите се предполага, че е от приплъзване на торка. Което може да се види през ваг-ком. Има канал, който показва в каква състояние е торка....отворен, затворен, регулиращ, обороти на кутията и slip обороти. Та може да се направи една проверка и да стане ясно дали е от торка.

Може ли някакъв линк за тази адаптация?

Или изобщо за каквато и да е адаптация през vag com-a

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да намеря на кой комп съм свалял файловете. Беше отдавна. Бях ги намерил случайно. На ауди беше на руски, а на ZF беше на английски. По спомени се прави само като се кара при определени условия.Без да се ползва ВАГ-КОМ. Дадена процедура се повтаря 3 пъти....примерно. Ще търся де.....Също си спомням, че нито аЛди нито ZF казват, че маслото трябва да се сменя с машина....цялото или пък, че трябва да се сменя само с оригинално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...