Jump to content

Ниво на масло в механична скоростна кутия


jordanik

Recommended Posts

Преди няколко месеца реших профилактично да сменя маслата/по-добре да не го бях правил!/ в скоростната кутия/6 степенна,quattro/ и в задния диференциал на Б7-та ми.Попрочетох за препоръчаните масла и разбрах,че за този тип кутии се слагат само оригинални масла.Поръчахме маслата от Порше и направихме процедурата в сервиза.Направи ми впечатление че при сипването на новото масло скоростната кутия хвана почти 4 литра до протичане от пробката,а по спецификации би трябвало да се налее 3,,5 литра.Както и да е,платих си за 3,5 литра/колкото е по спецификация/и до сега някакви проблеми със скоростите не съм забелязал.Само че,от десетина дена започнаха да ми влизат по трудно втора/при превключване от първа на втора/ и трета скорост/при превключване от втора на трета/.Никакви шумове от скоростите и диференциала нямам,колата си върви нормално,съединителя отделя нормално,но особено при преминаване от първа на втора скорост нещата не са както беше преди.И най странното е ,че не всяко превключване е затруднено,понякога всичко си работи нормално.И сега на въпроса-имат ли връзка тези 500мл в повече масло с проблема и до протичане от страничната пробка ли се налива масло в тази кутия?

Edited by jordanik
Link to comment
Share on other sites

Провери си нивото на маслото да не е спаднало след смяната - огледай кутията за течове.

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Нямам никакви течове.Паркирам в подземен паркинг и на бетона дори една капка се вижда.Нямам и кора под скоростите,която да скрие евентуален теч.

Edited by jordanik
Link to comment
Share on other sites

преди 4 минути, jordanik написа:

Нямам никакви течове.Паркирам в подземен паркинг и на бетона дори една капка се вижда.Нямам и кора под скоростите,която да скрие евентуален теч.

Какво масло си сложил колега / марка и спецификация / Колата с какъв двигател е дизел , бензин , киловати?

Link to comment
Share on other sites

Маслото е ОЕМ от Порше/брандирано е за Ауди/VW/.Няма определена марка.Дават ти такова,което е за твоята кола според VIN номера.Ако нямаш проблеми със кутията,по-добре изобщо не го сменяй,да не пускаш и ти такава тема след време.Моделът на колата ми е в профила.

Edited by jordanik
Link to comment
Share on other sites

То може да е брандирано за Audi/WV , но спецификацията на която отговаря не може да не е отбелязана. Аз също искам профилактично да си сменя маслото на ръчна 6 степенна кутия, но майстора ми е категорично против.

Link to comment
Share on other sites

Отбелязана е спецификацията и на това за скоростите и на това за диференциала.Не мога сега да ти я кажа,но тогава проверих и отговаряше точно на това,което дават по сервизните документи.

P.S.Намерих спецификациите: за кутията G 055 532 A2, за задния диференциал G 052 145 S2

Edited by jordanik
Link to comment
Share on other sites

Има  ли  и  други  колеги  с  подобни проблеми  след  смяна  с  оригинално  масло ? Че  и  аз  съм  пред  същата  дилема - да го  сменя  или  не. Отново  на  6 ст. ръчка quattro.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

При мен няма никакъв проблем , то и преди не е имало , смених го профилактично

Побра около 3,5 л

Edited by VBI
Цитирането на предходно мнение е в разрез с правилата на форума!
Link to comment
Share on other sites

На 19.12.2019 г. at 18:52, jordanik написа:

Отбелязана е спецификацията и на това за скоростите и на това за диференциала.Не мога сега да ти я кажа,но тогава проверих и отговаряше точно на това,което дават по сервизните документи.

P.S.Намерих спецификациите: за кутията G 055 532 A2, за задния диференциал G 052 145 S2

Колега искам да те питам нещо, защото виждам че ги разбираш нещата, пиши ми по всяко време на вайбъра на 0877858509. Имам въпроси към твоята компетентност 

Link to comment
Share on other sites

Има кутии ,които се държат така! На А6 4B на засилено 1.9 съм чупил зъб на диференциал. Смених кутията ,после още 2 пъти заради трудно включване когато тя си иска.Накрая ме посъветваха да сипя още масло .През отвора на датчика за задна светлина сипах още 1.5 л. Така се кара от 7г. до днес . Маслото не е оригинално.

Скоро я гледах ,че колата има нов собственик,още няма драми.

Link to comment
Share on other sites

И тоя вариант/с още масло/ ще го пробвам,ако се наложи.Факт е,обаче,че със заводското масло нямаше никакви проблеми.Трябваше да ги накарам да ми го съберат, като така  щях да видя количеството, а и сега щях да го върна в кутията.

Може и всичко да е просто съвпадение и накрая да се окаже,че съм за съединител,защото напоследък на няколко пъти се получава и по трудно изключване от скорост.

Ще я закарам да я "преслушат" на няколко места, където се занимават само с ремонти на механични скоростни кутии, да видя те какво ще кажат.

Link to comment
Share on other sites

Имам един въпрос, който на пръв поглед може и да няма връзка с моя проблем, но знам ли? Сега като се замисля това затруднено/нечисто/ превключване се получи не веднага след смяна на маслото, а след няколко месеца,като минах на преглед на валци, които не бяха специално пригодени за quattro.

Та има ли нещо, което да се прецака по тая кутия при въртене на колелата само на един мост при прегледа?

Link to comment
Share on other sites

Преди 2 часа, jordanik написа:

.......има ли нещо, което да се прецака по тая кутия при въртене на колелата само на един мост при прегледа?

Не.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Колеги карам Ауди А 4 Б6 1.9AVF с 6 скорости ръчни.С оглед настъпващия зимен период изкам да си прегледам нивото на маслото в скоростната кутия,нямам никакви проблеми с кутията за сега но желая да си го проверя за да ми е мирно.Въпросите ми са:

С кой номер шестограм се развива пропката за проверка.

Какво масло да долея евентуално,питам защото по форумите чета че трябва да е синтетично,а в разни сайтове за този модел го дава 75W90 полусинтетика.

Мерси предварително.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

14 дни след публикуването на въпросите ми никой не сподели,тук е моментът да поздравя форума за голямата активност по два три поста на ден,но аз няма да мълча когато знам отговора на някой въпрос зададен в форума.Днес проверих маслото в скоростната кутия и отговора с кой номер шестограм се развива пропката за проверка е номер 10.

На въпроса ми с какво масло трябва да долея отговора е 75W90 GL 5 при мен имаше нужда от доливане на не повече от 80-100грама за щастие имах такова масло под ръка,а старото беше в добро състояние и изглеждаше сравнително бистро.

Мерси за вниманието и активността ви.

Link to comment
Share on other sites

Уж прочетох всички постове, но не видях някой да споменава как се мери нивото на маслОто в кутията.

По спомен....че беше доста отдавна, да кажа че нивото не се мери по дападжийския метод. Демек като протече от проПката.

Има си едни инструментчета(щека да го нарека).....бе кат тел, огъната и разграфена. И в зависимост дали е квадро, 5 или 6-степенна трябва да показва различно.

 И се бърка с нея през отвора на пробката. 

Link to comment
Share on other sites

Тук се говори за ръчна скоростна кутия. Абсолютно всички сервизни програми, ръководства и нАръчници, казват следното: "Наливайте маслото от/през пробката за ниво, ДОКАТО НЕ ПОЧНЕ ДА ТЕЧЕ!!!". Тоест, протече ли от проБката, кОтията е вече пълна с предписаното количество мАсло.

Никой не мери с щека, ниво на масло в скоростна кутия. Или поне аз не знам за такъв тарикатлък.

Edited by NIKO
Link to comment
Share on other sites

Преди 10 часа, NIKO написа:

Тук се говори за ръчна скоростна кутия. Абсолютно всички сервизни програми, ръководства и нАръчници, казват следното: "Наливайте маслото от/през пробката за ниво, ДОКАТО НЕ ПОЧНЕ ДА ТЕЧЕ!!!". Тоест, протече ли от проБката, кОтията е вече пълна с предписаното количество мАсло.

Никой не мери с щека, ниво на масло в скоростна кутия. Или поне аз не знам за такъв тарикатлък.

Немалко скоростни кутии (ръчни и автоматични) имат щека за проверка нивото на маслото.

И това не е тарикатлък, а елементарно удобство.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...