Jump to content

Audi e-tron


anikvas

Recommended Posts

Здрасти, чудесна идея, но според мен доста дълго време ще си ги споделяш сам впечатленията от модела :).

Та кажи с 2 думи, как е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти. Пъврите ми впечатления са добри. Преди него съм имал инфинити фх50 и т-рок р(300к.с.).

Достоен заместител на инфинитито е- качеството е даже по-добро според мен.

За вървежа- супер е. Кара се като обикновена кола- няма някакви особености.

Плюс е, че при кикдаун няма замисляне- нормално е като няма скоростна кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зарежда с 10.2 kWh на домашно. От 42 до 80% за по-малко от 4 часа.

Още не съм го пробвал на бързите зарядни станции.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, доста бързо се зарежда. Честито и много да те радва машината :gut: !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления!  Хората които първи приемат новите технологии трябва да се поощряват за да има напредък!  Сигурен съм, че колата супер.  Интересено ми е какъв е реалният разход в БГ условия - чета статии за чужбина варира между 19 и 26 kWh/100 km. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за пожеланията.

Разхода ми е 28 kWh/100 km средно. Не мога да разбера защо. С инфинитито правех към 10л. при данни от производителя 13л.

Не карам агресивно. Допускам, че тука трябва да се кара по агресивно, за да се натиска по-често спирачка и така да се възползвам от зареждането при рекуперация. Ще тествам.

Токът ми е от токи и съм на зелен план- дадоха ми и сертификат за произход на тока (от фотоволтаични централи в гр. Мъглиж и още някакво село). В този смисъл избягвам и обвинението, че макар и да карам на ток, го черпя от замърсяващи източници като ТЕЦ-овете например. Няма как да избегна замърсяването от производството на фотоволтаични системи и самият автомобил. Няма как.

Колата е супер. Върви както я настъпиш. Странна е липсата на шум от двигателя (само по таблото можеш да разбереш, че си я запалил), изпускателната система и не чувстваш смяна на предавки поради липсата на скоростна кутия.

Удобство е и предварителното подгряване на купето докато е свързана към мрежата- задавам и команда от приложението в телефона например половин час преди да потегля. Така не харчи ток за климатик поне в началото, когато е най-голям- за достигане на зададената температура.

Проблемът за масовия потребител е все още високата цена на автомобила. Надявам се с годините да пада, за да могат повече хора да се възползват от този автомобил- разбира се като се съобразят с начина си на живот (дали минаваш по 200-300км/ден или водиш динамичен начин на живот свързан с дълги пътувания).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях карал една Хюндай кона. Не лошо, обаче топ екстра ми беше лопатки зад волана с които се сменя режима на рекуперация и усещането при по динамично каране, е все едно сваляш предавки. За мен поне беше много яко усещане и преминаване към електричка. Е-трона има ли го това? Имаш ли наблюдения за разлика в разхода в градски условия и извънградски?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел ми беше дал един Фиат 500e да гo диагностирам, та гo карах и зареждах в продължение на седмица. Той "гореше" 13 kWh/100km при доста агресивно каране из София и околните планини, така че 28 kWh/100km при е-трона ми се вижда логично. Иначе е наистина голям кеф из града, особено на светофарите когато Аудитата и БМВ-етата около теб си мислят че това е обикновено Фиатче. 😄

 

Засичах също точно колко ток отива за заряд всяка вечер, защото нямам отделен електромер в гаража и исках да възстановя парите на етажната собственост. Забелязах че енергията която отива за заряд е около 30% повече от енергията която влиза в батерията. Та това Фиатче имаше само около 130 км градски пробег, но се зареждаше от почти празно до 100% за по-малко от 8 часа на еднофазен контакт. Струваше ми по 5 лева на заряд на нощна тарифа.

 

Качвахме се и до хижа Алеко да видим какъв процент от енергията на качването ще се възстанови при слизането. Оказа се че е около 50%. Ако горе го бяхме натоварили с камъни преди да се спуснем, сигурно щеше да е повече. 😄

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за колата и евала за смелостта да се сдобиеш с такава кола в тези дни. Предполагам, че ще стават все по масови, но към момента ми се струват доста голяма екзотика. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

Има лопатки на волана за рекуперацията.

Градско- 32. Извънградско- 26.2.

При по агресивно каране е по-икономичен(лични наблюдения).

За сфетофарите- имаш максимума мощтност веднага и не чакаш достигане на обороти. Настъпваш и отлита :)

Доволен съм.

Редактирано от anikvas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Бах маа му, много голям разход имаш. Гледах, че наистина имат по- висок, от това което може да се очаква за тези кг., ама това 32 градско е мноооого. Принципно, при ел машините, градското има даже по-добър разход от извън града. Чак се чудя дали да ти кажа моето ниро как харчи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

От бая време следя да видя кога ще се появи "ел-раздела". Ето, че най-после се случи. Със здраве да я караш! Може да се направи и някаква по-обща тема, за да не цапаме тази на колегата. Но мисля, че е време да почнем да спамим усилено по темата 😁 Без да имам ел. автомобил за сега, от това което чета по темата, Ауди мисля, че са назад на този етап по отношение на пробега. Имам познат с e-tron и той потвърди също, че 350км е реалния пробег.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Странното в случая е, че градско му е повече разхода от извън. При EV е обратно. Градско е по-нисък разхода в км. Моята градско ми е около 10-11 кВтч. Е, не е 4х4 но все пак разликата е голяма. Извън ми е около 12-13, но при спазване на ограниченията. Забелязах, че колкото и агресивно да карам изнъградско (не магистрала) разхода е същия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Колега  ще може ли твоят номер за да те питам нещо ? 0876457170 това е моят ако не е удобно може да ми пишеш в viber 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
На 6.01.2023 г. at 23:12, Borislav15 написа:

 

Мен ли питаш?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@*
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Здравейте, ще помоля собственика след три години близо, какво му е мнението за автомобила, като поддръжка, здравина, и така нататък.

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

И мен по-скоро ме интересува. Освен първоначалната цена и каското. Какви други разходи си имал по самата кола ? Някакви ремонти, обслужвания и т.н. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Имам е-трон 2019 от скоро и съм изключително доволен, мога да отоговря на повечето ти въпроси. Ако искаш може и телефон да ти дам да звъннеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здравейте, 

 

Обмислям покупката на Audi e-tron 2021 г. на около 40 000 км и бих искал да науча повече за поддръжката на този модел, особено имайки предвид, че той е електрически автомобил. Бихте ли могли да споделите вашите опит и прозрения относно:

 

1. **Специфични аспекти на поддръжката**: Как се различава поддръжката на Audi e-tron в сравнение с традиционните автомобили с двигател с вътрешно горене? Какви са особеностите при грижата за батерията, електрическата система и другите специфични компоненти?

 

2. **Разходи**: Колко често трябва да се извършва поддръжка и какви са приблизителните разходи за нея?

 

3. **Надеждност и издръжливост**: Каква е общата надеждност на e-tron, особено след 40 000 км пробег? Има ли известни проблеми или предупредителни знаци, на които трябва да обръщам внимание?

 

4. **Сервиз и поддръжка**: Препоръчвате ли специализирани сервизи или обикновените сервизи са достатъчно компетентни за поддръжката на такъв модел?

 

Благодаря ви предварително за споделения опит и съвети!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...