Jump to content

Я сега да видим какво предпочитате


При монтажа на гумите:  

349 гласа

  1. 1. ??? ?? ?? ??????? ??????? ?????

    • ? ????????????/???????/?????? ? ??????????? ????????
      179
    • ? ????????????/???????/?????? ? ???? ?? ????
      66
    • ? ???????? ? ??????????? ????????
      3
    • ??? - ?? ????
      113


Recommended Posts

Нещо не ми е ясно какво общо имат килограмите на човека със силата му! :hilezh: Познавам хора по 70кг, които тласкат 130кг от лег и сгъват 70 (собственото си тегло) за бицепс и такива по 100кг, които могат да осучат крик! :respekt:

от 'апчетата ше да е :hilezh: не е до щанги

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 76
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Гласувах за В гумаджийница/магазин/сервиз с ключ на ръка

Щото ми се е налагало да сменявам гума на пътя стягана с пневматичен пистолет да знам какво е счупих три ключа докато развия болтовете

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не ми е ясно какво общо имат килограмите на човека със силата му!

Ти ли не знаеш... :respekt:

Има много общо при нетренирани хора.

При тренирани такива, пак има зависимост, но тя не е линейна, тоест, един 120 килограмов щангист не е два пъти по-силен от един 60 килограмов. Дори напротив, 60 килограмовия винаги ще е относително по-силен.

И пак изхождаме от презумпцията, че силата винаги е специфична. Няма абсолютно силни хора. Нашият Левиатан Сумиста :hilezh: ако ме докопа отблизо ш'е ме мачка като девственица как мачка чаршафи, ама (освен ако не се е занимавал с щанги, което никак не отхвърлям) на лег, клек и т.н. ш'е го скъсам :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже имам два комплекта гуми с джанти си ги монтирам винаги сам, но ако съм с един чифт джанти си ходя на гумаджия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нашият Левиатан Сумиста :D ако ме докопа отблизо ш'е ме мачка като девственица как мачка чаршафи, ама (освен ако не се е занимавал с щанги, което никак не отхвърлям) на лег, клек и т.н. ш'е го скъсам :D

:D:flehan::bia:

Стига беееее набих един голфаджия гръмнах един айдук и егати името ми излезна :D

Аз принципно съм много кротък човек не правя такива работи B)

А сега сериозно края на юни имам няколко състезания и след работа се мятам веднага в залата с кума ми Любо щото и той има състезания няколко скоро и от две седмици блъскаме двуразово по 2-3 часа сутрин и вечер :D

П.п. На лег може и да ме биеш там не си давам зор 160 кг ми стига но на клек ще видиш зор ми се струва знаеш в сумото едно от най важните неща е силата на краката за клека почвам да загрявам с 150 ;)

Редактирано от SUMISTA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и един нагледен пример защо се стяга на ръка а не на гайковерт

и защо трябва да помним къде си оставяме секретният болт

аз няма да се впускам в обяснения SLAF ако не го е срам да обяснява

:hilezh::hilezh::wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Историята е много заплетена с тези болтове. НО ЕДНО ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ НА СТЕФАН И НА ВЛАДИ за всичко което наравиха в тази събота / 9 февруари 2008г/

и един съвет към останалите

НЕ СИ ГУБЕТЕ СЕКРЕТНИЯ БОЛТ ЗА ДЖАНТИТЕ

Редактирано от SLAF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Напоследък поради рязката промяна на климата и почти липсата на прохладни пролет и есен забелязвам, че в гумаджийниците е истинска лудница. Буквално трябва да загубиш половин ден, за да си смениш гумите. От тази гледна точка според мен е препоръчително човек да има два комплекта джанти, естествено обути със зимни и летни гуми, и сам да си ги завърти, когато прецени, че е дошло времето. А и дори рязко да застудее (често вече ставаме свидетели на аномалии), много по-лесно е да си извадиш другия комплект и да повториш упражнението.

Кофти обаче стоят нещата при наличието само на един комплект джанти. Тогава ставаш зависим и губиш време и пари. Защото за една година даваш два пъти по 20-25-30 лева за смяна на гумите.

И последно: Винаги проверявам, каква са я свършили. Даже още пред тях. И въобще не ме интересува, мръщят ли се, обиждат ли се. Защото ако се претрепя някъде поради липса на болт или скъсване на такъв от презатягане, аз ще се мръщя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

В гумаджийница/магазин/сервиз с пневматичен пистолет, но винаги ги гледам какво правят и винаги след това проверявам още на място каква са я свършили

мързи ме да се занимавам сам, няколко пъти съм го правил на път не е много приятно изживяване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите ми ги монтират на джантите в гумаджийницата разбира се. Просто няма как да си ги балнсираш сам.

Но сам си сменям колелетата понеже държа АЗ да си стягам болтовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите ми ги монтира гумаджията (само при един ходя). Но след като един колега, след смяна на гуми за малко да се пребие с цялото си семейство на магистралата заради недозавити болтове, ВЕЧЕ си ги проверявам и аз след монтажа (в София ми се е налагало 1 път). Всеки може да бъде разсеян, но от това зависи човешки живот.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Аз гласувах за гумаджията с пистолета, понеже имам навика преди всяко поставяне на гумите да ги пускаме на баланс. За демонтаж, баланс и монтаж ми взима по 3 лева на гума, като всички са си на джанти.

Общо взето първия път реших сам да правя упражнението и щом с моите скромни килограми успях да усуча един кръстат ключ, явно е бил пълно менте. После си купих онзи, който е показан малко по-напред в темата ( за 10 лева ) и наистина се оказа здрав, обаче започнах да се набирам на едната задна гума и пак нещя. Вече прилагайки неистово усилие върху ключа, той изкочи и такова чело забих в калника, че моментално си натоварих гумите в колата и с цицината директно отпраших към най-близкия гумаджия, при който си ходя и до сега. Викам си егати, ще трябва на фитнес да се ходи обаче, онзи и той усука един ключ и после намери един оригинален немски. Резултат - никакъв, въпреки човека тежи около 120 килограма. Намерихме две тръби по половин метър и съвсем случайно мина един мой познат и се в ключи в борбата ( за информация, по негови думи - 118 килограма ). Е, те двамата с гумаджията, от двете страни с по една тръба по половин метър, щяха да откъртят гумата направо, че и секретните болтове бяха спекли. Как се развиха нямам идея, но направо се чудя, ако ми се наложи някъде да сменям на пътя как ще стане номера. Въпреки че тогава много внимателно ги затегнахме, без да напъваме, на следващата смяна положението беше същото ;) .

Вчера е най-прясната ми смяна и този път нямаше ядове. С пистолета си се развиха както трябва и на секретния болт просто нагласи на по-слабо налягане.

Така де, накратко разказах, как съм започнал да ходя на гумаджия, като основната причина, както писах горе, е най-вече в процедурата по баланса, въпреки че не знам дали трябва всеки път да се прави, но до сега винаги се е налагало да слага по някоя тежест.

Редактирано от Dakata_m
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
.........

Като свалям джанти , след това пръскам малко на болтовете ВД-40 и никога не съм

имал после проблеми с развиването . И аз имам " разтегателен" ключ и съм мн. доволен

от него . Болтовете винаги ги стягам НА РЪКА със сгънат ключ , а ги развивам с разпънат .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Обичам да си ги сменям сам защото:

-Имам два комплекта джанти

-Мразя някой да ми бара, още повече пък паласпури като гумаджиите (трябва 1000 пъти да му повторя да внимава и накрая пак ще се осере и ще ми надере джантата, което е основателна причина да го пребия)

-Мразя да ми стягат алуминиевите джанти с пистолет, още повече секретния болт

-Доставя ми удоволствие и не хабя излишни нерви, с тапанари които не правят разлика между клиенти, джанти и т.н.т

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз все още не съм си взел втори комплект джанти, но и това ще стане. За момента ми се налага да използвам гумаджии, но ходя винаги при едни, които използвам и за служебния авто-парк (кой ще ти даде пари за втори комплект джанти за служебни автомобили, пък и кой после ще си играе с тях на ръка). Хората работят с пистолет, защото е доста натоварено при тях, но до момента не съм имал повод за оплакване. Доколкото знам, важното е пистолетът да е добре настроен и всичко ще е О.К.

То човек ако е мърда, какъвто и ключ да ползва, все ще скапе работата.

Редактирано от Russian
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по добре е при смяната да се стягат с ключ,ако е с пистолет много трудно се развиват ако се наложи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Гласувах за 1, понеже гумаджията при който сменям работи с пистолет. Ако имах втори комплект джанти, то определено щеше да е 4. Само докато отворя гаража пред вкъщи и агитката е на линия :)

ПП: Тъкмо сега си правя тезгях и табло с инструменти в гаража, остава само една скара да сложа и ... :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4

не виждам кво сложно има да свалиш 4 джанти и на тяхно място да сложиш други 4

а и в това време си огледам спирачната система, освежа си апарати или дискове и т.н.

после ми е кеф

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам.Предпочитам да знам там където се пипа в какво състояние е.А и това е за 20-сет минути работа плюс 10-сет за прибиране на амбалажа.И заприличва на игрите от сървайвър.

4

не виждам кво сложно има да свалиш 4 джанти и на тяхно място да сложиш други 4

а и в това време си огледам спирачната система, освежа си апарати или дискове и т.н.

после ми е кеф

Браво,така е.Напълно те подкрепям

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
  • 4 months later...

и аз сам си ги сменявам,че съм патил от некадърни гумаджии.Но ако нямах втори комплект джанти със сигурност щях да съм на гумаджия.

Виждал съм как работници в сервизите затягат болтовете накриво с пистолета или късат шпилките на някои коли от бързане,при мен се получи така на задна главина и после ходих на стругар за да направим нова резба и болт,добре ,че управителя се съгласи на някаква по сериозна отстъпка за гумите които купих от тях за да няма :jump: ,та ми остана само загубеното време за стругаря и неоригиналния болт,който става само на един отвор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Задължително САМ и НА РЪКА.Вярно е,че гайковертите си имат степени но съм убеден почти всички "майстори" не знаят коя степен на пистолета им на какъв момент на затягане отговаря!Момента на затягане доколкото ми е известно е 120 Nm или 12 килограма за леки коли и 140 Nm - 14кг за джипове.Затова обирам болтовете на ръка и после дозатягам с динамо-метричния ключ!Освен че това е правилния монтаж на една джанта той води след себеси и много спестени неприятности като:

1.Болки в краката от подскачане върху ключа за гумите.

2.Лесна подмяна на гумата при инцидент на пътя.

3.Няма деформиране на джантата в областта на болтовите легла.

4.Неприятни вибрации в предната ходова част заради недозатегнати полтове

5.Дава възможност да се почисти главината,защото контактната и повърхност с алуминиевата джанта води до ръждясване на главината и оксидиране на алуминия при която комбинация става доста трудно свалянето на джантата.Аз лично не съм видял нито един гумаджия да прави това!

и още и още....

Това са моите аргументи за "сам и на ръка".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Аз сам си ги сменям,имам два комплекта джанти и не ми е проблем.Стягам здраво на ръка и съм сигурен в себе си.Ходя при гумаджиятя само да си прибера гумите след баланс,преди смяна винаги им проверявам баланса.Иначе немам нерви да чакам са часове за демонтаж,баланс и монтаж...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...