Jump to content

Автоматични скоростни кутии


Nikieva

Recommended Posts

  • 1 year later...
  • Отговори 212
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не мога да намеря информация, за това се надявам, някой да даде съвет тук :rolleyes:

 

Има ли начин да се разбере, дали Локъпа в дадена кутия е постоянно зацепен ? 

И като цяло как да тествам дали функционира правилно, самия Локъп ?

Имам съмнение, че на тоягата която съм харесал, след подмяна на всичко по кутията, не е конфигурирана както трябва и Локъпа остава заключен, когато колата е на директна и на място.

 

Редактирано от SCHwabata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Джемини ми казаха, че няма как да се провери локъп по външни белези докато не откаже.... А иначе СVT е прав. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не как ще тръгне, въпроса е как изобщо ще запали. А за да провериш локъпа е нужна да се кара и да се гледа на VCDS. На 5НР винаги се усеща когато на трета се активира локъпа.

А пък аз по скоро бих се притеснил, да не би някой да излъже компютъра, че активира локъп-а, а той да е изключен.

Редактирано от Evgeni K.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Аз си реших проблема генерално, но от интерес... Някой насаждал ли е на ц5 автомат от следващия модел дето уж е по-здрав?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6ХП използва друга технология за зъбни предавки.....и изобщо, като изключим торк конвертора, няма общо с 5ХП.....а дали е здрава - зависи от конкретен модел.

Предполагам използва друг протокол да си говори с ЕКЮ-то и на практика не е възможно да се подкара със старо ЕКЮ. Т.е. трябва да се "насади" със се двигател.

Руснаците твърдят, че с профилактика (което включва и леки ремонти) 5ХП изкарва 400-500к км.

Профилактиката се състои в промивка, а "лек" ремонт - в навременна смяна на семеринги и управляващи клапани. За целта кутията не се сваля от колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

То и моя торк май си заминава оборотите играят от 3-та нагоре и то на определени 1700 до 2000 и има претрисане,мислих да сменям масло и филтри но май няма смисъл,имам много наблюдения върху тази прословута кутия 5НР19,ръчкам докат откаже ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

И аз да споделя моя проблем с автомата,колата е а4 б6 1.8т със 6 скорости с означение s под  d.

Та проблема се прояви преди няколко дена,

първо забелязах,че оборотите играят леко на горе при смяна на скорост,при рязко потегляне от място се усеща вибрация,на ръчно превключване симптомите са по-слабо изразени. Всичко това до 2000 об. Мин. При постоянна скорост от 120 да речем ако е на драйв оборотите играят съвсем леко,ака съм на ръчен режим това явление го няма.

Утре съм на майстор да провери маслото пък да видим.

Ако някой има наблюдения,ще бъда благодарен да сподели.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм специалист, но вероятно фрикционните дискове са износени и са за смяна. Разбира се, има си майстори за тая работа.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така,днес бях на доктор,гледа я тук там и май има теч от кутията- около одушника е много мазно.

Препоръча ми смяна на масло,ако няма подобрение по-големия филм (турбина).

До тук добре,не знам с кви програми работят,

но да не могат да ми кажат с кво масло е кутията,че и нагли да съм си проверил сам при местния дилър на Ауди според кутията.

Ако някой знае какво масло се налива у таз кутия нека сподели,колата е а4 б6 2005 1.8т автомат със 6 скорости.

Благодаря на отзовалите се.

Редактирано от barash
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е мултитроник?

Може би трябва да потърсиш специализиран сервиз, в който имат представат от точно тези кутии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами търся усилено,имам още едно питане.

За какви пари говорим за обслужване на кутията - масла филтри?

Да съм готов психически.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При здрав Мултитроник се сменя само маслото на всеки 60 хил. км. При тебе обаче ситуацията не е такава и може да се наложи сменяненто на филтъра след ремонта - майстора ще ти каже дали да го смениш или не, в зависимост от повредата. Филтъра си е доста скъпичък.

 

Трябват ти 5 или 7 литра малсо - зависи как се източва старото. През пропката изтичат само 4,5 литра така че ако искаш да смениш всичките 7 литра които са в кутията трябва да се направи със специална машина. Другата опция е да покараш малко и да го смениш пак, така че да остане само около 850 милилитра от старото.

 

Това е маслото което аз слагам - струва около 20 лв. на литър:

 

IMG_1547.JPG

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото на Феби за класически автомати (стандарт лт71141) не е добро.

За мултитроник - :nixweiss:...... ако някой е правил смени с него и после с оригинално може да сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ‎14‎.‎10‎.‎2016‎ г. at 22:56, barash написа:

И така,днес бях на доктор,гледа я тук там и май има теч от кутията- около одушника е много мазно.

Препоръча ми смяна на масло,ако няма подобрение по-големия филм (турбина).

До тук добре,не знам с кви програми работят,

но да не могат да ми кажат с кво масло е кутията,че и нагли да съм си проверил сам при местния дилър на Ауди според кутията.

Ако някой знае какво масло се налива у таз кутия нека сподели,колата е а4 б6 2005 1.8т автомат със 6 скорости.

Благодаря на отзовалите се.

 

Скоростната кутия ти е мултитроник, явно "доктора" ти не я познава тази болест и е по-добре, че не се е упражнявал за твоя сметка.

Много е вероятно филтъра вътре в скоростната кутия да е вече за смяна, според симптомите които описваш. Това е скъп и много важен консуматив. Маслото за мултитроник в момента има два оригинални варианта, провери си кой е за твоята скоростна кутия по номера на рамата/кутията в представителство на Ауди, след това си търси алтернативи, ако искаш.

Свържи се с Мишо, това е най-добре запознатият човек относно мултитроник, тук във форума има неговите координати, той може да те насочи какво, как и защо да направиш.

 

Преди 2 часа, robobug написа:

Маслото на Феби за класически автомати (стандарт лт71141) не е добро.

За мултитроник - :nixweiss:...... ако някой е правил смени с него и после с оригинално може да сподели.

 

Febi и за мултитроник е калпаво, различава се много по състав от оригиналното, сравнявал съм ги.

Ползвам го само за промивка.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, можеш ли да споделиш точно как ги сравняваш и от къде (или как) видя състава на едното и на другото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбра се, че не съм правил тест и химичен анализ в лаборатория!

Отделно от стандартният визуален тест, който правя, разчитам на публикувани данни за вискозитета дадени от производителя описани в MSDS.

В оригиналното масло има молибден, докато при Феби няма, но и в Кастрол няма!

Цветът на оригиналното масло е светло кафяв-червеникав, Феби светло кафяв-жълтеникав, Кастрол и Мобил са светло кафяво-червеникави.

На много места се твърди че оригиналното масло е произведено от Кастрол, но не съм сигурен в това твърдение.

 

Castrol Transmax CVT Professional:

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/2C8376EFC991A18080257FFC004816E4/$File/BPXE-ACAUVC.pdf

 

Castrol Transmax CVT:

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/64961B181AD172D98025801700444126/$File/BPXE-AD4MA8.pdf4

 

FEBI

http://www.tech-co.bg/sites/default/files/27975_bg.pdf

 

Според мен оригиналното масло може би е произведено от Равенол.

Ravenol CVT fluid

http://www.ravenol.de/uploads/tx_ravenol/pdf-print/RAVENOL_CVT_Fluid_1.pdf

http://ravenol.co.za/wp-content/uploads/2016/04/Sdb_RAVENOL-CVT-Fluid_1211110_V3_en_DE.pdf

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста полезна информация, колега. Първо да започна с цвета - не е от значение, защото се добавя нарочно с оцветители.

 

Най-важните параметри са вискозитета и плътността на маслото. Но като ги сравнявам не виждам никаква значителна разлика между трите:

 

 

Марка Плътност при 15°C Вискозитет при 40°C Цена
Febi 0.848 g/ml 34 mm²/s ~20 лв.
Castrol Transmax Pro 0.849 g/ml 34 mm²/s ~20 лв.
RAVENOL CVT Fluid 0.854 g/ml ??? ~20 лв.

 

 

Лошото е че на Ravenol никъде не пише вискозитета, а и не знаем вискозитета на оригиналното. Иначе няма да е лошо да се разбере какво е оригиналното за да се избегне огромната надценка "щамп на Ауди".

 

Другото нещо което ми направи впечатление че Castrol са дали най-много параметри (8 на брой), но в тях нама никаква разлика между Transmax и Transmax Pro!

 

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колеги защо не слагате маслото на производителя на кутии ZF цената му не е извънземна,за моята 19-ка е 27 лева и изобщо не мисля че е лошо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май аз се бъркам или не е така моля за пояснение кутията 6НР..... и разновидности от кого се прави?!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...