Jump to content

Автоматични скоростни кутии


Nikieva

Recommended Posts

Здравейте колеги от няколко месеца съм собственик на А6 Ц4 АЕЛ автомат което за момента ме радва доста повече от Идентичното ми куатро на което пък в момента се радва моята приятелка. Искам да сменя маслото в автомата, но не знам какво да сложа. Колата е от 2 години в БГ като предишния собственик се е грижел доста добре за нея ( даде ми сервизни документи и гаранционни карти за извъшените ремонти), но не сменял маслото в кутията. Ходих в наколко сервиза и във всеки ми предлагат различно масло което ме озадачава.

И сега по темата може да е полезен на доста хора http://www.automaticchoice.com/Catalogue/ има разглобени доста кутии с номера на резервните части

Поздрави

Редактирано от ivo totev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 212
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Здравейте колеги от няколко месеца съм собственик на А6 Ц4 АЕЛ автомат което за момента ме радва доста повече от Идентичното ми куатро на което пък в момента се радва моята приятелка. Искам да сменя маслото в автомата, но не знам какво да сложа. Колата е от 2 години в БГ като предишния собственик се е грижел доста добре за нея ( даде ми сервизни документи и гаранционни карти за извъшените ремонти), но не сменял маслото в кутията. Ходих в наколко сервиза и във всеки ми предлагат различно масло което ме озадачава.

И сега по темата може да е полезен на доста хора http://www.automaticchoice.com/Catalogue/ има разглобени доста кутии с номера на резервните части

Поздрави

На автоматична скоростна кутия се слага само оригинално масло (от АУДИ), ако искаш и за в бъдеще да нямаш проблеми. BTW: сменя се гарнитура, филтър и т.н. Прави се адаптация и на автомата след това със съответния софтуер от прозиводителя.

виж този сайт:

http://www.multitronic-box.com/

там и телефони има.

Редактирано от ivank
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен леко го хвърли човека на черешата.

Той няма мултитроник с един милион компютри по него че да има нужда от адаптация и т.н.

Колега просто си смени маслото с точно предписваното от Ауди или качествен заместител. Реално при повечето автоматични кутии всъщност маслото не се "сменя" а се "обновява". Защото една кутия обикновенно събира към 5-6 литра но можеш да източиш само 2,5-3 литра. Ако разбира се направиш няколко "обновявания" накрая ще си го почти "сменил" но това е солено удоволствие особенно ако отидеш да си вземеш маслото от официален магазин на Порше например.

Хубаво е да я направиш тази интервенция защото това е начина да се погрижиш за кутията си. На моята също ще го сменям но след нова година, защото си личи че е сменяно скоро но независимо от това ще трябва да се "обновява" отново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен леко го хвърли човека на черешата.

Той няма мултитроник с един милион компютри по него че да има нужда от адаптация и т.н.

Колега просто си смени маслото с точно предписваното от Ауди или качествен заместител. Реално при повечето автоматични кутии всъщност маслото не се "сменя" а се "обновява". Защото една кутия обикновенно събира към 5-6 литра но можеш да източиш само 2,5-3 литра. Ако разбира се направиш няколко "обновявания" накрая ще си го почти "сменил" но това е солено удоволствие особенно ако отидеш да си вземеш маслото от официален магазин на Порше например.

Хубаво е да я направиш тази интервенция защото това е начина да се погрижиш за кутията си. На моята също ще го сменям но след нова година, защото си личи че е сменяно скоро но независимо от това ще трябва да се "обновява" отново.

Да колега напълно съм съгласен с теб, причината поради която още не съм сменил маслото и филтъра е, че кагато проверявах нивото на маслото от пробката прокапа масло с леко жълтеникав или кафеникав цвят, а всички масла които предлагат са червени. Преди 2 години сменяхме маслото в трансмисията на една 124 на мои приятел, маслото което наляхме беше еднакво на цвят като моето, но за съжаление не си спомням марката. По принцип се бях насочил към Кастрол но и то е червено

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето е някакво лилаво и все още бистро без утайки и т.н. сажди и боклуци.

Не гледай цвета на маслото ако отговаря на спецификацията не би трябвало да има проблем. Например SP2012 е лилаво и го дават за моята кола.

Ето погледни ТУК а по книга мисля че съм с Dextron ATF-II но не съм сигурен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте отново колеги. Утре ми предстои смяната или по точно казано обновяването на маслото в трансмисията. Позабавих се малко, защото от последния ми пост в тази тема до преди малко чаках гарнитурата на катера, филтъра и о-пръстена да пристигнат от швабско. Тъй като мисля да се заема сам със смяната на маслото и филтъра поради простата причина, че съм се нагледал на доста извращения спямо нашите автомобили причинени от родните сервизи и майстори. Мисля, че съм набавил всичко необходимо - масло, филтър, о-пръстен за изхода на филтъра, гарнитура за картера. Въпроса ми е следния - има ли някаква особенност при извършването на въпросната интервенция. Ще се постарая да направя и снимков материал.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Не съм много сигурен, но е възможно да ти трябва и ВАГ-КОМ, тъй като на една идея по-новите от твоя автоматици нивото на маслото се мери при определена температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Сега ще ви обясня как се чупят кутии. В главната роля съм майстор-разбирач/батка, преди два дни се чух с един приятел който работи в сервиза мисля на НСО и човека има доста опит с автоматичните кутии. Та чувам се аз с него да му покажа новата/стара придобивка и речено сторено виждаме се.

Той решава да погледне дереджето на маслото на кутията (то това беше и основната идея да каже дали е за смяна) вади пръчката пипа мирише вика маслото е екстра няма да го пипаш (аз разбира се доволен и горд). След което обаче вкарва и изкарва пръчката отново и ми казва да обаче тичай да купуваш масло за доливане че пръчката е суха и си много зле. Викам как така нали го проверявам чат пат маслото, е да де ама как го проверявам на изгасен двигател. После чета и в ръководството (винаги четем ръководството пост фактум случките в живота) че се мери на работещ двигател и при достигната работна температура. Казвам си трябва ми масло, оказва се че колата е с Dextron II и си спомних че бях дал на шурата едно SP2012 (Kroon-OIL) и си викам чакай да си го взема и да долея от него (в "препоръчителя" на Kroon-OIL това е първото масло за тази кутия) може и да стигне (само да вметна че скалата на пръчката е дълга около 6-7 см а тя беше идеално суха). Сипах го това масло беше около 500 мл. и изведнъж чудо на чудесата колата започна да превключва от 1 на 2 без никакво усещане. Покарах малко за да стече маслото от тръбичката на щеката (защото най-лесно се долива от там) и бъркам пак с пръчката и отново греда маслото едвам едвам докосва края на пръчката (както и тласъка от 1 на 2 пак се появи). Казвам си все пак трябва даи взема масло, понеже действието се развива в неделя и бях далеч от Лозен за да си взема SP2012 реших че по-добре да спестя време и да си взема FUCHS ATF 3353 което е малко по-добрия избор от ATF4000, сипах едни 600 мл. и отново покарах по работа насам натам и отново вадя пръчката. Резултата беше по-средата между студената и топлата скала, казвам си писна ми и изсипах всичкото и оставих да стече покарах и резулата е че най-накрая нивото е една идея под максимума при загрято масло.

Общо долях 1,5 литра масло при пълен обем на кутиятата около 8 литра, което са си много откъдето и да го гледаш. Няма следи маслото дае текло отнякаде просто имам чувството че когато е сменяно не е долято достатачно. По този начин успях да мина реално 6000 км. с недозаредена кутия, хубавото е че няма следи да съм прецакал фрикционите маслото е в добра кондиция и без утайки и миризми. Добре че и не съм си позволявал да я гърча много.

След доливането на маслото бяха констатирани следните промени:

- кутията включва почти неустетно 1 към 2 предавка (преди имаше тласък) от 2-ра нагоре вобще не можеш да ги усетиш вече.

- почна да набира по-добре (явно е "буксувал" хидротрансформатора)

- почна много по-често да мени предавките нагоре надолу според това какво искам посредством педала на газта.

- може би малко по-бързо започна на превключва D към N към R.

Извода е следния внимавайте за всички подробности около автомобила ви, и си четете навреме ръководствата......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- почна да набира по-добре (явно е "буксувал" хидротрансформатора)

Извода е следния внимавайте за всички подробности около автомобила ви, и си четете навреме ръководствата......

Само да вметна. Хидротрансформаторът, може да приплъзва до 100%, това си му е заложено във функциите и работи като хидросъединител. За това като си на Д и си натиснал спирачката (т.е. си включил скорост), автомобил стои на едно място и не тръгва, вътре в него има 100% "приплъзване". :)

Редактирано от drob4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е но когато съм на D и подавам газ за да ускорявам липсата на масло е водила предполагам до по-сериозно приплъзване и оттам влошено ускорение. Затова съм поставил и буксувал в кавички да поясня че това е виртуално буксуване, т.е. не работи оптимално. Сега колата е доста по отзивчива на тема ускорение лошото е че е хлъзгаво за да и правя каквито и да било експерименти.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте колеги с автомати.карам ауди а4 98г. афн обикновен автомат 4скорости.на 300000км .колата ми няма добро ускорение,махнал съм катализатора и турбината се чува как фучи,значи турбината си функционира.изчистих си колектурите и ерг клапана,смених н75 клапан изчистих си турбината.дебитомер нов, проверка на вакумните маркучи,смяна на масло на скоросната кутия и една от турбините. проблема е следния когато подавам гас оборотите се вдигат но колата не наема както трябва в ниските чува се някакво дрезгави наемане скоростите се усещат как си влизат.качели колата няма достатъчно мощност???възможно ли е да е от авт.скоросна кутия.да я сменям ли с 2ра употреба???благодаря

Редактирано от ep bergman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Друзя?

Лагава кутия лекува ли се?

Стария осмак беше с 4 скорости и както натисна педала, така включваше 2 предавки надолу и отскачаше. На мига.

С тази няколко пъти става гафа. Последно опитах да пресека бърже насрещното - все едно минах по инерция. Настъпвам яко, а милата мисли над секунда, преди да се събуди. Някакъв чип? Настройка? А8 2001-ва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз поне не съм чул. Не е винаги, но ми се е случвала и на мен тази ситуация.

Ти поне с А8 си минал с тежкарско пренебрежение към останалите участници :eggface:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предишната, лук-ъпът заключваше само на четвърта над 60 км/ч, а тази май заключва на всяка скорост.

Като настъпя, а аз обикновено я карам около 1500 оборота, двигателя почва да се тормози, защото при тези обороти, вероятно е 75 коня, а джаджата е заключена и 2 тона идват нанагорно на мотора, потормозва се около секунда, после онази джаджа се отключва, оборотите скачат, започва ускорение и малко след това превключва на по-ниска предавка. Ако съм на първа, чакам около секунда, че и повече да отключи лукъпа, за да дигне конете на стотина и да рипне.

С други думи, заключвалката отключва бавно, сякаш колата е в някакъв икономичен режим. Това сигурно щади лукъп-диска, но някой път може цялото бубу да замине, като не успея да се изнеса бързо от някъде.

Трагедия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля че това се лекува но не съм сигурен, на коли като твоята кутията си има ECU по нищо неотстъпващо на моторното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля че просто процесора на еку-то е бавен, ама на мен това ми е професионално изкривяване. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е бавен самия процесор защото той няма какво толкова да изчислява. Виж ако датчиците които "снасят" необходимата информация са инертни тогава вече има проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе днес забелязах, че драпайки на трета по баир, като настъпих до долу, си остана на трета. А при тази скорост трябваше да падне на първа. И сякаш мотора се задавя с въздух, като я настъпя. Може копчето за кикдаун да е бъгясало, а може и не само то. И мотора ще да е бъгясал. Още откакто я взех, забелязах, че дърпа много понякога, но настъпя ли до долу, определено ускорява по-слабо. Има нещо много сбъркано в тази кола. Няма да се учудя да е виновен чипа на Дижитал Тунинг, който съм наследил от бившия и собственик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Бих желал да ползвам темата за един въпрос за да не отварям нова.

Зная че мултитроник-а не е надеждна скоростна кутия и често създава ядове в повечето случаи на 2.5 тди.Въпросът ми е дали на А4 Б6 1.9тди п.д 131 коня се справя по-добре или е същата работата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих желал да ползвам темата за един въпрос за да не отварям нова.

Зная че мултитроник-а не е надеждна скоростна кутия и често създава ядове в повечето случаи на 2.5 тди.Въпросът ми е дали на А4 Б6 1.9тди п.д 131 коня се справя по-добре или е същата работата?

Колега,и аз съм с подобен двигател,131 коня само че 2.0 бензин и мултитроник автомат и имах големи притеснения свързани с надежността на тази кутия и че много давала дефекти.След всичкия матетериал който съм изчел за тази кутия се оказа че дефектира много по-често в случаите когато двигателя е примерно 2.5 TDI заради големия въртящ момент и са доста по-надежни (да не чуе дявала :zustimm: )при друг тип двигатели които я щадят в това отношение.Всяко нещо има свой живот и износване,и това което трябва да правим е да се сменя редовно маслото с указаното и да се молим да не дефектира поне не често защото е скъп ремонта...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Мисля, че е тук мястото да поставя и аз един въпрос:

В режим S на типтроника на А6/4F нормално ли е да се чува по-осезаемо звука от турбината на кутията?

Маслото е сменявано редовно в Германия, а и след вноса - тук в България.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че е тук мястото да поставя и аз един въпрос:

В режим S на типтроника на А6/4F нормално ли е да се чува по-осезаемо звука от турбината на кутията?

Маслото е сменявано редовно в Германия, а и след вноса - тук в България.

Не мисля, че е възможно да чуеш турбината на кутията .... дори и на "S"

По-скоро се чува турбинката на колата повечко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...