Jump to content

Автоматични скоростни кутии


Nikieva

Recommended Posts

цената е по4ти 18 евро и не е 4ервено а светлокафяво(4укни в етка да видиш то4ния номер за твоята кутия)махне ли се филтъра и се из4ака да се изцеди кутията наистина остават по малко от 2 литра- за трите литра които са само в конвертора е прекалено преувели4ено/едва ли някои си е играл да види колко ще пусне самия конвертор и пове4ето приказки са кои 4ул ,недо4ул и така нататък

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 212
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Абе колеги и аз имам питане... Става въпрос за Audi A8 3.3 TDI битурбо, типтроник, 2001 година...

Скоро ми правиха основен ремонт на двигателя и основен ремонт на двете турбини. След като си взех колата, автоматичната скоростна кутия сякаш не е същата. При по рязко спиране се получава едно приритване, та понякога даже влиза и в авариен режим. Загасям колата, паля я отново и се оправя. Понякога дори в движение при преминаване на по-ниска предавка се усеща преритване. Странното е че този проблем не ми го прави често. Имам наблюдения също така, че когато колата е студена кутията сменя когато си трябва. Позагрее ли обаче, наблюдавам, че дори да не я настъпвам изобщо започва да цеди обороти и да речем винаги привключва от 2-ра на 3-та точно на 2800 оборота, а по принцип при съвсем щадящо каране сменя още под 2000 оборота. Като почне да се запъва така обикновено включвам на типтроник и си сменям скоростите ръчно. Там проблеми нямам никакви! Нито отказва да сменя нито нищо. Върна ли си на D проблемът се връща.

Един от колегите в първите постове беше написал, че автоматичната скоростна кутия черпи информация и от дебитомерите на колата, а единият ми не е наред в момента. Възможно ли е от там да идват проблемите? Възможно ли е да е просто грешка в електрониката?

Какво се има предвид под "турбото" и "заключване на турбото" ? За турбините на автомобила ли говорим тук или нещо по скоростната кутия? Възможно ли е проблемите да са в зледствие на неправилно отремонтирани турбини на автомобила? Турбините се омасляват от хидравличното масло, маслото на скоростите или маслото на двигателя? Как се проверява нивото при липса на щека?

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заключване на турбината или хидротрансформатора. Това няма нищо общо с турбокомпресорите на двигателя ти.

Щом при ръчен режим кутията реагира правилно предполагам нещо шашка електрониката, трябва да се прочетът грешките и да се търси причината. Не отлагай ремонта да не ти излезе скъпо после.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

наи вероятно като са ти правили мотора са отка4али радиаторите и в момента кутията е с по малко масло отколкото трябва...........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам питане за типтроника. Колеги, възможно ли е поправка на селектора на типтроника, защото понякога когато превключвам лоста не ще да превключи. Трябва повторно да го бутна за да превключи на др. предавка.

Дайте съвет, и лесно ли се сваля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Заключване на турбината или хидротрансформатора. Това няма нищо общо с турбокомпресорите на двигателя ти.

Щом при ръчен режим кутията реагира правилно предполагам нещо шашка електрониката

Какъв е шансът проблемите и шашкането на електрониката да идват от скапани дебитомери? Питам понеже някъде някой колега беше споменал, че компютъра за скоростите черпи информация и от тях за да изчисли правилната смяна на предавките, а моите и двата са за смяна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има добър шанс - в смисъл не предприемай нищо по скоростите, докато не оправиш проблема с моторната електроника, за да е по сигурно наличието на проблем в скоростите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да са закачили неправилно охлаждането на скоростната кутия и тя да вдига по-висока температура примерно. Може да е тръгнал и някой от скоростните датчици вътре в нея или при вадене на мотора да е изтекло част от маслото на кутията и сега нивото да е ниско. Дебитомерите нямат пряка връзка и с подмяната им колата може да стане по - пъргава, но превключването ще остане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможностите явно са много, но от сервиза в който правих колата отказаха да дават каквито и да било диагнози преди да заработел двигателя перфектно, тоест преди да се сменят дебитомерите. Относно пряката връзка на скоростната кутия с тях... Просто бях прочел, че някой колега писа, че компютъра на скоростите не черпил информация от самия двигател, като обороти, мощности и други, а точно от датчици, като дебитомери и други такива... Проблемите с ритането при намаляне и спиране ги прави и когато колата е абсолютно студена, така че не вярвам да е от охлаждането. По-странното е че не ми ги прави тези мизерии постоянно а примерно веднъж на 10-15 спирания/намаляния... При смяна към по-висока предавка, не се усеща нищо притеснително, а при работа с типтроник нещата все още изглеждат добре. Къде в Пловдив мога да отида да ми погледнат кутията без да им потекат лигите при вида на висок клас автомобил? Чувал съм, че най-добре се справят в специализирания сервиз за автоматични кутии на Пенев, но когато съм ходил там преди време ми направи впечатление, че май прекалено много се надуват и не правят нищо друго освен да взимат парите на хората.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр. колега iz1kka, искам да ти кажа ,че и мойта кутия прави понякога таквиз номера.

Ако има значение, мойто Ауди е А6 2.5тди quattro типтроник. На ваг-а ми показа един единствен път, че не ми заключва турбината, но след изчистване на грешката не ми е показвало грешка. Искам да ти кажа, че бях писъл в една моя тема и исках съвет за проблема но уви.

Преди един месец точно преди обслужване на дв. се ровичках в него и бях забравил да закача буксата на дебитомера и с.к. влезна в сервизен режим. След закачането на буксата я закачих на ваг-ком-а да изчистя грешката на дебитомера и точно тогава видях и грешката на с.к. Моя дебитомир също не е в границите "много е слаб вместо 700 дебит на въздуха, ми показва 350-500" и се оказа че е така откак съм купил колата. Не съм го сменял, но скоро ще е.

А майстор ми каза също така, че с.к. черпи от "всякъде" инфо. та и аз съм склонен да вярвам, че дв. не работи ли корекно си дава отражение на всичко. Ако отстраниш проблема, моля те пиши. Ако някой друг има някъкво инфо. да сподели. Успех и поздрави.

Редактирано от sladura_vkp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр. колега iz1kka, искам да ти кажа ,че и мойта кутия прави понякога таквиз номера.

Ако има значение, мойто Ауди е А6 2.5тди quattro типтроник. На ваг-а ми показа един единствен път, че не ми заключва турбината, но след изчистване на грешката не ми е показвало грешка. Искам да ти кажа, че бях писъл в една моя тема и исках съвет за проблема но уви.

Преди един месец точно преди обслужване на дв. се ровичках в него и бях забравил да закача буксата на дебитомера и с.к. влезна в сервизен режим. След закачането на буксата я закачих на ваг-ком-а да изчистя грешката на дебитомера и точно тогава видях и грешката на с.к. Моя дебитомир също не е в границите "много е слаб вместо 700 дебит на въздуха, ми показва 350-500" и се оказа че е така откак съм купил колата. Не съм го сменял, но скоро ще е.

А майстор ми каза също така, че с.к. черпи от "всякъде" инфо. та и аз съм склонен да вярвам, че дв. не работи ли корекно си дава отражение на всичко. Ако отстраниш проблема, моля те пиши. Ако някой друг има някъкво инфо. да сподели. Успех и поздрави.

Ако установя по-точно от къде идва проблемът ще ти пиша за да ти помогна с каквото мога. Дано проблемът не се окаже сериозен. Вярвам, че твоята и моята скоростна кутия са доста сходни и бихме могли да сме си от полза. Дано колегите също бъдат все толкова отзивчиви...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутията черпи от компа на мотора "изчислен въртяш момент"(даже го изкарва на единия от каналите).В тоя ред на мисли от сгъбясан дебитомер може да влиза в сервизни режими,да не превключва когато трябва и т.н. неща с управлението.Не виждам обаче как ще доведе до ритане и грешка за незаключен лок-ъп.При мен примерно откакто смених софта(10% повече гориво) на мотора при нагорнище ,натиснат педал на газта и скорост под 180 кутията отваря блокажа на хидротрансформатора ,но не набива грешка(естествено винаги съществува веоятност да го прави от заминал лок-ъп ама знам ли :bia: ).Пробвахме в началото и вариант за повече гориво 19-20% но тогава колата на 180 постоянно въртеше предавките 4-5-4-5-4 ,но грешка пак не даваше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми как слагаш на Д и дърпаш то ако беше толкова лесно да се чупи автомата нямаше да се слага на 50% поне от колите в среден и горе клас.

Предполагам е жерлателно да не буксува прекалено но тва е същото и като с ръчка за съединителя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е да няма удари, т.е. не се опитвай да я "лашкаш" с рязко превключване между D и R

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлеги имам едно наблюдение над автомобила ми още откакто го закупих преди 3-4 месеца, което не мога да определя на какво се дължи!Колата е БМВ Алпина Б10 В8 бензинова с кутия СуичТроник, която е на базата на Стептроника с малко промени!Та като намалявам скоростта, малко преди да спра понякога има едно леко придърпване, все едно слагаш долна предавка на големи обороти и мотора те спира!Нещо подобно е но на много малка скорост стават нещата, примерно 1 секунда преди да спре колата напълно!Все едно набивам изведнъж повече спирачката?Това го прави само при спиране и не всеки път, може би веднъж на 7-8 спирания!В ръчен режим на смяна също понякога го прави. щото въпреки че е ръчен като намалявам тя си сваля предавките надолу и точно преди да спра слага 2ра и понякога придърпва!В движение сменя перфектно както нагоре така и надолу, само когато спирам ги прави тия неща!Човекът от който купих колата ми каза че всичко по скоростите е обслужено и мога да карам спокойно поне 50К км!На какво може да се дължи това придърпване???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Придърпва ти леко понеже автомата сваля предавка надолу. Ако караш много нахъсано :huh: автомата (стептроника) се адаптира към стила ти и превключването е една идея по-рязко. пробвай да си караш ларж на извънградско и после влез градско с нормално каране да видиш как кутията веднага ще го забрави тва придърпване :huh:

Имам питане на твоята като чукнеш в ръчен режим като тръгваш стои ли на втора ако не я свалиш ръчно :huh: инъче на моя стептроник като сложа на М1 и бая повече тръгва дори от на S но пък ефекта от придърпванията е по-осезаем особено като автомата сам си сваля от 4-3-2 в ръчен режим при намаляване на скороста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахам, даже докато свикна с тва, няколко пъти ми зимаха яко старта при разни гонки и после гледам аз съм бил на 2ра:hilezh:А и аз нямам S режим!

Иначе тва за лежерното каране, не знам, като че ли пак си го прави, верно аз рядко я карам лежерно, ама се е случвало все пак....

Редактирано от mityo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги, във връзка с описаните по-горе проблеми пускам грешките, които ми излезнаха от ВагКом (купих си кабел за диагностика):

Това са грешки мисля от скоростната кутия:

17125 - Torque Converter Clutch: Stuck OFF / No Power being transferred

P0741 - 35-00 - -

17114 - Gear Ratio Monitoring: Incorrect Gear Ratio

P0730 - 35-10 - - - Intermittent

Моля за коментари (Директният превод ми е ясен, но се интересувам от по-задълбочена информация покрай отстраняването на проблемите)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втората грешка е "Intermittent", което значи че я няма по време на проверката. Нея може да не я мислиш засега.

Първата грешка показва проблем с конвертора или соленоида който го управлява - заседнал е отворен и не предава въртящ момент.

А колата в движение ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втората грешка е "Intermittent", което значи че я няма по време на проверката. Нея може да не я мислиш засега.

Първата грешка показва проблем с конвертора или соленоида който го управлява - заседнал е отворен и не предава въртящ момент.

А колата в движение ли е?

В движение е колата, но наистина се усеща, че скоростната кутия не работи добре. Малко повече информация за този соленоид или конвертор може ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва си специализирана диагностика.

Иди на сервиз за да проверят соленоидите, ако са в в ред ще трябва да сменяш хидротрансформатора (конвертора), той си е "консуматив", но доста солен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...