Цанчо Публикувано 8 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 8 Ноември 2008 Здравейте. Ми това е то-скапа ми се банзиновата помпа. За пръв път колата ме остави на пътя, добре че бях в града. Прехълца 2-3 пъти и угасна, спрях на една автобусна спирка /беше вечер към 9 часа/ и започнах да се чудя какво може да е станало. Опитах се да стартирам двигателя, не можа, но резултата беше ясен-бензиновата помпа ръмжеше на умряло “ХЪРРРР”, вместо монотонното “ссссссс”. Извиках един познат /пак с ауди/ и ме издърпа до вкъщи, след което излязохме по кръчмите да се утеша.На другия ден сутринта започнах да разглобявам колата да извадя бензиновата помпа. Помпата се намира вътре в резервоара, а резервоара е в пода на багажника. Ето снимка на багажника преди да започна. Първото което трябва да се направи е да се повдигне кората на дъното, като се захване за каишката в задния край и се издърпа нагоре. Понеже задния край е по-широк малко трябва да се извие цялата кора.Ето това се вижда отдолу. В дъното се развиват трите винта /едни дебели видии/ които я държат – ключ 10.Тази черната ламарина също трябва да се свали. Има 2 винта в левия край /отмества се тапицерията за да се видят – ключ 10. В задния край ламарината е покрита с един мъхест плат който идва отдолу-внимателно се разлепя, после без проблеми се залепя отново. Виждат се още 3 винта, развиват се и те с ключ 13. На снимките ламаринения капак вече е свален, но съм отбелязал местата, където трябва да се развиват винтове:Така. Вече се вижда резервоара и фланеца, който трябва да се махне. Откача се буксата и се развива металната гривна с почукване на отбелязаните места-обратно на часовниковата страна. Внимателно се изважда фланеца-за него е закачен нивомера за гориво. Да се внимава да не се огъне телта или да се повреди потенциометъра. Откача се буксата на помпата. На дъното на резервоара се вижда бензиновата помпа:Самата помпа се държи в една много сложна система от пластмаса и гумени тампони. Преди да я извадим се развива тръбичката за гориво. Внимателно се пъхат двете ръце през отвора в резервоара, хваща се пластмасовата кошница здраво и се завърта в посока обратна на часовниковата. Кошницата се освобождава и можем да я извадим:Ето я вече на операционната маса. Цялата система, която държи помпата е доста сложна, но все пак може да се разглоби на съставните си части. Нужна е тънка отвертка и малко сръчност:За да се извади помпата от най-вътрешния държач трябва просто да се стисне гривната и да се издърпа нагоре:Ето помпата отблизо. PIERBURG 895 906 091F и съставните части на кошницата:Такааа. На следващия ден започнах да търся помпа. Тук, там, тук там-гредъ, навсякъде ми казват 400 лева, на 2 места я намерих за 350 заедно с някаква кошница, която няма нищо общо с моята, но вътре е същата помпа. Освен това точно този модел помпи нямат аналог на БОШ. Разрових се малко из литературата и се оказа, че на Б4 седан се монтират 3 вида помпи, всичките различни от моята, но външната част на кошницата е същата. Следователно има разлкика в някой от вътрешните размери на втулките. Потърсих помпата, която си мислех че ще замени моята и ето какво намерих: BOSCH 0580 254 040 – 200 лева от БОШ-Киров. Същата помпа с кошницата може да се намери и в АУДИ 100. Същата е като параметри, но с друга форма /по-къса и по-дебела/Бях решил да си намеря кошница от такава помпа и да си купя нова помпа БОШ. Тръгнах по автоморгите с моята кошница в ръка да сравнявам и ето на какво попаднах още в първата морга: помпата с кошницата с маркучите с поплавъка, регулатор на налягане, фланеца от АУДИ 100. Светнаха ми очите веднага, соча му кошницата с пръст и му викам “това ми трябва”, ама оня “не, не разкомплектоваме!” за всичките неща искаха 120 лева. Аз твърдо бях решил да не взимам помпа втора употреба, но като размислих, че ако взема тая, после ако изгори и да купя чисто нова, пак ми излиза по-евтино от нова пиербург. След кратко пазарене с омазания чичко от моргата купих всичките неща за 100 кинта и ухилен си излязох. Ето снимка на помпата на 100-тицата, конструкцията е малко по-друга, но повечето неща нямаше да ги използвам все пак. Това най-отгоре на помпата е демпфер /омекотява пулсациите по системата/, и моята кола го има, но стой на друго място. Все пак не можеше да го махна, защото той притяга щуцера на маркуча:Цялата кошница, която държи новата помпа се различава само по размера на част номер 4 от горната снимка. Само нея използвах, всичко друго си е от моята кола. Ето Помпата с кошницата в сглобен вид, преди да я пъхна отново в резервоара.Всичко се сглобява по обратния ред. При монтажа на фланеца с поплавъка има една част с една пружина, която трябва да се свие, за да легне фланеца на мястото. Ремонтът беше успешен, машинката върви както преди, пали “от раз”. Аз съм доволен засега, единствения кусур който намирам на тази помпа е че е малко по-шумна, но това май не е от износване, а защото турбинната част е на друг принцип-със съчми, а пиербурга е зъбчата. Ето линк със снимките в БГФОТО:http://bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=3423...;AlbumId=124831 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SunShine Публикувано 8 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 8 Ноември 2008 Евала за темата . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mashsh Публикувано 8 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 8 Ноември 2008 Евала за темата . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 8 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 8 Ноември 2008 Браво колега перфектен снимков материал и обяснения. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ceci145 Публикувано 9 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 9 Ноември 2008 Темата заслужава да попадне в един друг раздел моля модераторите ако сметнат за необходимо да я преместят където трябва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jiko58 Публикувано 9 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 9 Ноември 2008 Някои капацитети твърдят , при пиербурга остават в резервоара от 7 до 10 литра гориво , при боша източва до дъно .При зъмяната остана ли със таково впечатление . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Цанчо Публикувано 10 Ноември 2008 Автор Доклад Share Публикувано 10 Ноември 2008 При ПИЕРБУРГ-а засмукването става през един малък отвор /виж снимката по-горе/, докато при БОШ-а цялото дъно на помпата е цедка и смуче от там. Все пак долната част и при двете помпи стига почти до дъното на цедката, която е на кошницата. Аз лично не вярвам да има такава разлика в остатъчното гориво. Никога не съм оставал без бензин, когато влезе в червеното зареждам. Не е хубаво да се остава без гориво поради ред причини, има моменти когато веднага трябва да се тръгне на някъде и няма време за зареждане. Освен това във Велико Търново има доста стръмни улици и ми се е случвало по голямо надолнище помпата да "изпищи" на сухо Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jiko58 Публикувано 10 Ноември 2008 Доклад Share Публикувано 10 Ноември 2008 Благодарско за отговора , един сантиметър засмукващата част да е по ниско и това са си доста литри . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CIFA Публикувано 25 Януари 2009 Доклад Share Публикувано 25 Януари 2009 Браво. винаги съм уважавал колегите които пускат и снимкови материали. ЕВАЛА Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Galia Публикувано 4 Март 2009 Доклад Share Публикувано 4 Март 2009 (Редактирано) Здравейте на всички и Честита Баба Марта !Преди няколко дни нашето ауди не запали и.... решихме че е бензиновата помпа.Благодаря на колегата за снимковия материаб, но при нас помпата излезе без да се сваля пластмасовата кошница....След като се отвари резервоара, само се откачват 3 пластмасови палеца... и помпата излиза Редактирано 9 Юни 2009 от NIKO логично е...... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ngoro Публикувано 14 Март 2009 Доклад Share Публикувано 14 Март 2009 Здрасти Галче, как можа да усереш темата с този quote ? не си открила топлата вода че може само помпата да се вади, но ако не искаш да купуваш нова помпа след месец е хубаво да почистиш всички цедки .... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valentinhan Публикувано 23 Май 2009 Доклад Share Публикувано 23 Май 2009 Страхотен снимков материял за смяната на бензиновата помпа Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dapimp Публикувано 28 Май 2009 Доклад Share Публикувано 28 Май 2009 Колега, имам един въпрос, аз смених мойта преди година вече с няква по-евтина китайска ли няква и нямам проблеми (да живеяйт китайците), но ме интересува нещо с което може да си запознат. Понякога бензиновата помпа се чува да бучи по-силно. Това беше и при старата и сегашната, и на един приятел в купето е по същич начин, просто се чудя дали е нормално ? не говоря за нормалното тихичко жижене когато просто работи помпата.?Поздрави ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ioi464 Публикувано 6 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 6 Юни 2009 (Редактирано) а някой ползвал ли е тези GP - италиански са и в Аутосвят са супер евтини?! а пък отвън са в метален корпус не е някой пластмасов..На този модел се монтират фабрично само два модела помпи,BOSH и PIERBURG.Тъй като работят на голямо налягане са подложени и на доста по голямо износване.За работно налягане от 6.7 ат корпуса задължително ще е метален.Но каква е разликата между двата варианта.Боша Е ролков вид бензинова помпа,и слабото и място е контактната повърхност на ролките със статора на помпата ,които се въртят с 30000 оборота в минута. Върху същата тази контактна повърхност на статора е нанесен слой с дебелина от 0.1мм от PVC материал,който се смятА за много устойчив на механично износване.Но с течение на времето това покритие се износва и това е началото на края на живота на механичната част на помпата.Признаците са следните-започва да става шумна,чува се едно жужене,което с течение на времето се усилва, а след още малко започва да намалява налягането и дебита.Конструкцията на PIERBURGA e подобна, но без ролки и това покритие което я прави по тиха.И двете помпи имат доста дълъГ живот ако са оригинални.Важно условие за това е винаги в резервоара да има бензин, защото той смазва и охлажда помпата ,и резервоара да е идеално чист,защото ако е мръсен при преминаването на твърдите частици през нея заедно с бензина действат като абразив и ги убиват за нула време.BOСSH преди години е правен в Германия и Франция с много добро качество и дълъГ живот,сега се произвежда в Чехия и е пълен боклук.PIERBURGA си е немски, хубав, но вече и по-скъп около 380-400лева.Слабото му място е колектора на ротора и механиката, но няма нищо вечно.За китайски,турски,италиански просто няма какво да се говори,нямат нищо общо с оригиналните само са еднакви на външен вид, имам чувството че ги е правил един и същи китаец,само картонените им кутии са различни.Работят добре първите десет дни но за 200 лева е много малко.Ако слагате такива задължително да е в сервиз за да им поемат гаранцията и те да си ги сменяват ,за да видят какъв х-й да се смени помпа в резервоара и тогава да продават боклуци.Аз бих избрал варианта втора употреба здрава,като след монтажа задължително се прави проверка на налягането с манометър,като измерватето да продължи поне 30 минути докатО колата работи на място,заЩото като работи тя загрява бензина, в следствие на което на него му намалява плътноста и ако помпата е към края при ниска плъпност не може вече да подържа налягането ,или нова PIERBURG. Редактирано 9 Юни 2009 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 6 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 6 Юни 2009 ...За китайски,турски,италиански просто няма какво да се говори,нямат нищо общо оригиналните само са еднакви на външен вид имам чувството че ги е правил един и същи китаец,само картонените им кутии са различни.Работят добре първите десет дни но за 200 лева е много малко...Pierburg е със зъбни колела (не с ролки) и затова са много по-устойчиви на лошо гориво и да доста по-дълговечни. Колкото до китайските - аз си сложих такава преди около 2 години за 110лв и засега нямам никакви оплаквания - върви си идеално на бензин, тиха е и си поддържа необходимото налягане. Причината да сложа такава е, че в последните години BOSCH-a са гола вода и карат максимум 2 години - имам опита от сменени 3 нови такива на старата ми 100-ца. Просто качеството на чехите няма нищо общо с това на германците. За италианските нямам преки впечатления. Специално за помпи 2-ра употреба изобщо не съм съгласен, че е по-добър вариант. Причината е, че престояват дълго време на сухо (в празни резервоари или по стилажи), корозират и след месец нищо не става от тях. Новата помпа се продава в плътно затворена найлонова опаковка в която има масло. Никой търговец на части 2-ра употреба няма да си играе след като извади помпата да я почисти и смаже. Така, че мой съвет е да не взимате 2-ра употреба инжекционна помпа. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ioi464 Публикувано 6 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 6 Юни 2009 Pierburg е със зъбни колела (не с ролки) и затова са много по-устойчиви на лошо гориво и да доста по-дълговечни. Колкото до китайските - аз си сложих такава преди около 2 години за 110лв и засега нямам никакви оплаквания - върви си идеално на бензин, тиха е и си поддържа необходимото налягане. Причината да сложа такава е, че в последните години BOSCH-a са гола вода и карат максимум 2 години - имам опита от сменени 3 нови такива на старата ми 100-ца. Просто качеството на чехите няма нищо общо с това на германците. За италианските нямам преки впечатления. Специално за помпи 2-ра употреба изобщо не съм съгласен, че е по-добър вариант. Причината е, че престояват дълго време на сухо (в празни резервоари или по стилажи), корозират и след месец нищо не става от тях. Новата помпа се продава в плътно затворена найлонова опаковка в която има масло. Никой търговец на части 2-ра употреба няма да си играе след като извади помпата да я почисти и смаже. Така, че мой съвет е да не взимате 2-ра употреба инжекционна помпа.За PIERBURGA не съм споменал че е ролкова,тя е зъбна помпа но тъй като няма ролки които до въртят е и по-тиха.Живота и е многократно по дълък от БОША защото той е много некачествен,както съм споменал, се произвежда в момента само в Чехия.По вапроса за ментетата ,от четири броя 3 китайски по 180 лева и една италианска от 220 лева 100% брак след първите 10дни за китайските и 1 месец за италианската.Характерното за тях е че са в корпус от PIERBURG но с механика наподобяваща BOSH.Роторите са много лощо балансирани и в следствие на високите обороти разбиват втулките,които са направени от графит.Самите помпи могат да се отремонтират като се сменят втулките сдруги ,аз ги правя от текстолит,който е много здрав материал но не си струва да се разглобява нова помпа.Просто това са мойте впечатления и констатации и по никакъв начин не бих искал да повлиявам на избора на който и да е колега. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 9 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 9 Юни 2009 (Редактирано) горните три коментара са преместени тук от тази тема: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=60786 Редактирано 9 Юни 2009 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Цанчо Публикувано 10 Юни 2009 Автор Доклад Share Публикувано 10 Юни 2009 Точно за двигатели с механични инжекционни системи помпите са много скъпи. От една страна заради техните характеристики, от друга заради факта че вече не се вграждат и сигурно не се произвеждат. Специално бях проверил че помпата за А8 4.2 е по-евтина от тая на купето /около 200 лева Бош за А8/. Е*ах му м**ата. Ама нали има една приказка "Имаш брада - имаш си и гребенче..." Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
4oki85 Публикувано 9 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 9 Юли 2009 аз имам същия мотор ама 4x4 и помпата ми няма нищо общо с тази--- help Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 9 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 9 Юли 2009 (Редактирано) аз имам същия мотор ама 4x4 и помпата ми няма нищо общо с тази--- help Ами купи си същата като твоята помпа от магазина или някоя морга.Ако не си чувал,на почти всеки детайл или възел на колата ти има един цифрово-буквен номер наречен каталожен,с него(и с помпата желателно) отиваш в магазина и питаш. Връзката на quattro-то(и що пък 4х4 ) с помпата каква е не стана ясно само?Какво е "help"? Редактирано 9 Юли 2009 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Караконджул Публикувано 9 Юли 2009 Доклад Share Публикувано 9 Юли 2009 (Редактирано) Простете, но възможно ли е да се заключат важните теми и при наистина стойностни слова от други такива, свързани с въпросните, да се добавят от модератор (както предложих преди време, именно за бензиновите помни)? Редактирано 9 Юли 2009 от Караконджул Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki001 Публикувано 25 Октомври 2009 Доклад Share Публикувано 25 Октомври 2009 Аз не знам ама помпата за К,КЕ-jetronik е само BOSH(ефтиното излиза -Х2) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Don_Diego_ Публикувано 26 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2010 (Редактирано) Аз не знам ама помпата за К,КЕ-jetronik е само BOSH(ефтиното излиза -Х2)То па щото скъпия PIERBURG не ми излезе през носа Желателно е също така при смяна на бензинова помпа да се почиства и резервоара Редактирано 26 Февруари 2010 от Don_Diego_ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitsubishi galant Публикувано 26 Февруари 2010 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2010 Е то ,като твоята одисея друга няма .А да попитам, къде е бензиномера , понеже ми прави проблеми напоследък. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nnnn1 Публикувано 4 Март 2010 Доклад Share Публикувано 4 Март 2010 Здравейте..завчера моята б4,115 к. с,авант,не можа да запали,добре че имам и газ. уредба,на газ веднага запали..като дам контакт с ключа,никакъв шум не се чува от помпата..дайте идея къде какво да измеря,бушон има ли..дано не е помпата..като чета какви цени са страх ме хваща.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts