Jump to content

Смяна на вентилатора на купето. (Audi B4)


grizzly

Recommended Posts

До колкото ми е известно не е решен този проблем повсеместно. Лично при мен след като "есента влезе в купето" по-миналата година се ядосах и обух един дамски чорап на решетката на филтъра. Това спря листата но не и прахта.

Днес покрай термометрите попаднах на невероятен сайт в който човека обяснява професионално решение на въпроса.

Идеята е че старият модел касета (какъвто е и на моята кола) не се поддържа вече изобщо. А Б4 след 1990 са имали такива филтри ако си ги поръча собственика.

Така изглежда моя филтър (снимката я задигнах от сайта):

sal_filter_4.jpg

Решението на колегата е да замени целият корпус с друг 8A0 819 441A който вече се поддържа масово.

Замяната става без АБСОЛЮТНО никаква преработка.

Ето и цялата тема.

Остава някой да каже този корпус колко струва (и филтъра) и да действаме. :bia:

Нужният корпус изглежда така:

sal_filter_22.jpg

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 75
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз в/у пластмасовата решетка сложих филтърен плат за аспиратор, продават го в магазините за домашни потреби струва 1,20 лв. изрязвам парче и го закачам за пластмасовата решетка като се затлачи изрязвам друго парче и сменям, но ако намеря кутия за филтър и аз ще сложа. Брат ми на Б4-ката има такава кутия и филтъра му струва 13 лв. (хартиен)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека е дал този 8A0 819 441A номер. Дайте да видим ново колко ще струва. Ставало за ПАСАТ и кво ли не още.

Аз в/у пластмасовата решетка сложих филтърен плат за аспиратор, продават го в магазините за домашни потреби струва 1,20 лв. изрязвам парче и го закачам за пластмасовата решетка като се затлачи изрязвам друго парче и сменям, но ако намеря кутия за филтър и аз ще сложа.

Това съм го правил и аз но намалява потока. Трябва филтъра да е с голяма площ за да не спира въздуха. За това и касетата трябва да е голяма. Странното е че тази пасва 1:1 дори на болтовете. Пише само уплатнението от старата да се запази.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А съм чувал че има и филтри с активен въглен и дори зад автобус да застанеш не усещаш никакви изгорели газове в купето

п.п. Гризли утре ще проверя колко струва и ще пиша ако е на примлива цена ще поръчам с отстъпка.

Редактирано от pif
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така току що се обадих на моя човек по номера който ми даде Гризли 8А0 919 441А излиза касетата за филтъра само оригинална (заместител нямало) на цена от 35 лв. по принцип ми прави 20% отстъпка но каза че за оригинални части може да ми направи само 10% т.е. касетата идва на 30 лв.

В момента този артикул го няма на склад така че ако желаем трябва да го поръчаме и ще почакаме.

п.п. М/у другото преди време ако някой си спомня търсих въздуховода, който опасва водния радиатор на Б4, никъде не можах да намеря единствено в Ауто+ с поръчка ми го доставиха на цена от 65 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ще искам бройка комплект с филтър. Нека вземем първо само един да видим толкова ли е безобидно. Количества после. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе пробайте го първо, на комбито имах точно същия филтър и въздушният поток беше доста по-малък от тоя на В3 без такъв...

Май ще бъде или/или работата? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,далаверата със самяната на кутията става доста добре аз лично съм пробвал имам приятел е В4 с климатик и ги разменихме за малко, стана идеално без никакви доработки.Естествено е дебита на въздушният поток да се намали малко, но според мен си заслужава напълно! За съжаление малко бях позабравил за тази история и темата тук ме подсети така че ако ще се поръчва бройте ме и мен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Исках да споделя че при монтажа на климатика си сложих и такъв салонен филтър. В съответната касета.

Малко е неприятна цената на самия филтър - 39лв ФИЛТРОН.

Но пък не ми влиза прах и съм щастлив.

Касета си намерих на старо. Комплект с пружините които разбрах не вървят с нова касета. Иначе всичко е както е описано в онзи сайт. И пасва без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз направих следния варянт-махнах решетката и изрязах един въздушен филтър който пасна с малко кройка :) дадох другата част на един колега и той си сложи на голфчето и така ни се върза по около 3-4лв.на парче :) пасна си перфектно все едно е от там :) .Мога да го снимам и ще го пусна ако ви интересува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...
  • 11 months later...

:( Колеги, не знам дали има такава тема, аз лично не успях да намеря.Първо искам да се извиня с простотията с която Ви занимавам, но може това с което се сблъсках аз и което обърках, а после вие ми помогнахте да поправя, да послужи на някой друг колега на моята възраст (млад и зелен , не завиждайте :) ) и така ...

Това което ми се случи на мен, е че спря да ми работи вентилатора на купето.

1.Симптомите които започнаха да се проявяват бяха следните:

-вентилатора (който в началото не знаех че ми прави проблеми) започна периодично да се включва когато си поиска - това ще рече: аз го включвам да работи , а той не тръгва и след известно време си тръгва сам (с ръмбене и натискане на газзззззЗЗЗзз не се оправя - тествах го :rolleyes: ) ;

-след това започва съвсем тъничко и лекичко да бучи - това е момента в който усъзнавате, че нещо не е наред и идва следващата стъпка да се замислите над това, че с въздуха постъпват и бая боклуци, които незнайно от къде попадат въре (незнайно за мен, защото не знам как може да влязат през въздушния филтър, ако бъркам моля да ме извините)

-идва време и на това да спира да работи за по-дълго ... мене и за цял ден не искаше един път да ме огрее...

-най-накрая бученето става нетърпимо и ... идва края рано или късно

-на мен лично започна да ми и загрява копчето за регулиране на степените, а от както сега смених вентилатора го нямам този проблем.

2.Как да се доберем до прословутия вентилатор и да видим какво му се случва:

това за мен си беше малко прилючение ... в началото започнах да търся сходни теми и намерих няколко, но в последствие се оказа, че май само обърках нещата, а не направих нищо смислено ... така че първата ни работа е да сме спокойни и търпеливи.

Ето как да започнем:

1.За да свалим вентилатора трябва да махнем жабката на колата, защото той се намира зад нея.

Жабката се сваля по следния начин:

*нужни инструменти - глух ключ 8-ца или гидория

Отивате на пасажерската седалка с ключа и отваряте жабката - НЕ НАПЪВАТЕ И НЕ ПРАВИТЕ НИКЪКВИ ИЗДЕВАТЕЛСТВА НАД НЕЯ!!!

Ще видите въпросните болтчета те са 6 на брой (мисля по спомен) трябва да ги развиете.4-те от тях държат жабката, а другите държат кората която е след нея.Тази въпросна кора може и да не се маха, може и да се махне ... и слагането и махането са лесни ... :) , защото тя се държи на щипка и 2-та въпросни болта.

Започнете развиването.Когато и 4-те болта са махнати жабката започва да се клатушка и вие със сигурнос вече сте разбрали, че може да я свалите.Това упражнение става като от лявата страна (както сте фронтално, ваше ляво) издърпате жабката леко на вътре с премерен натиск и извадите едното и рамо (едната част от механизма), но след това внимателно трябва да задържите жабката в долния й край, за да не падне на земята, това се налага, за да може да извадите кабелите, които стигат до нея (двете малки жички, за крушката в жабката.

След това вече извадете цялата жабка ...

e2040a2fe6b088b8.jpg e00101ce4bc554e3.jpg

На снимките виждате вече извадената жабка ... която за сега махаме настрани тя не ти трябва за този момент.

Следващата стъпка е да видим вентилатора.Ето го и него:

56c3b8d7d1ceab7f.jpg

За да го свалим ни трябва една кръстата отвертка ... започваме като първо махнем кабелите (единия е + , а другия е -) и третия който виждате не знам каква роля изпълнява.

Онова лилаво нещо отгоре е датчик (така ми казаха), той е закрепен с щипка, а тя пък е закрепена за едина от видиите държащи вентилатора...

След като махнем кабелите и развием това което ги държи остава вентилатора ...

5e593bff35737db6.jpg

Тук вече трябва да развием 4-те болта които държат вентилатора ... с кръстачката развийте 3-те болта, но 4тия, който е най-отгоре и за него е закрепена щипката за датчика ... е трудно достъпен за там ще ви трябва къса отвертчица.

0155bdf2117bc932.jpg

ето го датчика, той просто се издърпва напред и зад него е тази трудно достъпна видия ... :)

След като развиете и 4-те ботла вече вентилатора ви уж трябва да падне,а не пада, това е защото от дясната страна има едно чопче (то е съвсем малко и ако не се загледате няма да го видите).Но преди да сваляте вентилатора пак с въпросния глух ключ 8 който използвахте за жабката развивате таблото от дясната му страна :)

e371c31265104954.jpg

Това при мен се наложи, защото иначе не можах да извадя вентилатора !!!

Следва да се заврете отдолу и да надигнете таблото с гръб,ръка,крак с каквото можете или най-лесно викате някой да ви помогне малко ... изтегляте целия вентилатор навънка ... отивате изчиствате го смазвате го малко с финно масълце и после го връщате на мястото му, но това е в добрия вариант, когато само леко е тръгнал да ви казва чао и не му се е изкривила оста.

В моя случей направо си беше занимал ... така това че го свалих и после пак го сложих не помогна ... така,че преминавам по-нататък...понеже е капсолован и не може да се свали ... следва да изхвърлите този и да чакате нов !!!

Новия струва в ауто + 700 (оригинален) и 500(валео) като този който виждате на снимката.Така че ви съветвам да потърсите помощ от нашите съфорумници, които разпродават коли.Аз взех от more и съм много доволен, колегата е супер точен!

След като ви дойде новия вентилатор повтаряте цялата тази процедура само, че наобратно ...

И виказвам 100% се въоражете с търпение при слагането на жабката обратно ... защото болтовете от лявата страна се завиват доста трудно ... или по-точно доста мъчително :)

Ето снимки на вентилатора :

7a00735f3e95405d.jpg 173a9ff060e9102e.jpg 66007036a70a466b.jpg

Съветвам, да попочистите ето това нещо, което зейва като дупка зад него ...

df7cdee1ee9bc840.jpg

От тук влиза въздуха, даже може да напръскате с препарат, за почистване на климатици ... или някакъв освежител има ги на всяко едно място където продават климатици ... това ще намали миризмата на умрели твари и мръсни чорапи до минимум ...

Следващата стъпка е да смените и въздушния филтър на купето с нов, защото от него също идва доста гнусна миризма като стане дърт ... че бая липи и мухи се лепят по него !

Това е дано съм поне малко полезен на всички тези които разбират от коли колкото мен ... :):bia::hilezh:

Редактирано от Михаил Радославов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За колегите с климатици, след като свалите вентилатора ви се отваря достъп (макар и ограничен) до питата на вътрешния радиатор на климатика. Купете от близкия магазин за хранителни стоки натриев хипохлорид (белина) и един пулверизатор за пръскане. Направете разтвор 1:1 като разредите с вода. Започнете да пръскате в/у питата, предварително си вземете и едно огледалце за да виждате къде пръскате. Аз изпръсках 3 шишета и резултата беше убийствен, питата светна като нова и миризмата изчезна напълно. Известно време след процедурата като пуснете климатика мирише на белина но миризмата постепенно изчезва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко предистория, от край време се дразнех на летящите боклуци от духалките на салона :hilezh: .

При Ауди Typ89 няма салонен филтър а само някаква пластмасова мрежа която не върши никаква работа за да спира боклуците отвън.

Започваме с демонтажа:

1. Отвиваме декоративната пластмаса над филтъра като преди това сме махнали гумения уплътнител и капака на акумулатора.

imgp44398919829.jpg

Ако нямате широка права отверка става със стотинка отвиването на декоративната кора.

2. Вече имаме достъп до мястото на работа:

imgp44069119720.jpg

(абстрахирайте се от чорапа, не съм го слагал аз :hilezh: )

3. Нужния инструмент е този с камък номер 10:

imgp44169292034.jpg

5. Отвиваме двете болтчета:

imgp44129468835.jpg

и махаме "леглото" на решетката, появява се следната гледка:

imgp44191007687.jpg

6. Почистваме "новото" легло на филтъра и го монтираме като завиваме болтчетата на същите места:

imgp44359814850.jpg

imgp44349825924.jpg

Внимаваме да не пренатегнем и сплескаме уплътнението на филтърното легло.

7.Слагаме филтъра:

imgp44380015136.jpg

Щракаме държача от ляво на филтъра за да не шава

8. Закачаме декоративната кора, гуменото уплътнение и капака на акумулатора

imgp44430241832.jpg

9. Разчистваме и подреждаме инструментите за следваща употреба:

imgp44480553914.jpg

Ами вече си имаме напълно функционален салонен филтър <_< .

Имайте в предвид че има няколко модела легла за филтри, закрепването към купето е еднакво.

Но когато купувате филтър бъдете сигурни че купувате правилния!

Разликите в леглата е предимно в закрепването на филтъра към леглото му.

Има вариант със щипки, скоби .... сигурно има и други.

Дано съм бил полезен със снимките, аз лично останах удовлетворен от леката за направа но готина "добавка" към колата.

И да помоля Влади_Ди да отвори темата за Б3-ките с една снимка

imgp44590798898.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...