Jump to content

Какво НЕ ХАРЕСВАТЕ в колата си?


Recommended Posts

Понеже моята кола има няколко дразнещи мен неща (къде дизайнерски приумици, къде инженерни решения), се разтърсих за такава тема, в която всеки честно да сподели какво НЕ МУ харесва в колата му (неговата, личната, не на комшията и по принцип). Изненадващо, не намерих. Не ми се вярва всички да караме перфектната кола, затова стартирам такава тема, която освен гнездо на мрънкачи, може да се превърне и в място за взаимопомощ за конкретни проблеми, останали несподелени в друга тема.

Тъй като напоследък попътувах доволно много с личната си кола на дълъг път, волно мигрирайки по всички възможни седалки, някои от тези проблеми се превърнаха от дребна работа в съществен дискомфорт, което и ще споделя като начало:

Колата ми е A3, 98г. AGN - 125к.с., 2 врати.

Интериор

Проблем 1: място! Не мога да повярвам, че иначе разумни хора като немците са направили кола, в която няма къде да поставиш бутилка с минерална вода! В корите отстрани мястото е малко, там даже кутийка от Фанта не се хваща. В дребното, но за сметка на това напълно безполезно рафтче под жабката също не можеш да сложиш нищо, по-голямо от химикалка и стотинки. Единственото място, което е предвидено от дизайнерите, е в жабката, където има две гнезда и това ни води до

интериорен проблем 2: още място!. Аз не съм особено висок, но ако седна на пасажерското място, трябва да дръпна седалката почти докрай назад, за да постигна две сравнително прости неща: място за краката ми и безопасност за топките ми. Първото не е голям кахър, но ако не си протегна краката напред, те остават сгънати в коленете и при всяка по-голяма дупка (а такива наспорил Господ) млатвам отворения капак на жабката от проблем 1, в която съм оставил кафето си. В хармония с принципа за запазване на енергията обикновено чашката подскача весело нагоре и тъй като в Петрол ПАК няма капачета за чашки, излива врялото си съдържание по възпроизводствените ми органи и частично по документите в жабката.

Дори и затворена, жабката пак е в опасна близост до капачките на колената ми. А ако дръпна седалката съвсем назад, на задната седалка би могло да се вмести само джудже с ампутирани крайници, а аз такива не возя.

Задни колани: По чужбината задните колани са задължителни. Те и тук са, но на българина такива лиготии не му минават. Ние, бидейки европейци (и скръндзи относно глобите), съвестно се заколанчвахме при всяко влизане в МПС-то. Вследствие на това открих с учудване, че средният колан е почти неизползваем, освен ако не си с ханша на манекенка-булимичка. За съжаление, и такива не возя.

Пластмасарии: Всъщност пластмасовите части в колата ми са със сравнително високо качество с малко изключение - корите в долната част на седалките, които са от две части, захващат се с едни пластмасови ушета и се чупят със скоростта на съхнене на лок-тайта. Преди време проблемът беше временно решен от victordhrobo, с който се опитахме да действаме смело, завивайки ги с по две рапидки към основите, но да знаеш, Викторе, туй, що кроихме в мрака, се осра (по Шекспир)

Шум

Двигател/Трансмисия: Пак оставам учуден от германския инженерен гений, който е сметнал скоростната кутия на моята кола така, че движейки се с напълно легалната скорост от 130 km/h по магистрала, оборотомерът сочи 3900 rpm (може и да съм допуснал грешка при отчитане). Естествено, това причинява шум, по-силни вибрации и е далеч от икономична утилизация. Естествено, мога и да карам по-бавно, но когато магистралата е перфектна, колоната се движи с ~130км/ч и остава още доста път до точка Бе, защо да не се възползвам? И не, не говоря за България. Казах, че магистралата е перфектна.

Други шумове: При също толкова легално постигната скорост от над 100 км/ч от лявото и дясното огледало започват да се чуват свистения, свирения и въобще става дразнещо. Отначало мислех, че уплътненията на прозореца са виновни, но впоследствие се убедих, че е от огледалото и по-точно от мястото на сгъването. След като Джеръми Кларксън може да залепи чистачките на едно ферари за стъклото, защо аз да не мога? Няколко парчета тиксо по-късно проблемът беше в голяма степен решен, но истинското решение, съгласно руските форуми, е да се залепи парче кръгла гума вътре в огледалото, която да бъде обдухвана от насрещния вятър и така да се ликвидира свистенето.

Против шума принципно съм взел мерки, налепил съм негорима микропореста гума под капака, във вратите съм направил двуслойна сандвич-изолация с STP-Бимаст и микропореста гума, багажникът и задните страници са изолирани по същия начин с STP-Бимаст и гума, но колата все-таки остава шумна.

Горе-долу с това се изчерпват критиките към моето возило. Ако някой има идеи как да бъдат отстранени (където е възможно), моля да пише тук или на ЛС. Ако някой иска пък да сподели какво му играе по нервите в колата, тази тема е хубава отправна точка.

айде, със здраве. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 154
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ауди 100 Ц4

Интериор:

Доста трудно се сваля oблегалката на задната седалка и аз, който имам самочуствието, че съм поразглобил доста коли, се почесвах умно половин час, позорно се предадох и дори пуснах тема тук как се сваля пустата седалка.

Белещи се циферблати- хроничен проблем за 100- ците. На моето табло само бензиномера ми не е с подменян циферблат (оригинален, естествено).

Излишно е да казвам колко ме дразни това.

Капачката на моторчето за електрическия люк с плафона, бутона за люка и единия датчик за вътрешна температура- имам чуството, че е проектирана с цел тракане против заспиване на волана. Облепих контактните повърхности с обезшумяващ материал и има сериозен напредък, но все още ми е трън в ушите.

Други забележки по интериора нямам. Като цяло ми харесва доста.

Екстериор (купе, спирачки, двигател, светлини)

Долните и средните лайсни по вратите- трагедия.

Задни спирачни апарати- създаващи грижи от възрастта. Повечето са докарани до трагично състояние поради немърливост от страна на собствениците им не е отстранено навреме задържането на апаратите (преди да е корозиал апарата и/ или буталцето).

Задна броня- няма такива мъки при сваляне/слагане. При Б4- ките и А6- ците Ц4 които привидно трябва да са на еднакъв принцип, този проблем го няма.

Ключалката на багажника при колите с централно често клеясва и само сваляне, почистване и сглабяне е решението.

Липсата на възможност за поставяне на салонен филтър при 100- ците ме дразни- спестява мъки с изпарителя. :bia:

Дразни ме охладителната система- с предишното брах ядове- смених я цялата до последната скоба- маркучи, радиатори, тройници, водна помпа, датчици и до последно параноично следях нивото и температурата :rolleyes: . На Ц4- ката засега смених 'само' термостат, разширителен съд, датчици и радиаторче на парното.

Иначе колата е уникално красива, малко по- трошлива от изградения и имидж на вечна и неразрушима и е удоволствие да се шофира :gut:

Редактирано от Ivo_Dinkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Audi A4 2.0TDI B7 или ей те това http://img137.imageshack.us/img137/2014/audi011.jpg

Най-дразнещото е шума от плискенето на горивото в резервоара. Усещане от тупкане/плискане при малка скорост в режим на спиране или преминаване на легнал "полицай". Звука е типичен за най-ниския клас автомобили, най-често с произход Корея... Най-силен е звука, когато резервоара е наполовина пълен. При положение пълен или резерва, плискането почти не се улавя. В Порше БГ , заявяват че е конструктивна особенност...

В интериора ме дразни липсата на жапки, джобове и отделения за вещи. Например джобове във гърба на облегалките на предните седалки и във задните врати.

Не ми допада силата на светлините за заден ход, т.е. почти никаква разлика с тях и без тях. Изглежда маловажен проблем но не е така. Светенето на дългите светлини също е смешно, поне за изпълнението би-ксенон, като в случая не се касае за реглаж, със сигурност! Много неприятна е липсата на отопление на външните огледала но в случая сигурно става въпрос за ниво на оборудването...

На фона на сравнително актуалната си визия и бепроблемното возене, което предлага колата, може би гореописаните проблеми не са толкова фатални но темата и чувството за обективност ме провокираха да напише тези редове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В4 АВК СЕДАН

говоря за предишната, но това не значи, че не е вярно.

1. Неприятното протриване на седалките от страни на ръба.

2. Чупещия се педал на газта при дори внимателно натискане.

3. Няма какво да си говорим - ходовата част е ... няма В4 ка, която да не тропа. Или да не се разтропа, дори след пълен ремонт.

4. Спирачните апаратии - по - специално задните, както и проблема с ръчната спирачка. Това разбира се след неправилна профилактика.

5. Проблемът с индикацията на приборите на водата и нивото на горивото.

6. Безумния начин за смяна на радиаторчето на парното.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да незабравяме и хроничния проблем на всички аудита - трудно вилзане и най-вече излизане от колата. Просто нема такива мъки :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да незабравяме и хроничния проблем на всички аудита - трудно вилзане и най-вече излизане от колата. Просто нема такива мъки :rolleyes:

Това е валидно само за ... "хронично едри" хора ... :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:

Колега , караш А3 , което ползва платформата на Голф 4 и се чудиш защо ти е тясно , има много пластмаса и колата е шумна ! Ами това си е най-ниския клас Ауди - какво очакваш ? За оборотите - нормално - просто всеки говори през главата си за това и обикновено карат бензин с 150 и викат на 2500 оборот на 5та е :rolleyes: Аз карам А6 Ц5 2.4 170 коня - ами на 120 съм с 3050 оборота , та напълно нормалоно си е при тебе това :bia:

Та какво аз не харесва в моята :

като цяло - малко неща :)

- първо - управлението на климатроника е много ниско разположено - трябва доста да се отклониш от пътя за да го регулираш . Отделно копчетат са "+" и "-" като се преминава през 0,5 градуса - аз съм с 2 зоново - докато нагодя от двете страни минават 5 миннути сигурно . По принцип съм много доволен от климатроника(3те екранчета като светна червено е много готино) и целогодишно ми е на 20градуса и не го спирам , но все пак могло е да го направят с врътки като на по-новите и да го дигнат нагоре ...

- задницата - наистина с тази изтеглена задница прилича на купе , но е малко грозно . Все пак един лип спойлер напълно оправя работата ...

- картера е много никсо - един път го пуках вече ... с 20 км/ч през локва в която случайно имаше парче бордюр :Х

- малък минус е стрелката за индикация на горивото - мойта е с поплавък(или така си мисля) който веднага след завъртането на ключа показва , но при наколн на колата , на баир се мени доста и сочи , горе долу +- 5 литра , не е болка за умиране,но е недостатък

- най-големия минус на мойта - НЯМАМ ШИБИДААААААХ

От материалите съм доволен , няма много пластмаса , возията е перфектна (205,65 Р15) , бутилка от минерална вода се побира отстрани във вратите :)

Редактирано от Васко
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А6 С5 седан 2.5 ТДИ типтроник предно.2001 - последните преди феислифта.

Окачване - как можеш да напраиш лимузина с цял мост отзад :) - ако сте фенове на возията тва не е ваща кола особенно варианта със спортно окачване (доста са такива включително моита) - добре че не съм фен на возията :bia:

Мотор - за къв хуи мотора от редови петак стана V6 - сички V6 са неудобни за чоплене.И то V6 как да е ,ама тва дето термостата е зад ремъците и радиаторите е ебаси кура :) .Помпата не може да подкачва гориво сама - акос ервиза ти е ОК - нямаш грижи - ама с наще маистори му е трагнало имато че на тоя мотор му гори помпата :)

Ергономия - заради аеродиманиката и дизаина влизането на предните седалки е малко кофти за лемузина - поне си заслужава жертвата де.

Интериор - типично за ФВ Груп от тия години след време дръжките почват да се белят.Хубавата новина е че сваляш ,чистиш с течност за спирчки и сичко е кат ново.FIS-дисплея избледнява а смяната е 300 кинта - не е болка за умиране-аз си карам с избледнял.Като цяло изработката на интериора и дизаина му е наи-силната страна на тоя модел -за наи добра консумация препоръчвам черен кожен салон,"карбонови" декоративни лаисни ,S-line волан и "голямата навигация"(последното го немам).

Електроника - навигацията за модела преди феислифта 2001-ва е старото поколение BNS 3.xx и Blaupunkt не ъпдеитват карти за него :)

Скорости - тъпия автоматик като типичен "тъп автоматик" си гори особенно градско.Наи-лошото е ,че при чипосване на мотора се побърква и трябва му се сменя и на него софта.

Багажник - заради фабричния бас в багажника (Босе) багажника е "отворен" към купето и шум и миризми минават от там - добрата новина е че сиз аслужава - няма такава музика като от "Босе"-то :rolleyes:

Климатроник - за температурата е с копчета ,а не с врътки както при новите А6 - неудобно :)

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е валидно само за ... "хронично едри" хора ... :rolleyes:

Това не е проблем само при аудитата, а и при другите марки когато...... :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към недостатъците на 80 В3 , мога да спомена (изключая предницата и дебилната смяна на радиаторчето на парното също) прибавям и ужасно малкия багажник - за две носни кърпи и едни джапанки - и пак затваряш капака със зор. Както и гадната тапицерия на тавана. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен 3те екранчета на климатроника са супер ярки - няма изгорели пиксели и избледняване . Мислех , че качването си е мой личен проблем , но явно не е така - все пак си заслужава жертвата - колата е супер елегантна.

Не съм съгласен за возията - може да е грешка , че окачването отзад , не е независимо ,но спортните пружини и амортесьори силно влошават возията.Дори само едни 17ки на 45ци превръщат колата с А3 - аз както казах съм 205х65 Р15 и съм много доволен от возията . А за вид - така окомплектовани 15ките са по-големи от 17ки 225х45 ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз искам да се оплача от мойто купенце!2 много много проклети недостатъци! :bia: първият е шума от прозорците на вратите при висока скорост, като влиза и въздух!ясно е че ''гъзерията'' да нямаш рамки на вратите се плаща, но пък доста е шумно...(това може и да е от лоши уплътнения, но пък 2 пъти съм ги сменял)

другият недостатък е кората на задното стъкло не се вдига със задния капак...и като съм с пълни ръчички е малко неудобно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен за возията - може да е грешка , че окачването отзад , не е независимо ,но спортните пружини и амортесьори силно влошават возията.

Тук става въпрос за А6 - за висок клас кола цял мост е пропуск :bia: .Отделно не става въпрос за "спортно окачване" купи и си направи ,а за заводското окачване вариант "спорт" (мисля само за А6 го има) с което са доста А6 (мисля при QUATTRO го няма).

Иначе и аз си мислех че само аз имам проблем с влизането ,ма явно си е така :) - изобщо обаче не съжалявам - по тва разбирам че карам елегантна и аеродинамична кола ,а не някоя "мултифункционална дрисня" измислена по задание на маркетинговите мениджъри на някоя автофирма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

B4 ..

1. Недомислен детайл - кабелчето на стоповете

Това, което излиза от калника и влиза в багажника .. доста опасен детайл.

За всички, които имат този проблем, препоръчвам подмяната му с кабел за принтер.

2. Увиването на всички електро магистрали с некв смотан изолирбанд.

Да знам, че той става смотан като остарее, но по-добре без него още от самото начало.

3. Пълната олигофрения на аудитата - пластмасовите уши за фиксиране на фаровете

Не може да се постави пластмасов детайл там където има възможност за толкова голяма температурна разлика от -20 до +100 градуса

4. Подобна простотия на горната - пластмасовите тънки щуцери на водните радиатори /или тва беше само при БЗките/

Тези щуцери се трошат само с поглед. А поправянето им .. мама си джейсън... лепила, резби, метални щуцери нови.

5. Пробките на спирачните апарати - няма такова клеясване точно там.

За къв чеп тази пробка е направена от месинг. За да може по-лесно да се счупи и да остане в резбата ...

6. Специално за NG с климатик ... Нема такава драма с подмяната на реле регулатор на алтернатор.

Vladi_di да обясни ... Баси мамата е мястото .. Дето го няма никакво де.

7. Пак на NGто / quattro - мястото и начина на подмяна на горивния филтър ...

Явно го е проектирал инженер с връчено едномесечно предизвестие за уволнение ...

Останалите, по-късно, че ме чакат едни диетични сърмички и пържолки.

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Най-много ме дразни късата 5-та предвака, от което произтичат и прекалено високите обороти в ниски скорости от порядъка на 150-160 км/ч

2.Има нещо зад пластмасовия капак на механизма на люка, което изпада в гаден резонанс, първоначално си мислих, че е манивелата за аварийно затваряне на люка и я омазах със силикон но се оказа, че не е от нея. Ще го напълня с полиеританова пяна накрая.

3.Над 200 км/ч се получава едно гадно свистене на въздуха, :bia: предполагам, че е от страничните огледала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А4 1.9 ТДИ 99г преди фейса

1.При високи скорости така почва да шуми в купето, че очаквам всеки момент да ми се развее перчема (добре, че го нямам)

2.За 80к км дали има и 3к, в които зад мен да е седял пасажер.Дори и детето ми не може да се побере в тая теснотия на задния ред.

3.Голяма чувствителност към влагата на спирачните ми апарати. И със зимни и с летни маркови гуми, с нови накладки АТЕ, (но със стари дискове, ако това има значение) завали ли, и първите няколко пъти при спиране направо съм на косъм от самоубийство.Сега вече съм свикнал и като завали натискам по-силно педала, че иначе само го "погалвам" лекичко.

4.Носачи. За споменатите 80 к км съм сменил 4-5 носача, което може и да е в рамките на нормалното, но все пак е дразнещо определана част непрекъснато да се баталисва.

5.Дразни и стрелката за горивото, която си "цъка" нагоре-надолу в зависимост от наклона, по който шофираш.

Редактирано от BATETO 77
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A4 B5

1. Мястото отзад - мястото за пътниците е уникално малко. Не че съм сядал да се возя там, но не е особено комфортно. Едва ли има друга кола в този клас която да има по-малко място отзад от тази.

По-късно ще продължа списъка, за момента се сещам за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауди 80 Б3 '91

1.Тапицерията на вратите с времето провисва.

2.Километражът, осветление, показания на уреди, - много слабо място, материалът от който е изработена платката е под всякаква критика.

3.Врътките на парното + клапите на парното + радиаторчето на парното, както са споменали колегите по-горе, драмата е голяма.

4.Горна хидравлична помпа на съединителя, вътре има една пружинка и когато се счупи си оставаш на улицата.

5.Ключ за чистачките + фаровете, често дава дефекти + димни ефекти :hilezh:

6.Малък багажник, човек трябва да си прецени добре, преди да купува.

7.Нестандартен размер 15ки 205/50 или 195/55 ;)

8. Уплътнението на предния капак при 80% от 80ките накъдрено

9. Слаби фарове

10. По спирачките има какво да се желае

Това са повече от нещата за които се сещам на прима виста :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Главен недостатък на моята е , че не е с 4.2- 326 коня :D

1.Над 160 се увеличава шума в купето, което при мен се дължи на леко разбити панти( ще трябва да изчакат лятото за да ги закарам на сругар за нови втулки)

2.Стрелката на горивото- след 10 км пробег пада все едно съм минал 50 км

3.Къса 1, 2, 3, 4 и 5 предавка ;)

Общо взето колата си има недостатъци, но повечето са от не правилна експлоатация, та затова казвам че Ц4 има един недостатък СТАРА Е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A4 B5

1. Мястото отзад - мястото за пътниците е уникално малко. Не че съм сядал да се возя там, но не е особено комфортно. Едва ли има друга кола в този клас която да има по-малко място отзад от тази.

По тоя повод в едно автомобилно предаване бяха казали - "Незнам как го правят тва нещо от Ауди.Толкова много материал за толкова малко кола." :flipoff: .Аз лично се кефя на тва нещо.Както казах тва различава колите ни от масовите бълвочи.

1.Над 160 се увеличава шума в купето, което при мен се дължи на леко разбити панти( ще трябва да изчакат лятото за да ги закарам на сругар за нови втулки)

На повечето хора от тва им шуми (гледам доста са псиали) ма не го знаят :lol: .Регулиране на пантите да затварят плътно пооправя нещата поне частично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А4 В6 2003 Комби

Не ми харесва, че макар и вдигнат максимално нагоре волана, а седалката свалена най-ниско няма как да се кача без да протъркам волана с крак.

Висок съм 184 см и тегло 88 кг. Пробвах да сменя и стила на "възсядане" на Аудито, но пак не става :lol:

Успях да одера с нокът (не питайте как!) пластмасата, която е на дръжката на вратата отвътре - там, където са бутоните за ел.прозорците. Под одиране разбирам резка, която все едно е направена с резец за линолеум (по-дъртите тук се сещат за какво говоря :D ) Като цяло изключително меки пластмаси и изключително податливи на химикали покрития. Да кажа ли какво може да причини ароматизатор борче долепил се до средната конзола, отстрани на лоста за скоростите? Пада лаковото покритие на пластмасата.

За друго ако се сетя ще кажа.

П.П. Сетих покрай колегата, писал под мен.

Та аз съм пушач и пуша в колата. Пребийте ме сега :flipoff: Пепелникът е проектиран като за борба с тютюнопушенето. Само се чудя как да си усуча ръката, за да мога да тръсна или да си изгася цигарата. Само някой сега да не каже ползвай прозореца!

Редактирано от brabusGTI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте нещата които ме дразният в моето АУДИ 100 Ц4 2.0 аад

1.Долните лаисни на вратите от които ми шуми (явно не само на мен!)

2 Слабите фарове-на дълги бива ама на къси само с халогени за да мога да виждам нещо

3 Стрелката на бензиномера един път показва точно един път не-сигурно проблeма е в резервоара

4 В някои детайли е вложено много старание а някои са като на кола в доста по-нисък клас

5 Пепелника е много неудобно направен като си на 5та малко е трудно за пасажера до тебе

Иначе това е една много брутална и истинка кола която много ме кефи ама вече е МНОГО СТАРА и оттам идват проблеми с детайли които си отиват защото им е дошло вече времето, ако ги произвеждат сега не бих се замислил да си я купя дори да е 20 годишен модел!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A4 Б5

1. Пепелника, като сложа цигарката и мушна 1-ва доста често цигарата я удрям и пада в пепелника, малък е, неудобен и неосветен добре.

2. Таблото, като седна дори и волана е максимум нагоре, седалката ниска и т.н. малка част от километража не го виждам.

3. При по вискока скорост се чува шумене от прозорците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...