Jump to content

Проблеми с ефективността на задните спирачки


i_p_i

Recommended Posts

Здравейте колеги, имам следния проблем:

Миналата година на годишния технически преглед ми казаха, че задните спирачки не държат много добре и трябва да си сменя накладките. Така и направих и смятах, че проблемът е решен. Тази година, обаче, на друг пункт за ГТП отново ми казаха същото, въпреки, че с новите накладки съм минал не повече от 1500 км. Явно проблемът не е бил в тях.

Колата е Ауди В4, 92 год., а задните спирачки са барабанни.

Моля, дайте съвет, къде да търся причината и как да установя точно къде е проблемът.

Предварително благодаря на споделилите опит!

Редактирано от i_p_i
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая мисля, че трябва да се раздвижат буталцата на спирачните апарати,но затова трябват двама души и две щанги. И въпрос от мен ,педалът на спирачката мек ли е или твърд ,омеква ли , докато го задържиш продължително натиснат?

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, имам следния проблем:

Миналата година на годишния технически преглед ми казаха, че задните спирачки не държат много добре и трябва да си сменя накладките. Така и направих и смятах, че проблемът е решен. Тази година, обаче, на друг пункт за ГТП отново ми казаха същото, въпреки, че с новите накладки съм минал не повече от 1500 км. Явно проблемът не е бил в тях.

Моля, дайте съвет, къде да търся причината и как да установя точно къде е проблемът.

Предварително благодаря на споделилите опит!

Колега пробваи да обезваздушиш системата , ако не се оправи свали апаратите и цилиндарчетата от тях почисти ги хубаво , и не трябва да има проблеми , успех :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая мисля, че трябва да се раздвижат буталцата на спирачните апарати,но затова трябват двама души и две щанги. И въпрос от мен ,педалът на спирачката мек ли е или твърд ,омеква ли , докато го задържиш продължително натиснат?

Те цилиндърчетата на барабаните със щанги ли се раздвижват?

Какв ще означава, при продължително натиснат педал, да омеква той?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега са неефективни като моята преди едното колело отзад не хващаше, аз не му обърнах внимание, накрая задържа по време на движение и почервеня диска, свалих го, раздвижих го, нови маншончета и газ, после другото задържа, пак същаата процедура и сега съм ок. Онзи ден гледам само едното колело на ръчната лови :bia: грабам ВД40 пръс пръс :) следва лек тест драйв за поокарване и хоп ръчнатат работи перфект ;)

Само да споделя колега след като с второто колело си играх цял ден да го раздвижвам и не можах да накарам колата да не задържа понеже малко като покарам и това колело беше по топло от другите и с течение на времето и км се оправи ;) затова ако ти прави такива магарии само повечко газ ще я оправят ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен проверката и евентуалния ремонт на спирачните цилиндри,не е лошо да се провери и "кантарчето" както са ти писали по-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен бедата е в кантара. :)

А как мога да разбера, дали причината е в кантара или наистина цилиндърчетата са за раздвижване? Между другото второто предположение е по-логично, тъй като напоследък много рядко карам колата. Но все пак ми се иска по някакъв начин да експериментирам и да насоча усилията си в правилната насока.

Редактирано от i_p_i
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... а задните спирачки са барабанни...

Колеги като давате идеи се водете от горният цитат. Разликите от дисковите спирачки са значителни не само като конструкция, но и като често срещани проблеми.

Износването на барабана е от съществено значение за барабанни спирачки, защото регулиращият механизъм има малък ход, както и целия механизъм. В доста случаи барабаните не са сменяни никога, а след 200-300 000 км е износен далеч повече от предвиденият допустим праг от 1мм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как мога да разбера, дали причината е в кантара или наистина цилиндърчетата са за раздвижване? Между другото второто предположение е по-логично, тъй като напоследък много рядко карам колата. Но все пак ми се иска по някакъв начин да експериментирам и да насоча усилията си в правилната насока.

Без сваляне на барабаните и оглед "на живо" няма как да стане .

Възможно е цилиндърчетата да са клеясали , но причина за това

да е кантара който почти не пуска течност към тях и те "засядат"

поради обездвижване.

При изправни цилиндърчета хода на буталцата им трябва да е

лек и под маншоните им да е напълно сухо. Ако има влага или

буталцата им не се движат леко на ръка , най добре е да се сменят

с нови.

Ако цилиндърчетата са добре , то остава кантара да се еб.ва .

Барабаните ако са изкопани вътре повече от 1мм. си искат смяна .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много на отзовалите се! А сега и да попитам преминалите по този път, да ми препоръчат доверен сервиз или майстор за района на София - западната част, на който може и да се разчита, а и да не е много скъп - все пак криза е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един сервиз (гараж) на Сливница и Раковски.Караш по Козлодуй и завиваш

надясно по Раковски и на двайсет метра преди Сливница е гаража в дясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Днес минах техническия преглед, но ми казаха, че нямам никакви спирачки отзад; иначе ръчната си държи на 100%. Възможно ли е да са заминали задните накладки (с барабани съм) и затова да се получава така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес минах техническия преглед, но ми казаха, че нямам никакви спирачки отзад; иначе ръчната си държи на 100%. Възможно ли е да са заминали задните накладки (с барабани съм) и затова да се получава така?

Щом държи ръчната яко се насочи към кантара .Сигурно се е одървил и не пуска течност .

Без да свалиш барабаните няма как да разбереш как са цилиндърчетата и феродото.

Карам без кантар вече почти година и нямам проблеми . Скоро и аз ще ходя на преглед и

ще видя какво ще покаже стенда без кантар. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледахме я днеска и точно там се оказа проблема <_< Сега е 6 точки :lol: Благодаря

Редактирано от sloter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обезвъздушихме системата и почистихме кантарчетата. Иначе кантарчетата не трябва да се махат, понеже без тях първо заковават задните, а после предните колела, а това може да е опасно.

Редактирано от sloter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...