Jump to content

Пукане при кормилото


ivowemaina

Recommended Posts

Здравейте ,

Нов сам във форума и затова се извинявам ако сгреша нещо с постването на темата.

Имам следният проблем : като навия волана докрай се чува едно изпукване.Без значение в коя посока го навивам.Забелязъл съм че това става само в спряло положение или с доста ниска скорост например при паркиране.

Ходих при майсор , който ми смени биелетките, направи ми центровка на предния мост, смени някакъв лагер (незнам точно какъв , но каза че на него лежи целия автомобил).И така след всичко това проблемът все още си стои.Моля помогнете , защото ме е страх да карам така колата понеже имам бебе на 2 месеца .А да кажа и с каква кола съм все пак Ауди 80 Авант , quattro 2.0 E 16V.

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че става въпрос за лагерите на макферсона,моите така изпукваха като въртях волана,но след смяната им всичко млъкна, а бебчето ти да е здраво и щастливо

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както разказваш много ми прилича на тампон на макферсона. Подобна тема тук - ЦЪК.

Възможно е и пружината (предна/ите) да се е изместила от палците на макферсона, които я застопоряват. Тогава пак пука и то точно при тези обстоятелства.

Каза, че майсторът е сменял лагер. Ако е сменял този на предната главина, то се сваля макферсона, при което може наистина пружината да е избягала. Виж първо пружините, че е най-лесно и после мисли да преглед на тампоните на макферсоните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагаш си ръката и ухото на макферсона/на камбаната/ и караш някой да върти волана, ако усещаш пукането оттам, ще се наложи подмяната им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите .Ще пробвам каквото казвате и ще пиша какъв е резултатът.

И при мен го има ,но е по-скоро хъркане. Ще си послужа със съветите на колегите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

И аз имам този проблем с пукането от доста време.Рейката беше зле и мислех че е от нея,смених я (с рециклирана),но пукането си остана.

Смених тампоните на макферсона,пружините са наместени добре,накрайниците са здрави всичко точно,но си пука яко :)

Ако някой има друга идея моля да сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобно изпукване ( единично ) при потегляне с навит докрай волан,

но след смяна на тампоните на магарето въпросното пукане изчезна.

За отбелязване при моя случай е и това, че четирите болта на магарето не бяха стегнати :respekt:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ,

В крайна сметка май ще излезе че проблема може би е в биелетките, защото се оказва че тези с който сам в момента не са за ауди и са малко по дълги (поне така ми обясни майстора) та сега ги сменя и да видим какво ще излезе.Ще ви пиша след няколко часа какъв е резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

А при мен пукаше така само при по-рязко тръгване и навиване на волана в крайно ляво положение.Оказаха се тампоните на носача.Смених ги и всичко е точно.Провери и тампоните на носачите.Проверката е много лесна-навиваш пълен ляв или десен и заставаш под колата/на канал примерно/.А отгоре някой рита гумата,но по грайфера както воланът в навит в крайно положение.Отдолу не трябва нищо да се мести.Ако нещо се мести или "играе" то се ориентирай към неговата смяна.

Редактирано от akulata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при мен пукаше така само при по-рязко тръгване и навиване на волана в крайно ляво положение.Оказаха се тампоните на носача.Смених ги и всичко е точно.Провери и тампоните на носачите.Проверката е много лесна-навиваш пълен ляв или десен и заставаш под колата/на канал примерно/.А отгоре някой рита гумата,но по грайфера както воланът в навит в крайно положение.Отдолу не трябва нищо да се мести.Ако нещо се мести или "играе" то се ориентирай към неговата смяна.

При мен се получава когато колата е спряна при навиване на ляв или десен и при движение с 40 макс 50км на по-голям завой. Ще пробмвам това ,което ми препоръча .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен този проблем с пукането се появи след смяна на маншона на рейката - болтовете, които държат двете кормилни щанги имат гайки с пласмасово законтряне и като се правят такива интервенции е хубаво да се сменат - при мен пукането беше точно от разхлабени гайки на болтове на кормилните щанги!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При единично отявлено изпукване, при мен причината се оказа недостатъчно затегнати гайки на лагера на тампона на макферсона. Не кайката която е над чашката, а тази сцепената, която е под чашката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при мен пукането се оказа от недобре затегнат пълнител/амортесьор/ на макферсона!

Но докато се стигне до истинската причина за пукането...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, има 2 решения за проблема ти - RaDi преди много време ги откри ! 1" - смяна на лагера на макферсона , извършваш ли това - задължително и 2 се сменят! 2" - стягане на гайката на пълнителя на амортисьора - това се прави само при автомобил на земята, НИКОГА вдигната на крик - защото остава още луфт за обиране! Всичко друго е почти безсмислено за точно твоето описание на проблема !

RaDi b4 :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Абе колеги карам си днеска изъвнградско нормално с 80-90 км . Реших малко да дам гас при скорост със 100 -110 км ,кормилото почва да тресе доста, а като намаля . Например от 110 докато падне на 80 скоростта ,направо се побърква това кормило. Някъкви идеи от какво е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... от 110 докато падне на 80 скоростта ,направо се побърква това кормило ...

При условие, че ти тресе при намаляване на скоростта,

независимо дали е на предавка или изключена от скорост,

провери си закрепването на колелата.

Със сигурност имаш разхлабен/и/ болт/ове/ на някое от предните колела.

Изживявал съм го тоя филм два пъти досега с различни автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе колеги карам си днеска изъвнградско нормално с 80-90 км . Реших малко да дам гас при скорост със 100 -110 км ,кормилото почва да тресе доста, а като намаля . Например от 110 докато падне на 80 скоростта ,направо се побърква това кормило. Някъкви идеи от какво е?

Причината може да е комплексна и се дължи на луфтове в предния мост . Тия луфтове трябва да се определят

от къде са и да се сменя всичко което е разбито .

По принцип се почва с баланс и проверка на гуми и джанти , но в много от случаите не са виновни те.

Давам пример със себе си - същото тресене при 110 км/ч. Установено ,че и двата шарнира са вече за смяна ,

плюс преден десен лагер започва да ромоли . Купувам и сменям всичко това , след което ЗАДЪЛЖИТЕЛНО на

качествен реглаж . Резултата - колицата се движи като по релси и нищо не тресе повече . Остава само кефа

от натискането на газта без да ми пука когато стрелката наближава 110 . :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2" - стягане на гайката на пълнителя на амортисьора - това се прави само при автомобил на земята, НИКОГА вдигната на крик....

Това как може да стане колега?

С какъв инструмент ще бръкнеш между навивките на пружината и ще се затегне тази гайка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това как може да стане колега?

С какъв инструмент ще бръкнеш между навивките на пружината и ще се затегне тази гайка?

С водопроводен ключ(мокс) или там,както всеки го нарича.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...