Jump to content

Всичко за 1.8Т


NIKO

Recommended Posts

Темата е замислена,оформена и предоставена за постване от колегата Shpeksi.

Темите за 1.8Т се пускат всеки и ден и е време информацията да се обобщи. Най вече какво горе долу да се гледа при покупка на кола с 1.8Т независимо в а4, а6 или голф.

Почваме първо от видовете двигатели:

Engine Code: AWD

Model Years: 2000 (11/99 on)

Compression Ratio: 9.5:1

Horsepower (SAE Net): 150hp @ 5700RPM

Torque: 155ft. lbs.@ 1750RPM

ECU: Motronic ME7.5

DP Size: 55mm (2.17")

Turbo: K03

OE Boost: .6 Bar (8.7psi)

Engine Code: APH

Model Years: 2000

Compression Ratio: 9.5:1

Horsepower (SAE Net): 150hp @ 5500RPM

Torque: 155ft. lbs.@ 1950RPM

ECU: Motronic ME7.5

DP Size: 50mm (1.97")

Turbo: K03

OE Boost: .6 Bar (8.7psi)Engine Code: AWW/AWV

Model Years: 2001 (07/00 on)

Compression Ratio: 9.3:1 (Officially, though in practice its 9.5:1 as other 1.8t motors)

Horsepower (SAE Net): 150hp @ 5700RPM

Torque: 162ft. lbs.@ 1950RPM

ECU: Motronic ME 7.5

DP Size: 50mm (1.97")

Turbo: K03s

OE Boost: .6 Bar (8.7psi)

Engine Code: AWP

Model Years: 2002+ (06/01 on)

Compression Ratio: 9.5:1

Horsepower (SAE Net): 180hp @ 5500RPM

Torque: 174ft. lbs.@ 1950RPM

ECU: Motronic ME7.5

DP Size: 50mm (1.97")

Turbo: K03s

OE Boost: .8 Bar (11.6psi)

Audi Engine Info

Engine Code: AEB,ATW,AUG

Model Years: 1997-2000

Compression Ratio: 9.5:1

Horsepower (SAE Net): 150 @ 5700 RPM

Torque: 155 ft. lbs.@ 1750 RPM

ECU: 97-99.5 Motronic ME3.8.2/ME5.9, 2000+ is Motronic ME7.1

DP Size: 50mm (1.97")

Turbo: K03

OE Boost: .6 Bar (8.7psi)

Engine Code: AWM

Model Years: 2001-2005

Compression Ratio: 9.3:1

Horsepower (SAE Net): 170 @ 5900 RPM

Torque: 166 ft. lbs. @ 1950 RPM

ECU: Motronic ME7.1

DP Size: 50mm (1.97")

Turbo: K03s

OE Boost: .6 Bar (8.7psi)

Ето и табличка как са слагани по модели:

1.JPG

Какво да гледаме.

Първо и доста важно е, че моторите с код на двигателя AEB (всички версии), AJL, AGU нямат вграден мап сензор, вместо него имат барометричен сензор.

Следващите двигатели вече са снабдени с мап сензор като той е два вида (по неофициални данни):

до 2002 = голям MAП сензор

след 2003 = малък или голям

Това вече е изяснено. От това, че няма мап сензор следва, че няма как чрез вагком да проверите на колко надува турбината. На следващите двигатели се намира на 115 канал ( Engine -> Meas. Blocks - 08 -> Group115).

Така, че който иска да провери нормално ли надува турбината ще трябва да си носи манометър с маркуче и тройник.

Има и начин да се определи дали някъде след турбото има пробив. Тоест дали отнякъде изпуска.

Това става пак през вагкома - Engine -> Meas. Blocks - 08 -> Group 08 или Group 32.

Ako Fuel Trims са отрицателни с повече от 5% това означава, че е много вероятно да има пробив.

За който не знае какво е Fuel Trim - Цък

Дебитомер ( MAF - Mass air flow meter)

Единия начин да се провери е пак чрез вагком-а:

Engine -> Meas. Blocks - 08 -> Group 02

Едната от клетките показва grams/second.

На празен ход тази стойност трябва да е 2-4 grams/second.

На втора ако дадете газ до прекъсвач не трябва стойностите да превишават 120 grams/second, за чипнати коли 170 grams/second.

Това е и косвен начин да видите чипната ли е колата.

Другия начин да проверите дали работи правилно е просто да го откачите, ако колата върви по добре отколкото с него значи, че е дал фира.

Разбира се ако е сложен от разните панелни и конусни филтри винаги може да се зацапал от тяхните мазночи и едно почистване да го оправи.

Маслен охладител

19062010379.jpg

Като слаб момент на 1.8Т може да се определи и масления охладител или по точно неговото уплътнение. Той се намира непосредствено под масления филтър. При

развиването и завиването му се разхлабва гайката която стяга охладителя. Единия вариант е в даден момент просто да изхвърли оттам маслото. А това ще стане

само когато се повиши налягането и това кога се случва - когато се дава газ. Така, че ако се случи на магистрлата може да има последствия. По лекия вариант

е просто само да подлизва от уплътнението. Затова обезателно си светнете да погледнете под него дали има прясно масло.

Капак на клапаните

Гарнитурата на капака на клапаните редовно подлизава масло и това не е кой знае какво но ако изпуска и в леглата на свещите може да дойде момент когато там

се събира прилично количество масло. Затова ако видите прясно масло около гарнитурата или е измит двиагателя свалете поне една свещ да видите дали има вътре масло.

Blow off

Двете повреди които могат да се случат на клапана са:

Пружината е омекнала т. е. няма сила да затвори/уплътни. Това е рядък случай но на по старите коли е възможен щото просто си е на години. Ефекта от това е все едно нямате турбо. Но понеже мотора е по разреден заради турбото чувството е все едно карате кола 50 коня. Няма начин да се сбърка.

Втория по често срещан проблем е като се спука/скъса мембранката. Това най често е при чипнати коли, просто не издържа по голямото налягане но може и от старост. Там вече е по трудно да се разбере, обикновенно присецва в ниски обороти при плавно ускорение. МНоооого е осезаемо ако колата има газ. Това лесно може да се пробва, при надлъжните мотори клапана е отдолу и затова не е лесно да се свали да се пробва. Но може да извади вакуума който идва от него и влиза в смукателния колектор и с език да пробвате дали държи вакуум.

19062010381.jpg

19062010382.jpg

Knock sensors

Още един признак за изправността на двигателя са показанията на детонационните датчици (knock sensors). Показанията и на 4-те цилиндъра трябва да са нула при сток мотор. Могат да се видят през ваг кома. Намират се:

Engine -> Meas. Blocks - 08 -> Group 13

6.jpg

Катализатор

Дали има катализатор (освен визуално, което не е гаранция защото вече е модно да изтърбушат питата и да върнат празното цукало на мястото си) или пробито гърне също може да се провери ама трябва по голямка права. Между 120 и 160 не трябва да има никаква разлика във шума. Само трябва вече оттам нагоре да се чува свистенето на вятъра.

Друг начин е на втора газ до ламарината до 6000 оборота, не трябва да има никакво металическо дрънчене.

Термостат

Не е лошо и термостата да се провери. Единия начин е чрез ваг-ком-а да се провери дали двигателя достига 90 градуса.

Engine -> Meas. Blocks - 08 -> Group 03 (третата клетка).

2.jpg

Другия начин е да карате на моторна спирачка 2-3 километра, ако термостата не е изправен температурата ще падне. Или редите предавките с пълна газ до 6000 оборота ако температурата падне не е наред (не може да затвори напълно).

Акумулатор/зареждане

Трябва да се провери дали е изправен акумулатора и дали зарежда алтернатора.

Взимате един мултицет - мерите на празен ход без да има включени консуматори - напрежението трябва да е 14.6 - 14.8 в.

Включвате всички (реотани, дълги, климатик, радио и т. н.) - напрежението трябва да се колебае около 14 в.

Дали зарежда алтернатора може да се провери като сложите минуса на мултицет на маса а другия щекер закачите на плюса на алтернатора. Напрежението трябва да е същото или по високо от това което е на акумулатора.

Малко общи приказки:

Мотор с код AJL (180 кс) се различава от АЕБ (150 кс) само по актуатора и софтуера на Екуто. Както и по налягането което прави турбото 0.8 бара вместо 0.6 бара. Повечето са с к03. Ето и тема по въпроса.

Турбото при сток коли спуулва около 3000 оборота, не трябва да очаквате обаче шут като при дизелите, на бензинките турботата работят на доста ниски налягания. Около 3000 оборота колата трябва осезаемо да тръгва особено на по ниските предавки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 482
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Публикувано (Редактирано)

Моля без off topic постове,всъщност ако желаете задавайте си въпросите по темата,за да може колегата да корегира и преработи това,което липсва,или е неясно.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и един полезен линк за ангренажните китове на Gates ( ремъци, ролки, хидравлични компенсатори ).

п.п. нека двигателят АЕВ да се произвежда от 1995г.

Редактирано от KCV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко ще добавяме, но все пак трябва и снимки да направим. От веднъж няма да стане.

Само едно леко допълнени за Knock сензорите. Това което е показно е корекцията на предварението за всеки цилиндър а реалните показания са на 16-ти канал. При добре работещ двигател на празен ход трябва да показват около 0,6-0,7V и да не шават много много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми екстра, баце Нико ще го добави. При пълна газ колко волта не трябва да минават. Тоест да няма корекции на предварението ?

Редактирано от shpeksi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че компютърът взема под внимание абсолютните стойности а по-скоро ги отнася една към друга. Knock сензорите улавят и всякакви други паразитни шумове като тракащи клапани и повдигачи например и вероятно за да определи кога наистина има детонация взима под внимание и други фактори. Но мисля, че по-скоро се ослушва за определена характеристика или специфична честота на сигнала. На празен ход трябва да дават между 0,4 и 1,4В, на обороти при мен съм ги виждал до 5В.

Редактирано от Todir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не намирам информация за моя проблемен мотор която да постна ...

Защото на Пасат ли се слага по често или?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Audi Engine Info

Engine Code: AEB,ATW,AUG

Model Years: 1997-2000

А аз как да разбера моя кой точно модел е?

Пише го в талона на колата ... в големия талон исках да кажа .... ако не на лепенката в багажника ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Кое какво е по двигателя AEB.

1. Дросел
7434306026_0001483360.jpg

2. Дебитомер
7434305788_032f350aae.jpg
Самия дебитомер се намира във кутията на въздушния филтър. Под гуменото капаче на снимката е букста му.

3. ICM-Ignition Control Module или контролен модул на запалването или комутатор
7434309090_5c097ddf93.jpg
Намира се върху кутията на въздушния филтър.

4. Клапан на вентилацията на резервоара
7434308724_969dc8bc71.jpg
Намира се върху кутията на въздушния филтър.

5. Температурен датчик G62
7434307850_3297a959ed.jpg
Намира се двигателя между двигателя и купето. Другия датчик до него е температурен датчик за климатика. Не на всички го има.
Спукването на пластмасовия детайл върху който се намират датчиците е честа причина за загуба на охладителна течност.

6. Клапан N75
7434308192_4cbbe67c53.jpg
Намира се на маркуча излизащ от въздушния филтър. Управлява уейстгейта на турбината.

7. Датчик за температура на входящия въздух
7434307292_3b7fdc6bf2.jpg
Намира се до дросела.

8. Датчик на Хол
7434306962_85ae7a4627.jpg
Намира се отпред в дясно на мотора под пластмасовия капак покриващ ангренажния ремък.

9. Детонационен датчик(Knock Sensor)
7434305118_cf1093378e.jpg
Завит е от дясната страна на блока под интейка. 2 броя са но другия не можах да го видя без сериозно разглабяне.

10. Инжектори
7434306634_6e00f519fe.jpg
Намират се под малкия пластмасов капак на мотора.

11. Клапан на картерната вентилация
7434308422_9c30ba2742.jpg
Намира се на маркуча излизащ от въздушния филтър над турбото.

12. Breather tube или крив пластмасов х.й на картерната вентилация.
7434305466_a0c4bd5078.jpg
Намира се под интейка и спукването му е често е причина за проблеми с мощността.

13. И др. dry.gif
 

Редактирано от wolverine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
12. Breather tube или крив пластмасов х.й на картерната вентилация.

Намира се под интейка и спукването му е често е причина за проблеми с мощността.

Защо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е трудно да се сетиш, губи се от бууста и смуче въздух който не е отчетен от дебитомера. Оттам и грешки може да набие. И т. н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От една страна и "въздуха" от картера не е измерен, а е различен за всеки двигател (според състоянието на сегмените/цилиндрите).

От друга страна за да се върне този въздух в интейка трябва да мине през 3 клапана, който просто няма да се отворят.

Според тия разсъждения спукването на въпросния х.й не би трябвало да бърка смесите. Греша ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бърка каквото ти обесних. От опит говоря. Беше ми се счупило точно коляното. Като изхвърлих картерната вентилация и запуших дупките колата осезаемо повече вървеше. Жалко, че нямах закачен буустметър за да кажа точно колко се губеше от бууста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

"Клапан N75"

"Намира се на маркуча излизащ от въздушния филтър. Управлява уестгейта на турбината."

да попитам, какво значе "уестгейта на турбината" ?

ако не работи този клапан, възможно ли е да се ТОВАРИ турбината по някакъв начин ?

и друго - вакуум рег. на самото турбо може ли да се регулира на място (без да се разкача и сваля всичко)?

Редактирано от CID
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горният въпрос нямаше да е така банален, ако имахме познания, дори елементарни, които можем съвсем повърхностно да придобием от следния цитат.

(waste gate) – уестгейт представлява клапанче, което се отваря след като налягането което прави турбото превиши зададена стойност /примерно 2.0 бара/. Преставлява бутало, което се задвижва от сгъстен въздух /бууста/, под което има пружина, и е свързано със самия клапан. има още едно маркуче, което води до там, от където турбината засмуква въздух (между турбото и въздушния филтър). когато отвори уестгейта, газовете от колектора преди турбото излизат в тръбата СЛЕД турбото – даунпайпа /тоест не преминават през турбото/. Друг удобен момент за отваряне на гейта е когато шофьора рязко отнеме газта на високи обороти – турбото е набрало инерция и се назлобило с 120-140хиляди оборота в минута, и консумацията на пресен въздух от двигателя се прекратява внезапно, тоест дросела се затваря и вместо сгъстения въздух да отиде някъде, той си седи в смукателния колектор, а дросела е затворен. При това положения започва да нараства налягането в смукателния колектор, като турбото започва да се напъва да помпа пресен въздух срещу примерно 2 атмосфери налягане, което постоянно се покачва защото няма какво да го консумира. Така се създава реална опасност да се скъса оста на турбото, перката да се строши. За този случай е предвиден блоуоф (на български – изпускателен) клапана. Той седи след охладителя и отваря под въздействието на налягането /ако налягането в смукателния колектор стане повече от колкото е настроен изпускателния, той (blowoff) отваря/, като изпуска сгъстения въздух /буста/ в атмосферата. Някъде по същото време се отваря и уестгейт клапана, който пък един вид дърпа шалтера на турбото
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Бърка каквото ти обесних. От опит говоря. Беше ми се счупило точно коляното. Като изхвърлих картерната вентилация и запуших дупките колата осезаемо повече вървеше. Жалко, че нямах закачен буустметър за да кажа точно колко се губеше от бууста.

:flehan: Колега, а аз пък имам точно обратното преживяване. Взех колата цялата с омазан двигател. Гледам и си викам мале тоя ме прецака. Качвам се а тя бегачка! Първа 60-70, втора 95 и така. Мина се време и викам абе дай да я върна в сток положение и речено сторено. Наху*ника го купих и в момента в който ги сложиха - колата умря :runningdog: Няма по-голям автогол. Идеята беше да харчела по-малко? Е да свали ми с 200гр. разхода ама за сметка на пърформанса. Сега имам една много добра, неомаслена, почти сток БАБА :flehan: А то какво се случило. Тъй като двигателя е на едни 300 хил. си похарчва малко масълце. Оттам с картерните газове връща масло за доизгаряне, и оттам познай какво цапаме - свещите! Колата е с едни 20-30к.с. назад. Не зная ти какво си усетил, ма съвсем скоро ще си сложа кеч-танк. Интересно хората които са го измислили това казанче - какъв ли им е довода ако ти си прав?

Редактирано от centrino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Някой има ли снимки на тази картерна вентилация , ама на AGU мотора ??

И ако може по-подробно да се обясни за какво служи тя - поне да знаеме действието й като е проблемна :hilezh:

Редактирано от Franky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На АГУ мотора картерната вентилация е отгоре. Не е като на АЕБ отдолу/отзад. Доста лесно се маха. Виж някой твой приятел дето малко отбира от коли и ще ти я покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...