NIKO Публикувано 19 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 19 Юни 2010 Темата е замислена,оформена и предоставена за постване от колегата Shpeksi.Темите за 1.8Т се пускат всеки и ден и е време информацията да се обобщи. Най вече какво горе долу да се гледа при покупка на кола с 1.8Т независимо в а4, а6 или голф.Почваме първо от видовете двигатели:Engine Code: AWD Model Years: 2000 (11/99 on) Compression Ratio: 9.5:1 Horsepower (SAE Net): 150hp @ 5700RPM Torque: 155ft. lbs.@ 1750RPM ECU: Motronic ME7.5 DP Size: 55mm (2.17") Turbo: K03 OE Boost: .6 Bar (8.7psi)Engine Code: APH Model Years: 2000 Compression Ratio: 9.5:1 Horsepower (SAE Net): 150hp @ 5500RPM Torque: 155ft. lbs.@ 1950RPM ECU: Motronic ME7.5 DP Size: 50mm (1.97") Turbo: K03 OE Boost: .6 Bar (8.7psi)Engine Code: AWW/AWV Model Years: 2001 (07/00 on) Compression Ratio: 9.3:1 (Officially, though in practice its 9.5:1 as other 1.8t motors) Horsepower (SAE Net): 150hp @ 5700RPM Torque: 162ft. lbs.@ 1950RPM ECU: Motronic ME 7.5 DP Size: 50mm (1.97") Turbo: K03s OE Boost: .6 Bar (8.7psi)Engine Code: AWP Model Years: 2002+ (06/01 on) Compression Ratio: 9.5:1 Horsepower (SAE Net): 180hp @ 5500RPM Torque: 174ft. lbs.@ 1950RPM ECU: Motronic ME7.5 DP Size: 50mm (1.97") Turbo: K03s OE Boost: .8 Bar (11.6psi)Audi Engine InfoEngine Code: AEB,ATW,AUG Model Years: 1997-2000 Compression Ratio: 9.5:1 Horsepower (SAE Net): 150 @ 5700 RPM Torque: 155 ft. lbs.@ 1750 RPM ECU: 97-99.5 Motronic ME3.8.2/ME5.9, 2000+ is Motronic ME7.1 DP Size: 50mm (1.97") Turbo: K03 OE Boost: .6 Bar (8.7psi)Engine Code: AWM Model Years: 2001-2005 Compression Ratio: 9.3:1 Horsepower (SAE Net): 170 @ 5900 RPM Torque: 166 ft. lbs. @ 1950 RPM ECU: Motronic ME7.1 DP Size: 50mm (1.97") Turbo: K03s OE Boost: .6 Bar (8.7psi)Ето и табличка как са слагани по модели: Какво да гледаме.Първо и доста важно е, че моторите с код на двигателя AEB (всички версии), AJL, AGU нямат вграден мап сензор, вместо него имат барометричен сензор.Следващите двигатели вече са снабдени с мап сензор като той е два вида (по неофициални данни):до 2002 = голям MAП сензорслед 2003 = малък или голямТова вече е изяснено. От това, че няма мап сензор следва, че няма как чрез вагком да проверите на колко надува турбината. На следващите двигатели се намира на 115 канал ( Engine -> Meas. Blocks - 08 -> Group115).Така, че който иска да провери нормално ли надува турбината ще трябва да си носи манометър с маркуче и тройник.Има и начин да се определи дали някъде след турбото има пробив. Тоест дали отнякъде изпуска.Това става пак през вагкома - Engine -> Meas. Blocks - 08 -> Group 08 или Group 32.Ako Fuel Trims са отрицателни с повече от 5% това означава, че е много вероятно да има пробив.За който не знае какво е Fuel Trim - ЦъкДебитомер ( MAF - Mass air flow meter)Единия начин да се провери е пак чрез вагком-а:Engine -> Meas. Blocks - 08 -> Group 02Едната от клетките показва grams/second.На празен ход тази стойност трябва да е 2-4 grams/second.На втора ако дадете газ до прекъсвач не трябва стойностите да превишават 120 grams/second, за чипнати коли 170 grams/second.Това е и косвен начин да видите чипната ли е колата.Другия начин да проверите дали работи правилно е просто да го откачите, ако колата върви по добре отколкото с него значи, че е дал фира.Разбира се ако е сложен от разните панелни и конусни филтри винаги може да се зацапал от тяхните мазночи и едно почистване да го оправи.Маслен охладителКато слаб момент на 1.8Т може да се определи и масления охладител или по точно неговото уплътнение. Той се намира непосредствено под масления филтър. Приразвиването и завиването му се разхлабва гайката която стяга охладителя. Единия вариант е в даден момент просто да изхвърли оттам маслото. А това ще станесамо когато се повиши налягането и това кога се случва - когато се дава газ. Така, че ако се случи на магистрлата може да има последствия. По лекия варианте просто само да подлизва от уплътнението. Затова обезателно си светнете да погледнете под него дали има прясно масло. Капак на клапанитеГарнитурата на капака на клапаните редовно подлизава масло и това не е кой знае какво но ако изпуска и в леглата на свещите може да дойде момент когато тамсе събира прилично количество масло. Затова ако видите прясно масло около гарнитурата или е измит двиагателя свалете поне една свещ да видите дали има вътре масло.Blow offДвете повреди които могат да се случат на клапана са:Пружината е омекнала т. е. няма сила да затвори/уплътни. Това е рядък случай но на по старите коли е възможен щото просто си е на години. Ефекта от това е все едно нямате турбо. Но понеже мотора е по разреден заради турбото чувството е все едно карате кола 50 коня. Няма начин да се сбърка.Втория по често срещан проблем е като се спука/скъса мембранката. Това най често е при чипнати коли, просто не издържа по голямото налягане но може и от старост. Там вече е по трудно да се разбере, обикновенно присецва в ниски обороти при плавно ускорение. МНоооого е осезаемо ако колата има газ. Това лесно може да се пробва, при надлъжните мотори клапана е отдолу и затова не е лесно да се свали да се пробва. Но може да извади вакуума който идва от него и влиза в смукателния колектор и с език да пробвате дали държи вакуум.Knock sensors Още един признак за изправността на двигателя са показанията на детонационните датчици (knock sensors). Показанията и на 4-те цилиндъра трябва да са нула при сток мотор. Могат да се видят през ваг кома. Намират се:Engine -> Meas. Blocks - 08 -> Group 13КатализаторДали има катализатор (освен визуално, което не е гаранция защото вече е модно да изтърбушат питата и да върнат празното цукало на мястото си) или пробито гърне също може да се провери ама трябва по голямка права. Между 120 и 160 не трябва да има никаква разлика във шума. Само трябва вече оттам нагоре да се чува свистенето на вятъра. Друг начин е на втора газ до ламарината до 6000 оборота, не трябва да има никакво металическо дрънчене.ТермостатНе е лошо и термостата да се провери. Единия начин е чрез ваг-ком-а да се провери дали двигателя достига 90 градуса. Engine -> Meas. Blocks - 08 -> Group 03 (третата клетка).Другия начин е да карате на моторна спирачка 2-3 километра, ако термостата не е изправен температурата ще падне. Или редите предавките с пълна газ до 6000 оборота ако температурата падне не е наред (не може да затвори напълно).Акумулатор/зарежданеТрябва да се провери дали е изправен акумулатора и дали зарежда алтернатора.Взимате един мултицет - мерите на празен ход без да има включени консуматори - напрежението трябва да е 14.6 - 14.8 в.Включвате всички (реотани, дълги, климатик, радио и т. н.) - напрежението трябва да се колебае около 14 в.Дали зарежда алтернатора може да се провери като сложите минуса на мултицет на маса а другия щекер закачите на плюса на алтернатора. Напрежението трябва да е същото или по високо от това което е на акумулатора.Малко общи приказки:Мотор с код AJL (180 кс) се различава от АЕБ (150 кс) само по актуатора и софтуера на Екуто. Както и по налягането което прави турбото 0.8 бара вместо 0.6 бара. Повечето са с к03. Ето и тема по въпроса.Турбото при сток коли спуулва около 3000 оборота, не трябва да очаквате обаче шут като при дизелите, на бензинките турботата работят на доста ниски налягания. Около 3000 оборота колата трябва осезаемо да тръгва особено на по ниските предавки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 19 Юни 2010 Автор Доклад Share Публикувано 19 Юни 2010 (Редактирано) Моля без off topic постове,всъщност ако желаете задавайте си въпросите по темата,за да може колегата да корегира и преработи това,което липсва,или е неясно. Редактирано 19 Юни 2010 от NIKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KCV Публикувано 19 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 19 Юни 2010 (Редактирано) Ето и един полезен линк за ангренажните китове на Gates ( ремъци, ролки, хидравлични компенсатори ).п.п. нека двигателят АЕВ да се произвежда от 1995г. Редактирано 19 Юни 2010 от KCV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 21 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 21 Юни 2010 Няма ли кой да поправи/добави нещо ?Това е идеята на темата, да се обобщо информацията. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 21 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 21 Юни 2010 Споко ще добавяме, но все пак трябва и снимки да направим. От веднъж няма да стане.Само едно леко допълнени за Knock сензорите. Това което е показно е корекцията на предварението за всеки цилиндър а реалните показания са на 16-ти канал. При добре работещ двигател на празен ход трябва да показват около 0,6-0,7V и да не шават много много. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 22 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2010 (Редактирано) Еми екстра, баце Нико ще го добави. При пълна газ колко волта не трябва да минават. Тоест да няма корекции на предварението ? Редактирано 22 Юни 2010 от shpeksi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 22 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2010 (Редактирано) Не мисля, че компютърът взема под внимание абсолютните стойности а по-скоро ги отнася една към друга. Knock сензорите улавят и всякакви други паразитни шумове като тракащи клапани и повдигачи например и вероятно за да определи кога наистина има детонация взима под внимание и други фактори. Но мисля, че по-скоро се ослушва за определена характеристика или специфична честота на сигнала. На празен ход трябва да дават между 0,4 и 1,4В, на обороти при мен съм ги виждал до 5В. Редактирано 22 Юни 2010 от Todir Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MAPTO7007 Публикувано 22 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2010 Не намирам информация за моя проблемен мотор която да постна ...Защото на Пасат ли се слага по често или? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 22 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2010 Ти с AJL ли беше, той нали си е АЕБ с чип. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KaiZen Публикувано 23 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 23 Юни 2010 Audi Engine InfoEngine Code: AEB,ATW,AUGModel Years: 1997-2000А аз как да разбера моя кой точно модел е? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MAPTO7007 Публикувано 23 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 23 Юни 2010 Audi Engine InfoEngine Code: AEB,ATW,AUGModel Years: 1997-2000А аз как да разбера моя кой точно модел е?Пише го в талона на колата ... в големия талон исках да кажа .... ако не на лепенката в багажника ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KaiZen Публикувано 23 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 23 Юни 2010 AGU е, сега го погледнах. Трябва ли да слагам газова? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 23 Юни 2010 Доклад Share Публикувано 23 Юни 2010 Не, само ще преебеш хубавия мотор. Карай си я така. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 13 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 13 Юли 2010 (Редактирано) Кое какво е по двигателя AEB.1. Дросел2. ДебитомерСамия дебитомер се намира във кутията на въздушния филтър. Под гуменото капаче на снимката е букста му.3. ICM-Ignition Control Module или контролен модул на запалването или комутаторНамира се върху кутията на въздушния филтър.4. Клапан на вентилацията на резервоараНамира се върху кутията на въздушния филтър.5. Температурен датчик G62Намира се двигателя между двигателя и купето. Другия датчик до него е температурен датчик за климатика. Не на всички го има.Спукването на пластмасовия детайл върху който се намират датчиците е честа причина за загуба на охладителна течност.6. Клапан N75Намира се на маркуча излизащ от въздушния филтър. Управлява уейстгейта на турбината.7. Датчик за температура на входящия въздухНамира се до дросела.8. Датчик на ХолНамира се отпред в дясно на мотора под пластмасовия капак покриващ ангренажния ремък.9. Детонационен датчик(Knock Sensor)Завит е от дясната страна на блока под интейка. 2 броя са но другия не можах да го видя без сериозно разглабяне.10. ИнжекториНамират се под малкия пластмасов капак на мотора.11. Клапан на картерната вентилацияНамира се на маркуча излизащ от въздушния филтър над турбото.12. Breather tube или крив пластмасов х.й на картерната вентилация.Намира се под интейка и спукването му е често е причина за проблеми с мощността.13. И др. Редактирано 29 Септември 2015 от wolverine Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 22 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2010 12. Breather tube или крив пластмасов х.й на картерната вентилация.Намира се под интейка и спукването му е често е причина за проблеми с мощността.Защо? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 22 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2010 Не е трудно да се сетиш, губи се от бууста и смуче въздух който не е отчетен от дебитомера. Оттам и грешки може да набие. И т. н. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 22 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2010 От една страна и "въздуха" от картера не е измерен, а е различен за всеки двигател (според състоянието на сегмените/цилиндрите). От друга страна за да се върне този въздух в интейка трябва да мине през 3 клапана, който просто няма да се отворят.Според тия разсъждения спукването на въпросния х.й не би трябвало да бърка смесите. Греша ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 22 Октомври 2010 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2010 Бърка каквото ти обесних. От опит говоря. Беше ми се счупило точно коляното. Като изхвърлих картерната вентилация и запуших дупките колата осезаемо повече вървеше. Жалко, че нямах закачен буустметър за да кажа точно колко се губеше от бууста. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DAKINE Публикувано 5 Декември 2010 Доклад Share Публикувано 5 Декември 2010 ьп на хубавата тема.Чудесна е за ниско образованите галоши като мен Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CID Публикувано 17 Декември 2010 Доклад Share Публикувано 17 Декември 2010 (Редактирано) "Клапан N75""Намира се на маркуча излизащ от въздушния филтър. Управлява уестгейта на турбината."да попитам, какво значе "уестгейта на турбината" ?ако не работи този клапан, възможно ли е да се ТОВАРИ турбината по някакъв начин ?и друго - вакуум рег. на самото турбо може ли да се регулира на място (без да се разкача и сваля всичко)? Редактирано 17 Декември 2010 от CID Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 17 Декември 2010 Доклад Share Публикувано 17 Декември 2010 Горният въпрос нямаше да е така банален, ако имахме познания, дори елементарни, които можем съвсем повърхностно да придобием от следния цитат.(waste gate) – уестгейт представлява клапанче, което се отваря след като налягането което прави турбото превиши зададена стойност /примерно 2.0 бара/. Преставлява бутало, което се задвижва от сгъстен въздух /бууста/, под което има пружина, и е свързано със самия клапан. има още едно маркуче, което води до там, от където турбината засмуква въздух (между турбото и въздушния филтър). когато отвори уестгейта, газовете от колектора преди турбото излизат в тръбата СЛЕД турбото – даунпайпа /тоест не преминават през турбото/. Друг удобен момент за отваряне на гейта е когато шофьора рязко отнеме газта на високи обороти – турбото е набрало инерция и се назлобило с 120-140хиляди оборота в минута, и консумацията на пресен въздух от двигателя се прекратява внезапно, тоест дросела се затваря и вместо сгъстения въздух да отиде някъде, той си седи в смукателния колектор, а дросела е затворен. При това положения започва да нараства налягането в смукателния колектор, като турбото започва да се напъва да помпа пресен въздух срещу примерно 2 атмосфери налягане, което постоянно се покачва защото няма какво да го консумира. Така се създава реална опасност да се скъса оста на турбото, перката да се строши. За този случай е предвиден блоуоф (на български – изпускателен) клапана. Той седи след охладителя и отваря под въздействието на налягането /ако налягането в смукателния колектор стане повече от колкото е настроен изпускателния, той (blowoff) отваря/, като изпуска сгъстения въздух /буста/ в атмосферата. Някъде по същото време се отваря и уестгейт клапана, който пък един вид дърпа шалтера на турбото Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
centrino Публикувано 21 Март 2011 Доклад Share Публикувано 21 Март 2011 (Редактирано) Бърка каквото ти обесних. От опит говоря. Беше ми се счупило точно коляното. Като изхвърлих картерната вентилация и запуших дупките колата осезаемо повече вървеше. Жалко, че нямах закачен буустметър за да кажа точно колко се губеше от бууста. Колега, а аз пък имам точно обратното преживяване. Взех колата цялата с омазан двигател. Гледам и си викам мале тоя ме прецака. Качвам се а тя бегачка! Първа 60-70, втора 95 и така. Мина се време и викам абе дай да я върна в сток положение и речено сторено. Наху*ника го купих и в момента в който ги сложиха - колата умря Няма по-голям автогол. Идеята беше да харчела по-малко? Е да свали ми с 200гр. разхода ама за сметка на пърформанса. Сега имам една много добра, неомаслена, почти сток БАБА А то какво се случило. Тъй като двигателя е на едни 300 хил. си похарчва малко масълце. Оттам с картерните газове връща масло за доизгаряне, и оттам познай какво цапаме - свещите! Колата е с едни 20-30к.с. назад. Не зная ти какво си усетил, ма съвсем скоро ще си сложа кеч-танк. Интересно хората които са го измислили това казанче - какъв ли им е довода ако ти си прав? Редактирано 21 Март 2011 от centrino Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dak Публикувано 24 Март 2011 Доклад Share Публикувано 24 Март 2011 Темата е супер много полезно инфо за бъдещите собственици , надявам се и аз в това число ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Franky Публикувано 7 Юни 2011 Доклад Share Публикувано 7 Юни 2011 (Редактирано) Някой има ли снимки на тази картерна вентилация , ама на AGU мотора ??И ако може по-подробно да се обясни за какво служи тя - поне да знаеме действието й като е проблемна Редактирано 7 Юни 2011 от Franky Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 8 Юни 2011 Доклад Share Публикувано 8 Юни 2011 На АГУ мотора картерната вентилация е отгоре. Не е като на АЕБ отдолу/отзад. Доста лесно се маха. Виж някой твой приятел дето малко отбира от коли и ще ти я покаже. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване