Jump to content

СМЕНИХ СИ САМ АНГРЕНАЖНИЯ РЕМЪК


PRESLAV1980

Recommended Posts

здравейте пичове. Искам да ви се похваля че сам си смених ангренажния ремък на мойта А4-ка 1.8 с двигателче ADR. Разбира се преди да се хвана изчетох доста литература,смъкнах си снимков материал от нета,много указания и така нататък. Няма нищо сложно -просто трябва да буташ по табетлииската и да си уверен в себе си .Идеята ми не беше че видите ли ша спестя 150.00 лв. за труд от някой майстор а просто с идеята че ще си свърша сам работата,внимателно с любов към колицата си и ще знам къде какво сам бутал .Измих си перки ,радиатори ,предната кора,забърсал си двигателя дето имаше масло отдолу с коресилинче и всичко светна.Колата ми е 1996 година и забелязах че първия и собсвеник е бил на старата система с ангренаж с 152 зъба. Сега за хората който им предстой такав ремонт давам малко инфо за смяната на ангрежа и преминаването от стара на нова система.Говоря само за моя модел:

МОДЕЛ: АУДИ А4 1.8 ,125 коня, 1996г.

Първоначално при производството на тези модели е вградена синхронизираща система с следните параметри :

1.ангренажен ремък - 152 зъба ; номер на VAG : 058-109-119 A или 058-109-119 D

2.обтяжна ролка - номер на VAG :058-109-243 B

3.обтегач с восъков елемент- номер на VAG- 058-109-479

Восъковия елемент компенсира различното температурно разширение на двигателя и ремъка

4.ролка на обтегача -номер на VAG: 058-109-244

Това е старата оригинална система на АУДИ първоначално вграждана. След констатирани проблеми през 2006 година е решено от VAG да се преустанови използването на тази система и да се внедри нова.Всички с старата система когато им дойде времето да сменят ангренажен ремък е препоръчително да минат на новата система. Тя е с следните изменения :

НОВА СИНХРОНИЗИРАЩА СИСТЕМА :

1.ангренажен ремък - 153 зъба ; номер на VAG : 058-109-119 В или 058-109-119 С

2.обтяжна ролка - номер на VAG :058-109-243 Е - с разтояние 6 мм до блока на двигателя- 95% покритие на двигателите

или :058-109-243 D - с разтояние 3 мм до блока на двигателя- 5% покритие на двигателите

3.хидравличен обтегач с масло - номер на VAG- 058-109-479 В

4.ролка на обтегача -номер на VAG: 058-109-244

Както споменах аз бях на старата система.За да се премине към новата система с 153 зъба и хидравличен обтегач вместо восъков елемент е необходимо абсолютно задължително да се сменят поне трите елемента- обтяжна ролка,обтегач, и ремък.Последния елемент -ролка на обтегача също може да се смени но лично аз не го направих защото моята ролка беше ок и си сложих старата .

А СЕГА ЕТО И АКТУАЛНИ ЦЕНИ ОТ 25 ЮЛИ 2010 НА ДАСКАЛОВ КАР ОТКЪДЕТО ПАЗАРУВАХ:

1.ангренажен ремък - 153 зъба - 46.16 лв. на BOSCH

2.обтяжна ролка - 116.74 лв.

3.хидравличен обтегач на ЛЕМФЙОДЕР - 245.90 лв.

4.ролка на обтегача -48.00 лв.

5. пистов ремък на BOSCH- 21.20 лв.

6. ремък за климатика на ДАЙКО - 9.60 лв.

Общо батко ви са бръкна 439.60лв.

Като сложим и един комплект шестограми с гидория съвместими който са необходими за ремонта + двапъти път до село където са осъществи ремонта и две банички докат чакам рейса за село ,че един път и такси земах че бързах дан го отърва - грубо 500 кинта .

АКО някой е от русе или БГ и има нужда от помощ с тематиката на темата мое да свиррка

НАДЯВАМ СА СЪМ БИЛ ПУЛЕЕЕЕЕЗЕЕЕЕЕННН :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво пич! На кое село ти е сервиза :respekt: , че и аз съм от Русе...

ОТ пиргово съм но не бих ходил там ако имах гараж тука в русе щото са налагаше да седи колата разглобена два дена. и на село не е сервиз - гаража е превърнат в склад за царевица ,жито и стари акумулиращи печки и какво ли още не - но пак си има каналче и ако ми са наложи ода там :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, поздравявам те за начинанието, но си дал двойна сума за хидравличния обтегач, а по FEBI идва точно оригиналния, но само една българска фирма го държи все още на цена малко над 100 лв разбира се с отстъпка. Обичайната цена например по INA е 151 лв, FEBI - същата, а по SKF - 217 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, поздравявам те за начинанието, но си дал двойна сума за хидравличния обтегач, а по FEBI идва точно оригиналния, но само една българска фирма го държи все още на цена малко над 100 лв разбира се с отстъпка. Обичайната цена например по INA е 151 лв, FEBI - същата, а по SKF - 217 лв.

пич не исках да правя компромис точно с хидравличния обтегач .Такъв направих с обтяжната ролка -като на ЛЕМФОДЕР беше 155.00 лв. а аз зех AUTEX -пак немска за 116.00 пари :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления, Колега! .. направил си си труда да събереш необходимата и достатъчна информация за този тип техническо обслужване .. което според мен е половината от цялата работа .. :> .. смятам че ще зарадваш доста хора (включително и мен :> ) .. ако качиш тази информация .. нещо като "HOW TO..........." :> .. и пак .. Поздравления! :hilezh::rock:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Поздравления, Колега! .. направил си си труда да събереш необходимата и достатъчна информация за този тип техническо обслужване .. което според мен е половината от цялата работа .. :> .. смятам че ще зарадваш доста хора (включително и мен :> ) .. ако качиш тази информация .. нещо като "HOW TO..........." :> .. и пак .. Поздравления! :hilezh::P

АМИ С УДОВОЛСТВИЕ БИХ ВИ ПРЕДЛОЖИЛ МОЯ ХАУУУУУУУУ ТУУУУУ. САМ СЪМ СИ ГО ПРЕВЕЖДАЛ И ПОДРЕЖДАЛ :

КЕФЕТЕ СЕ АЙДИИИИИИИ

Редактирано от PRESLAV1980
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пич не исках да правя компромис точно с хидравличния обтегач

Извинявам се да не съм те засегнал, но просто искам да информирам другите. :2gunsfiring_v1:

Eдва ли INA и SKF отстъпват на Lemforder! Всъщност този обтегач се произвежда ако не се лъжа само от японската фирма NTN, но идва в кутии на съответните фирми. :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се да не съм те засегнал, но просто искам да информирам другите. :P

Eдва ли INA и SKF отстъпват на Lemforder! Всъщност този обтегач се произвежда ако не се лъжа само от японската фирма NTN, но идва в кутии на съответните фирми. ;)

точно така :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво пич! На кое село ти е сервиза :2gunsfiring_v1: , че и аз съм от Русе...

Ами пишете в профилите си от кой град сте де,ние не сме малко от този регион във форума :P

Иначе браво на колегата,сигурно сега си най-доволния човек на света,направил сам своята кола ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега ....,ама не виждам най-важното -ВОДНА ПОМПА и ремъка за нея!!Аз свалих всичко това ,което си описал горе за да достигна до водната помпа,защото прокапа :gut: ,а ремъците и обтегачите изобщо не бяха за смяна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Удоволствието от това сам да си свършиш подобна работа и то качествено е несравнимо!

Браво колега

още един открил топлата вода

Ти пък сега, топлата вода е по-приятна когато сам си я стоплиш! :gut:

Не всеки има възможност да му бъде показано и обяснено всяко едно нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водната помпа не е на Агренажа и се смемя единствено ако протече

Водната помпа е зад зъбното колело на маслената помпа ,която се върти от ангренажа ....виж упътването ,което колегата е пуснал

Редактирано от DIDOO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

au0_012110156.gif

Не се върти от ангренажа това се пак е ADR 1996 ВАГ правят конструктивна промяна във водната помпа спрямо най масовата от 1982 лето два болта не пасват и е с пластмасова турбина само и само цената да се промени.

При по стария вариант се сменя или след престягяне на ремъка или след 15-20 години.

Това 22 е за 1,8 тъй нареченото червено Т при фейслифта след 2000г.

Редактирано от shwepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Червено Т или (AJL) ако правилно съм те разбрал го има от края на 1998 година още или промяната в двигателя от тогава до Фейслифт-а я има чак тогава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не разбрахме защто трябва да се мине на новата система с 153 зъба? Какви са проблемите на старата и осещташ ли няква промяна в работата на двигателя с новата система? Възможно ли е много обсъждания проблем с вибрацията на тези двигатели да е от това?

Редактирано от talaz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не разбрахме защто трябва да се мине на новата система с 153 зъба? Какви са проблемите на старата и осщташ ли няква промяна в работата на двигателя с новата система?

В нета пише че много хора са имали проблеми с оригиналната синхронизираща система.Не е уточнено какви но предполагам че става въпрос за късане на ангренажния ремък или триенето му някъде.Дори на моя ремък като го смъквах забелязах че долната кора има боклуци от пристъргване на ремъка омесено с масло.Беше се получило нещо като тесто за палачинки.Сега не ме разбирайте че видите ли ремъка е заминал.Почти нищо му нямаше но се виждаше по външния му краи към корите как се е трил някъде и се виждаше оплетката която незнам от какво я правят-предполагам от някакви здрави влакна.Предполагам че самия обтегач с восъков мехънизъм не си е изпълнявал коректно работата и ремъка не се е обтягал добре по време на работа. По запознатите сигурно знаят че няма начин ние да регулираме обтягането както например на ремъка на климатика. Обтягането на ангренажа си зависи само от обтегача и тои сам си решава колко и как да го обтяга.За това може би германците са решили да сменят системата и да турят 153 зъба с хидравличен обтегач .Но в крайна сметка щом са решили да направят тази промяна явно има защо.

Що се отнася до водната помпа тя не е необходимо да се сваля за да се смени ангренажа въпреки че специалистите казват че е хубаво да се погледне и тя. Не съм и сменял ремъка и затова не съм пускал обяснение за нея за да не се бъркате.

С УВАЖЕНИЕ --МАЙСТУУУУУУУРРРРР ПРЕСЛАВ :hilezh::hilezh::bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...