Jump to content

Блокаж на диференциал на А4


veselin velchev

Recommended Posts

Колеги,днес разглеждах една А4-ка 1.8Т куатро.Направи ми впечатление,че няма копче за включване на блокажа на диференциала(или поне аз не видях такова).

При Б4 и Б3 копчето е до лоста за ръчната спирачка.

Споделете А4 има ли блокаж на диференциала?

С копче ли се включва или автоматично?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Весо на тия коли (след Б4-те имам в предвид и те изключват на 25 км)когато колата тръгва е зацепен,а при скорост от 40 км се изключва азвтоматично.На S и RS моделие е при 80 км ако не се лъжа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При А4 има тъй нареченият но не много хвален EDS - EDL няма копче за изключване и включване колега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами автоматично е,но не е точно блокаж както примерно на б3,б4,ами е със АБС-а на колата и ако едно от колелетата върти повече ,посредством АБС-а му се изравняват оборотите със това на другото колело,нещо такова :respekt:

Редактирано от ken
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При А4 има тъй нареченият но не много хвален EDS - EDL няма копче за изключване и включване колега.

И на мен ми минаха такива мисли през акъла,но не бях сигурен и за това реших да попитам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При тръгване на колата не дейста никакъв блокаж разбира се, ЕДЛ-а се включва толкова късно, че изобщо не може да се сложи на един кантар с есп примерно. Да попитам сигурно ли е че точно при 40км спира да работи? На някои места си пише 80 и за а4 и с4?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен и до 80км/ч да работи системата не виждам проблем , все пак тя следи за разлики в оборотите на колелата на ос. Друго е вече ако е механичен БЛОКАЖ( в истинския смисъл) колата няма да може да завива.

Реално погледнато EDL не е никакъв блокаж а спомагателна система при боксуване на едно от колелата на дадена ос.

При старите модели е по добре измислено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен и до 80км/ч да работи системата не виждам проблем , все пак тя следи за разлики в оборотите на колелата на ос. Друго е вече ако е механичен БЛОКАЖ( в истинския смисъл) колата няма да може да завива.

И чупи каре на кардана.Обаче в движение мисля, че трудно би се включил блокажа,защото при В4-ките ако се случи ,вероятността да се строши муфата,която заключва дифа е огромна.Не знам как става при EDL ,може би има някакъв синхронизатор

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как става при EDL ,може би има някакъв синхронизатор

ЕДЛ-а всъщност е 90% софтуер. Ако колело се завърти по-бързо от другото (следи се с АБС-а), то се задейства спирачка за това колело. Просто, надеждно, евтино и неефективно :respekt:.

При куатро действа и на 4-те колела, за разлика от механичния блокаж, който може да бъде само на задния мост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да попитам аз така скромно ... какво е съотношението на % на задвижване на колелата (преден-заден мост) при А4,С4,РС4 (В5) някой знае ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да попитам аз така скромно ... какво е съотношението на % на задвижване на колелата (преден-заден мост) при А4,С4,РС4 (В5) някой знае ли?

Аз доколкото знам е 70/30 в полза на предните при еднакво сцепление на предния и задния мост. Когато няма сцепление на колелата отпред торсена прекарва по-голямо усилие назад и обратното. То аз ви дадох да четете, обаче ще цитирам:

Първото поколение Quattro е с прости ръчни блокировки на централния и задния диференциал. Когато централния диференциал е блокиран, достатъчно е двете колела на поне една от осите да са на стабилна настилка за да не остане автомобила на място. При блокиране и на двата диференциала, трябва да се загуби сцеплението на двете задни и поне едното предно за да не може да потегли колата.

и по темата

Quattro III (1987-1994) се появява с най-важната модификация правена на тази система чак до ден днешен, а именно, въвеждането на Torsen диференциала, за който стана дума в предишната тема. Задния диференциал остава с ръчна блокировка, но средния (torsen) вече няма нужда от такава (вж. предишната тема). Блокировката на задния диференциал се изключва автоматично при скорости над 25 км./ч. Тази система се монтира на 80, 90, 100, 200 и Coupe от 88-ма нататък.

Quattro IV (1995 до сега) по същество е усъвършенстване на Q III. Вместо ръчна блокировка на задния диф., се монтира EDS (автоматична електронна блокировка на диф.), която се изключва при скорости над 40 км./ч. (80 км./ч. за някои спортни модели). Въвежда се и блокировка на предния диф., също от електронен тип. Централния диференциал остава Torsen.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз доколкото знам е 70/30 в полза на предните при еднакво сцепление на предния и задния мост. ........

И тоз вариант го има....ма е 30/70....и е при R8 и то само когато му се подаде яката газ и отзад забуксува.....инак си е 15/85 :flipoff::multi::hilezh:

Audi R8 - Normally rear wheel drive vehicle. Front alxle is driven via a viscous coupling that is installed in the front axle housing. 15% of torque is transferred to the front axle in normal conditons, and up to 30% when rear wheels slip.

Quattro generation IV - Starting from 1995 on Audi A4 / S4 / RS4 (B5 platform), Audi A6 / S6 / allroad / RS6, Audi A8 / S8 with both manual and automatic transmissions. Also on VW Passat B5, where it was initially referred to as syncro, but by the time it reached US soil, it had been re-christened 4motion. Also used on the Volkswagen Phaeton and Volkswagen Group D platform sister vehicles.

The manually locking rear differential from the earlier generations was replaced with a conventional open differential, with "Electronic Differential Lock" (EDL) (which detects wheelspin via ABS road wheel speed sensors, and applies brakes to the one spinning wheel, thus transferring torque via open differential to the opposite wheel which has more traction). EDL works at speeds up to 80 km/h (50 mph) on all quattro models (on non-quattro models: up to 40 km/h (25 mph).

System type: Permanent four-wheel drive.

Torsen type 1 centre differential, 50:50 'default' split, automatically apportioning up to 75% of torque transfer to either front or rear axle.

Open rear differential, Electronic Differential Lock (EDL).

Open front differential, Electronic Differential Lock (EDL).

Quattro generation V - Starting with the B7 Audi RS4 and the manual transmission version of the 2006 B7 Audi S4. It was adopted in the entire S4 lineup in 2007 and become the standard fitment on all quattro Audis with longitudinal engine layout until replaced in the 2010 RS5.

System type: Permanent asymmetric four-wheel drive.

Torsen type 3 (Type "C") centre differential, 40:60 'default' split front-rear, automatically apportioning up to 70% of torque transfer to the front axle or up to 85% torque to the rear axle.

Open rear differential, Electronic Differential Lock (EDL)

Open front differential, Electronic Differential Lock (EDL)

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Audi R8 - Normally rear wheel drive vehicle. Front alxle is driven via a viscous coupling that is installed in the front axle housing. 15% of torque is transferred to the front axle in normal conditons, and up to 30% when rear wheels slip.

Quattro generation IV - Starting from 1995 on Audi A4 / S4 / RS4 (B5 platform), Audi A6 / S6 / allroad / RS6, Audi A8 / S8

Ами не всички във форума знаем английски но с google преводач това успях да сътворя

Превод от английски на български

Audi R8 - Обикновено задното колело превозно средство диск. Предният мост се задвижва чрез вискозен съединител, който е поставен на предната в ос . 15% от въртящия момент се предава към предния мост при нормални conditons, и до 30%, когато задните колела приплъзване.

Quattro поколение IV - Като се започне от 1995 г. за Audi A4 / S4 / RS4 (B5 платформа), Audi A6 / S6 / Allroad / RS6, Audi A8 / S8 с физически труд, така и автоматични трансмисии. Също на VW Passat B5, където първоначално е по-Syncro, но с времето достига САЩ почвата, тя е била повторно кръстен 4MOTION. Използва се за Volkswagen Phaeton и Volkswagen Group D платформа сестра превозни средства.

В ръчно заключване на задния диференциал от предишните поколения е заменена с конвенционална отворен диференциал, с "Електронен блокаж на диференциала" (ЕЦБ) (която открива колелото по пътя сензора на колелата ABS скорост, спирачки и се прилага за предене едно колело, като по този начин прехвърляне на въртящия момент чрез отворени диференциала, обратното колело, което има повече сцепление). EDL работи със скорости до 80 км / ч (50 мили в час) за всички Quattro модели (на не-Quattro модели: до 40 км / ч (25 mph).

Тип на системата: Постоянно задвижване на четирите колела.

Torsen тип 1 централен диференциал, 50:50 "по подразбиране" цепени, автоматично разпределяне до 75% от въртящия момент или прехвърляне на предната или задната ос.

Отворете задния диференциал, електронна блокировка на диференциала (EDL).

Отворете предния диференциал, електронно заключване на диференциала (EDL).

Quattro поколение V - От началото на Audi RS4 B7 и ръчна скоростна кутия версия от 2006 г. B7 Audi S4. Той е приет в целия S4 състав през 2007 г. и се превърне в стандарт монтиране на всички Quattro Audis с надлъжно двигателя оформление, докато бъдат сменени през 2010 г. RS5.

Тип на системата: Постоянно асиметрични задвижване на четирите колела.

Torsen тип 3 (тип "С"), централен диференциал, "по подразбиране" 40:60 разделят пред-назад, автоматично разпределяне до 70% от въртящия момент прехвърля на предната ос или до 85% въртящ момент към задния мост.

Отворете задния диференциал, електронна блокировка на диференциала (EDL)

Отворете предния диференциал, електронно заключване на диференциала (EDL)

Баси смешния превод,но все е нещо

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи по това, което аз чета, EDL го има на всички коли без копче за блокаж. Работи чрез датчиците на ABS-а и прилага спирачно усилие на колелото с по-слабо сцепление, и по този начин диференциала прехвърля повече сила от двигателя на колелото с по-добро сцепление. В същото време според ЕЛСА, EDL има фукнцията да смята каква е температурата на спирачките по симулационна формула и се изключва временно ако сметне, че ще прегреят.

To stop the brakes overheating the EDL control function is suppressed if the temperature of the brakes exceeds a certain value. The temperature value is defined in control unit-J104. The temperature of the brakes is calculated by the control unit using a simulation formula. The EDL is then reactivated if the calculated temperature drops below a predetermined lower threshold. The operation of the brake system and the ABS function are not affected by this automatic cut-off feature.
.

Аз винаги съм мислел, че колата ми разпределя само 30% от мощтноста към задния мост. Това го установих преди време като избуксувам на сняг. Предните колела се въртят много повече от задните, но това е било заради торсена, защото отпред има по-добо сцепление (двигателя тежи) и е откарало натам повечето мощност.

Разрових се в нета и не намерих точна информация с какъв торсен е В5. На някои места пише, че е с тип 1, пък на други, че е с тип 2. В крайна сметка в сайта на торсен пише, че А4 е оборудван или с тип 1 или с 2.. По всичко изчетено разбрах, че тип 2 е по-калпав :rolleyes:

А механичния блокаж TCS си е вече голяма простотия. Един приятел с 325TDS 97год с включен TCS в сенга, колата даже не може и да потегли.. :)

Редактирано от Yordan Ichev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕДЛ-а всъщност е 90% софтуер. Ако колело се завърти по-бързо от другото (следи се с АБС-а), то се задейства спирачка за това колело. Просто, надеждно, евтино и неефективно smile.gif

Това има ли нещо общо със АСРа или направо е едно и също . Щото и тоя тракшън при тръгване му трябва 3 сек буксуване докато се сети да работи .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оплел си се в понятията. Ето подобна тема и извадка от нея:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopi...6&hl=torsen

"Няма разлика между "стария" и "новия" модел куатро. Абсолютно еднакви механични компоненти.

При "новия" има софтуер в АБС копютъра, който да задържа дадено колело, ако започне да превърта. Дефектирането на АБС компютъра превръща "новия" модел в "стар" модел ( не съм чул досега за дефектирал компютър).

При "стария" обикновено (но не задължително) има ръчен блокаж на задния диф, който е по-ефективен от електронния ( но пък електронния действа и на предния мост).

Най-добре е А6 с електронен блокаж, на която да смениш задния диф. (около 200лв) с такъв от 100-ца с ръчен блокаж. Така ще съчетаеш най-доброто от двете системи."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата са така според мен: 50:50 преден заден/мост, до 70:30% разпределение на силата между двата моста.

Не знам на сняг и на равно как точно би се разпределило усилието, но впредвид че в завой с ниска скорост и с яко газ колата в първия момент се държи като бмв....най-вероятно предните колела са загубили почти на максимална степен сцепление спрямо задните след изместването на тежестта назад и между ляво/дясно предно колело. Т.е. не може да се поставя под съмнение, че назад погат да отигат 2/3 от въртящия момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Колеги от скоро съм собственик на Audi A4 1.8 125 коня ADR 1996 година,като по запознати бихте ле споделили дали имам блокаж или нещо от сорта?

Само с предно съм

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш механичен блокаж на диференциала, но ако имаш ASR/ESP то тогава имаш нещо като "електронен блокаж" - като забуксува някое колело го "спира" със спирачката и така въртящия момент отива към другото колело. Това по принцип в повечето случаи помага на лед/сняг, но понякога и пречи - затова има бутон да се изключва ASR/ESP.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също нямам копчето ASR/ESP, но според кодовете с екстрите в книжката имам "EDL Electroni Differential Lock", възможно ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...