Jump to content

Recommended Posts

Ако имаш аср на автомобила означава ли, че имаш и есп. Става въпрос за а4 б5, някои имат аср бутон, но нямат есп бутон на таблото. Въобще а4 б5 имат ли есп?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ASR е различно от ЕSP. Самото ESP е развитие на ASR и "да" има такива А4 (В5) с монтирана фабрично такава система. Не можеш да имаш едновременно ASR и ESP. ASR влиза в ESP системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При А4 B5 ако има ESP задължително ще е след фейслифта. Към 1999/2000 ауди започват предлагането на ESP. При А8 мисля една година по-рано.

При А6 C5 има модели само с ASR (бутон ASR) има такива и с ASR+ESP (един бутон с означението ESP). Изключват се едновременно.

При А6 C6 има пак само един бутон (ESP) но, ако се натисне еднократно изключва ASR системата, а ако се задържи изключва и ESP.

И двете системи работят чрез ABS-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ESP ти помага да си върнеш зададената треактория от волана. Тествал съм го волно и неволно многократно - невероятно добра система!

ASR ти ограничава приплъзването на колелата. Един вид не ти позволява да боксуваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ASR ти ограничава приплъзването на колелата. Един вид не ти позволява да боксуваш.

По някога даже и пречи...:)

При еднаква ситуация кола с АСР (С5) и без АСР(Б5) С5ицата започва да поднася, а Б5ицата е като закована. С изключена система за безопасност С5ицата също е по-лесна за управление при поднасяне в завой:)

Редактирано от S8_TDI Vasko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Да вдигна темата първо честита Коледа на всички и весело посрещане на Новата 2012 година.

Имам един въпрос за това ESP аз я имам тази за някой добра за някой не Екстра направи ми впечетление на първия сняг защото много го очаквах

че като давам газ на колата за да видя как работи задницата на А4-ката започна да изпреварва предницата а аз доколкото знам това посредством АБС-а

трябва така да прави че колата да не се онася иначе тракшън контрола си работи колата е А4 Б5 Фейска 2000г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ММмм това и на мен неми е много ясно нямам бутон нито АСР нито ЕСП но имам контрол на приплъзването защото като пробоксувам АБС-а веднага почва да "тропа" по някой от дисковете - разбрах точно как работи един ден като стъпих с едната гума на лед а с другата на асфалт и се опитах да потегля , в първия момента гумата която беше на лега пробоксува след което се чу удрянето на абс-са по боксуващата гума и си потеглих като мощостта се разпределели равномерно на 2-те гуми . След това доста подобни експерименти си правих и разбрах че една или друга причина АБС-а ми играе ролята на блокаж - а звука при действието му е точно като невкарани скорост (хъркане от зъбчатки) и определено зимата доста помага при потегляне !!

Но както всяко хубаво нещо си има и своите недостатъци - сега когато наваля снега онзи ден , аз бях с доста лоши гуми и при завой пак се включваше и колата страшно недозавиваше ....

Някой ако има по-запознат с тези системи нека пише :)

Иначе колата ми е А3 1.8Т 99'-та преди фейс лифта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип съм чувал че трябва да има бутон аз имам такъв бутон ESP и също и контролна лампа която при задействане на системата премигва а когато

изключа системата от бутона лампата в таблото светва постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По някога даже и пречи...:)

При еднаква ситуация кола с АСР (С5) и без АСР(Б5) С5ицата започва да поднася, а Б5ицата е като закована. С изключена система за безопасност С5ицата също е по-лесна за управление при поднасяне в завой:)

ASR нама абсолютно никакво отношение за поднасянето на автомобила! Той се грижи единствено и само при самото потегляне и от там насетне спира да съществува.

Да вдигна темата първо честита Коледа на всички и весело посрещане на Новата 2012 година.

Имам един въпрос за това ESP аз я имам тази за някой добра за някой не Екстра направи ми впечетление на първия сняг защото много го очаквах

че като давам газ на колата за да видя как работи задницата на А4-ката започна да изпреварва предницата а аз доколкото знам това посредством АБС-а

трябва така да прави че колата да не се онася иначе тракшън контрола си работи колата е А4 Б5 Фейска 2000г.

Не би трябвало да се случва това. ESP-то контролира 4те колела посредством ABS като бие спирачка на определено колело в определен момент за определено време. Така колата не поднася до колкото физиката позволява, тоест ако си с по-висока скорост си изхвърчаш като пич.

Но това, което описваш не е редно. Особено ако колата е quattro.

По принцип съм чувал че трябва да има бутон аз имам такъв бутон ESP и също и контролна лампа която при задействане на системата премигва а когато

изключа системата от бутона лампата в таблото светва постоянно.

Напълно правилен отговор! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

ASR нама абсолютно никакво отношение за поднасянето на автомобила! Той се грижи единствено и само при самото потегляне и от там насетне спира да съществува.

Освен при потегляне действа и при боксуване до определена скорост или обороти (все още немога да разбера) но нямам нито копче нито нещо ми пирмигва в таблото . Определено помага при лед и сняг но сус ниска скорост 20-40км/ч се получава страшно недозавиване ако натиснеш по-здраво газта !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Освен при потегляне действа и при боксуване до определена скорост или обороти (все още немога да разбера) но нямам нито копче нито нещо ми пирмигва в таблото . Определено помага при лед и сняг но сус ниска скорост 20-40км/ч се получава страшно недозавиване ако натиснеш по-здраво газта !!!

Това колега при теб не е нито АSR нито ЕSP ами е добрият стар ЕDL който мисля че функционира (т.е не дава на задвижващият мост/ове или колело/ла да пробуксуват в дадена ситуация с цел по-добра проходимост след 40км/ч мисля че престава да действа)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За протокола - АСР-а ми се е задействал при 100 км/ч на силно наводнена магистрала при нестабилна предница /гуми за мъгла/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това колега при теб не е нито АSR нито ЕSP ами е добрият стар ЕDL който мисля че функционира (т.е не дава на задвижващият мост/ове или колело/ла да пробуксуват в дадена ситуация с цел по-добра проходимост след 40км/ч мисля че престава да действа)

Не знам точно и аз какво представлява , нито има копче , нито ми свети нещо но АБС-а ми започва да тропа по колелото което има сцепление и се по лучава звук все едно не е вкарана скорост

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се вмъкна и аз в темата с един въпрос. Има ли начин за изключване на всички тези системи. Става въпрос за А4 б5 2001г имам копче ESP,изключвам го ,но при дърпане на ръчна примерно понякога ми се струва ,че нещо спира "носенето" на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се вмъкна и аз в темата с един въпрос. Има ли начин за изключване на всички тези системи. Става въпрос за А4 б5 2001г имам копче ESP,изключвам го ,но при дърпане на ръчна примерно понякога ми се струва ,че нещо спира "носенето" на колата.

Спират я законите на физиката :hilezh::bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата за контрол на теглителната сила, позната със съкращението TCS или ASR (от английски Traction Control System или Anti-Slip Regulation) е електроннохидравлична система в съвременното автомобилостроене, предназначена за предотвратяване на загубата на сцепление на двигателните колела с пътя, когато водачът предизвика по-голям въртящ момент, отколкото позволява пътната настилка. Системата се намесва в управлението, разпределяйки въртящия момент на двигателните колела, по един или повече от следните начини:

потискане на подаването на искра към един или повече цилиндри;

намаляване на подаването на гориво към един или повече цилиндри на двигателя;

управление на спирачните системи на всяко от колелата.

Обикновено системата за контрол на теглителната сила използва същото електрохидравлично спирачно устройство и същите датчици за скоростта на въртене на колелетата, които използа антиблокиращата система.

Electronic Stability Program (ESP) означава електронна стабилизираща програма. Това е система, която все по-масово се среща и прилага във всички съвременни автомобили. Основното и? предназначение е да поддържа траекторията на движение на автомобила съобразно зададеното направление от водача чрез кормилната уредба.

В електронния блок на системата е заложено правилното съотношение "ъгъл на завъртане на волана / ъгъл на завъртане на автомобила". Получената от двата датчика информация (ъгли на завъртане) се обработва и сравнява със заложените в паметта параметри. При регистриране на отклонение системата се задейства моментално, като подава управляващ сигнал към хидравличната помпа, която от своя страна подава спирачна "команда" към спирачния механизъм на някое от колелата. При спиране на определено колело се получава завъртащ момент, който насочва автомобила съобразно зададеното чрез волана направление.

Системата комуникира и с електронен блок (електронно устройство), управляващ работата на двигателя, към който при необходимост се изпращат сигнали за прекратяване на подаването на гориво (т.н. отнемане на газта). Системата получава данни и от датчиците за въртене на колелата, които обслужват и системите ABS и ASR. (В автомобила всички тези системи са обединени в една обща система за сигурност).

Системата работи автоматично и дискретно - без намесата на водача. Системата може да се включва и изключва чрез бутон на арматурното табло. При нейното задействане светва индикатор.

Wikipedia Source

Редактирано от 4VS2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата за контрол на теглителната сила, позната със съкращението TCS или ASR (от английски Traction Control System или Anti-Slip Regulation) е електроннохидравлична система в съвременното автомобилостроене, предназначена за предотвратяване на загубата на сцепление на двигателните колела с пътя, когато водачът предизвика по-голям въртящ момент, отколкото позволява пътната настилка. Системата се намесва в управлението, разпределяйки въртящия момент на двигателните колела, по един или повече от следните начини:

потискане на подаването на искра към един или повече цилиндри;

намаляване на подаването на гориво към един или повече цилиндри на двигателя;

управление на спирачните системи на всяко от колелата.

Обикновено системата за контрол на теглителната сила използва същото електрохидравлично спирачно устройство и същите датчици за скоростта на въртене на колелетата, които използа антиблокиращата система.

Мерси много колега :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Franky,MARTO7007 е ударил десетката с EDL-a. EDL е виновен за недозавиването и обяснението е просто. Външното за завоя колело се блокира от спирачните апарати, ако ABS датчиците индицират голяма разлика в скоростта на въртене на двете колела. Външното колело спира-вътрешното се върти с двойна скорост (принцип на диференциала). Това обяснява недозавиването. Дразнещо, няма спор! И аз трудно свиквам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Franky,MARTO7007 е ударил десетката с EDL-a. EDL е виновен за недозавиването и обяснението е просто. Външното за завоя колело се блокира от спирачните апарати, ако ABS датчиците индицират голяма разлика в скоростта на въртене на двете колела. Външното колело спира-вътрешното се върти с двойна скорост (принцип на диференциала). Това обяснява недозавиването. Дразнещо, няма спор! И аз трудно свиквам :)

При кротко каране няма пболемчета , ама турбо как да го караш кротко :gruebel:

Иначе не ми пречи :hilezh: даже е забавно щото като поизправя волана и отнема от газта и подам пак задницата литва доста зтраво :unsure:

Но иначе си помага определено !! Сега по малките улички какво е тук в София :steinigung: постоянно го чувам как стърже и не съм имал проблеми -даже сега при паркиране е много по-удобно щото предницата ти прави с боксуването дост апо-остри завои(разбирасе като държиш ръчната вдигната)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

т.е. ASR e тракшън, но помага ли на автомобила при поднасяне да си възвърне правилната траектория.

да, но се ориентира само по датчиците на ABS-a от гумите до колкото знам. ESP има и други датчици за завъртане..

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според днешните ми изпитания и поредната проба с ESP-то трябва да кажа че е много гадно влизам в завой с нормална скорост от 40 км. задницата започва да изпреварва предницата все едно съм с задно задвижване естествено по инстинкт аз завъртам волана на срещуположната страна и колата много трудно влиза в тректорията си,но имам и други наблюдения като изключа бутона ESP блокажа се изключва а ESP продължава да работи и това онасяне не се получава но се усеща пак прщракване на ABS-а може би съчетанието м/у блокажа и тази система не е много добро.Моля идруги колеги да споделят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами има още нещо - много е важно кой е писал софтуера ;)

Народните изпълнения са така ;)

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...