Jump to content

Quattro конверсия на B4 avant


Митака

Recommended Posts

От нещата четени във форума във времето най-общо казано, бях останал с впечатление, че конверсия от предно към Quattro при Б4 е „мисията невъзможна“. В един момент обаче от сигурен източник установих, че конверсията е напълно възможна. И така се реших да осъществя идеята. Колата-донор се знаеше коя ще е още в началото. Червеното NG на Караконджула, на което един вид му се даде втори шанс да живее частично! :)/>/>/>/> Тук е подходящо да изкажа голяма благодарност на Конджула за това, че ме снабди със всички необходими джелеза за конверсията!

Ето го „донора“:

678385_fr.jpg 678386_fr.jpg

Малко по малко нещата се демонтираха

678391_fr.jpg 678384_fr.jpg

Така се отвори място и стана удобно за сваляне на един важен елемент от купето на „донора“, който липсва на купето на кола само с предно. Ето за какво става дума:

678388_fr.jpg

Свалянето е малко заигравка – с пистолет за горещ въздух се нагрява покритието и се отстранява с шпакла или с друго подходящо за изстъргване, като целта е да се видят местата на точковите заварки. След това всяка една заварка се разпробива и гредичката се сваля. От нагряването колко парафин изтече не е истина! Тея коли нямат изгниване, убедих се с очите си!

Гредичката има продължения в двата си края, които също свалих, но както ще стане ясно по-късно не използвах. Ето ги и тях:

678389_fr.jpg 678390_fr.jpg

Чарковете по окачването бяха доволно ръждясали, понеже „донора“ беше седял 2 години. Всяко едно нещо беше разглобено, почистено с пясъкоструя, грундирано и боядисано (с много мали изключения:

678415_fr.jpg 678419_fr.jpg 678422_fr.jpg 678424_fr.jpg 678423_fr.jpg 678426_fr.jpg 678425_fr.jpg 678429_fr.jpg 678430_fr.jpg 678428_fr.jpg 678431_fr.jpg 678432_fr.jpg

Носачите с нови тампони:

678435_fr.jpg 678436_fr.jpg 678437_fr.jpg 678439_fr.jpg

Кардана първоначално с нов висящ лагер от Форд (не знам какъв точно):

678433_fr.jpg 678434_fr.jpg

Нови тампони на реглажните щанги – не се предлагат като резервна част, за това импровизирах с френски тампони с доказани за мен качества:

678438_fr.jpg Повече по темата има тук: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=107246&view=findpost&p=1628473

Ето тук и задния мост боядисан:

678440_fr.jpg

С това в общи линии подготовката на окачването се привърши.

На дневен ред дойде скоростната кутия. Тази от „донора“ нямаше торсен, за това се наложи да взема още една макар и с друг диференциал. Идеята беше да взема само торсена. Но понеже кутията от „донора“ както вече казах нямаше торсен и беше поседяла доволно време без него видимо имаше влезли доста боклуци и песачинки. Реших да я отворя и всичко да светне. Така и направих. Вътре се оказа адската гняс. Оказа се, че има и заминал лагер. Ето в тази тема малко по-подробно: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=108971&view=findpost&p=1650566

Ето малко снимки от процеса:

678443_fr.jpg 678442_fr.jpg 678444_fr.jpg 678445_fr.jpg

Магнита в кутията беше станал на таралеж:

678447_fr.jpg

Ето го и заминалия лагер:

678449_fr.jpg 678450_fr.jpg

Както се вижда лагерува направо в кухия вал, поради което се наложи и неговата смяна (вала си върви с лагера)

Изваждане на външната гривна на лагера от гнездото й в корпуса:

678453_fr.jpg 678454_fr.jpg 678455_fr.jpg

Дойде ред и на другата кутия, която е за части. Явно скоро преди да я взема беше отваряна и поизчистена, но пък не беше съхранявана достатъчно добре, защото доста водичка изтече от вътре!

678458_fr.jpg 678461_fr.jpg

даже имаше чужди тела вътре:

678462_fr.jpg

Ето двата кухи вала един до друг, ясно е кой кой е:

678463_fr.jpg

Тук подредени чарковете, които са надиплени върху кухия вал:

678464_fr.jpg

Това пък е задния лагер на кухия вал, чиято натегнатост се осигурява от гумена подложка:

678465_fr.jpg

лежи в това гнездо в корпуса:

678466_fr.jpg

За да извадя лагера здрав от пиньона на кутията за части се наложи да срежа самия пиньон колкото и да не ми се искаше:

678468_fr.jpg 678469_fr.jpg

Последва нареждане на предавките по валовете, набиване на гривни и лагери и доста сериозна заигравка с настройване на точните стегнатости на лагеруванията на кухия вал и на касетата на дифа:

678467_fr.jpg 678470_fr.jpg 678471_fr.jpg

Нов семеринг за избирача на предавките:

678472_fr.jpg

и окончателния вид на кутията (без семеринги за чашите на каретата):

678473_fr.jpg

С това може да се каже, че приключи подготовката на необходимите за трансплантацията чаркове! Последва малко поизчакване на подходящ и удобен момент за да се започне с работата по колата. За съжаление в къщи нямам нужните условия, нямам нито канал, нито подемник, но за това пък имам прекрасни приятели в лицето на Тодор Герганов, както и останалите пичове, с които преди време работих заедно в сервиза при Тошо. Огромни благодарности!!! :respekt:/>/>/>/> :flehan:/>/>/>/>

Първо монтирах куатро кутията и то малко по принуда, защото ми се откъсна съединителя и реших, че щом ще се сваля кутия за смяна на съединител направо ще се захлюпи куатро кутията. Това се случи далеч преди да се започне с работа по колата в посока транплантацията. За това се наложи „спъване“ на торсена, за да може да се кара с куатро кутията само на предно. Ето как става тази работа:

678507_fr.jpg 678508_fr.jpg

След монтажа на кутията съм навъртял 10000км само на предно без да има шумове и проблеми и това ми даде някак си успокоение, че нещата с кутията са ОК.

Същинската работа по колата започна през изминалата лятна отпуска. Тошо ме настани в малкото хале на сервиза, което разполага с удобен канал. И така започнах със демонтирането...

Ден 1:

678477_fr.jpg 678475_fr.jpg 678476_fr.jpg

Свалих генерацията и цялото задно окачване. Първияден чак не ми се захващаше, като че ли ми се струваше че ще ми трябва цяла вечност да направя всичко, но се оказа, че съвсем не е така. Като се подхване работата и нещата се получават!

Ден 2:

678478_fr.jpg 678479_fr.jpg 678480_fr.jpg 678481_fr.jpg 678482_fr.jpg 678483_fr.jpg 678484_fr.jpg 678485_fr.jpg

През този ден белязах по-добър напредък. Свалих резервоара след което огледах как ще се настани новия на място. Наложи се малко скъсяване на бензинопроводите. Монтирах задния мост и окачването. Предните крепежи на задния мост са налични от стария, а на задните има само отвори в гредите. Там се наложи да се пъхнат гайки, в които да се навият болтовете. В гредата малко по-назад от отворите за захващане на задните крепежи на задния мост има отвори, които малко прерязах и през тях пъхнах гайки, като предварително гайките бяха заварени на по един електрод. Стна нещо като гайка на клечка! :hilezh:/>/>/>/> Този ден за малко да наместя и задния диф, но стана късно и само го ориентирах към мястото му.

Ден 3:

678488_fr.jpg 678489_fr.jpg 678490_fr.jpg 678491_fr.jpg 678492_fr.jpg

Задния диф е на мястото си. Уточнено е мястото на гредичката, която ще се завари към купето. Формата и е таква, че дори и да не се мери с дифа няма как да се обърка положението й, тя просто зи ляга на място. В двата края на гредичката си оформих от ламарина затварящи капачета, понеже отпадна заваряването на крайните два елемента, завършващи гредичката, за които по-горе споменах. При заваряването задължително двама човека. Единият заварява, а другия е пожарникар на пост с мокър парцал и шише с вода за всеки случай. Мокета се задига на достатъчно безопасно разстояние!

Ден 4:

679944_fr.jpg 679945_fr.jpg 679946_fr.jpg 679947_fr.jpg 679948_fr.jpg

Заварихме крепежите на висящия лагер към купето в тунела, грундирах и минах с боди гредичката. След това се наложи да сваля моста за да наредя спирачните тръбички. Тук нещата малко се различиха от оригинала (донора). При куатрото до задния мост отива една единствена тръбичка и с тетка се разделя за двете колела. Как точно бачка АБС-а за двете задни колела като са на обща тръбичка идея си нямам. И понеже колата ми няма АБС си вързах задните спирачки както си бяха, всяко отделно – спирачките са вързани на кръст – предно дясно със задно ляво и предно ляво със задно дясно.

Ден 5:

678498_fr.jpg 678499_fr.jpg 678500_fr.jpg 678501_fr.jpg 678502_fr.jpg

След заваряването на липсващите елементи всичко лека полека си отиде по местата. Генерацията малко грози картинката, но прецених, че не си заслужава да се прави каквото и да е по нея.

Ден 6:

678503_fr.jpg 678504_fr.jpg 678505_fr.jpg 678506_fr.jpg 678507_fr.jpg 678508_fr.jpg 678509_fr.jpg 678510_fr.jpg 678511_fr.jpg 678512_fr.jpg

Вече с монтирани гуми, след което пробно кръгче с куатро окачване но само на предно. Разликата в поведението на колата е голяма, доста по меко превзема неравностите от колкото със старото окачване тип греда! Дойде момента да се възвърнат и вътрешностите на торсена. Ето го и резултата:

Ден 7:

678513_fr.jpg

Довършителни работи на някои дреболии, центроване на задницата „на око“ преди да се отиде на стенд.

Ден.....n

678518_fr.jpg

Задницата се оказа прекалено ниска с куатро окачването, а и отпред съм с пружини от 1Z, просто нямаше как да се оставят така нещата, за това се наложи да си направя подложки за пружините. Първоначално ги направих 40мм. С тях изглеждаше така колата:

679953_fr.jpg 679954_fr.jpg

Много добра стойка се получи, но за съжаление се оказа, че при по-големи неравности свършва хода на амортисьора, за това се наложи да намаля подложките на 30мм. Така вече няма ядове с хода и нещата са си на място.

п.п. следва продължение, понеже не могат да се съберат всички снимки в един пост (не знам защо! :gruebel:/> )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 127
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

евалаа колега... евала :)/> тва е желанието !

п.п. честито Quattro :P

Редактирано от AudiCoupe85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше как обаче всичко да е съвсем наред. Оказа се че има вибрация при скорост от 60 до 100км/ч. Почна се търсене на причината. Предвид, че всичко беше проверявано обстойно преди да се монтира не беше лесно да се открие. Имаше леки съмнения за кръстатото каре – сменихме го, но не се оправи. Висящия лагер беше чисто нов от Форд, много твърд, но пък нов изключих го и него и нещата отидоха на баланс. След баланса никаква промяна! :steinigung:/>/> А вече се бях набутал 20лв за ново каре и 50лв за баланс! Реших да сменя висящия лагер, сложих от Опел, много мек тампон, лагер купих като оригиналния. Ето това е лагера:

678522_fr.jpg

а това е тампона на Febi:

678521_fr.jpg

Опелския тампон елегантно се намести в стойката на оригиналния тампон:

678519_fr.jpg 678520_fr.jpg 678523_fr.jpg

С опелския тампон нещата се подобриха значително, вибрацията изчезна, но понеже е като дунапрен мек от време на време се чуваше как кардана притупква или при ускорение или при минаване през плавни неравности. Търсих разни други алтернативи, но нямаше адекватен избор с исключение на един два от БМВ или Мерцедес мисля бяха, но цените им ме отказаха.

В крайна сметка извода ми беше, че първоначално кардана се е разбалансирал заради това, че имаше страшно много ръжда особено по балансиращите тежести и явно теглото им доста се беше намалило след почистването. След като го пращах на балансиране, и нищо не се промени, явно че не са го направили като хората. За това се стигна до купуването на друг кардан втора ръка и изработването на тампон с близки до оригиналния характеристики.

Това е матрицата за тампона:

679959_fr.jpg 679960_fr.jpg 679963_fr.jpg

Ето го и самия тампон:

679964_fr.jpg 679965_fr.jpg

Понеже не ми се занимаваше да вадя лагера от кардана, който е на колата вземах още един за новия тампон домашно производство:

679961_fr.jpg

Събрах „новия“ кардан и го нагласих за монтаж:

679962_fr.jpg

Вчера го монтирах и вече мога да кажа, че нещата си дойдоха на мястото! Най-после!

680182_fr.jpg

Сега вероятно някой ще попита какво се случва с блокажа на задния диференциал. Все още не съм се захващал сериозно със подкарването на системата, имам нужните чаркове, но нямам нужните знания схеми и информация към момента. Тази зима съм решил да изкарам без блокаж. Предстои да се подкара...

Предстои също и монтиране на нов маховик и съединител от АBK. За сега само са подготвени нещата и чакат на stand by:

678516_fr.jpg 678517_fr.jpg

На stend by е и едно ABK, което вземах с идеята да му ползвам буталата…но за сега и там нещата са в застой. Иска ми се нещо с „T”! 1,8T като че ли е най-разумен избор, но пък една малка мечта ми е да е 2,2T! Дано да мога да си го позволя някой ден! До тогава ще рипат 90те поизморени катърчета на АBT-то! :hilezh:/>/>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

GJ, Митак :zustimm: Задължително трябва да споменем и Дидо, без който тази гимнастика навярно нямаше да е факт :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала колега ти направо ми изписа мислите ( моя проект които ще се случи като намеря донор).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво смели и кадърни човеко :respekt:/>.Според мен с твоите умения мн скоро ще можеш да си позволиш каквото пожелаеш.Респект:bia:/>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля,че трябва да има повече хора,които правят нещо с много желание и умения и го споделят във форума,отколкото такива,които трупат безброй безмислени постове :respekt:

Истинските автомобилни форуми имат нужда точно от това :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво наистина :flehan:/>/>/>/> може ли да кажеш колко пари излезе всичко?

Не съм удрял чертата, но сумата не можа като че ли да се побере в 3 цифри!

Така е! Сега спокойно мога да ти изплагиатствам по-голямата част от подписа! :hilezh:/>

GJ, Митак :zustimm:/>/> Задължително трябва да споменем и Дидо, без който тази гимнастика навярно нямаше да е факт :)/>/>

Споменал съм го, но много инкогнито още във второто изречение, като "сигурен източник"! :)/> Наистина без Дидо eдва ли щеше да се стигне до тази тема! :respekt:/>

Благодаря на всички за хубавите думи!

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! :respekt:

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БраУс, разби митовете и легендите за "трансплантацията" на куатро... е ся шО не разпъват локуми, как няяло да стане и ще играе шлифовалката и електрожена :hilezh:/>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проекта си е удивителен колегата е професионалист на тези машини(quattro master).Честито и за куаттро автомобила най-вече без аварии .

Редактирано от Achoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак, поздравления за осъществения проект и за голямата упоритост с която си го постигнал. И на мен ми е минавала много пъти тази мисъл през главата, но може би защото не съм имал условия и не съм виждал някой да го направи, бързо съм я прогонвал. Сега когато видях, че си го направил, нещата ми изглеждат не толкова страшни и невъзможни! Просто човек трябва да се заинати и да го направи, и да има верни хора, които да му помогнат. Сигурно това ти е първа зима с куатрото, макар и без блокаж. Сигурно с нетърпение чакаш по-дълбок сняг, за да се изкефиш максимално. Още веднъж адмирации за труда, бъди здрав и много безаварийни километри с любимата кола!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, първа зима ще ми е! И макар, че ми се наложи да направя компромис със зимните гуми (не вземах чисто нови) с нетърпение чакам снега наистина! :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:respekt: браво!

дефакто,сега е нащо като синхро... :gruebel:

или не?!

за блокажа май ще се наложи и АВS да се монтира...

мисля,че инфото за зацепване на гума с грунд се взема от гривната на айби-то,

като през това време то спира да работи като такова.

ще опитам да намеря някакви схеми,и да ти пратя.

...и,пак браво! :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...