Митака Публикувано 3 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2012 От нещата четени във форума във времето най-общо казано, бях останал с впечатление, че конверсия от предно към Quattro при Б4 е „мисията невъзможна“. В един момент обаче от сигурен източник установих, че конверсията е напълно възможна. И така се реших да осъществя идеята. Колата-донор се знаеше коя ще е още в началото. Червеното NG на Караконджула, на което един вид му се даде втори шанс да живее частично! :)/>/>/>/> Тук е подходящо да изкажа голяма благодарност на Конджула за това, че ме снабди със всички необходими джелеза за конверсията!Ето го „донора“: Малко по малко нещата се демонтираха Така се отвори място и стана удобно за сваляне на един важен елемент от купето на „донора“, който липсва на купето на кола само с предно. Ето за какво става дума:Свалянето е малко заигравка – с пистолет за горещ въздух се нагрява покритието и се отстранява с шпакла или с друго подходящо за изстъргване, като целта е да се видят местата на точковите заварки. След това всяка една заварка се разпробива и гредичката се сваля. От нагряването колко парафин изтече не е истина! Тея коли нямат изгниване, убедих се с очите си!Гредичката има продължения в двата си края, които също свалих, но както ще стане ясно по-късно не използвах. Ето ги и тях: Чарковете по окачването бяха доволно ръждясали, понеже „донора“ беше седял 2 години. Всяко едно нещо беше разглобено, почистено с пясъкоструя, грундирано и боядисано (с много мали изключения: Носачите с нови тампони: Кардана първоначално с нов висящ лагер от Форд (не знам какъв точно): Нови тампони на реглажните щанги – не се предлагат като резервна част, за това импровизирах с френски тампони с доказани за мен качества: Повече по темата има тук: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=107246&view=findpost&p=1628473Ето тук и задния мост боядисан: С това в общи линии подготовката на окачването се привърши. На дневен ред дойде скоростната кутия. Тази от „донора“ нямаше торсен, за това се наложи да взема още една макар и с друг диференциал. Идеята беше да взема само торсена. Но понеже кутията от „донора“ както вече казах нямаше торсен и беше поседяла доволно време без него видимо имаше влезли доста боклуци и песачинки. Реших да я отворя и всичко да светне. Така и направих. Вътре се оказа адската гняс. Оказа се, че има и заминал лагер. Ето в тази тема малко по-подробно: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=108971&view=findpost&p=1650566Ето малко снимки от процеса: Магнита в кутията беше станал на таралеж: Ето го и заминалия лагер: Както се вижда лагерува направо в кухия вал, поради което се наложи и неговата смяна (вала си върви с лагера)Изваждане на външната гривна на лагера от гнездото й в корпуса: Дойде ред и на другата кутия, която е за части. Явно скоро преди да я взема беше отваряна и поизчистена, но пък не беше съхранявана достатъчно добре, защото доста водичка изтече от вътре! даже имаше чужди тела вътре: Ето двата кухи вала един до друг, ясно е кой кой е: Тук подредени чарковете, които са надиплени върху кухия вал: Това пък е задния лагер на кухия вал, чиято натегнатост се осигурява от гумена подложка: лежи в това гнездо в корпуса:За да извадя лагера здрав от пиньона на кутията за части се наложи да срежа самия пиньон колкото и да не ми се искаше: Последва нареждане на предавките по валовете, набиване на гривни и лагери и доста сериозна заигравка с настройване на точните стегнатости на лагеруванията на кухия вал и на касетата на дифа: Нов семеринг за избирача на предавките: и окончателния вид на кутията (без семеринги за чашите на каретата):С това може да се каже, че приключи подготовката на необходимите за трансплантацията чаркове! Последва малко поизчакване на подходящ и удобен момент за да се започне с работата по колата. За съжаление в къщи нямам нужните условия, нямам нито канал, нито подемник, но за това пък имам прекрасни приятели в лицето на Тодор Герганов, както и останалите пичове, с които преди време работих заедно в сервиза при Тошо. Огромни благодарности!!! :respekt:/>/>/>/> :flehan:/>/>/>/> Първо монтирах куатро кутията и то малко по принуда, защото ми се откъсна съединителя и реших, че щом ще се сваля кутия за смяна на съединител направо ще се захлюпи куатро кутията. Това се случи далеч преди да се започне с работа по колата в посока транплантацията. За това се наложи „спъване“ на торсена, за да може да се кара с куатро кутията само на предно. Ето как става тази работа: След монтажа на кутията съм навъртял 10000км само на предно без да има шумове и проблеми и това ми даде някак си успокоение, че нещата с кутията са ОК. Същинската работа по колата започна през изминалата лятна отпуска. Тошо ме настани в малкото хале на сервиза, което разполага с удобен канал. И така започнах със демонтирането... Ден 1: Свалих генерацията и цялото задно окачване. Първияден чак не ми се захващаше, като че ли ми се струваше че ще ми трябва цяла вечност да направя всичко, но се оказа, че съвсем не е така. Като се подхване работата и нещата се получават!Ден 2: През този ден белязах по-добър напредък. Свалих резервоара след което огледах как ще се настани новия на място. Наложи се малко скъсяване на бензинопроводите. Монтирах задния мост и окачването. Предните крепежи на задния мост са налични от стария, а на задните има само отвори в гредите. Там се наложи да се пъхнат гайки, в които да се навият болтовете. В гредата малко по-назад от отворите за захващане на задните крепежи на задния мост има отвори, които малко прерязах и през тях пъхнах гайки, като предварително гайките бяха заварени на по един електрод. Стна нещо като гайка на клечка! :hilezh:/>/>/>/> Този ден за малко да наместя и задния диф, но стана късно и само го ориентирах към мястото му.Ден 3: Задния диф е на мястото си. Уточнено е мястото на гредичката, която ще се завари към купето. Формата и е таква, че дори и да не се мери с дифа няма как да се обърка положението й, тя просто зи ляга на място. В двата края на гредичката си оформих от ламарина затварящи капачета, понеже отпадна заваряването на крайните два елемента, завършващи гредичката, за които по-горе споменах. При заваряването задължително двама човека. Единият заварява, а другия е пожарникар на пост с мокър парцал и шише с вода за всеки случай. Мокета се задига на достатъчно безопасно разстояние!Ден 4: Заварихме крепежите на висящия лагер към купето в тунела, грундирах и минах с боди гредичката. След това се наложи да сваля моста за да наредя спирачните тръбички. Тук нещата малко се различиха от оригинала (донора). При куатрото до задния мост отива една единствена тръбичка и с тетка се разделя за двете колела. Как точно бачка АБС-а за двете задни колела като са на обща тръбичка идея си нямам. И понеже колата ми няма АБС си вързах задните спирачки както си бяха, всяко отделно – спирачките са вързани на кръст – предно дясно със задно ляво и предно ляво със задно дясно.Ден 5: След заваряването на липсващите елементи всичко лека полека си отиде по местата. Генерацията малко грози картинката, но прецених, че не си заслужава да се прави каквото и да е по нея.Ден 6: Вече с монтирани гуми, след което пробно кръгче с куатро окачване но само на предно. Разликата в поведението на колата е голяма, доста по меко превзема неравностите от колкото със старото окачване тип греда! Дойде момента да се възвърнат и вътрешностите на торсена. Ето го и резултата: Ден 7: Довършителни работи на някои дреболии, центроване на задницата „на око“ преди да се отиде на стенд. Ден.....n Задницата се оказа прекалено ниска с куатро окачването, а и отпред съм с пружини от 1Z, просто нямаше как да се оставят така нещата, за това се наложи да си направя подложки за пружините. Първоначално ги направих 40мм. С тях изглеждаше така колата: Много добра стойка се получи, но за съжаление се оказа, че при по-големи неравности свършва хода на амортисьора, за това се наложи да намаля подложките на 30мм. Така вече няма ядове с хода и нещата са си на място.п.п. следва продължение, понеже не могат да се съберат всички снимки в един пост (не знам защо! :gruebel:/> ) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
amadeo Публикувано 3 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2012 eeeeeee ти ма преби :flehan: :flehan: :flehan: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 3 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2012 Митак, евала че пусна темата вече :respekt: и за ентусиазма! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AudiCoupe85 Публикувано 3 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2012 (Редактирано) евалаа колега... евала :)/> тва е желанието !п.п. честито Quattro Редактирано 3 Декември 2012 от AudiCoupe85 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kris_exe Публикувано 3 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2012 Браво наистина може ли да кажеш колко пари излезе всичко? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
swetli4ko Публикувано 3 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2012 Браво Митак Ето че "Мисията невизможна" за повечето хора,се оказа Възможна за теб. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 3 Декември 2012 Автор Доклад Share Публикувано 3 Декември 2012 Нямаше как обаче всичко да е съвсем наред. Оказа се че има вибрация при скорост от 60 до 100км/ч. Почна се търсене на причината. Предвид, че всичко беше проверявано обстойно преди да се монтира не беше лесно да се открие. Имаше леки съмнения за кръстатото каре – сменихме го, но не се оправи. Висящия лагер беше чисто нов от Форд, много твърд, но пък нов изключих го и него и нещата отидоха на баланс. След баланса никаква промяна! :steinigung:/>/> А вече се бях набутал 20лв за ново каре и 50лв за баланс! Реших да сменя висящия лагер, сложих от Опел, много мек тампон, лагер купих като оригиналния. Ето това е лагера: а това е тампона на Febi:Опелския тампон елегантно се намести в стойката на оригиналния тампон: С опелския тампон нещата се подобриха значително, вибрацията изчезна, но понеже е като дунапрен мек от време на време се чуваше как кардана притупква или при ускорение или при минаване през плавни неравности. Търсих разни други алтернативи, но нямаше адекватен избор с исключение на един два от БМВ или Мерцедес мисля бяха, но цените им ме отказаха. В крайна сметка извода ми беше, че първоначално кардана се е разбалансирал заради това, че имаше страшно много ръжда особено по балансиращите тежести и явно теглото им доста се беше намалило след почистването. След като го пращах на балансиране, и нищо не се промени, явно че не са го направили като хората. За това се стигна до купуването на друг кардан втора ръка и изработването на тампон с близки до оригиналния характеристики. Това е матрицата за тампона: Ето го и самия тампон: Понеже не ми се занимаваше да вадя лагера от кардана, който е на колата вземах още един за новия тампон домашно производство:Събрах „новия“ кардан и го нагласих за монтаж:Вчера го монтирах и вече мога да кажа, че нещата си дойдоха на мястото! Най-после! Сега вероятно някой ще попита какво се случва с блокажа на задния диференциал. Все още не съм се захващал сериозно със подкарването на системата, имам нужните чаркове, но нямам нужните знания схеми и информация към момента. Тази зима съм решил да изкарам без блокаж. Предстои да се подкара... Предстои също и монтиране на нов маховик и съединител от АBK. За сега само са подготвени нещата и чакат на stand by: На stend by е и едно ABK, което вземах с идеята да му ползвам буталата…но за сега и там нещата са в застой. Иска ми се нещо с „T”! 1,8T като че ли е най-разумен избор, но пък една малка мечта ми е да е 2,2T! Дано да мога да си го позволя някой ден! До тогава ще рипат 90те поизморени катърчета на АBT-то! :hilezh:/>/> Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Караконджул Публикувано 3 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2012 GJ, Митак Задължително трябва да споменем и Дидо, без който тази гимнастика навярно нямаше да е факт Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Achoo Публикувано 3 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2012 Евала колега ти направо ми изписа мислите ( моя проект които ще се случи като намеря донор). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Docho Публикувано 3 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2012 Поздравления за проекта! :respekt:/> Такива теми ми връщат интереса към нашия форум! :flehan:/> Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
buzzi Публикувано 3 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2012 Браво смели и кадърни човеко :respekt:/>.Според мен с твоите умения мн скоро ще можеш да си позволиш каквото пожелаеш.Респект:bia:/> Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venko74 Публикувано 3 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2012 Мисля,че трябва да има повече хора,които правят нещо с много желание и умения и го споделят във форума,отколкото такива,които трупат безброй безмислени постове Истинските автомобилни форуми имат нужда точно от това Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 3 Декември 2012 Автор Доклад Share Публикувано 3 Декември 2012 (Редактирано) Браво наистина :flehan:/>/>/>/> може ли да кажеш колко пари излезе всичко?Не съм удрял чертата, но сумата не можа като че ли да се побере в 3 цифри!Така е! Сега спокойно мога да ти изплагиатствам по-голямата част от подписа! :hilezh:/>GJ, Митак :zustimm:/>/> Задължително трябва да споменем и Дидо, без който тази гимнастика навярно нямаше да е факт :)/>/>Споменал съм го, но много инкогнито още във второто изречение, като "сигурен източник"! :)/> Наистина без Дидо eдва ли щеше да се стигне до тази тема! :respekt:/>Благодаря на всички за хубавите думи! Редактирано 3 Декември 2012 от Митака Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pav3l Публикувано 3 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 3 Декември 2012 Заповядай колега две файлчета със схеми - надявам се да са ти полезни:Линк 1Линк 2 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 3 Декември 2012 Автор Доклад Share Публикувано 3 Декември 2012 (Редактирано) Благодаря! Редактирано 3 Декември 2012 от Митака Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Цанчо Публикувано 4 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2012 Много добре, бравос! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 4 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2012 БраУс, разби митовете и легендите за "трансплантацията" на куатро... е ся шО не разпъват локуми, как няяло да стане и ще играе шлифовалката и електрожена :hilezh:/> Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SunShine Публикувано 4 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2012 Благородно ти завиждам за хъса и уменията Митак .Дано снега да идва по бързо и при вас . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 4 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2012 Ти пък кво завиждаш като имаш куатро машина :lol:/> Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SunShine Публикувано 4 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2012 За това, че ако реши може да сътвори от курник птицеферма без много да се чуди кое как . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladdko Публикувано 4 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2012 Поздрави за постигнатия резултат и положен труд по този рядко усъществим проект. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Achoo Публикувано 4 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2012 (Редактирано) Проекта си е удивителен колегата е професионалист на тези машини(quattro master).Честито и за куаттро автомобила най-вече без аварии . Редактирано 4 Декември 2012 от Achoo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koko60 Публикувано 4 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2012 Митак, поздравления за осъществения проект и за голямата упоритост с която си го постигнал. И на мен ми е минавала много пъти тази мисъл през главата, но може би защото не съм имал условия и не съм виждал някой да го направи, бързо съм я прогонвал. Сега когато видях, че си го направил, нещата ми изглеждат не толкова страшни и невъзможни! Просто човек трябва да се заинати и да го направи, и да има верни хора, които да му помогнат. Сигурно това ти е първа зима с куатрото, макар и без блокаж. Сигурно с нетърпение чакаш по-дълбок сняг, за да се изкефиш максимално. Още веднъж адмирации за труда, бъди здрав и много безаварийни километри с любимата кола! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 5 Декември 2012 Автор Доклад Share Публикувано 5 Декември 2012 Да, първа зима ще ми е! И макар, че ми се наложи да направя компромис със зимните гуми (не вземах чисто нови) с нетърпение чакам снега наистина! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kiril mitev Публикувано 5 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 5 Декември 2012 браво!дефакто,сега е нащо като синхро... или не?!за блокажа май ще се наложи и АВS да се монтира...мисля,че инфото за зацепване на гума с грунд се взема от гривната на айби-то,като през това време то спира да работи като такова.ще опитам да намеря някакви схеми,и да ти пратя....и,пак браво! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts