Jump to content

Audi A4 B5 1.8T vs 2.8 Quattro


Recommended Posts

Какво ще кажете за Audi A4 B5 2.8 quattro. Чудя се между този двигател, който е 193 конски сили, v6 или 1.8 турбо, който е 150 конски сили. Разхода на гориво, няма как да кажа, че няма значение, но каквото и да е ще се прави на газ. Обслужването как е, то за 1.8 има доста писано, но за 2.8 почти няма. Като цяло съм си имал вземане даване с доста Аудита, и в момента карам 2, и А4 знам как е, просто с този двигател 2.8 не съм запознат. Вие какво ще кажете, или да се спра на 1.8, като по - масов... при всички положения държа да е quattro. А и чувал съм, че v6 двигателят бил много муден... не знам дали е така, чувал съм го от "дървени философи" за това питам.

Редактирано от Иво Диянов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 128
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Изобщо не е муден.Градският му разход е много красив обаче.

Самият двигател е доста тежък и респективно износва предницата по-бързо.Много е приятен за магистрално каране.Повечето такива екземпляри са фул екстри и автомат.Има и ръчки но по-рядко.Части по моргите се намират по-трудно,както ти каза не е много популярен.

Газифицирането му е по-скъпо от на 1.8Т,най-малкото рейката е с 6 дюзи.

За градско каране 1.8 Т е по-добрият вариант.А ако гониш мощност с чип тунинг лесно се стига до конете на големия брат.Единственният недостатък на Т-то е че е малко шумен на високите скорости.

Успех с избора колега :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8Т е по-икономичен и пъргав в определени условия, 2.8 не е муден, но определено силата му е след 100км/ч и тогава е много приятен за каране. Като цяло разликата в разхода на гориво м/у двата на газ ще е в порядъка на 4-5л в полза на 1.8Т и със едно мапване ще стане горе долу същите коне. От към обслужване цената е горе долу еднаква, 2.8 е с по-висок данък.

Редактирано от cvetan83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колко гори 2.8 автомат куатро, този 30винтиловият в София, носят се навсякъде някакви легенди, че харчел над 18, възможно ли е?

говоря за нормално каране, не туткане и тътрене, а нормално каране, все ми се струва, че 18 е адски много

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, мерси колеги за бързите отговори, ще гледаме какво ще е , ама май нещата клонят към 2.8. До 20 градско и 12, 13 извънградско ме устройват на газ... а колегата, който е писал последно, че обслужването и на двата двигателя е сходно, е написал "жената" вместо "цената" Аз те разбрах, но ми стана смешно, че са сходни. Моята жена(приятелка, млад съм още да се женя) определено е с по - скъпо обслужване и от 2те Аудита, които карам.... :D:D:D:D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутрин и вечер в задръствания Лозенец - Павлово гори 14-15/100 с 95 бензин, със 100 октана 1/100 по-малко, купето е А4 В5 фейс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.8 винаги създава усещането за по-класен автомобил, вървежа е като на 1,8Т АJL горе долу вероятно. Незнам това за преди и след 100 защо се повтаря постоянно, шестаците си вървят развномерно на всички предавки особено след първа. Вярно е че не са толкова нервни като тръца, но определено другите достойства - звук и плавност са много в плюс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От май месец 2011г. карам Audi A4 B5 2.8 ALG без quattro, ръчка.

Може да се каже, че съм доволен. Най-вероятно ще имаш теч на масло от гарнитурите на капаците на клапаните.

Така и не можах да оправя този проблем. Дори Емо (emsi_audi) каза, че това за този мотор е неизлечима болест.

Разхода:

15/100 градско (тътрене, до 50 км/ч) ; 17/100 градско (нормално каране) ; 19++/100 (лека ръчка)

9.2/100 извънградско (нормално каране 90 или 100 км/ч и 120-130 км/ч на магистрала)

12/100 извънградско (110 км/ч и 140-160 на магистрала)

Понеже си quattro добавяш още 1 литър към всички разходи които съм написал. Ако си автоматик + още 1 литър.

Обслужването на двигателя не е скъпо, преди имах 1.8 и не усещам разлика в поддръжката.

Има дребни детайли, примерно:

За смяна на термостат всичко пада на земята (фарове, броня, радиатори, ремъци, ролки)

Двигателя е твърде голям за това купе и момчетата от Ауди не са се съобразили с доста неща..

Имаш две ламбди сонди (при 1.8 Т е една) и се молиш да не се чупят.

Сравнително по-бързо се износва предницата заради по-голямата тежест на мотора.

Мудничка е в ниските обороти, доста. След 3000 оборота върви доста, но преди това не ме кефи.

Както казаха колегите, след 100 км/ч върви много и е много приятна за каране.

За тестовете ми до момента съм установил, че на втора предавка има най-голяма мощност.

Ако ще правиш силов тунинг за този мотор става единствено със supercharger, според зависи какъв е, вдига 100++ коня.

Цените започват от 2500 лв. ++

Преди се бях навил, но се отказах.

Както съм написал в подписа си, шестака си е шестак. Няма такъв кеф.

Успех с избора, надявам се да съм помогнал.

Редактирано от Kiryakov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено ми помагате. Да ви кажа градско карам рядко, даже почти не карам градско, пък и да карам не съм от толкова голям град като София, че да има такива задръствание. Колко град е Стара загора от единия край на града до другия си там за 15 минути... повече карам извънградско, че ще понагорява, да, така е, но да ви кажа и сега Аудито ми 80 Б4 е с обикновена газова и то не гори малко, средно под 10 не пада, а е 1.6Е. Това 2.8 определено ще гори повече, но ако му прасна един газов инжекцион, колко да е, 2 бона, горе долу... Пък и гледам, че има и доста, които се продават са с газов инжекцион. Има и А6тици от този период, с този двигател, с Механична скоростна кутия са по - рядко, но определено искам такава, не автоматик. Quattro не знам до колко ще ми помогне и колко е удачно, но и на него държа... само да не чупи раздатачни кутии... :)

Редактирано от Иво Диянов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Особено ако е подпрян от една-две турбинки :hilezh:

На това купе с тоя мотор, немаш никъв шанс за две.

На атмосферките се слага supercharger. Иначе ако можеше...... :dance: :dance:

но ако му прасна един газов инжекцион, колко да е, 2 бона, горе долу...

1500 лв. струва най-качествения за този мотор.

И аз бях много навит да слагам, но все пак реших че няма да се женя за тая кола.

Трудно се задържам на една кола повече от две-три години.

Ако ще я караш повече време си заслужава, иначе не.

Редактирано от Kiryakov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак някак си го сравниха астматика с 1.8Т само със стоИпеесе коня.Във варианта със 180 ,няма смисъл просто от лакомата атмосферка.Компресори ,стил американски маСъл шитня и т.н. фантазии ги има на книга,ама малцина ги имат вИдени наживо,за разлика от малкия злобен хамстер 1.8 :) дзвер .Заради атмосферните шестцилиндрови простотии на ауди между другото порязват турбинките до последно .При В5 и В6 да кажем не го пускат във вариантите от ТТ с 225 к.с. ,щот 3.0 -тоалетната с нежните алусилови цилиндърчета не знам кой би си я купил тогава примерно.При 2.0Т същата работа- в А6 4Ф е свален на 170 от стандартните за мотора 200-211 к.с.съответно в А4 В7 и В8 и не го и предлагат с 270 к.с.,които ги прави без много ядове в други модели на ВАГ ,щото кой би си купил иначе "премиум" шестак 2.8 или 3.2,3.6 и т.н атмосферен кенеф ,ко ще и мнооо бързо да се развърта и на картинка да е с мнооо яка плавна крива на въртящия момент ,почти кат на турбо мотор :hilezh: .

Редактирано от 4ring avus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то е много субективно тук. Общо взето кой каквото кара това хвали. Но пък чак да се оплюва и отхвърля толкова злобно 6така...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя ред на мисли Т-то е наистина много злобно зверче и с не голяма инвестиция в силовата част става над средно мощно бубу.Задоволява зверски.

Ако твърдо си решил за атмосферка,наистина поне го вземи с голямото купе/Ц5/.Така освен желаната динамика ще имаш и приличен комфорт.

Няма какво да се лъжем А4 Б5 си е лагерна количка с малки седалки.

Редактирано от DAKINE
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви кажа един приятел имаше А4 B5 1.8Т 150то коня, куатро беше, яко вървеше, но 15 газ градско не му мърдаше... така че 2.8 определено ще гори повече от 1.8, но и 1.8 не е от най - икономичните двигатели. Ако исках кола, която малко да ми гори, щях да си вземе корса или половер, 1000 кубика, не че искам да ми гори много де, но искам и да понавървява, пък и искам да съм верен на марката, като това, ще е 6то Ауди... Един приятел ме Убеждава за S2ка, викам му - много гори, а той ми вика, като взимам 1700 лева заплата - боли ме К***, че ми гори 25/100 :D Все пак сме млади и не ни е в кръвта още спокойното и улегнало каране. Да ви кажа ако ми гори това Ауди средно 15, 16 газ няма да ме притеснява много. По книга средно му дават 8 на дълго и 15 градско, средно 10, 11. Да ви кажа газчица евтина, не ме стряска много този разход, а определено ще е кола за по - дълго време. Не знам някакси се привързвам към вещите си. Още помня като продавах първия си мотор - Симсон... само дето не плаках... И сега ги трупам вкъщи коли, мотори... автопарк. :D

Редактирано от Иво Диянов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви кажа един приятел имаше А4 B5 1.8Т 150то коня, куатро беше, яко вървеше, но 15 газ градско не му мърдаше... така че 2.8 определено ще гори повече от 1.8, но и 1.8 не е от най - икономичните двигатели. Ако исках кола, която малко да ми гори, щях да си вземе корса или половер, 1000 кубика, не че искам да ми гори много де, но искам и да понавървява, пък и искам да съм верен на марката, като това, ще е 6то Ауди... Един приятел ме Убеждава за S2ка, викам му - много гори, а той ми вика, като взимам 1700 лева заплата - боли ме К***, че ми гори 25/100 :D Все пак сме млади и не ни е в кръвта още спокойното и улегнало каране. Да ви кажа ако ми гори това Ауди средно 15, 16 газ няма да ме притеснява много. По книга средно му дават 8 на дълго и 15 градско, средно 10, 11. Да ви кажа газчица евтина, не ме стряска много този разход, а определено ще е кола за по - дълго време. Не знам някакси се привързвам към вещите си. Още помня като продавах първия си мотор - Симсон... само дето не плаках... И сега ги трупам вкъщи коли, мотори... автопарк. :D

Щом не те бърка разхода, взимай 2.2Т и не му мисли. Слагай газ и карай за да разбереш какво е Ауди Куатро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8Т и 2.8 е смешно да бъдат сравнявани. Първото е голфов мотор, второто е мотор на Ауди. Конете не гледайте, гледайте въртящия момент. Обслужването е на кантар - 2.8 има по-скъпи ремъци, а 1.8Т пък е и с турбо, което си е консуматив и не се знае дали няма да се бръкнеш леко за ново. Отделно както казаха колегите 6-така е по-обезшумен, работи на по-ниски обороти заради дългите скорости и е по-балансиран. Неприятното е да му се сменят рамъците.., а газифицирането е 1400 -1500 лв. и нагоре.

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8Т и 2.8 е смешно да бъдат сравнявани. Първото е голфов мотор, второто е мотор на Ауди. Конете не гледайте, гледайте въртящия момент. Обслужването е на кантар - 2.8 има по-скъпи ремъци, а 1.8Т пък е и с турбо, което си е консуматив и не се знае дали няма да се бръкнеш леко за ново. Отделно както казаха колегите 6-така е по-обезшумен, работи на по-ниски обороти заради дългите скорости и е по-балансиран.

За първото си прав донякъде, ама какво да гледаме на въртящия момент? И по-дълги ли са скоростите? Другия момент, е че незнайно защо много трудно се намират шестаци, които да работят толкова гладко като 1,8Т на празен ход. Защо е така незнам, но е много дразнещо.

2,2Т ако го имаше на по-ново купе добре, ама иначе не участва в сравненията май.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бахти сравнението :hilezh:

Намери един тръц с пет скорости на Бепет, опъни го със 120 на магистралата и се опитай да слушаш музика. Тогава е некъде на 3000 оборота и звука е като от житна мелница :hilezh:

И шестака е много по-прост мотор и вероятността да се оцапа и да ти изпразни джоба е много по-малка от тръца. Само разхода и понякога течовете на масло са проблем. Докато тръца има стотици детски проблеми, които са си неизлекувани в Б5.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8Т и 2.8 е смешно да бъдат сравнявани. Първото е голфов мотор, второто е мотор на Ауди. ........

Не ве шкодов е мотора :hilezh: иначе си прав,че е смешно да се сравняват,автора на темата явно си е решил да е с шестак,лошо няма ,да го взима и да му се радва . :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бахти сравнението :hilezh:

Намери един тръц с пет скорости на Бепет, опъни го със 120 на магистралата и се опитай да слушаш музика. Тогава е некъде на 3000 оборота и звука е като от житна мелница :hilezh:

И шестака е много по-прост мотор и вероятността да се оцапа и да ти изпразни джоба е много по-малка от тръца. Само разхода и понякога течовете на масло са проблем. Докато тръца има стотици детски проблеми, които са си неизлекувани в Б5.

Е надявах се поне един път да пропусна тия малоумни теми ама нема как. Просто като се пишат глупости не мога да седа безучастен.:hilezh: :hilezh: :hilezh:

За да е такъв звука натръца, той е просто без катализатор. И споко на 160 съм на 4000 оборота, шестака на колко е тогава. Ръчна кутия говорим.

Шестака е много по усложнен мотор и поддръжката е по висока. Ако беше 2.6 с 2 клапана мое се спори ама с тоя никъв шанс. Разхода градско е почти 50% нагоре, а шестаците са пословични с течовете.

Сподели са детските проблеми дето са неизлекувани на тръца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе, аз ли немога нещо да разбера, карам кола с някакъв друг двигател ли, какво става...?!? :gruebel: :gruebel:

Тука гледам колегите пишат за някви разходи по 18-20 л/100км с влачене и незнам си какво още...?!? :stupid: Мойта А6-ца от 2000-та година, 2.8 Куатро харчи на ГРАДСКО - лятото 11-12.5 с нормално каране, и зимата 13-13.5 отново с НОРМАЛНО каране!

И мога да ви гарантирам, че под нормално каране нямам предвид влачене с 30 и да я пускам по инерция навсякъде! Тука ми говорите за някви безумни разходи и то излиза, че едва ли не на място тая кола харчи 5 литра на час?! Тия всичките разходи съм ги засичал на пълнене до капачката не по компютри и т.н.! Другото което на ръчка ми дава (отново на засичано с допълване) около 16-17 л/100.

Иначе към въпроса на колегата, аз лично съм си много доволен от колата, мощност има, двигателя е здрав и досега проблеми с него не съм имал освен с един прост датчик за температурата на водата дето ми показва на таблото. Другото което е, че термостата ми се е преебал и върти само големия кръг и трудно загрява колата, но от нямане на време, немога да стигна дотам да го смена...! Но това са все дребни работи...! За 1.8 Т мисля, че откъм проблеми може да те изненада доста по-лошо от 2.8! Лично мнение!

Редактирано от Creative89
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе, аз ли немога нещо да разбера, карам кола с някакъв друг двигател ли, какво става...?!? :gruebel: :gruebel:

Тука гледам колегите пишат за някви разходи по 18-20 л/100км с влачене и незнам си какво още...?!? :stupid: Мойта А6-ца от 2000-та година, 2.8 Куатро харчи на ГРАДСКО - лятото 11-12.5 с нормално каране, и зимата 13-13.5 отново с НОРМАЛНО каране!

По каталог е 15/100 ама тея може просто да са се объркали. Сигурен съм, че ти е толко разхода.

За 1.8 Т мисля, че откъм проблеми може да те изненада доста по-лошо от 2.8! Лично мнение!

Имаш 2.8 ама мислиш, че 1.8Т може да те изненада лошо. ЩЕ споделиш ли личния си опит в тази насока. С какво точно те е изненадвал лошо 1.8т.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...