Jump to content

AFB 2.5 TDI


Morkov

Recommended Posts

Ми колега, като изгори електрониката на помпата изгасва и няма палене, а мойта пали веднага. Ел. блока на помпата го правих и несмятам да има проблем. Има ли някой датчик който да пуска нафтата в самата помпа. Значи понякога като я запаля работи безпроблемно около 10мин. и слет това се получи на някой цилиндър детонация и започва да тресе и през ауспуха пука кат бенз. кола когато няма центровка.

Редактирано от sladura_vkp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 82
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Като откаже въпросният транзистор и просто не пали. Преди това няма признаци. Поне при тази над която има наблюдения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая помпа има и два ел. клапана с калпави изолации на захранването стават на прах и окъсяват. Отделно механично авансаторното бутало ако задържа пак има проблем.. С един опел същата помпа със сменен елемент на помпата работи и се форсира добре на място позагрява и колата умира , палиш тръгва за малко 500м по-късно същата драма. Веднъж направена електрониката може да живее 5 минути а може и да забравиш за проблема лично АЗ бих заложил на първото макар да има и елементи които издържат повече от фабричните :) Въпросът е че се събират твърде много слаби звена

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи явно има проблем отново в помпата. :gruebel: Вече колата не иска да пали, имаше малки мехурчета в системата и се опитахме да я обезвъздушим "не ми е за първи път", досега винаги съм я обезвъздушавал много лесно, но днес уви-ударих на камък. Един път пръска от дюзите нафта яко, друг път дори непросълзява, е запали на 2-3 пъти но замалко. При паленето заработват и шесте цилиндри, но замалко. Последно запали замалко в 21.00ч. и изгасна, оставих я за утре за последно да пробвам. Днеска идва колега от форума с лаптопа да провериме за грешки, но нямаше записана нито една, което ме навежда на мисълта отново за ГНП, макар че го правих преди година и половина. Ако някой има някакви други идей може да сподели.

Редактирано от sladura_vkp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нали когато датчик на "Хол", май за него ставаше дума, даде фира пак прави същите симптоми. Ама за тоя ДВГ не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Faults Found:

18259 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

Monday, 30 April 2012, 13:27:17:0

VCDS-Lite Version: Release 1.1

Control Module Part Number: 8D0 907 401 N

Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC G000AG D65

Software Coding: 02001

Work Shop Code: WSC 06325

VCID: 2F1190BFFE13

5 Faults Found:

18259 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

P1851 - 35-00 - -

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

01376 - Engine Speed Signal for Injection Pump

37-10 - Faulty - Intermittent

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

30-00 - Open or Short to Plus

01318 - Control Module for Injection Pump (J399)

49-00 - No Communications

---------------------------------------------------------------------------

това са грешките ти

---

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е Златко тези грешки не бяха ли от откачените датчици. Незнам какво означават, ако може някой да каже ще съм му благодарен. След като ги изчистихме нали повече неизлезнаха? Поне аз така разбрах. Първата грешка си стои откакто смених ел. модула на АВС-а, може би защото не са го обучили с гл. комп., но си работи перфиктно.

Редактирано от sladura_vkp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

18259 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

Тази ти е ясна

00550 - Start of Injection Regulation

Това е начало на впръскване - недобра центровка, причина - умна дюза или разместване на зъбното колело на коляновия вал(не знам тия дали имаха тая болка)

01376 - Engine Speed Signal for Injection Pump

Това е липса на данни за оборотите в компютъра на помпата - явно е много умен и не може без тази информация.

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

Това е за темп.датчика, сигурно си го откачал да палиш без него.

01318 - Control Module for Injection Pump (J399)

Ей това ако не си откачил кабела значи, че няма връзка с помпата.

Не разбирам кой знае колко, в общи линии ги преведох с малко обяснение от мен.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

00550 - Start of Injection Regulation тази грешка при помпа VP44 показва точно, че неможе да си регулира предварението в следствие на опадал тефлон от елементите и ако не изгорял транзистора е на път. Трябва да се слага масло в нафтата постоянно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги за превода.

Има развитие по въпроса. Днес са запалили колата, причината ще ви я кажа по късно, защото не разбрах какво точно са правили. Значи за голямо мое успокоение ел. блока на ГНП-то не е изгорял при толкоз въртене, което е добре, пали много добре, но при 3000 оборота забива и влиза в сервизен режим, затова майстора каза, че докато не я оправи няма да ми я върне.А за първата грешка на АВС-то няма проблем, то си работи перфектно, но понеже е нов ел. блока и му трябва "мисля" обучение.

Редактирано от sladura_vkp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е колеги, кво стана с мойта каляска държа да споделя. Значи, сменили са няколко маркуча, клапана на филтъра, някаква цедка в ГНП-то са изчистили и накрая са запалили колата което е добре, но с проблема и грешката 0550. След което е карана на друг майстор на ГНП-та и тестът показал износен авансатор и евентуално следва оферта за Супер Дизел и цена от 1400лв. Естествено Аз отказах и реших да си взеа каляската и да я закарам утре на друг майстор. Очаквайте развитие по проблема до няколко дена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички. Искам да споделя развитието по автомобила.

За първия сервиз където писах, не смеех да кажа докато не си взех колата. Е вече мога да споделя. Запалиха колата, изхарчиха приблизително 30л. нафта и ми вземаха 170лв., за което Аз съм си виновен защото съм найвен. Е естествено изкарах каляската и тя се прецака отново, при което им я върнах с думите, или да ми върнат парите или да оправят колата. Естествено "те" ми казаха, че ще я погледнат отново. На следващия ден /събота/ отидох да си взема колата а тя работи на място около 1ч. и мастера ми вика /ето работи/, да да ама не, като и подам газ тя гасне. Ядосах се, взех си колата и бегом в друг сервиз който искренно ви препоръчвам /София Дизел Център/ в кв. Хладилника. Страхотно работят и невзимат скъпо. Колата я тестваха, оказа се проблем в помпата. Отремонтирана за 2 дена, качена на колата и центрована. Запърви път откакто я имам, първия старт на колата е само с докосване на ключа /досега се си въртеше повече от нормалното/, разхода около 10L/100км. в града при досегашен 15-17L/100км., на извънградтско още не съм я засичал, но и това ще стане. Сменени са : буталцето /авансатор/ ел. блока и някакъв клапан. Цена 580лв. Ел. плочката ми я върнаха, имала някакъв проблем и аз се досещам какъв е, при ремонта и в БОШ сервиз, са ми сменили транзистора с по мощен, без да са видяли, че буталцето е надрано мн. яко и отам са станали останалите проблеми. Искам още веднъж да благодаря за бързата и качествена работа на момчетата от сервиз София Дизел Център. Колата върви и харчи както никога до сега откакто я имам.:bia:

Редактирано от sladura_vkp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Да повдигна темичката. По напред в темата бях писъл, че двигателя ми пуши от маркуча за картерната вентилация и капачката на маслото и то не малко. От известно време ми направи впечатление, че като изгася дв. и се чува изпускане на налягане "въздух" за около 10-20сек. точно от картерната вентилация. Бях се спрял на сегменти, но сега се съмнявам дали е от тях. Филтъра съм го сменял от дв. 163к.с. преди половин година. По нагоре в темата колега е писъл за някакви си две клапанчета, но неразбрах каква функция играят те, има и картинки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ми какво ново! Чакам някой който разбира повече от мен, да погледне колицата. А впрочем, тем. на маслото ми я държи в градски условия на 2-та чертичка след 60 градуса и преди 120 градуса. Нормално ли е това?

Редактирано от sladura_vkp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички. Искам да споделя развитието по автомобила.

За първия сервиз където писах, не смеех да кажа докато не си взех колата. Е вече мога да споделя. Запалиха колата, изхарчиха приблизително 30л. нафта и ми вземаха 170лв., за което Аз съм си виновен защото съм найвен. Е естествено изкарах каляската и тя се прецака отново, при което им я върнах с думите, или да ми върнат парите или да оправят колата. Естествено "те" ми казаха, че ще я погледнат отново. На следващия ден /събота/ отидох да си взема колата а тя работи на място около 1ч. и мастера ми вика /ето работи/, да да ама не, като и подам газ тя гасне. Ядосах се, взех си колата и бегом в друг сервиз който искренно ви препоръчвам /София Дизел Център/ в кв. Хладилника. Страхотно работят и невзимат скъпо. Колата я тестваха, оказа се проблем в помпата. Отремонтирана за 2 дена, качена на колата и центрована. Запърви път откакто я имам, първия старт на колата е само с докосване на ключа /досега се си въртеше повече от нормалното/, разхода около 10L/100км. в града при досегашен 15-17L/100км., на извънградтско още не съм я засичал, но и това ще стане. Сменени са : буталцето /авансатор/ ел. блока и някакъв клапан. Цена 580лв. Ел. плочката ми я върнаха, имала някакъв проблем и аз се досещам какъв е, при ремонта и в БОШ сервиз, са ми сменили транзистора с по мощен, без да са видяли, че буталцето е надрано мн. яко и отам са станали останалите проблеми. Искам още веднъж да благодаря за бързата и качествена работа на момчетата от сервиз София Дизел Център. Колата върви и харчи както никога до сега откакто я имам.:bia:

Ако може телефоните и сайт на тези момчета, може да се възползват много хора от такива качествени майстори, а не да дават по 1500 лв ... :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми какво ново! Чакам някой който разбира повече от мен, да погледне колицата. А впрочем, тем. на маслото ми я държи в градски условия на 2-та чертичка след 60 градуса и преди 120 градуса. Нормално ли е това?

Напълно нормално е за жегите в момента.Моята също седи на 100 градуса.Иначе маслото до 130 няма проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...
  • 9 months later...

Повдигам темата за малко помощ. AFB 2.5 tdi картерна вентилация, качва ми маслото в удушника. Назад в темата съм описъл подробно всичко.

Днес свалих цялата основа /капака с филтрите/ на картерната вентилация, почистих и прегледах клапаните и двата си работят идеално "по един и същи начин отварат". Направи ми впечатление, че отстрани м/у двата филтъра има един пласмасов капак с две болтчета и вътре с гумена мембрана и пружинка, която мембранка е нацепена и скъсана - "каква роля играе тази мембрана" и къде мога да си я купя днес или утре.

Редактирано от sladura_vkp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам говориш за мембраната от тази схема:

68b20a26debd3b0c.jpg

Като гледам по схемата има значение за маслените пари и вероятно е причинител на загубата ти на масло.

Схемата е от страница 20 на този документ SSP183 2,5 TDI V6

Ако си силен в немския може да разбереш и точно как работи - аз за съжаление не съм :angry:/>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благода ря ти TDI_FAN, точно това ме интересуваше. Всички "мастери" които ми говореха за здухан дв. и сегементи ще ги уборя. Утре тръгвам да търся мембрана.

Още един път ти благодаря.:bia:/>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре че си го открил навреме преди да "обезкостиш" мотора за едното нищо. Надявам се да е това - все пак провери и оста на турбината за всеки случаи. Нямам ЕТКА на домашния компютър иначе можеше да пробвам да намеря номера на частта.

Сега намерих един номер в хартиените копия които имам - 046 198 475 B

Ако изглежда така значи е той:

046 198 475 B

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:zustimm:/> Да същото е. Много съм ти задължен.

Дори в Порше Запад ми предложиха с отстъпка да ми направят ремонт на двигателя. Като се има впредвид, че ги попитах за преглед на картерната вентилация и отстраняване на проблема.

Още едно питане имам.

След като свалих турбината "няма луфт и е в мн. добро състояние", ме интересува дали има гарнитура под нея където се хваща за основата до тръбата на EGR клапана, защото моята няма?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...