Jump to content

Зимен разход на дизел?


Lightning Mcqueen

Recommended Posts

Здравейте,

Ей, налегна ни студа и кво да правиш друго освен да си седиш пред Камината и да си пийваш винце … уффф аз пък нямам камина, но имам Компютър и айде сега да си полафим малко.

Та като споменах студа я да ви попитам как той се отразява на разхода на дизела ви. Понеже аз досега съм карал бензинки тепърва трупам нов опит с нафтата. Става въпрос за градския разход. За жалост моят ежедневен маршрут е в най-лошата конфигурация: сутрин подгряване 3-4 мин. докато чакам жената да се качи, шофиране към 2-3 км., спиране за 4-5 мин. да оставим хлапето на градина, следва още към 5 км. шофиране до работа и така приключва сутрешния цикъл. Вечерта – обратното. Като погледна едва стигам 60 градуса температура а разхода тази седмица удари 11,5. Като есента беще 9-10 на сто. Извън градското ми е 5-6. Мотора е 1.9 имам и 6-та скорост \ е в града не мога да я вкарам \

Това аджеба нормално ли би трябвало да бъде или моята ламя нещо не е наред. И ако е нормално как може това да се пооптимизира малко. Например колко трябва да се подгрява преди да се тръгне. И дали горивото изгорено за това ще е по-малко отколкото да караш на студено. Един колега се изказа, че подгряването на място е безмислено.

Какав е вашия опит?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Дизел на място няма да загрее повече от 60 градуса... моята е 1.9 131 коня и градско в студа дава до 8 с нормално каране.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега този разход дето си го написал е като на бензинов автомобил.

Още не е чак толкова студено, че да имаш такъв разход. Около 8,0/100 градско зимата е добре от там нагоре....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа и мойто 1,9 ми дава около 8те литра като карам на къси разстояния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно възможно е да постигнеш тоя разход. И аз днес с подгряване на място и къси преходи 3 по 1 км и малко буксуване на лед и 3 запалвания ми даде точно 11.5. Иначе разхода градско ми е около 6,5-8(малък град сме и има 3 светофара :)/>, а извънградско е 5,5. Така, че правилно си с еориентирал към свинското, винското и жешкото, не се кахъри за колата-в ред си ти е! Возкай се...тургай само нафталин и наваляй газта яко(след като е загряла...че иначе ибаваш турбината) :)/>!

ПП. Наистина загряват бавно нашите дизели при тия температури (при нас е -15 до -20) но подгряването на място не е за да загрее повече колата, а по-скоро да подкачи масълцето и да е по-добро мазането при тез минуси. Така, че не е излишно.

Редактирано от Ivanu6ka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, дано да е наред машината, явно е трудно да се прецени.

Аз обаче от любопитство погледнах спецификациите и вижте какво открих \на картинката\. Изненадват ме не стойностите а отношението м\у 5 и 6 скоростите.

Простете невежеството ми, но за какво служи 6-тата скорост - явно не е за икономия. Защо посочения разход е по-голям от 5 степенната.

post-72405-0-37080600-1355521292_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, не заблуждавайте колегата с тези вашите 7-8л./100км. градско в зимни условия, колата му си е напълно в ред, относно разхода на гориво. Всичко зависи от това къде се кара(в кой град) и при какви условия. Колегата не е написал в кой град живее, но аз съм със същия мотор и живея във София и също съм с 6 скорости. Живея в Красно село и като тръгна към СУ например в 8:30ч. сутринта ще пътувам до там поне 1 час, а километрите са не по-вече от 5. Колко според вас ще ми гори колата 8 или 10,11л. :stupid:/>? А ако тръгна по бул. България към околовръстното и после към "Порше Изток" например колко ще пътувам....15 мин. максимум, разстоянието е почти 15-20 км., а разхода няма да е по-вече от 7л. Ако колегата гледа този разход на борд компютъра е напълно нормално да е така, а иначе всички знаем как най-точно се засича разхода на гориво на една кола....пълниш до горе, минаваш 100км. и пак пълниш и виждаш разликата.:rolleyes:/>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По Търновските улици го правя този разход. Не е като в София, но и тук преминавам през 4 светофара, 2 кръгови, кръстовища, пешеходни, байри и т. н.

На екрана като се прибера вечер показва около 9 среден разход. Иначе заридих 40 лв. и минах около 140 км. \"около" е защото количеството между двете светвания на лампата е разтегливо повятие, но при всички положения разхода не е под 10 на сто.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, дано да е наред машината, явно е трудно да се прецени.

Аз обаче от любопитство погледнах спецификациите и вижте какво открих \на картинката\. Изненадват ме не стойностите а отношението м\у 5 и 6 скоростите.

Простете невежеството ми, но за какво служи 6-тата скорост - явно не е за икономия. Защо посочения разход е по-голям от 5 степенната.

Това е усреднен разход...а не разход само на 6-та. Ако караш на дълъг път и само на 6-та може и д аимаш някаква икономия. За градско разхода ти е малко по-голям...и средно разходите стават почти еднакви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна нещо. Правилно е да говорим за разходи засечене с наливане на гориво. Борда е за ориентация, аз лично не му вярвам. Борда се шашка, когато колата работи повече на място и покачва разхода. Може от там да ви идват високите разходи.

А иначе никой не може да ме убеди че 11/100 е нормален разход на 1.9тди при нормално каране, дори и зимата. Мойта ако ми направи този разход определено ще търся проблем. Нали затова е дизел, да гори по-малко от бензина. Ако 1/3 от годината, докато е студено ще ми гори като бензин, за какво ми е този дизел?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак не разбирам смисъла на 6-тата скорост, след като има по-лоши показатели навсякъде.

А за високия разход къде би трябвало да се търси проблема, щом не е в ужасно късия маршрут?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, малко по темата. Миналата година и аз се бях ошашавил, като колегата, защото колата при минусовите температури, а знаем, че миналата година беше адска зима, ми даваше 11,5л./100 км. разход само градско. Това се случваше в Благоевград, като маршрута ми беше 5 км. през 3 светофара, без много трафик. Пуснах тема, там говорихме, изяснявахме, колеги писаха и се уточни, че е нормално, най-малкото, защото на 80% от колегите писали тогава, разхода им беше между 10 и 11 л., като тогава температурите бяха под 0. Има логика, тъй, като от студа, нафтата се свива и докато загрее, при първо палене сутрин, разхода е по-голям. Отделно, самата помпа впръсква повече гориво, докато загрее двигателя, а това му е трудно при -10. Моята кола лятно време, или при температури по-високи от 10 градуса, дава разход 6,5 л. в града. Забелязал съм, че паднат ли под 10 градуса, до към 0 гр. температурите, разхода скача до към 8-8.5л., а паднат ли под 0, отива над 10.

П.С.

Към колегата hristtov. Колега ако твоята кола харчи към 8л/100км на тези температури в момента (-10, че и по-ниски), това е супер, кажи в кой град го постигаш, колата спънато ли ти върви, в гараж ли я държиш, имаш ли печка на колата? Не се заяждам!

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам за вас но аз борда откато си го настройх с ваг-кома да показва вярно е супер точен. Цепи стотинката. Точно затова в настройките на моментния разход на гориво са дали толеранс да се регулира от 85% до 115 % за да може да се настрой според двигателя и реалния разход.

А за разход около 10 е напълно нормален. погледнете си борда през първите 10 минути на пътуването сутрин и ще видите колко по-голям е разхода от нормално, после със загряването на двигателя и разхода се нормализира.

Найстина най добрия вариянт за зимата е Печка. Хем ти е топло още като се качиш, хем стъклата са се размразили, хем разхода е много по-малък защото може да палиш двигателя при 60-70 та и 90 градуса на антифриза. а печката харчи около 300 гр . на час нафта. а за половин час вече е 80-90 градуса.

Както казва колегата по-горе дори и разхода да ти е 7.5-8.0 като висиш по светофарите 10 минути а общия ти пробег е 30 минути, и над 11-12 може да стане разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен разхода също е около 10 на 100 при положение, че имам и печка. От 2 години това си е един и същ разход без да се променя всяка зима. Печката много рядко я паля преди да се кача в колата, но работи винаги със пускането на двигателя и покрай нея гълта повече нафта. За около 1 км е вдигнала 60-70 градуса, като зависи дали си на обороти или на място (на място трудно ще вдигне над 70 градуса или поне при мен не е вдигала). Абсолютно нормален разход е това за къси разстояния. А за София в тези задръствания си е даже перфектен поне за мен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

по въпросите на колегата по-горе.

Карам във Варна. Дистанциите най-често са 4-5км и по рядко около 10км. Колата при пробег 4-5км загрява макс 70-80град, тоест не е на оптимална работна темп. Печка нямам, но планирам да забода едно Webasto, на предната ми кола имах и бях много доволен. За сметка на това имам подгрев с 3 подгревни свещи. Не знам доколко точно те влиаят. От прочетеното тук и във vw форума разбрах, че те работят само докато водата достигне 43град. Според мен това не е достатъчно в зимни условия, но явно производителя е решил така, защото тези свещи водят до голяма консумация и има опасност да съборят акумулатора.чни

Та благодарение на подгрева доста бързо почва да ми духа топло. Но за температурата отлепя на доста по късен етап.

Най-важното разхода го засичам с пъленене до горе, не по стрелка, не по компютри и гледане на боб :)

Разход от около 10/100 на дизел бих оправдал, ако:

1)Външната температура е поне -15.

2)Има доволно количество сняг и най-вече лед, поради което има боксуване и т.н.

3)Каране в постоянни задръствания и невъзможност на двигателя да загрее.

4)Джигитско каране. Въртене на колата на ръчни в снега и фул газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пак се оказах невежа - сефте чувам за тези печки. Какво представляват.

Между другото как се отразява на разхода, позастарялото масло. Моят Мотул минава 12000 км. и вече май плаче за смяна, защото е започнал да поизгаря. Преди 4-5000 км. не мърдаше. Че го сменям веднага догодина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето колега: http://rheamp.bg/avtonomni-otopliteli.php и тук: http://rheamp.bg/pdfs/Webasto_prospect.pdf

Може да прочетеш за автономните отоплители(печки) на Webasto.

Ако след това нещо не ти ясно, питай и ще ти отговоря.

Редактирано от hristtov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, ясно. Аз обаче май няма да се възползвам от услугите им, защото много съм доволен от отопленито на моят Рекаро, Алкантара салон. Моят задник и гръб се затоплят много бързо /потресаваща екстра/. А пък мотора - "кучета го яли" :D

Пичаве и пички,

Мисля че сеполучи полезна дискусия. Аз обаче сега влизам в поне 24 часово алкохолно затъмнение. Тръгвам на Коледно фирмено парти в един комплекс на 30 км. и няма да мисля за дизеловите разходите, а за спиртните. Е, поне ще пожиткам извънградско. А, пък вие си пишете, после ще лафим пак.

Хайде до! Благодаря на всички!

:dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какви пари горе-долу излиза слагането на такава външна печка (+монтаж)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

<-- с този мотор сега в Пловдив, днес беше -5 сутринта, с леко подгряване 3 минутки и на кратки разстояния ми даде към 8 л разход :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също правих тест,понеже колата я имам от 2 месеца и е първа зима,заредих до горе и на -10 брамчах,като сметнеш че всеки завой го взимам с вратите като има сняг и ходя да се въртя на 6-ти септември (в София) ,след 100 км долях до-горе и отчете 8.4 литра на АФН-чето

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже съм сигурен че темата е пълна с глупости, как на някой колата му харчи 2 на 100..И понеже съм един от малкото, които казват наистина колко им харчи колата,да кажа директно - колега - автора със същата кола съм. при сходен маршрут и параметри на твоя, моята дава ~9.5-10 ;)/> ама много зависи от задръстването от екстрите, които е оборудвана колата ти дори... тоест искам да ти кажа че всичко което си описал в поста си е точно така.

Лятото ми дава ~8.5...това е при мен.

А някой се изказа, че бензинова кола харчи толкова. Аз съм имал бензинова а4, да харчи колкото дизела ама с 3-4 кила отгоре, при сходни маршрути, гадни задръствания и тн...

Говоря за Софийско градско

Апелирам - не подмамвайте хората, че колите им в задръстванияа в София час пик могат да харчат 7-8

И да попитам и аз - как най-бързо загрява колата сутрин - с Ауто/С ЕКОН или БЕЗ/С Духане на предниа джам/С нагреватели на задния?

Кой от всичките варианти ?

Редактирано от Bobu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какви пари горе-долу излиза слагането на такава външна печка (+монтаж)?

Втора употреба webasto с управление е около 400лв. За монтаж на приятел на голф 4 му взеха тук във Варна 150.00лв.

Иначе цената на тази екстра нова е няколко хиляди лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...