Jump to content

Захладя = турбо време!


Recommended Posts

Охааа, как ми върви колата от 2 дни насам, от както паднаха температурите около 19 градуса и надолу. Скъсва се от кеф якото ми Борче! При вас как е хавата, турбинирани братя? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Мъка бате... На последната среща качих да повозя един дангалак и един скакалец (Слафчо и Росен) и гааз, ама не... Викам си - Натежали сме нещо.

И от няколко дена няма мощност колата, а турбината фучи, ще издуха асвалта.

Оказа се един маркуч че се е сцепил, утре обикалям моргите и отново съм в играта :hilezh:

ПП: Предишния път, като возих клубар, пак ми се поцепиха маркучите... Та край с кръгчетата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене не се забелязва много повече мощност, аз да не съм някакъв бора рацер :hilezh: , но все пак на локомотивчето ми разхода му падна с около 8%. Така че зимата си е доволно време, чакам и още да падне разхода или ега и аз да стана рацер по малко :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мъка бате... На последната среща качих да повозя един дангалак и един скакалец (Слафчо и Росен) и гааз, ама не... Викам си - Натежали сме нещо.

И от няколко дена няма мощност колата, а турбината фучи, ще издуха асвалта.

Оказа се един маркуч че се е сцепил, утре обикалям моргите и отново съм в играта :flehan:

ПП: Предишния път, като возих клубар, пак ми се поцепиха маркучите... Та край с кръгчетата.

АРЕ СА НИЕ ВИНОВНИ ЗА СИЧКО, радиото не почна ли да свири по слабо

:):):hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо само за турбото да важи това, аз си мисля, че кислорода е основен фактор за горивният процес на всички автомобили с вътрешно горене.

Така че всеки би следвало да усети промяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината и аз онзи ден почуствах и двете коли /личната и служебната/ някак по леко да вървят ... Хммм ... Може пък аз да съм отслабнал нещо ... кой знае :flehan::):hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

извинявайте за въпроса ама съм малко невеж и за пръв път карам кола с турбина. Та влияе ли външната температура и как?

Ето ти и отговорът:

А защо само за турбото да важи това, аз си мисля, че кислорода е основен фактор за горивният процес на всички автомобили с вътрешно горене.

Така че всеки би следвало да усети промяна.

Когато е студен въздухът е по-бигат на кислород, а кислородът прави по-добро горене в цилиндрите и от там имаш повече мощност.

RossN, пропускаш, че колите с турбо имат нужда от екстра охлаждане, а именно на интеркулера! От там идва и допълнителното преимущество за тях :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От ниските температури се вдига термичното КПД на всички двигатели с вътрешно горене, но при турбото ефекта е по-изразен заради интеркулера който допринася още за по-високата ефективност. Турбо рулз :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти и отговорът:

Когато е студен въздухът е по-бигат на кислород, а кислородът прави по-добро горене в цилиндрите и от там имаш повече мощност.

RossN, пропускаш, че колите с турбо имат нужда от екстра охлаждане, а именно на интеркулера! От там идва и допълнителното преимущество за тях :hilezh:

те тия интеркулери така правилно са разположени от тъпия немец че обдухването е през процеп 10*10 см. ебах таа простотия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

те тия интеркулери така правилно са разположени от тъпия немец че обдухването е през процеп 10*10 см. ебах таа простотия

еми умишлено ,да не вземе пък иначе да му стане много студено на пустия кулер :):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и сега чакаме включване на ентусиастите искащи да вградят кислородна бутилка от пирогов в багажника :)

после ще се намесят и по-компетентните колеги които ще обяснят защо се ползва NO3(май такава беше комбинацията от атоми) и колко добре измята тиквата като прегреее без баластния азотец :)

аз само мога да кажа че разхода продължава всяка сутрин да ми е един и същ - за 2км градско горя малка боза и баница ! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по-добре тогава баницата и бозата в ръка и през тия два километра да си ги хапнеш и готово!

на всяка кола се усеща по-хладния въздух като подобрение на мотора. всеки който е минавал по подбалканската като се качи на високото горе при редкия възду съответно отчита "загуба" на мощност. всикчо се дължи на молукулите на кислорода, необходими за горенето в цилиндрите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора вие сте, като некви high tech компютри как ги усещате тия разлики, аз досега не съм забелязал промени у колата си лято, зима не съм усещал разлики :hilezh: аааа сетих се тва щот постоянно мнооо ми върви и терахерците ми не могат го отчетат, нямам програма за мониторинг при изкривено пространство в следствие от скоростта. :):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора вие сте, като некви high tech компютри как ги усещате тия разлики, аз досега не съм забелязал промени у колата си лято, зима не съм усещал разлики :hilezh: аааа сетих се тва щот постоянно мнооо ми върви и терахерците ми не могат го отчетат, нямам програма за мониторинг при изкривено пространство в следствие от скоростта. :):)

е не ползваш ли квантово фазоисместване на синиргетичната реалност на сингулярната вселена

?????? :):):flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

даже на атмосферките се усеща разлика...

особено горещ ден в задръстванията и после студена вечер, вървежа е тотално различен :hilezh:

мда и като завали въздуха пак истива и се усеща осезаемо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е не ползваш ли квантово фазоисместване на синиргетичната реалност на сингулярната вселена

?????? :):):)

Отивам да изровя някой учебник по физика и ще ви заринем с лафове... :wall::):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а аз си мислех че само аз си въобразявам че вечерите и по-хладните дни съм самолет.... :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...