Jump to content

Проблем Климатроник - Помагайте !!


liubkin

Recommended Posts

Здравейте, прочетох почти целия форум за основните проблеми със климатроника но нищо за сега не ми решава проблема. Компресора работи но не охлажда достатъчно студено. При температура над 22 градуса в колата става топло и климатроника все едно не работи. Вчера бях в сервиз на Ауди в гр.Плевен, от там ми казаха че съм имал със 300 грама повече фреон, съответно направиха го на 520гр но никакъв ефект. Диагностиката не показва никакви грешки. Изчистих електромагнитния клапан, не е и от него проблема. Тръбата която е  под предния капак и влиза вътре към купето е ледено студена, към 0 градуса  но студеното се губи някъде по веригата явно и се получава ефект все едно климатроника работи на 20% от възможностите си.Вече съм на ръба да сменя колата защото без климатик просто не може. Ако някои има предложения и предположения моля да сподели.



Само да допълня, миналото лято сменях компресора, духаше ледено студено за 2 месеца и тогава компресора започна да се пуска и да спира през 30 секунди. Смениха ми го със нов компресор който все още си работи нормално, но така или иначе студено не прави а по скоро малко по хладко от въздуха отвън.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Пробвай да изрежеш колата в яки обороти, дръж я на над 3000 и включвай и изключвай компресора от копчето ECON.

Повтори го няколко пъти и после сподели дали се е оправила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един елемент, казва се капилярка, който имам спомен, че беше важен за климатика, накарай майсторите да го почистят или ако се налага да се смени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4Ф  е с капилярка.  Видях, че си проверил ел. клапаните за парното и си сигурен, че няма проблем с тях.

Какви са наляганията на ниската и високата страна?

Много важно е да се тълкуват правилно показанията на манометрите.

Студеното започва от тънката тръба, влизаща в купето малко след сервизния клапан и по дебелата тръба се връща към филтъра и от там към компресора. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, тази въпросна капилярка къде се намира или ТРВ ? Имам VAGCOM и мога да направя диагностика и да пусна какво показват конкретните датчици и модули по системата на климатика ако някой мисли че това ще донесе яснота по въпроса. Относо включването на ECON и изключването при 3000 оборота , това какъв ефект трябва да донесе защото компресора работи и няма проблеми при него?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капилярката  е в тънката тръба пред шофьора - има снадка и от там се вади, но трябва да се източи фреона. А за компресора въобще не съм сигурен, че работи адекватно и за това те питах какви налягания показват манометрите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите. За копресора предполагам че няма проблем защото едната тръба ( не съм сигурен коя от двете ) е ледено студена, а другата е топла, което би трябвало да значи че системата работи, а и във сервиза на ауди не регистрираха проблем при диагностиката. Относно клапите са ми казвали да ги проверя когато навън е примерно 18-20 градуса и колата е загряла, давам ги на LOW  и ако вътре влиза хладен въздух, съответно 18-20 градуса а не топло от двигателя значи са ок. Някакъв дръг начин да проверя дали може да има проблем със клаппите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По горе ти написах точно кои тръби и къде трябва да са студени, но и двете тръби трябва да са студенина влизане в купето, което ме навежда на мисълта, че или има запушване или компресора не работи както трябва. Без разбиращ майстор няма да минеш. Не е сигурно,че тези в Ауди знаят как да открият проблема, но щом не са ти оправили климатика явно не знаят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега проверих, дебелата тръба е ледено студена, тънката е лето затоплена. VAGCOM-a ми показва  Refrigerant Circuit Pressure 18.8Bar , Compressor Torque 27,5nm. Има много данни който мога да видя по системата но не знам кои са от значение. Миналата година когато ми изгоря компресора, буквално беше станал на мармалад, като го пипнех и падаха от него съчми от лагера в него, възможно ли е нещо да е попаднало във самата система и да е запушено.Компресора ми е сменен Август 2013 и от тогава почти не съм го ползвал тъй  като не охлаждаше и после зима съответно.  Разбиращ майстор във Плевен или региона някъде че Видин е доста далече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При механично повреден компресор и наличие на стружки в него задължително се промива инсталацията и се сменя филтъра и капилярката преди да се сложи новия компресор. преди да се счупи стария компресор климатика добре ли работеше?

Как в системата са дошли тези 300гр фреон повече - значи и предишния майстор не си  е свършил работата.

Каква температура на изпарителя показва вагком? Няма датчик, показващ ниско налягане, а тези 18.8 бара ако са мерени сега вечерта късно са много - нормални са при околна температура около 25-30 градуса . За мен са по-важни показанията на манометрите при различни обороти на двигателя.

Нямам познат майстор в Плевен, но ако там не намериш ще се наложи да търсиш другаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр, изпарителя ми показва 9 градуса, това е от снощи вечерта, температурата навън беше към 16 градуса. Зареждането на климатика са ми го правили във 2 разли4ни сервиза със специализирана машина за климатици ( обезвъздушаване, зареждане .. ) и си мисля че от Ауди просто си намериха причина да ми вземат парите за зареждане.  След като се повреди 1вия компресор ми сложиха нов, работеше 2 месеца както трябва докато не започна да включва и изключва през 20-30 секунди, тогава го хванах че не охлажда. Ходих във един сервиз, промиваха ми инсталацията, казаха че са извадили доста мизерия но нямаше ефект. После на друг майстор, там нов компресор, въпросната капилярка ( там цедка и казваха )  и дехидрататор, нов филтър на купето. Резулат нямаше, компресора не изключва но не охлажда при топло време. Определено се усеша разлика че започва да влиза студен въздух от това да е само на духалка, но сякаш притока на студен въздух не е достатъчен и едвам се усеща ефекта, дори при вентилатор на максимум. Проблема не е , че не искам да ходя на майстор или в парите, напротив искам, но обиколих доста вече и навсякъде едно и също. Както казах вече преди 2 дни от Ауди ме върнаха и миказаха че климатроника работи супер, какво да добавя повече :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не иска да погама :)  Вчера направих диагностика на всички компоненти във системата, няма грешки. Ресетнах фабричните настройки , адаптация на клапите,  почистване на електромагнитния клапан ( нямаше мизерия ), проверка на капилярката ( чиста ), студено във купето едвам се усеща, дебелата тръба която влиза към купето е ледено студена което значи че системата работи. Възможно ли е нещо по Coding-a на климатроника да го спъва да охлажда в купето защото изглежда всичко по системата работи. ???  Някой със мнение по въпроса ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделя при мен подобно поведение на климатроника от какво беше. Аз също като теб проверявах за грешки в блока на климатроника и нямаше. Малко след като купих колата правих ъпдейт на ММИ до версия 5570. Преди това в 07 контролер имах грешки за Component protection, но всичко си работеше. След ъпдейта на ММИ се появи още една грешка за Component protection и радиото и СД-то спряха да работят - заключиха се. Климатроника работеше, но както при теб духаше съвсем слабо студено - все едно е намалял фреона. Ходих до Порше да ми махнат грешките за СР след ъпдейта на ММИ и климатроника почна да духа студено :). Т.е. при мен проблема е бил от заключването заради СР. Сканирай всички контролери с Вагком, запиши си грешките, изтрий всичко и после пак провери за грешки. Ако имаш такава свързана с СР на който и да е контролер - може да не работи климатроника на студено заради нея.

Огледай и да не си забравил пуснат подгрева на някоя от седалките отпред или отзад в случай, че имаш такава екстра. Мисля, че тогава също не работи климатроника на студено - духа, но слабо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добър отговор колега, но това за седалките е малко вероятно, клони към невъзможно. Те сами се изключват когато няма товар върху тях за 5 или 10 минути

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се че някой все пак отговори. Проверявал съм цялата кола, нямам никаквъ грешки в нито един контролер от колата. Преди малко изпробвах метода на колегата SAG,  да карам на 4000 оборота и изключих и включих ECON, започна да работи нормално и в колата стана студ. След като го изключих и спрях колата, после старата песен на нов глас. Добре е че явно има решение и системата  работи но какъв точно е проблема защото няма как при всяко потегляне да форсирам на 3-4000 оборота за да искам да започне да духа студено :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , виж на този сайт : http://www.audi-portal.com/en/diagnostic/ecu_10621.html#1

Там може да намериш описание кой канал какво показва в диагностиката и да се ориентираш къде ти е проблема.

Специално за електромагнитните клапи съм имал проблем и се диагностицират на канал 40.

Когато климатроника е настроен на LO , клапите трябва да са напълно затворени ( показва 0% на диагностиката) и рециркулационната помпа трябва да е OFF (не вкарва топъл въздух към купето).

На канал 53 показва оборотите на рециркулационната помпа докато работи, както и горната и долната им допустима граница, но това е ако имаш проблем с топлото. :) Надявам се ,че ще успееш да намериш необходимата информация , за да си оправиш проблема.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като форсирам на 4000 оборота и включа в този момент климатроника започва да духа 6 градуса струя, докато преди това охлажда на 15-16 градуса. Ето едно странно поведение което наблюдавам. Когато включа климатроника независимо дали на духалка само или да охлажда, силата на вентилатора винаги е на 11та и 12та степен независимо какви градуси нагласям. Когато форсирам колата и климатроника заработи нормално, тогава като сменям градусите веднага се сменя и силата на духалката, и съответно пада на 4,5,6 но не и на 11-12 .  Възможно ли е да има това връзка със проблема на системата, защото четох че има някакъв резистор който управлява силата на духалката, и ако не работел тя се движи на максимална скорост, тоест 11-12 защото така преслачала грешката във него. Не знам каква е връзката, но след форсиране се оправя и силата на духалката както и охлаждането от климатроника. Ако някой има идея за какво става дума и къде да търся проблема за да не форсирам като луд при всяко запалване, моля да сподели :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След всичко изчетено по темата си мисля за температурния сензор ,който е в блока на климатроника за вътрешна температура на купето....-Ако той лъже блока че е мноого студено вътре не би позволил  на студената струя да влиза в купето...Но от друга страна когато го сложил на LO  треа да работи като обикновен климатик  на студено до измръзване.... :nixweiss: Дали има начин да се провери при 4ф...Въпросния сензор е теморезистор-т.е при промяна на температурата си променя съпротивлението..Преди 2 седмици сменях един такъв на един нужник от друга марка точно заради същите симптоми.-лъжеше че е студено в купето и нямаше на практика климатик..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго за което се сещам, но изобщо не съм сигурен дали може да е от него - е сигнала, който взима блока на климатроника за текущите обороти на двигателя. Трябва да се погледне схемата на ел. инсталацията за да се види как си получава необходимите сигнали климатроника и от къде. Ако е по CAN шина не би трябвало проблема да е от това според мен, но ако са отделни сигнали е напълно възможно. По принцип под определени обороти на двигателя ( и не само - напрежение на ел. инсталацията, външна температура и т.н.) компресора не се включва да изстудява, само се върти. Логически погледнато след като при над 3000 оборота заработва компресора може проблема да е в точно този сигнал - по някаква причина да се "лъже" климатроника, че двигателя е на много ниски обороти :nixweiss:. Не знам дали може да се види през VCDS някъде в каналите на блока на климатроника какви са оборотите на двигателя, външна/вътрешна температура, налягане в системата, напрежение на ел. инсталацията и т.н. Така евентуално може да се види от къде е проблема. Като кодировка мисля съм виждал само някакъв тип на климатроника, но след като всичко друго си работи коректно при отопление не би следвало да е от нея :nixweiss:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато не се видят наляганията ниско и високо,само може да се правят предположения!Най вероятна причина или компресор или електромагнитния клапан който се намира в задния  край на компресора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да клапите са ок, обучавах ги, показва че правят пълен ход отваряне и затваряне. Вчера карах извънградско, след малко обороти климатроника работи нормално, струята е 6-7 градуса. дори като спра колата без обороти продължава да си работи нормално. След като я изгася и я оставя примерно час, тогава пак трябват обороти за да заработи нормално. Изглежда ми сякаш има нещо запушено в самата система което пречи системаа да работи нормално всеки път. Ще трябва да видя въпросната капилярка отново, защото преди нея тръбата която отва към купето е ледена и точно от там спира студеното към купето което няма къде да изчезно просто.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търся я в интернет, нещо не мога да намеря точния модел поне в ebay. Гедам че се изважда също със специален инструмент който отново трудно се намира. От къде да си намеря нова и инструмента съответно защото това не е нещо което го има във всеки сервиз? Предварително благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...