Jump to content

Масла, консумативи и планово обслужване на A3 8P


Moonland

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Отговори 548
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Тъй като ми предстои първа смяна на масло с 8Р-то(2.0 TDI/BKD на 215 000 км, без DPF), да си питам- масло 5w40, покриващо VW 505.01 specification...към правилно масло ли съм се насочил ? Колко литра масло събира BKD ?  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VW 505.01 - 3.8 литра

VW 505.01 specification.
These oils are especially for "Pumpe-Duse" (unit injector or "PD" engines) running on fixed service intervals (15,000km / 12 months).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ! Значи правилно съм се ориентирал. :)

 

Някой карал ли е с такова масло:  http://maslata.bg/shop/%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE/%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE-castrol-edge-titanium-fst-turbo-diesel-5w-40-5-%D0%BB%D0%B8%D1%82%D1%80%D0%B0/

 

(линкът е примерен и да не се счита за реклама-просто давам пример)

 

Предполагам, че BKD-то няма да му се разсърди....  :eusa_think:

Редактирано от Vantage
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с такова. Това, което ми направи впечатление, в сравнение с предишното пак Кастрол но ЛЛ 5W30, е че 5W40 се сгъстяваше доста повече от другото през студените дни тая година. Може би е било по- тегаво въртенето на стартера, но нямах проблеми с паленето. Поне знам, че сега като се стопли е по- добре по- гъстото. Откъм работа на двигателя не забелязах никаква разлика. По принцип исках да мина на Bardahl, но за съжаление нямат спец. 505.01... Чудя се дали следващия път да не пробвам Мотул. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не забравяй, че Кастрол отдавна гради бранда си на маркетинг и реклама. Има къде къде по- хубави масла, за съжаление по- скъпи, но и най- скъпия кастрол не може да им стъпи на малкия пръст по перформънс. Мотул до някъде също, но те поне са се доказали. Жалко, че нямаме на Amsoil или Redline вносители. Ма 1л там щеше да стъпва на 35- 40лв...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е пределно ясно....едва ли има човек, който да твърди, че Castrol предлагат най-доброто. Просто винаги съм оставал доволен от техните продукти, които са на напълно сносни и безболезнени цени(стига да знаеш от къде да вземаш), макар, че има и хора, които казват, че дори и толкова пари за масло няма да дадат никога. Разбира се, ползвам и масла на други производители- единствено Shell не бих повторил- лично мнение. :)   

 Вече за по-скъпите масла....трудно ще се постигнат някакви добри резултати от продажба на нашия пазар- причините са болезнено ясни. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кастрол е маслото, с което A3 8P излизат от завода. Това не трябва да значи, че е най-доброто, но е достатъчно добро за дс заслужава внимание. А надали някой може да каже със 100% сигурност кое е най-доброто, просто защото такова няма - зависи от профила на автомобила, как се кара, къде се кара, колко се кара....

Сигурно е само, че LongLife маслата трябва да се избягват освен ако човек съзнателно не кара на LongLife сервизен режим и сменя на 30000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А надали някой може да каже със 100% сигурност кое е най-доброто, просто защото такова няма - зависи от профила на автомобила, как се кара, къде се кара, колко се кара....

 

Не става въпрос за най- добро, но дори и да се търси такова, то най- малкото от базите от които започва "приготвянето" на маслото зависи перформънса му. За това има за 10, 50 и 100лв литъра. Базите са много: естери; nano-tungsten disulfide; фюлерини и мн други, които отново подлежат на ъпгрейд и на които обикновено не им трябват фрикшън модификатори, каквито сипват на базовите петролни синтетики (каквото в случая е кастрол едж). Мисълта ми е, най- добро, може би силно казано. Но оптимално, за която и да е кола, винаги може да се намери.

 

Цитат: "При маслата обикновено е вярно това "You get what you paid for". Не казвам, че кастрола е лошо масло и аз карам с него, но си търся нещо, което би ми допаднало повече, предвид какви резултати се постигат със скъпите бази.

 

2 полезни четива: 

 

Esters in Synthetic Lubricants

 

SYNTHETIC LUBRICANTS - WHAT ARE THEY? 

 

За следващата смяна съм замислил да напазаря нещо от ибей от споменатите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам кастрол на полото и аудито 5w40 и съм доста доволен, но го купувам от Сърбия. С купеното от България първия път, за 10к километра долях 1 литър на полото. С това от Сърбия последния път на 10к километра долях половин литър. На аудито не се наложи доливане. Сега отново съм и на 2-те коли с такова. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да питам(мисля, че питането ми няма да е тотален офф-топик и е горе-долу по темата)...при обслужване, някой нулирал ли е сервизен интервал през ФИС-а(без VCDS) ? И ако случайно има такава възможност и някой го е правил, да сподели как. :)

Редактирано от Vantage
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предложете някакви вакуумни маркучи за турбото за А3 2.0тди .Има един който опира  по кората  и е доста претъркан  и мисля да ги сменям всички подред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой въздушен? Ако става дума за моторния - оригиналния е MANN, няма значение дали ще го вземеш с малка надценка от Порше или от някъде другаде. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

jim1 ти каза правилно. Взимай Mahle. При мен всичко е Mahle. Нямам оплаквания, освен бързото зацапване на филтъра на купето заради "блестящите" ни пътища...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз последно си взех оригиналния от представителството, тъй като така или иначе купувах неща от там и сметнах, че ако взема от другаде пак Mann ще ми седне с 5 лева по-евтино, но ще ми коства време и още обикаляне за да спестя за едно кафе накрая.

 

Иначе който и от реномираните производители да избереш - няма да направиш лошо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здравейте колеги ,не съм писал отдавна ама преди 3 дни си смених маховика със съединителя комплект ( феродов и притискателен диск) + лагера понеже ми изпадна чисто нов комплект на Sachs ( http://www.autopower.bg/комплект-съединител-sachs-audi-a3-sportback-8pa-1.9-tdi-2290601050-g575c110-i22125856.html -ето този ) за много малко пари. Та изчезна тракането на металния шум напълно, колата спря да се тресе като съм спрял на място, скоростите при включване нагоре и сваляне надоло се превключват почти като автоматик (особено като връщам скорости 5-4 , 4-3, 3-2 само гледам как се вдигат оборотите и колата няма никакво клатушкане и при по-рязко пускане на съединителя направо като автоматик). Обаче като натисна лекичко педала на съединителя (точно като обера празния ход преди да зацепи и го държа така) пак има много леки пулсации това нормално ли е (преди да сменя съединителя вибрираше много направо ми клатеше целия крак ,а сега се усещат едвам едвам) и като потеглям на 1-ва без никаква газ има нещо като мъчене на мотора лекичко като притрисане все едно губи 30-40 оборота и това с нов съединител и маховик нормално ли е( понеже съм пробвал на по мощни коли и там го няма това нещо на 2.0 TDI 140 коня примерно там направо зацепва и колата тръгва без да мъчи двигателя и предполагам, че ще е от това понеже е по-малко коне, а не някакъв дефект в маховика и съединителя). 

 

ПС: Стария маховик беше оригиналния от колата (на 253 000 реални км ми е колата) , понеже имаше гравирано от завода датата, месеца и годината на колата на самия маховик, а даже и час имаше и не беше чак толкова разбит и нямаше много луфт можеше и още 50 000 км да изкара ако се изключи тракането и вибрациите, а във феродовия диск и притискателя имаше още повече живот те може и да са сменяни някога, понеже мисля, че няма как да изкарат 250к км даже и оригинални части.

Редактирано от Иван Лютов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ето снимах и клип на това какво точно се случва понеже всичко е чисто ново и струва пари, а и разправията със сменянето не беше малка и се разглобяваха сумати неща и съм бесен направо защо се получава така и дали е нормално...  

. Как падат оборотите на 1-ва и на задна само на съединител без да пипам газта и как разтриса и притраква (ама като чели идва от двигателя понеже му падат оборотите) и като зацепи и оборотите се вдигат на на към 820 и не пипам газта колата си върви без да тресе(притрисането става точно в момента на зацепване, ако и дам газ примерно да зацепи на 1000-1200 оборота притрисане мисля, че не усещам).Обаче съм карал такава 2.0 TDI с нов съединител 140 коня и там това нещо го нямаше колата при отпускане на съединителя без газ потегляше без падане на обороти и без притрисане (както тръгва автоматик като му пуснеш спирачката без да подаваш газ, леко мазно и плавно....). Та тука от 2 дни чета в google (като напиша "Притрисане след смяна на маховик със съединител" излизат супер много теми и явно не съм единствен).  Та почетох бая и има вариант да е заради малката мощност на двигателя просто да си притриса и да не може да тръгне плавно (ама малко ме съмнява все пак 105 коня на дизел не са кой знае колко малко). Има вариант да е от задържане на някой спирачен апарат или някаква мека връзка или разбити тампони на двигател да идвало притрисането. А един човек си решил проблема със слагане на чип и увеличаване на мощността и беше написал след чипа притрисането изчезнало напълно. И най-лошия вариант, който го имаше да е от дефектен маховик или съединител.
Съжалявам за дългите постове ама колеги ще съм много благодарен ако видите при вас дали се получава така и дали е нормално за 1.9 двигателя или да търся проблем някъде понеже само си набивам някакви неща в главата.
Ще прикача и снимки на съединителя:

post-79964-0-68741500-1436446698_thumb.j

post-79964-0-22243100-1436446704_thumb.j

post-79964-0-31492300-1436446709_thumb.j

post-79964-0-89983600-1436446713_thumb.j

post-79964-0-68903900-1436446719_thumb.j

post-79964-0-51431500-1436446725_thumb.j

post-79964-0-39640100-1436446729_thumb.j

Редактирано от Иван Лютов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да те плаша, но при мен имаше скърцане брутално от съединителя като загрее колата. Преди това беше перце. Чисто нов съединител точно SACHS. Смениха ми го с нов от фирмата от която го взех и проблема изчезна. Разбира се аз съм с бензинова кола и нямах проблем с маховика така, че нещата са малко различни. Не знам каква е причината да се получава така при теб, но определено не е нормално. Ходи и се разправяй там където са ти правили/продали комплекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След смяната нямам абсолютно никакви шумове като скърцане и т.н.(понеже със стария се чуваше чукане метал в метал като спра на светофар или като колата работи на място даже цялата кола се тресеше, а сега нито чука, нито се тресе поне за момента....) Само това притрисане при потегляне на 1-ва без подаване на газ остана (в задръстване е много дразнещо) и се чудя да не е нормално за тоя двигател понеже намерих и още една тема от vwforuma и това го имало и при голф 5 и при туаран ( общо взето при всички коли, където се монтира 1.9 105 коня.Ето я темата хората пишат, че трябва да се потегля със 1500++ оборота за да няма това притрисане http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=1&t=144689  ).Тия дни ще видя имам познати с такива а3-ки 1.9 да ги помоля да видя при тях дали е така ама ще се радвам и тука във форума, ако колегите каращи 1.9 споделят понеже не са малко тия двигатели.

 

ПС: Между другото като паля разтриса доста двигателя и не знам дали някой тампон не ми е заминал. А при гасене след смяната тоя металния тракащия шум изчезна и почти не се усеща как се гаси.

Редактирано от Иван Лютов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...