Jump to content

масло 5w30 na 1.8 jn


audi4774

Recommended Posts

Здравейте ! Карам ауди 80 1.8 jn мотор. Повдигачите на клапаните чукаха страшно много както при студен,така и при загрят двигател. Смених масла 10w40 и 15w40 минерално,но промяна нямаше,затова реших да извадя и почистя повдигачите и налях масло 5w30 TITAN GT1 и сега е добре,не трака. А въпроса ми е това масло добро ли е за моя двигател,защото няколко хора ми вкараха бръмбари в главата,че това масло е за по новите двигатели,а не за моя. Благодаря предварително

Ето го маслото

http://autopowerltd.com/wp-content/uploads/2015/03/%D0%94%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE-FUCHS-TITAN-GT1-PRO-C-3-5W-30-4%D0%BB1.jpg

Edited by audi4774
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Здравей колега, кажи с предишните масла гореше ли масло колата? Това масло е хубаво, проблема е да не ти гори много, защото не е ефтино. Колко време караш с него, освен че не чукат повдигачите, промяна в звука на мотора има ли? Ще следя темата с интерес, защото и аз налях скоро пълна синтетика, но 5W40.

Link to comment
Share on other sites

Благодаря за отговорите :) . Колата не ми е горяла масло с никое от маслата. С това масло карам от 3 дни и не,няма промяна в звука на двигателя :) За сега съм доволен

Link to comment
Share on other sites

Навсякъде пише че подобно масло W30 не е подходящо за стари двигатели но ти си знаеш.

Link to comment
Share on other sites

Освен да блокира двигателя и аз не се сещам. Предшествано от повишено износване.

Edited by grizzly
Link to comment
Share on other sites

Нищо няма да му стане на 20+ годишния барутник.Карай и не се занимавай с глупости.Както казва един колега от Фауве форума,марката,цената и вискозитета на маслото са без особено значение.Най-важното е присъствието на маслото в картера.

Щом не го гори и не тече като лейка,газ до тенекията и левия мигач да свети. :zustimm:


Освен да блокира двигателя и аз не се сещам. Предшествано от повишено износване.

Стига го плаши човека.Той двигателя вече е милионник и не е спрял,че сега баш с пълната синтетика ли ще спре.Само за справка цъкни в който искаш сайт на производител на масло и виж какво препоръчват за твоето АЦЕ.Ако първото масло не е 5w30 или 5w40 се преименувам от Ярослав на Яков и заминавам за Израел.

Edited by batiaro
Link to comment
Share on other sites

С полусинтетика карат 99% от колите в България. А полусинтетиката за мене не е никакво масло, защото това е минерално масло с малко синтетика. И понеже потребителя няма как да разбере какъв е процента на синтетиката вътре, значи това е пълна трагедия. Хората които са прочели поне малко за маслата, знаят, че истинските масла са синтетичните. А това че на стари коли не може да се слага синтетика е измислено от старите майстори, които сега са някъде на 65-70 години. Новите коли да не би да са с някакви други бутала, сегменти и цилиндри, от някакви космически сплави, че се мажат само със пълна синтетика - откъде накъде? Обикновено старите коли почват да горят синтетиката, просто защото са износени, не за друго. Ако колата е наред и не гори масло, защо да не се сложи синтетика? А това че ще блокира двигателя със синтетика, е просто несериозно и смехотворно, още не мога да спра да се смея, спрях бирата, че ще се задавя! С пълна синтетика този мотор ще стане двумилионник! Единствения вариант да блокира двигателя, е като се налива маслото и да не се завие пробката отдолу, и така да се тръгне. За друго не се сещам.

Edited by koko60
Link to comment
Share on other sites

А 5w40 на Б4 1З в отлична форма на реални 250 хил. , как ще се отрази? Разхода на масло е 200-300гр. на 10хил. км. със 10w40. Питах преди време в друга тема и само един ме окуражи. Масла купувам от изявените колеги-продавачи във форума.

Link to comment
Share on other sites

... А това че ще блокира двигателя със синтетика, е просто несериозно и смехотворно, още не мога да спра да се смея, спрях бирата, че ще се задавя! С пълна синтетика този мотор ще стане двумилионник! Единствения вариант да блокира двигателя, е като се налива маслото и да не се завие пробката отдолу, и така да се тръгне. За друго не се сещам.

Я спри да се смееш и ми посочи къде съм написал думата "синтетика" (с каквато карам от 10 години)?

Става въпрос за друг вискозитет спрямо заводския 40. 30 е с 33% по-рядко, съответно тече по-бързо и може да не достигне до далечните краища на маслената магистрала. Съответно мазането е влошено.

Всеки решава какво да прави сам но е тъпо да се измислят цитати които не съществуват.

Link to comment
Share on other sites

Нали всички говорим само за едно масло 5W30, каквото е сипал колегата и него коментираме, и доколкото знам това е синтетика. Ти за кое масло каза че ще блокира мотора? Явно рядкото масло по-лесно достига до далечните магистрали, защото на човека вече не му чукат повдигачите. С по-гъсто масло чукат задължително.

Edited by koko60
Link to comment
Share on other sites

Не ме интересува дали е синтетика. Говорим за вискозитетен клас.

Щом 5W30 е безопасно какво ще кажеш за 5W20? То трябва да е още по-добро.

Ами на 0W10 какво му е?

Аз пък ползвам 5W50 синтетика. А сега де.

 

 

>>>>>>>>>>>>>>

 

На който му се чете на английски ТУК е обяснено много по въпроса.

Edited by grizzly
Link to comment
Share on other sites

Би трябвало да те интересува дали е синтетика, защото от полусинтетика до синтетика има ОГРОМНА разлика. Полусинтетиката не е масло, това е пълен ташак, още повече, че 99% от тези масла в България са ментосани, и всички вискозитетни класове отиват на кино. 

Link to comment
Share on other sites

сменяй го без проблем. ако двигателя ти е ок и не харчи масло, вискозите е от малка разлика. най вече зависи ти как караш. ако пържиш колата и лятно време караш с голяма скорост продължително на магистралата си сипи 5-40. при всички други и с 0-20 да си проблеми няма да имаш.

Link to comment
Share on other sites

Нищо не сменяй, карай си щом нямаш загуби и двигателя работи добре. Едва ли ще поддържаш скорости от 150 и нагоре с часове, за да се притесняваш. Прочети темата за маслата в Субару форума- струва си.Има полу-синтетики и на 5-30. ама отпред си пише пълна синтетика и българина се радва. Темата за маслата е много дълга, общо взето ако искаш добро масло гледай да е от група 4 или 5, и да е с по малка разлика в двете числа.....тоест 10-40 е доста по устойчиво и трайно масло за твоя двигател от 5-40 накратко казано.Като 10-40 има и пълна и полу-синтетика. Повечето масла до около 80лв поне са група 3 плюс-минерални или в най добрия случай хидрокрек плюс добавки, само че отпред пише пълна синтетика- което не е вярно. Това не значи, че няма доста добри и от тях де.

Link to comment
Share on other sites

 30 е с 33% по-рядко, съответно тече по-бързо и може да не достигне до далечните краища на маслената магистрала. Съответно мазането е влошено.

К'во ?!????????????????

Я пак си го прочети това !!!!!!!!!!!

И ако не вярваш - сипи си 20/50 и гледай кога "ще вдигне налягане" ...

АБК-то го карах последно с 0/40 и нито ми е тропал нито тракал .. 

А лампата за налягането гаснеше щом и подам ключа !

Сега на БМВ-то правя всякакви тестове - от 10/60, през 20/50 та до 5/50 с каквото и ти караш ...

Маслото с по-малък вискозитет достига по-бързо до където трябва, точно заради вискозитета си !

Сега, че не може да правиш глупости е факт ! 

Но американките карат с 0/20 да речем ... Пък на повечето нищо им няма  :hilezh:

 

Link to comment
Share on other sites

Колега питаше за 5W40. На 50 хил. преди много години сипах в Пежото ми Тотал 5W40. До тези километри беше използвано само 10W40. При обем 3.5 литра , за 10 000км изгори около 1л. След това минах отново на 10W40. Не се забеляза разход на масло. До 125хил. беше използвано само Тотал 10W40. В големите жеги обаче при по - тънкото масло се увеличаваше шума на клапаните. 30 ми се струва малко тънко за лятото. Както според мен има значение и марката масло. Нямам нищо общо с марката Тотал, но предната ми смяна беше с 10W40 Лики моли син без добавки. Повдигачите ми по често чукаха, отколкото сега с Тотала същият вискозитет. След като това чукане започна да ме притеснява./ аз малко съм маняк / сипах добавка на Лики Моли за хидравлични клапани - никаква полза от тази добавка. Сега съм купил Мотул 10W40 и ще видя как ще се представи.

Edited by prodan
Link to comment
Share on other sites

К'во ?!????????????????

Я пак си го прочети това !!!!!!!!!!!

Я кажи как се маже примерно разпределителния вал и дали масления филм на последния лагер (последен по пътя на маслото) с по-рядкото масло ще е същия както с по-гъстото.  По-рядкото по-бързо се стича към картера и се влошава мазането на по-крайните възли.

Link to comment
Share on other sites

К'во ?!????????????????

Той говори за заграл мотор и за втората цифра от от спецификацията на маслото. 30ката става все "по-тънка" с повишаването на температурата.

До колкото те разбирам ти май си мислиш за цифрата преди "W"

Link to comment
Share on other sites

Та колеги  10W40 какво значи?

15 , 10 , 5 , 0 е вискозитета на маслото, тоест 0 е доста "по-тънко" (рядко) от 10 .

W 30 означава ,че маслото запазва посоченият вискозитет до 30 гр. температура на околната среда.Дали W30 е удачно за нашият климат сами може да се сетите.

Когато отворите някоя книга със спесификации за даден модел там пише 5W30 - студен климат  10W40 - умерен 15W50 - топъл , без значение от навъртените километри.

Това са фактите, всеки да си прави извода както му е изгодно.

А дали 5W30 е  масло за луфтовете на двигател на 400к и нагоре км. е друг въпрос.

Edited by drido
Link to comment
Share on other sites

W 30 означава ,че маслото запазва посоченият вискозитет до 30 гр. температура на околната среда...

 

Мда, със сигурност това означава... :hilezh:

Link to comment
Share on other sites

Най елементарното обяснение е че, цифрата преди W  е вискозитета на студен двигател и си запазва мазителните качества до определени отрицателни температури в зависимост от цифрата, второто число е пък за загрял двигател 90-95гр и пак си зависи от числото.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...