audi4774

масло 5w30 na 1.8 jn

Recommended Posts

Здравейте ! Карам ауди 80 1.8 jn мотор. Повдигачите на клапаните чукаха страшно много както при студен,така и при загрят двигател. Смених масла 10w40 и 15w40 минерално,но промяна нямаше,затова реших да извадя и почистя повдигачите и налях масло 5w30 TITAN GT1 и сега е добре,не трака. А въпроса ми е това масло добро ли е за моя двигател,защото няколко хора ми вкараха бръмбари в главата,че това масло е за по новите двигатели,а не за моя. Благодаря предварително

Ето го маслото

http://autopowerltd.com/wp-content/uploads/2015/03/%D0%94%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE-FUCHS-TITAN-GT1-PRO-C-3-5W-30-4%D0%BB1.jpg

Edited by audi4774

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей,изкарай си бръмбарите и карай смело.Следващия път преди смяна направи и промивка на двигателя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега, кажи с предишните масла гореше ли масло колата? Това масло е хубаво, проблема е да не ти гори много, защото не е ефтино. Колко време караш с него, освен че не чукат повдигачите, промяна в звука на мотора има ли? Ще следя темата с интерес, защото и аз налях скоро пълна синтетика, но 5W40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за отговорите :) . Колата не ми е горяла масло с никое от маслата. С това масло карам от 3 дни и не,няма промяна в звука на двигателя :) За сега съм доволен

Share this post


Link to post
Share on other sites

Навсякъде пише че подобно масло W30 не е подходящо за стари двигатели но ти си знаеш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Освен да блокира двигателя и аз не се сещам. Предшествано от повишено износване.

Edited by grizzly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нищо няма да му стане на 20+ годишния барутник.Карай и не се занимавай с глупости.Както казва един колега от Фауве форума,марката,цената и вискозитета на маслото са без особено значение.Най-важното е присъствието на маслото в картера.

Щом не го гори и не тече като лейка,газ до тенекията и левия мигач да свети. :zustimm:


Освен да блокира двигателя и аз не се сещам. Предшествано от повишено износване.

Стига го плаши човека.Той двигателя вече е милионник и не е спрял,че сега баш с пълната синтетика ли ще спре.Само за справка цъкни в който искаш сайт на производител на масло и виж какво препоръчват за твоето АЦЕ.Ако първото масло не е 5w30 или 5w40 се преименувам от Ярослав на Яков и заминавам за Израел.

Edited by batiaro

Share this post


Link to post
Share on other sites

С полусинтетика карат 99% от колите в България. А полусинтетиката за мене не е никакво масло, защото това е минерално масло с малко синтетика. И понеже потребителя няма как да разбере какъв е процента на синтетиката вътре, значи това е пълна трагедия. Хората които са прочели поне малко за маслата, знаят, че истинските масла са синтетичните. А това че на стари коли не може да се слага синтетика е измислено от старите майстори, които сега са някъде на 65-70 години. Новите коли да не би да са с някакви други бутала, сегменти и цилиндри, от някакви космически сплави, че се мажат само със пълна синтетика - откъде накъде? Обикновено старите коли почват да горят синтетиката, просто защото са износени, не за друго. Ако колата е наред и не гори масло, защо да не се сложи синтетика? А това че ще блокира двигателя със синтетика, е просто несериозно и смехотворно, още не мога да спра да се смея, спрях бирата, че ще се задавя! С пълна синтетика този мотор ще стане двумилионник! Единствения вариант да блокира двигателя, е като се налива маслото и да не се завие пробката отдолу, и така да се тръгне. За друго не се сещам.

Edited by koko60

Share this post


Link to post
Share on other sites

А 5w40 на Б4 1З в отлична форма на реални 250 хил. , как ще се отрази? Разхода на масло е 200-300гр. на 10хил. км. със 10w40. Питах преди време в друга тема и само един ме окуражи. Масла купувам от изявените колеги-продавачи във форума.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... А това че ще блокира двигателя със синтетика, е просто несериозно и смехотворно, още не мога да спра да се смея, спрях бирата, че ще се задавя! С пълна синтетика този мотор ще стане двумилионник! Единствения вариант да блокира двигателя, е като се налива маслото и да не се завие пробката отдолу, и така да се тръгне. За друго не се сещам.

Я спри да се смееш и ми посочи къде съм написал думата "синтетика" (с каквато карам от 10 години)?

Става въпрос за друг вискозитет спрямо заводския 40. 30 е с 33% по-рядко, съответно тече по-бързо и може да не достигне до далечните краища на маслената магистрала. Съответно мазането е влошено.

Всеки решава какво да прави сам но е тъпо да се измислят цитати които не съществуват.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нали всички говорим само за едно масло 5W30, каквото е сипал колегата и него коментираме, и доколкото знам това е синтетика. Ти за кое масло каза че ще блокира мотора? Явно рядкото масло по-лесно достига до далечните магистрали, защото на човека вече не му чукат повдигачите. С по-гъсто масло чукат задължително.

Edited by koko60

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не ме интересува дали е синтетика. Говорим за вискозитетен клас.

Щом 5W30 е безопасно какво ще кажеш за 5W20? То трябва да е още по-добро.

Ами на 0W10 какво му е?

Аз пък ползвам 5W50 синтетика. А сега де.

 

 

>>>>>>>>>>>>>>

 

На който му се чете на английски ТУК е обяснено много по въпроса.

Edited by grizzly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Би трябвало да те интересува дали е синтетика, защото от полусинтетика до синтетика има ОГРОМНА разлика. Полусинтетиката не е масло, това е пълен ташак, още повече, че 99% от тези масла в България са ментосани, и всички вискозитетни класове отиват на кино. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре сега да го сменям ли или да карам така,обърках се повече и от преди :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

сменяй го без проблем. ако двигателя ти е ок и не харчи масло, вискозите е от малка разлика. най вече зависи ти как караш. ако пържиш колата и лятно време караш с голяма скорост продължително на магистралата си сипи 5-40. при всички други и с 0-20 да си проблеми няма да имаш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нищо не сменяй, карай си щом нямаш загуби и двигателя работи добре. Едва ли ще поддържаш скорости от 150 и нагоре с часове, за да се притесняваш. Прочети темата за маслата в Субару форума- струва си.Има полу-синтетики и на 5-30. ама отпред си пише пълна синтетика и българина се радва. Темата за маслата е много дълга, общо взето ако искаш добро масло гледай да е от група 4 или 5, и да е с по малка разлика в двете числа.....тоест 10-40 е доста по устойчиво и трайно масло за твоя двигател от 5-40 накратко казано.Като 10-40 има и пълна и полу-синтетика. Повечето масла до около 80лв поне са група 3 плюс-минерални или в най добрия случай хидрокрек плюс добавки, само че отпред пише пълна синтетика- което не е вярно. Това не значи, че няма доста добри и от тях де.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 30 е с 33% по-рядко, съответно тече по-бързо и може да не достигне до далечните краища на маслената магистрала. Съответно мазането е влошено.

К'во ?!????????????????

Я пак си го прочети това !!!!!!!!!!!

И ако не вярваш - сипи си 20/50 и гледай кога "ще вдигне налягане" ...

АБК-то го карах последно с 0/40 и нито ми е тропал нито тракал .. 

А лампата за налягането гаснеше щом и подам ключа !

Сега на БМВ-то правя всякакви тестове - от 10/60, през 20/50 та до 5/50 с каквото и ти караш ...

Маслото с по-малък вискозитет достига по-бързо до където трябва, точно заради вискозитета си !

Сега, че не може да правиш глупости е факт ! 

Но американките карат с 0/20 да речем ... Пък на повечето нищо им няма  :hilezh:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега питаше за 5W40. На 50 хил. преди много години сипах в Пежото ми Тотал 5W40. До тези километри беше използвано само 10W40. При обем 3.5 литра , за 10 000км изгори около 1л. След това минах отново на 10W40. Не се забеляза разход на масло. До 125хил. беше използвано само Тотал 10W40. В големите жеги обаче при по - тънкото масло се увеличаваше шума на клапаните. 30 ми се струва малко тънко за лятото. Както според мен има значение и марката масло. Нямам нищо общо с марката Тотал, но предната ми смяна беше с 10W40 Лики моли син без добавки. Повдигачите ми по често чукаха, отколкото сега с Тотала същият вискозитет. След като това чукане започна да ме притеснява./ аз малко съм маняк / сипах добавка на Лики Моли за хидравлични клапани - никаква полза от тази добавка. Сега съм купил Мотул 10W40 и ще видя как ще се представи.

Edited by prodan

Share this post


Link to post
Share on other sites

К'во ?!????????????????

Я пак си го прочети това !!!!!!!!!!!

Я кажи как се маже примерно разпределителния вал и дали масления филм на последния лагер (последен по пътя на маслото) с по-рядкото масло ще е същия както с по-гъстото.  По-рядкото по-бързо се стича към картера и се влошава мазането на по-крайните възли.

Share this post


Link to post
Share on other sites

К'во ?!????????????????

Той говори за заграл мотор и за втората цифра от от спецификацията на маслото. 30ката става все "по-тънка" с повишаването на температурата.

До колкото те разбирам ти май си мислиш за цифрата преди "W"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Та колеги  10W40 какво значи?

15 , 10 , 5 , 0 е вискозитета на маслото, тоест 0 е доста "по-тънко" (рядко) от 10 .

W 30 означава ,че маслото запазва посоченият вискозитет до 30 гр. температура на околната среда.Дали W30 е удачно за нашият климат сами може да се сетите.

Когато отворите някоя книга със спесификации за даден модел там пише 5W30 - студен климат  10W40 - умерен 15W50 - топъл , без значение от навъртените километри.

Това са фактите, всеки да си прави извода както му е изгодно.

А дали 5W30 е  масло за луфтовете на двигател на 400к и нагоре км. е друг въпрос.

Edited by drido

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 30 означава ,че маслото запазва посоченият вискозитет до 30 гр. температура на околната среда...

 

Мда, със сигурност това означава... :hilezh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най елементарното обяснение е че, цифрата преди W  е вискозитета на студен двигател и си запазва мазителните качества до определени отрицателни температури в зависимост от цифрата, второто число е пък за загрял двигател 90-95гр и пак си зависи от числото.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.