Jump to content

Audi A4 3.0 V6 quattro 220hp срещу Audi 2.5tdi quattro 180hp


Recommended Posts

Здравейте.От няколко дни чета форума само но дойде и момента за въпрос.Извинявам се предварително ако правя нещо грешно в форума,Ориентирал съм се към горните посочени модели като засега съм 65% в полза на бензина но при разговор с познат с няколко аудита вече ми спомена че точно този мотор "бута" масло.При въпроса "колко?" отговора беше около 1-1.5л на 1000км.Ако може някой от СОБСТВЕНИЦИТЕ на този мотор да споделят нещо по този проблем ще съм много благодарен.Ако се спра на бензина съм замислил слагане на хубав газов инжекцион с всичките му неща както трябва...та за това също приемам съвети от препатили собственици.А за дизела всички знаем че не е от най-удачните но по прочетено виждам че точно този вариант е по-малкото дърво евентуално.Скоростите няма смисъл да обяснявам защо ги искам ръчни мисля.Гледах също Пасат/А4 1.9 тди 131к.с. с ръчка но тези цени които забиват тез хора...плюс километрите по три....не смятам че е нужен даже коментар.Линкове за примерни коли  http://www.cars.bg/c1153402   http://www.cars.bg/c1151314    бензинките са редки...дизели много затова пускам един само http://www.cars.bg/c1404726  Ако нещо се сетя допълнително ще добавям по-надолу.Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 80
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Тези дето си ги пуснал са на добра цена, точно заради задвижващите си единици. Трудно се продават коли с тези мотори.

Дизеловата изглежда най-добре, но аз не бих си го причинил с този двигател. Макар и обновен това си е легендарния душегуб. Дори легендите да не се сбъднат точно с твоята кола, ще те съсипе от разход на гориво. Това гори колко бензинов мотор, няма логика просто. Не случайно 1.9 131к.с. са на други цени. Просто отдели необходимото време и търпение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е точно пък 2.5 с ръчка в купето на А4 колко много да гори? Или се очаква разход като за 4-цилиндров комън-рейл?

От двата мотора мисля, че 3.0 в добро състояние ще е по-безпроблемния вариант. Предполагам (не съм карал такова) че ще върви доста приятно, само трябва да мислиш за читаво газифициране. Тези мотори могат (не казвам че задължително всички до една го имат) проблем с покритието на блока, попрочети малко из нета и форума за какво става върпос.

2.5 тди куаттро с ръчни скорости ще е една доста интересна за каране кола, стига мотора и периферията да не са уморени. Разходът номинално ще е на 60-65% от бензина, но преди покупка на такава кола трябва обстойно да се направи една диагностика, да се погледнат дюзи, турбо, ГНП дали дава коректни стойности, вече за валовете незнам - освен да гледаш през капачката на маслото дали ще се вижда наработка по гърбиците. Едва ли някой ще ти позволи да сваляш капаците.

Редактирано от AALEXANDROV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 2.5Д няма изненади. Разходът не е нисък, проблемите си ги има, но решенията вече са доста по-евтини.

Принципно дизеловият мотор е хубаво да е автомат - работния диапазон е сравнително малък и налага често превключване на предавки.

2.5 не прави изключение - на куатро аз изреждам 6 предавки до 60-70км/ч. Ако някой опонира, че после се кара само на една предавка - не, не е така. Пак се налага понижаване на предавка за нормално доускорение.

Основен плюс - турбина:). Това вече дава неограничени възможности. Ако мислиш да го караш стоков - по-добре атмосферния 3.0.

Части и майстори вече има достатъчно....

 

3.0 още със запалването дава усещане за друг клас автомобил.

В една тема се спомена за потенциален проблем с променливото газоразпределение. Алуминиевият блок дава усещането за много лек автомобил....особено на фона на чугунените V6-ци. Разходът (автомат с ГИ!) извънградско е около 12, градско около 18.

Няма специални изисквания към ГИ - предполагам, че за 1500-1600лв може да се сложи топ качество (все пак има 6 дюзи и 6 цилиндров компютър)

Основни плюсове на 3.0 - възможност за намиране на по-запазен автомобил на средно-пазарна цена. Много отиха и равномерна работа - с автомат все едно караш тролей. Прилично вървене, особено с ръчна кутия.

Недостатъци - потенциален скъп ремонт на променливото газоразпределние - ако парите се вложат предварително в по-запазен екземпляр.....ясно ти е какво искам да кажа.

@Александров - никъде, ама никъде не съм срещнал информация за проблем с покритието на 3.0. Това го пиша за n-ти път и никой все още не може да даде линк къде е прочел нещо...нито може да каже от къде го е чул.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От известно време и аз събирам информация за 3,0i (предполагам наследника на 2,8), но само чувам от тук от там негативни отзиви - голям разход на масло, проблеми при зацепване на валовете след подмяна на ремъци, а сега и това което Александров спомена .....

А и всеки казва, че гори много. Е колко много да гори на газ, предполагам с умерено шофиране трудно ще надхвърли 14/100 (при мен 1,8Т под 10,5 не успявам да смъкна). 

Мои познат има A6 с по-малкия двигател 2,4BDV, и е много доволен, долива 0,5 до 1л. масло на 10х км.,а аз лично по-тих и по-спокоен (уравновесен) мотор не съм виждал до сега.   

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стояне, в интерес на истината си прав, аз също не съм срещал очи в очи някой, който да каже че е имал проблеми с покритието, но имахме една доста дълга тема и там точно това се дускутираше: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=137398&hl=%D0%B0%D0%BB%D1%83%D1%81%D0%B8%D0%BB#entry1985939. Аз съм далеч от даването на експертни оценки, само насочвам човека за какво да чете.

Единствено като собственик на "душегуб" имам някакув практически опит и затова коменитирах и дизеловия вариант.

Редактирано от AALEXANDROV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз карам 3.0бензин но не е куатро,6степенен автоматик карам на бензин само 100 октана с 50 лв минавам към 150 160 км нормално каране не повече от 4000 оборота,много сам доволен от колата, масло похарчва минал сам 3000км и сам долял 200 250 грама но просто си заслужава перфектен мотор здрав,на 2900 оборота си на 170 180 км/ч ,аз залагам на него (с тоя дизеловия душегуб и с нашата прекрасна нафта ......)


те са даже 2 такива двигателя 160кв/218 коня и 162кв/220коня

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за споделените мнения на всички досега.Да колегата е прав за 1.9тди...по-надежден...по-икономичен и затова голям процент от колите с тези мотори са скъсани от каране(това е лично мое мнение базирано на няколко познати с 1.9тди).Не мисля че е нормално да се искат тези цени за 1.9тди.както казах по малко клоня за 2.5тди по известни на всички причини но все пак е вариант.За 3.0 колегата споменава че му гори на 3000км около 250гр масло...ще ми е интересно други какво ще споделят защотот тоя моя приятел с неговото 1-1.5л на 1000км ме стресна.За последните 20 месеца имам около 90000км градско в един от най-големите градове на германия и си бях казал че колата ще е автомат...но след като се спрях на ауди на тия години...твърдо оставам на ръчни скорости.забравих за тоя никасил...прочетох каквото можах за този проблем...никой нищо конкретно не показва.Ясно ми е че колата не е от шоурума(въпреки че има доста случаи на проблеми такива коли) и ще е дърво...въпроса е да е клонка а не 100 годишен бор

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.9 по-надежден :razz:   може ама надали и то само ако се твърди за старите не ПД . Първите\АФН и т.н\  не ги слагат в тоя модел а Пд може и да се сравни с душегуба като поддръжка....

Ако вземеш 3 л бензин със сигурност ще имаш по-малко драми от 2.5..И звука е друг и работата и вървежа...Само се насочи към 4х4 вариант ,преднячка с 6 цил мотор не е много добро решение

 

 BTW да не се е объркал твоя приятел с 2 л бензин в б6 относно разхода на масло

Редактирано от arbiter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

задължителното е ръчните скорости плюс 4х4.нямам идея дали се е объркал но аз го попитах единствено за 3.0л...затова малко стресиращо е това което ми каза

1.9 по-надежден :razz:   може ама надали и то само ако се твърди за старите не ПД . Първите\АФН и т.н\  не ги слагат в тоя модел а Пд може и да се сравни с душегуба като поддръжка....

Ако вземеш 3 л бензин със сигурност ще имаш по-малко драми от 2.5..И звука е друг и работата и вървежа...Само се насочи към 4х4 вариант ,преднячка с 6 цил мотор не е много добро решение

 

 BTW да не се е объркал твоя приятел с 2 л бензин в б6 относно разхода на масло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен 3.0 е със същата маслена помпа (като вид) като при 2.0тди съответно със същите драми. Оня младеж по нагоре дето обяснява надъхано за 1.9ПД ако може да сподели колко км има изминати с такъв мотор?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от netizen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам 3.0 4х4 автомат, кара се само на газ, вече близо 50К никви ядове, карам я с longlife масло със смени на 15К км и между смените съм доливал само 1 път към 1л. Разхода е като тоя който @robobug спомена около 18/100 градско (може би с внимателно каране ще падне до 16) газ и около 13-14/100 извънградско. Мен също ме наплашиха за въпросното покритие на блока но в крайна сметка след доста четене по форумите се оказа че не е чаак толкова срещам проблем а оплакванията са основно в Америка където по спомен горивата са с по-високо съдържание на сяра. До тоя момент не съм правил абсолютно никви сериозни ремонти по колата, общо взето само разни дреболии от които повечето Б6-ци страдат + управление на перките което по спомен беше към 200-300лв.  

 

Имал съм и 2.5ТДИ в Б5 просто няма място за сравнение м/у двата двигателя, никога не бих избрал 2.5 пред 3.0 самото усещане в колата е съвсем друго, за вървене не върви като за конете си но пък звука е приятен. Моето мнение е че 3.0 ако случиш на запазен ще е в пъти по-евтин за поддръжка от 2.5тди, но пак според мен задължително трябва да е 4х4, не си представям 3.0 бенз на предно  :stupid:

 

Тая 3-ка в обявата нещо мноо постна, като цяло тия коли в повечето случаи са доста добре оборудвани. 

 

 

 

 

пс : като цяло има поне 3-4 теми само в последните няколко месеца в които двигателя е разискван. 

Редактирано от zlobil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

варненската или пловдивската? втория линк нещо не съм го пуснал като хората явно

 

 

Тая 3-ка в обявата нещо мноо постна, като цяло тия коли в повечето случаи са доста добре оборудвани. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам 3.0 4х4 автомат, кара се само на газ, вече близо 50К никви ядове, карам я с longlife масло със смени на 15К км и между смените съм доливал само 1 път към 1л. Разхода е като тоя който @robobug спомена около 18/100 градско (може би с внимателно каране ще падне до 16) газ и около 13-14/100 извънградско. Мен също ме наплашиха за въпросното покритие на блока но в крайна сметка след доста четене по форумите се оказа че не е чаак толкова срещам проблем а оплакванията са основно в Америка където по спомен горивата са с по-високо съдържание на сяра. До тоя момент не съм правил абсолютно никви сериозни ремонти по колата, общо взето само разни дреболии от които повечето Б6-ци страдат + управление на перките което по спомен беше към 200-300лв.  

 

Имал съм и 2.5ТДИ в Б5 просто няма място за сравнение м/у двата двигателя, никога не бих избрал 2.5 пред 3.0 самото усещане в колата е съвсем друго, за вървене не върви като за конете си но пък звука е приятен. Моето мнение е че 3.0 ако случиш на запазен ще е в пъти по-евтин за поддръжка от 2.5тди, но пак според мен задължително трябва да е 4х4, не си представям 3.0 бенз на предно  :stupid:

 

Тая 3-ка в обявата нещо мноо постна, като цяло тия коли в повечето случаи са доста добре оборудвани. 

 

 

 

 

пс : като цяло има поне 3-4 теми само в последните няколко месеца в които двигателя е разискван. 

не сам съгласен че не варви за конете си може от куатрото така да ти се струва(дават го със секунда и малко по бавно)за мене колата варви доста прилично,има ли сме закачки с бмвта 330ки дизел и биват наказвани  :dance:

В купе на А6 Ц5 същия мотор ли е (3,0i) ?

да

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

 

И от мен +1 за мазния бензинов шестак-както се изрази колегата по-горе. Ако е с куатро още по-добре. Моето мнение е за ръчка , но всеки си знае нуждите. 

За покритието на цилиндрите мисля, че ако има нарушение в него първо ще работи на по-високи температури и второ разхода на масло ще е доста фрапиращ. За този мотор разход на масло 300 гр на 4-5000 км или 1 л на 10 000 км пробег според мен са в рамките на нормалното и може да е от гумички на клапаните. Не си заслужава отваряне.

Мисля , че трябва да се кара с масло от Порше и нещата ще са безпроблемни. Такава кола с такъв мотор, ясно , че си иска своето. И шестака е доста приятен за каране!

Лека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам, двигателя работи много тихо и равномерно. Дърпа отлично за конете си, лесно се газифицира. За покритието в двигателите няма информация за проблеми освен единични случаи в САЩ заради голямото наличие на сяра в горивата им. Много информация съм търсил по този въпрос преди покупката, но нищо конкретно не съм намерил. Карам с масло на Шел 5в40 и го сменям на 12000км като доливам 0.5л малко преди смяната му. Така, че няма да съжаляваш ако избереш 3.0 бензинов двигател. Два вида монтират в тези години ASN и BBJ. Моя е BBJ,смяна на всички ремъци, ролки, водна помпа, термостат и т.н. излиза около 1500лв с оригинални части от Порше и с отстъпката на Райно. Периода за смяна е 120 000км. С една дума поддръжката не е скъпа, а със слагането на ГИ, разхода при мен в градски условия е 16.5-18.5л/100. Извънграда, по магистрала на темпомат на 140км/ч гори около 12/100. Самия двигател работи на много ниски обороти и носи с лекота купето на А6/4Ф, представям си как ще е при А4 :).

Естествено най-важното е да се попадне на запазен екземпляр, трябва си доста търсене и може би най-важното - късмет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе разхода на масло си е много относителен. Аз за 5000км съм налял 1.2л масло... Тва след като един похвален майстро ми смени гарнитурите на капаците на клапаните, защото сълзяха леко в гнездата на бобините. Хубаво ама тоя кавал си е оставил ръцете и сега лявата глава е олята с масло и ще трябва да сменям гарнитура отново. Говорите за никасил и сярата в горивата... в газта има ли сяра?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма сяра в газта.

... Говорите за никасил и сярата в горивата... в газта има ли сяра?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

2.5 не прави изключение - на куатро аз изреждам 6 предавки до 60-70км/ч. Ако някой опонира, че после се кара само на една предавка - не, не е така. Пак се налага понижаване на предавка за нормално доускорение.

 

 

 

 

С това твърдение бих се съгласил ако говорим за някой малолитражен предкамерен дизел от 89-та година, или за дизелов влекач с 12 скорости. Имали сме същото 2.5 тди в семейството и никога не ми се е случвало до 60-70 да изредя 6 предавки, освен ако не сменям на 1100 оборота на всяка предавка, което граничи с лудостта. Обикновено с 60 км/ч. съм на трета, което са ми около 2000-2500 оборота. 6-та включвам над 110. Така че при нормално каране до 60-70 се изреждат точно 3 предавки. Сега яко някой иска да се движи с 1000 оборота, това е друг въпрос - тогава и 8 предавки няма да стигнат и вероятно със 100 км/ч. трябва да включи поне на 11-та предавка.

Относно плюса че 2.5 тди имал турбина и това давало неограничени възможности - теоретично е така, но човек трябва да е истински авантюрист или по-скоро мазохист, за да поеме риска да надуе така или иначе трошливото и неидиотоустойчиво 2.5.

За работния диапазон си прав - реално е от 2000 до 4200-4300 оборота. Точно затова избягвах да я оставям да пада под 1700-1800 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Нито се кара на този работен диапазон 60-70 на 6та, нито е трошлив коляно-мотовилковият механизъм на душегуба, нито се слави с разход на масло, нито с счупени масово турбини, сцепени глави, гарнитури, меки връзки, обезвъздушаване, двомасови маховици,  нито иска такова сваляне на предавка  като бензина за доускурение за изпреварване. Въобще се вижда бензинови състезатели как  не разбират да карат дизел. 

1500-2500 това са идеалните обороти за душегрОба.   Сега ще почнете...кобилици. помпи.ангренажи.... Ама като гледам на всеки един V6-так ангренажа е душегубски. За помпите и кобилиците така е, ама и там вече има решения и не са страшни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почвате пак с простотии... Едната искала да се сваля предавка надолу за да изпревариш, а другата не искала... Ми как няма като моторите са с коренно различен диапазон на работа? И къде му е рентабилността на 2.5 след като при еднаква конфигурация харчи с 1-2литра по-малко от моята бангия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно пък 2.5 като се кара в обороти и разхода му градско става 1х1 с 3 бензин..От друга страна като го кара внимателно и на високи предавки с 60-70 и от 5 или 6 пораздадеш газ първите 5 минути не се случва нищо :hilezh:. С автомат пък потеглянето е супер странно все едно че не е 180 кс кола а 5kw електричка...няма никакъв смисъл от тоя двигател  жалко за приличните купета дет се вкарва.. Но пък ражда много маниакално привързани собственици защото в първите 1-2 години си удвоява\3\ цената :zustimm:

Бензиновите състезатели с над 3 л си правят каквото искат щото още от ниските си имат сила и един 3л и нагоре мотор върви от всяка предавка задоволително....Вече при КР е друга работата ама... няма ли някой ентусиаст да плъгне 3л ТДи в ауди оллроуд с5 да слеза от колелото :hilezh:\че училището е далече \ :nixweiss:

Редактирано от arbiter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...