Jump to content

Кое Ауди държи цена на вторичен пазар?


Recommended Posts

Привет Колеги,

Решил съм да мина от БМВ на Ауди :) (..нещо Баварците вече не са това което бяха.  )

Карам около 20к годишно, предимно градско, предимно в задръстване и малко селски път но не оф-роуд.  Зимата около нас не се чисти улицата и коловозите са яки. Колата я ползвам сам рядко с жена ми.

Не разбирам от механика на автомобила в дълбочина затова предпочитам да купувам коли на 1 до 3г карам ги още 4 до 5 и ги продавам. Гледам над 100к да не държа кола при мен защото не съм много в час с поддръжката и практиката ми показа че за мен тази система работи идеално.

Препоръчайте ми Ауди, без значение горивото и модела, което ако го купя относително ново до 2г след 4-5г ще го продам с възможно най ниска загуба на стойност?

То е ясно че ще загубя стойност , но по възможност да не е над 50% от първоначалната инвестиция. Също е добре да знам кой модел е най ликвиден, т.е ще го продам бързо.

Като допълнително условие, за моя случай е добре да не гори повече от 10/100 градско, да има 4х4 и да е да не е ниска. 

Още преди 5г мислех да си купа Ауди ама ми изпадна сегашния МЛ на неустоима оферта та се отложи миграцията,. Както и да е , вече спазарих МЛ-а за продажба и сега съм в процес на търсене на оптималното Ауди за мен..

:)

 

ПП>>Сетих се че можем да обърнем и въпроса по друг начин:- до колко пари е разумно ( чисто обективно гледайки вторичния пазар а не водейки се от кеф и симпатии) да се плати за относително нова кола, сега в България.

Редактирано от Teo Teo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 101
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Предполагам Audi Q5 би отоговорило на параметрите ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега благодаря за бързия отговор.

Позачетох се за К5 и за К3 даже. Изглеждат ми добри машинки, ще посмятам колко биха стрували да се продадат през 2019г ако се купят сега произведени през 2014г. Ако има колеги особено с по-малкото джипче К3 ще се радвам да споделят.

 

ПП>>Да споделя един любопитен факт с Вас, при БМВ  върховия клас седани БМВ 750D например, губи за 2 години над 50% от стойността си от като нова. Например, 750д при цена като нова около 110-120к евро в Германия , на 2г струва 60к евро и то с ДДС! Загледайте се в mobile.de и ще видите тренда.  При Мерцедесите това е по-слабо изразено.

Според Kelley Blue Book  Ауди е на 5-то място по задържане на стойност на 1-во и 2-ро място са Тойота и Субару. Незнам за БГ пазара обаче как стоят нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е така, защото Тойота са по евтини при първоначално закупуване, цена като нови, затова и обезценяването е по малко ;) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом търсиш ново на години Аууди от 2 до 3 годишно ,направо се мятай на новата Q7 4.2TDI и си ти човекът,Този модел на джипки по бавно се обезценява но и кинтите за 2 годишно такова Ауди модел края на 2014 г. не са малки парите.Маже да погледнеш и също и А8 от 2014г. също е добра машина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви сметки правите направо може да припадне човек.Точно ще хвана да смятам дали ще струва 25 или 28 хиляди кола която купувам за 45 000лв 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, картинката взе да се избистря за К5. Обходих мобиле .де и мобиле .бг и сметките показват следното:

 

- В мобиле.де читав екземпляр на К5 до 2г е  например този :http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=233462195&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&isSearchRequest=true&minPowerAsArray=184&minPowerAsArray=KW&maxMileage=20000&minFirstRegistrationDate=2014-01-01&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=39&pageNumber=1

Той ще струва 40к евро като сметна ВАТ приспадането и дисконта на представителя.

В мобиле.бг картинката сега показва че К5 , тройка дизел под 100к/км с доказана история е между 19к и 23к евро на 7години.( колата я купувам на 2 и карам още 5).

Следователно за К5 имаме 20к за 5г загуба на първична стойност  или 7к годишна загуба на стойност(  с консумативи и застраховки). Тоест загуба 7к евро годишно.

В сметките и линка който Ви давам взимам само и единствено обяви от представители на Ауди, това за мен е иск.важно за да си спестя главоболия и доказване на произход после при продажба.

 

Сега ще посмятам за Allroad както писа колегата по-горе.

К7-цата както предлага Колегата Маринов, не знам. Вижда ми се рискова инвестиция , той е нов и ще платя 100% от стойността му, няма модели още на 1-2г та да има около 20% спестяване, според мен загубата в стойност ще надхвърли 50%. Наистина не знам, може да се купи за 80к евро в момента, не знам дали ще държи 50к евро след 5г.

 

Опс: Колега Маринов ти стария К7 ли имаш предвид? не този новия с ел.турбината?

 

Редактирано от Teo Teo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До скоро и аз като теб мислех и точно това правех, което ми хареса него купувах. И като седнах и теглих чертата от последните 3 коли колко съм загубил като стойност ми призля. Затова сега съм решил да купя колата не със сърцето а с разума си.

Е, то е ясно че пак ще се губят пари но поне да е по-малко. Ясно е че хептен пък да не ме грабне също не става, хора сме все пак а не роботи. Но, ще гледам максимално да изпиля резултата тоз път :)

 

Иначе като финал да ви кажа драги съфорумци, търсенето ми се стесни около Q5 или А6.

Която и от тях да е ще е модел след 2014г. Моля за помощ кои от двигателите им са най-безпроблемни за БГ условията и кое е с по-издръжлива предница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

21 minutes ago, Teo Teo said:

, търсенето ми се стесни около Q5 или А6.

Съвсем грубо казано - А6 е на по-нова и по-висок клас платформа.

Като ще купуваш "с разум" имай предвид и това. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За по издържливи предница взимай Q5 добър мотор е 3.0тди ще дърпа доволно,избягвай бензиновите мотори имат завишен разход на масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъвто и автомобил да купиш на 1-2 години, след 4-5 г ще си на 50% загуба, т.е. едни 20-30 хил.лв. Ако ще гониш най малка загуба, то тогава си купи автомобил за 2 хил.лв. и след 4-5 г. го продаваш за старо желязо и ще изгубиш най много 1000лв. Не мога да разбера, след като човек, който има възможност да си купи Ауди на 1-2 години, какви са тези сметки за загуби след 4-5г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма каша е тая тема........ струва ми се че автора я пусна за да гледа сеир :hilezh:

 

"

До скоро и аз като теб мислех и точно това правех, което ми хареса него купувах. И като седнах и теглих чертата от последните 3 коли колко съм загубил като стойност ми призля. Затова сега съм решил да купя колата не със сърцето а с разума си"   

 

Ето тая мисъл ме разби! :hilezh:   Сега......Ако от кола за кеф започнеш да вадиш дивиденти вместо да се охарчваш, ще те призная...:respekt:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина,хм..малко странно ми изглежда темата така да се каже..:)

Не съм я пуснал за сеир и по-горе точно Митко нацели къде ме стяга чепика: -досега върти/сучи все на 50% и нагоре излизам на минус.

Е реших да вида няма ли аджеба начин цифрата да е по различна.

 

А иначе Митко за автомобила за 2к лева си съвсем в грешка. Ако го вземеш за 2к и вс.год. наливаш по още 2 за ремонт и накрая го дадеш за 200 лева сам сметни колко си назад и колко стотин процента от първоначалната инвестиция.

 

А иначе взех да си правя един анализ, ще споделя с вас като съм готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пусни нова тема със заглавие "анализ" на еди какво си :zustimm:   И.....преди да твърдиш кой в какво не е прав не забравяй, че именно ти се оплакваш колко много си се набутал......

Всички се набутваме...... купуваме си коли, караме ги.....и винаги сме на минус......разликата е, че едни го преживяват, а други не ги лови сън....:hilezh:

Казвам тия неща с усмивка......... защото темата ми е по-скоро забавна:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На кола за 2000 никога не можеш с ремонти да стигнеш даже и до 20к, камо ли до 60к.

Става дума не за консумативи, а за ремонти.

И на кола за 20к купена с ремонти не можеш до 40к да стигнеш. Така, че колкото по-стара, по-евтино отвсякъде.

Друг е въпросът кой каква цел има.

 

Като гледам за сегашанат ми на 9години вече давам много повече от предната ми на 19.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи ми впечатление че колегата слага инвестиция и кола в едно изречение , което е меко казано смешно ако не говорим за кола 40-50 годишна и малко бройки произведени примерно!! Така че колега не виждам къв е проблема ако загубиш за 5 години 50% от стойността или примерно 40%, при всички положения каквато и кола да е предполагам няма да вземеш авентадор прочерно , загубата на всяка друга кола ще е с разлика 1к-5к лв. което месечно ще е 100-200лева което не яиждам как ще те бутне, то тази разлика може да я получиш и ако караш малко по агресивно и харчи 1-2 литра отгоре колата, хубаво е човек да си прави сметка човек но да ставаш роб на парите в тъпо!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като гледам според мен се съсредоточи върху Q5-ца с 2.0TDi но поне 177 коня версията. Няма да е бегачка но ще харчи най-малко по задръстванията. Самата платформа е ликвидна ми се струва, само нашиваш един ремап преди продажбата да не ти споменават колко много повече е вървял 3.0TDi и мисля че си готов.

2 minutes ago, mshbul said:

На кола за 2000 никога не можеш с ремонти да стигнеш даже и до 20к

Искаш ли да ти докажа че може........:steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не стигайте до крайни дребнавости......то всички е възможно почти.  Просто се опитват да му подскажат да се събуди от състоянието в което е и да си живее живота :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като човек дето си вади хляба с анализи ще ви кажа една основна грешка. Квото искате смятайте, ама в тоя случай гледайте абсолютна стойност. Като ще се пилят левчетата, не гледайте дали са загубени 37 или 42 процентни пункта, а дали са изгубени 3700 или 4200 евро. Щото, нали, 37% от 40 евра е едно, 42% от 34 е друго.

@Teo Teo мислил ли си малко извън рамката, примерно S4 B5, дай го примерно на овърдрайв да ти го реставрират от-до и току виж след 5 години му се вдигне цената и си на 0 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата отгоре е прав. Темата си е супер на място, повече хора трябва да си правят сметка и анализ на средствата. Но българина е известен с липса на тотална финансова култура. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей...всякак в тоз живот са ме наричали ма никой още не ме беше обявил за пинтия...

:)

 

А аз кротичко реших да сменя марката и да си напиша поне веднъж домашното така да се каже..

Иначе Колега Пакоран убий ме не разбрах как стигаш до потенциална загуба от 100-200 лева на месец??? Или не съм те разбрал.

 

В общи линии да се доизясня , че  се обърка  темата:

1. Търсим начин да губим число максмално по малко от 1% от стойността която сме платили за колата  на месец  съотнесен към прихода от бъдеща продажба. (Пример: Купил си за 20к , ползвал си 60 месеца и си продал за 10к. Значи имаш отрицателен паричен поток от 10к за 60 месеца или 50% загуба от първоначалната стойност или около 0,85% месечна загуба от вложения капитал за колата)

2. Търсим има ли такова Ауди което да отговаря на тези параметри ИЛИ да се доближава максимално близко до тях.

3. Ако няма такова, има ли тогава друг модел в други времеви граници, например купуваш го на 5г и го продаваш на 10г. което да е най-доброто решение на задачата ?

..е те за това питам.

:)

 

 

 

ПП>>Колегата Ло по-горе е прав, абсолютната стойност реално е истинския показател. Щото кола за 2к +10к ремонти за 5 години ще излезе по-скъпа от  нова кола която ще продадеш след време със 10к загуба в стойността.

И не не бях се замислял за реставрация , интересно.

 

Даже хм си мисля че се сещам за една идея...:)

След 5 години атмосферни двигатели и коли които компютъра да не те принуждава да ги сменяш заради изхабен ресурс, както скоро масово ще стане може би няма да има и може би наистина ще се котират доста. Особено ако са култови модели в перфектно състояние.

Редактирано от Teo Teo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разполагам с много пари, но никога не съм мислил за колко ще продам една кола и колко ще съм на загуба.

Ако искам да съм най-малко на загуба няма да купувам, и без това не я ползвам постоянно.

 

Не само, че с всяка минала година й пада цената, а и междувременно даваш пари за ремонти. Ако това те притеснява ще се поболееш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един от най-големите проблеми на съвременния свят са счетоводителите и финансовите анализатори.  От тях ако зависише отдавна стоманата щеше да е пластмасова....

 

Кажи какво точно смяташ, когато не знаеш дали сравняваш круши с ябълки, вино с узо......

Къде точно и как включваш в тези сметки качеството, сигурността, удоволствието, ексклузивността и прочие субективни понятия.

А по-обективни, като застрахователна стойност във времето, данъци и разходи по подръжката? 

 

 

Добре, ще излезе, че Q5 e най-подходящото Ауди по твойте критерии. А ако някой ти каже, че за същите пари може да вземеш  по-добър и съвременен автомобил в същия клас, като примерно X3....тогава какво ще правиш?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:hilezh:

Ами Робо ако някой ми каже че е по-добър К3..тогава ще имаме два автомобила за избор: К3 и К5..и тогава ще дойде време за твоите критерии като: харесване, кеф и т.н. ама нали трябва първо да си направим шорт лист от това което ни трябва и после да избираме субективно?

..аз цял живот съм избирал само субективно: кеф, комфорт , марка, бранд и т.н и т.д.

Е нек сега да пробваме по "счетоводния начин"

 

:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...