Teo Teo Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 (Редактирано) Привет Колеги, Решил съм да мина от БМВ на Ауди (..нещо Баварците вече не са това което бяха. ) Карам около 20к годишно, предимно градско, предимно в задръстване и малко селски път но не оф-роуд. Зимата около нас не се чисти улицата и коловозите са яки. Колата я ползвам сам рядко с жена ми. Не разбирам от механика на автомобила в дълбочина затова предпочитам да купувам коли на 1 до 3г карам ги още 4 до 5 и ги продавам. Гледам над 100к да не държа кола при мен защото не съм много в час с поддръжката и практиката ми показа че за мен тази система работи идеално. Препоръчайте ми Ауди, без значение горивото и модела, което ако го купя относително ново до 2г след 4-5г ще го продам с възможно най ниска загуба на стойност? То е ясно че ще загубя стойност , но по възможност да не е над 50% от първоначалната инвестиция. Също е добре да знам кой модел е най ликвиден, т.е ще го продам бързо. Като допълнително условие, за моя случай е добре да не гори повече от 10/100 градско, да има 4х4 и да е да не е ниска. Още преди 5г мислех да си купа Ауди ама ми изпадна сегашния МЛ на неустоима оферта та се отложи миграцията,. Както и да е , вече спазарих МЛ-а за продажба и сега съм в процес на търсене на оптималното Ауди за мен.. ПП>>Сетих се че можем да обърнем и въпроса по друг начин:- до колко пари е разумно ( чисто обективно гледайки вторичния пазар а не водейки се от кеф и симпатии) да се плати за относително нова кола, сега в България. Редактирано 31 Октомври 2016 от Teo Teo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S8_TDI Vasko Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Предполагам Audi Q5 би отоговорило на параметрите ти. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teo Teo Публикувано 31 Октомври 2016 Автор Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Колега благодаря за бързия отговор. Позачетох се за К5 и за К3 даже. Изглеждат ми добри машинки, ще посмятам колко биха стрували да се продадат през 2019г ако се купят сега произведени през 2014г. Ако има колеги особено с по-малкото джипче К3 ще се радвам да споделят. ПП>>Да споделя един любопитен факт с Вас, при БМВ върховия клас седани БМВ 750D например, губи за 2 години над 50% от стойността си от като нова. Например, 750д при цена като нова около 110-120к евро в Германия , на 2г струва 60к евро и то с ДДС! Загледайте се в mobile.de и ще видите тренда. При Мерцедесите това е по-слабо изразено. Според Kelley Blue Book Ауди е на 5-то място по задържане на стойност на 1-во и 2-ро място са Тойота и Субару. Незнам за БГ пазара обаче как стоят нещата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fitil4o Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Това е така, защото Тойота са по евтини при първоначално закупуване, цена като нови, затова и обезценяването е по малко Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Allroad 3.0TFSI с максимално количество екстри ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivo marinov Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Щом търсиш ново на години Аууди от 2 до 3 годишно ,направо се мятай на новата Q7 4.2TDI и си ти човекът,Този модел на джипки по бавно се обезценява но и кинтите за 2 годишно такова Ауди модел края на 2014 г. не са малки парите.Маже да погледнеш и също и А8 от 2014г. също е добра машина. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Какви сметки правите направо може да припадне човек.Точно ще хвана да смятам дали ще струва 25 или 28 хиляди кола която купувам за 45 000лв Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teo Teo Публикувано 31 Октомври 2016 Автор Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 (Редактирано) Така, картинката взе да се избистря за К5. Обходих мобиле .де и мобиле .бг и сметките показват следното: - В мобиле.де читав екземпляр на К5 до 2г е например този :http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=233462195&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&isSearchRequest=true&minPowerAsArray=184&minPowerAsArray=KW&maxMileage=20000&minFirstRegistrationDate=2014-01-01&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=39&pageNumber=1 Той ще струва 40к евро като сметна ВАТ приспадането и дисконта на представителя. В мобиле.бг картинката сега показва че К5 , тройка дизел под 100к/км с доказана история е между 19к и 23к евро на 7години.( колата я купувам на 2 и карам още 5). Следователно за К5 имаме 20к за 5г загуба на първична стойност или 7к годишна загуба на стойност( с консумативи и застраховки). Тоест загуба 7к евро годишно. В сметките и линка който Ви давам взимам само и единствено обяви от представители на Ауди, това за мен е иск.важно за да си спестя главоболия и доказване на произход после при продажба. Сега ще посмятам за Allroad както писа колегата по-горе. К7-цата както предлага Колегата Маринов, не знам. Вижда ми се рискова инвестиция , той е нов и ще платя 100% от стойността му, няма модели още на 1-2г та да има около 20% спестяване, според мен загубата в стойност ще надхвърли 50%. Наистина не знам, може да се купи за 80к евро в момента, не знам дали ще държи 50к евро след 5г. Опс: Колега Маринов ти стария К7 ли имаш предвид? не този новия с ел.турбината? Редактирано 31 Октомври 2016 от Teo Teo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teo Teo Публикувано 31 Октомври 2016 Автор Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 До скоро и аз като теб мислех и точно това правех, което ми хареса него купувах. И като седнах и теглих чертата от последните 3 коли колко съм загубил като стойност ми призля. Затова сега съм решил да купя колата не със сърцето а с разума си. Е, то е ясно че пак ще се губят пари но поне да е по-малко. Ясно е че хептен пък да не ме грабне също не става, хора сме все пак а не роботи. Но, ще гледам максимално да изпиля резултата тоз път Иначе като финал да ви кажа драги съфорумци, търсенето ми се стесни около Q5 или А6. Която и от тях да е ще е модел след 2014г. Моля за помощ кои от двигателите им са най-безпроблемни за БГ условията и кое е с по-издръжлива предница. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 21 minutes ago, Teo Teo said: , търсенето ми се стесни около Q5 или А6. Съвсем грубо казано - А6 е на по-нова и по-висок клас платформа. Като ще купуваш "с разум" имай предвид и това. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivo marinov Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 За по издържливи предница взимай Q5 добър мотор е 3.0тди ще дърпа доволно,избягвай бензиновите мотори имат завишен разход на масло. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitko1962 Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Какъвто и автомобил да купиш на 1-2 години, след 4-5 г ще си на 50% загуба, т.е. едни 20-30 хил.лв. Ако ще гониш най малка загуба, то тогава си купи автомобил за 2 хил.лв. и след 4-5 г. го продаваш за старо желязо и ще изгубиш най много 1000лв. Не мога да разбера, след като човек, който има възможност да си купи Ауди на 1-2 години, какви са тези сметки за загуби след 4-5г. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fireblood Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Голяма каша е тая тема........ струва ми се че автора я пусна за да гледа сеир " До скоро и аз като теб мислех и точно това правех, което ми хареса него купувах. И като седнах и теглих чертата от последните 3 коли колко съм загубил като стойност ми призля. Затова сега съм решил да купя колата не със сърцето а с разума си" Ето тая мисъл ме разби! Сега......Ако от кола за кеф започнеш да вадиш дивиденти вместо да се охарчваш, ще те призная... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teo Teo Публикувано 31 Октомври 2016 Автор Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Наистина,хм..малко странно ми изглежда темата така да се каже..:) Не съм я пуснал за сеир и по-горе точно Митко нацели къде ме стяга чепика: -досега върти/сучи все на 50% и нагоре излизам на минус. Е реших да вида няма ли аджеба начин цифрата да е по различна. А иначе Митко за автомобила за 2к лева си съвсем в грешка. Ако го вземеш за 2к и вс.год. наливаш по още 2 за ремонт и накрая го дадеш за 200 лева сам сметни колко си назад и колко стотин процента от първоначалната инвестиция. А иначе взех да си правя един анализ, ще споделя с вас като съм готов. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fireblood Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Пусни нова тема със заглавие "анализ" на еди какво си И.....преди да твърдиш кой в какво не е прав не забравяй, че именно ти се оплакваш колко много си се набутал...... Всички се набутваме...... купуваме си коли, караме ги.....и винаги сме на минус......разликата е, че едни го преживяват, а други не ги лови сън.... Казвам тия неща с усмивка......... защото темата ми е по-скоро забавна Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 На кола за 2000 никога не можеш с ремонти да стигнеш даже и до 20к, камо ли до 60к. Става дума не за консумативи, а за ремонти. И на кола за 20к купена с ремонти не можеш до 40к да стигнеш. Така, че колкото по-стара, по-евтино отвсякъде. Друг е въпросът кой каква цел има. Като гледам за сегашанат ми на 9години вече давам много повече от предната ми на 19. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pacoran Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Направи ми впечатление че колегата слага инвестиция и кола в едно изречение , което е меко казано смешно ако не говорим за кола 40-50 годишна и малко бройки произведени примерно!! Така че колега не виждам къв е проблема ако загубиш за 5 години 50% от стойността или примерно 40%, при всички положения каквато и кола да е предполагам няма да вземеш авентадор прочерно , загубата на всяка друга кола ще е с разлика 1к-5к лв. което месечно ще е 100-200лева което не яиждам как ще те бутне, то тази разлика може да я получиш и ако караш малко по агресивно и харчи 1-2 литра отгоре колата, хубаво е човек да си прави сметка човек но да ставаш роб на парите в тъпо!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Така като гледам според мен се съсредоточи върху Q5-ца с 2.0TDi но поне 177 коня версията. Няма да е бегачка но ще харчи най-малко по задръстванията. Самата платформа е ликвидна ми се струва, само нашиваш един ремап преди продажбата да не ти споменават колко много повече е вървял 3.0TDi и мисля че си готов. 2 minutes ago, mshbul said: На кола за 2000 никога не можеш с ремонти да стигнеш даже и до 20к Искаш ли да ти докажа че може........ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fireblood Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Не стигайте до крайни дребнавости......то всички е възможно почти. Просто се опитват да му подскажат да се събуди от състоянието в което е и да си живее живота Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lo_Ridah Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Аз като човек дето си вади хляба с анализи ще ви кажа една основна грешка. Квото искате смятайте, ама в тоя случай гледайте абсолютна стойност. Като ще се пилят левчетата, не гледайте дали са загубени 37 или 42 процентни пункта, а дали са изгубени 3700 или 4200 евро. Щото, нали, 37% от 40 евра е едно, 42% от 34 е друго. @Teo Teo мислил ли си малко извън рамката, примерно S4 B5, дай го примерно на овърдрайв да ти го реставрират от-до и току виж след 5 години му се вдигне цената и си на 0 ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweep Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Колегата отгоре е прав. Темата си е супер на място, повече хора трябва да си правят сметка и анализ на средствата. Но българина е известен с липса на тотална финансова култура. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teo Teo Публикувано 31 Октомври 2016 Автор Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 (Редактирано) Ей...всякак в тоз живот са ме наричали ма никой още не ме беше обявил за пинтия... А аз кротичко реших да сменя марката и да си напиша поне веднъж домашното така да се каже.. Иначе Колега Пакоран убий ме не разбрах как стигаш до потенциална загуба от 100-200 лева на месец??? Или не съм те разбрал. В общи линии да се доизясня , че се обърка темата: 1. Търсим начин да губим число максмално по малко от 1% от стойността която сме платили за колата на месец съотнесен към прихода от бъдеща продажба. (Пример: Купил си за 20к , ползвал си 60 месеца и си продал за 10к. Значи имаш отрицателен паричен поток от 10к за 60 месеца или 50% загуба от първоначалната стойност или около 0,85% месечна загуба от вложения капитал за колата) 2. Търсим има ли такова Ауди което да отговаря на тези параметри ИЛИ да се доближава максимално близко до тях. 3. Ако няма такова, има ли тогава друг модел в други времеви граници, например купуваш го на 5г и го продаваш на 10г. което да е най-доброто решение на задачата ? ..е те за това питам. ПП>>Колегата Ло по-горе е прав, абсолютната стойност реално е истинския показател. Щото кола за 2к +10к ремонти за 5 години ще излезе по-скъпа от нова кола която ще продадеш след време със 10к загуба в стойността. И не не бях се замислял за реставрация , интересно. Даже хм си мисля че се сещам за една идея...:) След 5 години атмосферни двигатели и коли които компютъра да не те принуждава да ги сменяш заради изхабен ресурс, както скоро масово ще стане може би няма да има и може би наистина ще се котират доста. Особено ако са култови модели в перфектно състояние. Редактирано 31 Октомври 2016 от Teo Teo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Аз не разполагам с много пари, но никога не съм мислил за колко ще продам една кола и колко ще съм на загуба. Ако искам да съм най-малко на загуба няма да купувам, и без това не я ползвам постоянно. Не само, че с всяка минала година й пада цената, а и междувременно даваш пари за ремонти. Ако това те притеснява ще се поболееш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 31 Октомври 2016 Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Един от най-големите проблеми на съвременния свят са счетоводителите и финансовите анализатори. От тях ако зависише отдавна стоманата щеше да е пластмасова.... Кажи какво точно смяташ, когато не знаеш дали сравняваш круши с ябълки, вино с узо...... Къде точно и как включваш в тези сметки качеството, сигурността, удоволствието, ексклузивността и прочие субективни понятия. А по-обективни, като застрахователна стойност във времето, данъци и разходи по подръжката? Добре, ще излезе, че Q5 e най-подходящото Ауди по твойте критерии. А ако някой ти каже, че за същите пари може да вземеш по-добър и съвременен автомобил в същия клас, като примерно X3....тогава какво ще правиш? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Teo Teo Публикувано 31 Октомври 2016 Автор Доклад Share Публикувано 31 Октомври 2016 Ами Робо ако някой ми каже че е по-добър К3..тогава ще имаме два автомобила за избор: К3 и К5..и тогава ще дойде време за твоите критерии като: харесване, кеф и т.н. ама нали трябва първо да си направим шорт лист от това което ни трябва и после да избираме субективно? ..аз цял живот съм избирал само субективно: кеф, комфорт , марка, бранд и т.н и т.д. Е нек сега да пробваме по "счетоводния начин" Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване