Jump to content

S tronic


petarlazarov

Recommended Posts

След като се сдобих с Ауди,което има такава кутия първоначално започнаха да ме дразнят доста неща. След смяна на съединители и ремонтен комплект за мехатроник останаха неща,които ме дразнят отново. Качих се да карам няколко S tronic кутии -при някои моите проблеми ги имаше , при други ги имаше частично или нови работи,които не бях виждал. Вибрациите,за които всички говорят,когато колата е на D всеки път са различни,а понякога липсват изобщо и забелязах,че нямат общо с температурата на маслото. Попитах 10 различни майстори,които се занимават с това- едни казват,че са съединители,други че е мехатроник. Някой говорят за адаптация на съединители,но всички стрелят напосоки. При някои кутията се държи по един начин,когато маслото е топло,при други когато е студено. Първаначалното тръгване при първо запалване е различно. След всичко изчетено,питано и видяно мога да обобщя за всички,които търсиха толкова време информация като мен да не си правят труда да ровят. Това е една много добра кутия, но да не ти се налага да я караш на първа и втора. То не бяха ритания на педала на спирачката и приблъсквания и какво ли още не. Който си купи такова нещо се примирява,че трябва да дава много пари,за да е всичко наред. В сравнение с 8 степенната кутия S tronic не стува.Много хора ще ме разберат за какво говоря. Иска ми се някой да ми каже,че може да ми адаптира съединителите и да ми каже защо един път рита кутията,друг път е перфектна. За жалост отговор на този въпрос няма.Както казват от Порше - всичко това е нормалмо.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 398
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Очевидно имаш проблем с кутията. Кой е сменял съединителите? Масло сменено ли е? Адаптирали ли са ги ? 

Link to comment
Share on other sites

По скоро усещането е като на отпуснат съединител от 2 > 1. Поведението не е като на хидротрансофматорна кутия, няма как да е. 

 

Може за сверка да идеш в МиД Авто ?

Link to comment
Share on other sites

Сега,както е студена ако я запаля и тръгна,тръгването ще бъде рязко и някак странно. Нормално ли е като е студено маслото? И това ритане на педала на спирачката между втора и първа нормално ли е след като някой път изобщо не го прави. А вибрацията,която се получава,когато стоя на светофари защо някои път е голяма ,някой път я няма никаква? Отговорът на Порше е че тази кола е постоянно напъната,защото е постоянно на скорост и чака да тръгне.

Link to comment
Share on other sites

Нещо като при ABS на лед.Без звук,просто се усеща като колата преминава от втора към първа до пълно спиране.

За мен не е нормално поведение това. Освен моята съм карал 3-4 коли с DSG за по-дълго време, но на никоя не е имало такова нещо. Все пак иди в тоя сервиз, във Варна са.

Link to comment
Share on other sites

Колегата ако иска може да покара моята,сигурно ще каже ,че моята не е С-троник...Лично за мен това е най хубавата кутия на моя кола до сега,а съм имал доста коли...Типтроника ми в Д4-ката,не ме впечатли ..Изглежда има проблем кутията на колегата.Дано намерят проблема и да се радва на С-троника./ако е от кутията де/.Аз съм много доволен!

П.С.Колата дизел ли е? И знаят ли и се километрите?А обслужвана ли е изобщо преди това?

Link to comment
Share on other sites

Чудна кутия е, ама да не я правиш. Нещо като мултитроника в началото, ама тук като че ли по-дълго продължават мъките.

 

В Англия мога да ви кажа как се решава проблема - 7000 паунда и нова кутия и няма драми, ама кой луд ше ги даде?

Link to comment
Share on other sites

7000 е мултитроника:)...С-троника вероятно е по-скъп.

 

По темата - при нормална кутия и нормални условия разлика с типтроника не се забелязва.

При тръгване/буксуване на лош път (сняг и лед, съчетани с наклони) типтроника е по-адвекватен.

Кутията мога да я накарам да рита при рязко подаване на газ по време на спиране - примерно намалявам от висока скорост на светофар и в последния момент давам много газ.

Аз имам забележки към софтуера, който в режим D винаги избира някаква икономична стратегия и постоянно се стреми да включи възможно най-високата предавка и по време на изпреварване ми реди по 3-4 предавки(т.е. самоадаптацията, която променя коренно режима на типтроника тук все едно я няма)....но в крайна сметка с включване на S или ръчен режим се преодолява тази софтуерна грешка.

 

Когато съм коментирал със специалисти възможностите за ремонт ми е обяснявано, че пълно рециклиране струва около 4-5к лева и на практика прави кутията нова. Казвам "рециклиране", а не "ремонт", защото се има предвид смяна на всички потенцилно проблемни възли - кабели, сензори, съединители, соленоиди, уплътнения.... в МиД авто имат стенд за проверка износването на мехатроника.

 

При мен кутията е сложена на А4, при А6 имало някаква минимална разлика (предполагам а6 е с второ поколение на кутията, каквото е при фейс А4), водеща до по-скъпи ремонти, но като цяло надеждността и порядъка на сумите е еднакъв.

 

След като си тръгнал да тестваш други коли и явно се тормозиш - всички казват, че Мишо "от Горубляне" има потенциала да направи кутията да работи както искаш. Ако ти харесва автомобила и не искаш да го сменяш - направи си една екскурзия до Хърватска.

Link to comment
Share on other sites

Разликата е само в софтуера на тези "поколения". 

И да, тези кутии се ремапват успешно и става хептен лудница. 

Link to comment
Share on other sites

Няма да отговарям на всеки по отделно,защото ще стане голяма тема :D. Колата е на 120 000 релани километра. Маслото е сменяно веднъж на 60 и сега заедно със съединители и ремонтен комплект на мехатроника. Забелязах само едно- при първия момент когато купих колата и след 1 седмица отидах в Порше с претенция ,че имам вибрация на място, те казаха че ще адаптират кутията.Направиха го. Взимам си колата,включвам на D и все едно се качих на чисто нова кола. Тръгнах си супер доволен,перфектна работа на кутия,НИКАКВИ вибрации на D,докато стоя по светофари,даже като местя селектора от D na P не се усеща разликата на напънатата кола. Обаче 3 дена радост, на 4-тия всичко отначало. Върнах пак колата и те казаха за смяна съединители и клапаните на мехатроника. Попитах ги защо след адаптация на кутията 3 дена няма проблем.Отговор адекватен нямаше. Смениха всичко,взех си колата- ПЕРФЕКТНА! След 5-6 дена понякога имам вибрация на светофари като стоя на D,по някой път нямам. И това дето най ме трови е между втора и първа до окончателно спиране. Сега ако отида и ми направят адаптация, пак 4 дена всичко ще е 6. И моят въпрос е- ако имах проблем с каквото и да е, как след като направим адаптация всеки един проблем изчезва ? Как няколко дена всичко е 6 и изведнъж всичко се връща по старо му ?

Link to comment
Share on other sites

Не са нормални нещата, които описваш.

Знам каква е цената за части + труд за смяна на съединител(за клапани на мехатроника може да споделиш?) и на твое място не бих ги оставил на мира.

Търси си правата до край и да си оправят кочината, не може след такъв ремонт да продължават оплакванията.

Иначе от симптомите, кото описа единствено по-нормално ми се вижда това със студения старт и първото тръгване, възможно е да е леко по-рязко, но не трябва да има тропания, чукания и тем подобни.

Edited by fifipaldi
Link to comment
Share on other sites

Звънях в МиД Варна. Човекът ми каза по описанието,че е 100 % сигурен,че е мехатроник. И ми обясни,че ми са сменени само клапаните и като цяло проблемът може изобщо да не е бил от тях. Ремонтират каквото и да е по мехатроника, за разлика от Софтелектроник,които ми казаха,че все още нямало кой в България да сменя нещо друго освен клапани.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Здравейте, аз съм със S Tronic ( 3.0 Quattro) седемстепенен.

1.Понякога при студена кола превключването от Р на D става трудно

2. При преминаване към 3та има леко придърпване 

 Някой да знае причината?

 

Link to comment
Share on other sites

Иди на събора в събота и неделя , би трябвало там да намериш това което търсиш.С питане и до Цариград се стига.:zustimm:

Link to comment
Share on other sites

Аз също карам кола със S-Tronic 7 степенен, това ми е първата кола с S Tronic, но вече съм на 100% сигурен, че е и последната. На 70к километра кутията е пред своя край, рита, вибрира и гасне. По-голям боклук не съм карам през живота си.

 

Edited by Бако Мецан
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 6/6/2018 at 10:20 PM, Бако Мецан said:

При мен е още в гаранция, но се ослушват нещо от Порше, чакат да изкара някаква грешка, за да подменят каквото и да е.

Това е лошото защото каквото и да прави кутията трябва да има грешка и от там диагностичен протокол, за да може да се обосноват те пред немците.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...