Jump to content

Смяна на масло на S-Tronic


StaniSlavi

Recommended Posts

Здравейте съмишленици,

 

Пиша темата за да събера информацията и миналите по този път вече, хора.

Закупих Б9-ка 2.0 тди 190к.с. и искам да ѝ обслужа скоростната кутия.

Бихте ли споделили, къде сте обслужвали вашите и в какъв ценови диапазон е услугата?

 

Благодаря и успешен старт на седмицата,

Станислав

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@moto_fan Благодаря за отговора. Предполагам, че не е ядрена физика и затова се чудя на цените, които получавам от сервизи. Та идеята на поста е да преценя, аз, ли ходя на грешното място или просто услугата е неоправдано скъпа навсякъде.

 

Поздрави,

Стан

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедурата съвсем проста, всеки механик може да я направи и изобщо не ти трябва ODIS. В Тубата е пълно с клипчета:

 

https://www.youtube.com/results?search_query=s-tronic+oil+change

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бъркай В8 с В9 . При В9 вече има 2 масла в отделни секции,  като там вече се сменя само това на скоростите,  а на дифа не. 

Има помпа , която изпомпва старото и т.н....абе трее си одис 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти трябва ODIS. Става и с VAG-COM или OBDEleven.Тук е описана цялата процедура: 

 

https://www.audiworld.com/forums/a4-allroad-b9-platform-discussion-216/diy-dsg-fluid-change-2945427/

 

Не казвам че не става и с ODIS, но точно от там идва надуването на цената за което колегата пита, а именно втълпяването че механика трябва задължително да има ODIS.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, две са маслата. Скоростната кутия се състои от две части, механична, която работи с MTF масло и хидравлична, която работи с ATF масло. Всички DSG или (Stonic) монтирани надлъжно на автомобила са с два вида масло, всички останали напречно монтирани са с един вид масло ATF.

 

Скоро сменях, едното масло ми беше 5 литра - 488лв, а другото 5литра - 457лв. И двете оригинални.

Редактирано от Pumpel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ебаси 😲 

Можеш ли да напишеш номерата на маслата? 

При мен е g055529a2. 4 литра по 67.88 без ДДС и е останало, защото са оставили едно шише в колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Много благодаря на всички за споделянето.

Оказа се, че като ходих в Порше ми дадоха най-добрата оферта (бях изумен), в сравнение с всички останали ВАГ сервизи.

Прикачвам снимки на две оферти, които получих и които са с коренно различна крайна цена.

Не знам едините ли си спестяват нещо или другите си надписват, като по учебник.

Оферта Порше с крайна цена 974лв. - https://imgur.com/7fj7FFB

Оферта Дас Ауто с крайна цена 2671лв. - https://imgur.com/eTvDtmu

 

Забележка 1: В Порше при първоначалния ни разговор обявиха сходна на другата цена - ~2000лв. и след предоставяне на ВИН номер дадоха тази оферта.

Забележка 2: Споделих няколко пъти, че искам цялостно обслужване на скоростната кутия, не само едното масло, което сменят по предписание.

Забележка 3: В края на офертата от Порше пише "в калкулацията не са включени технологично необходими консумативи, крепежни елементи и експлоатационни материали". Е, някак не мога да повярвам, че цената би се вдигнала дори до 2000лв. заради тези допълнителни материали.

 

Поздрави,

Стан

Редактирано от StaniSlavi
корегиране на линк
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ,

собственик съм на

А4 2.0 дизел 110kW Б9 2016 година със Stronic скоростна кутия.

На скоро смених маслото във въпросната кутия (в официален сервиз на Ауди и Фолксваген в Германия) и след като се загледах във фактурата от сервиза се оказа че само са източили старото масло, наляли са ново и са сложили нов болт за пробката.  Според тях това била стандартната процедура за смяна на маслото на 60 000км. 
След като съм гледал доста клипове в интернет как сменят маслото, плюс двата филтъра и гарнитура на въпросната кутия доста се зачудих. 
Също така в сервизната книжка на колата при интервалите на обслужване е написано смяна на масло и филтър за Stronic кутията. 
Потърсих в интернет сервиз на марката в България и попаднах на този във Велико Търново( АвтоЧойс мисля се казваше)Там се свързах със служител и поисках да ми изпрати оферта за смяна на масло и филтри в скоростната кутия. 
Отговорът на човека от сервиза потвърди думите на хората от сервизът в Германия. 
При смяната на маслото на 60 000км не се сменят нито филтри нито гарнитури на въпросната кола и кутия. 
 

Та въпросът ми е следния: 

 

Колата е на 115 000км. След като вече съм сменил маслото в кутията има ли защо да се притеснявам че не са сменяли нищо друго. Колата няма никакви проблеми и кутията превключва чудестно. ( Първата смяна по сервизни документи е извършена на 60 000км. от първият собственик) 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

@dlichevski Не се притеснявай ;) DL382, която се вгражда на B9 има три филтъра, които са част от мехатроника — не са предвидени за обслужване на 60 хил. км., за разлика от при предходната DL501. Моята е вече на двойно по-висок пробег от твоята и няма проблеми. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
На 3.08.2022 г. at 11:59, StaniSlavi написа:

Здравейте,

 

Много благодаря на всички за споделянето.

Оказа се, че като ходих в Порше ми дадоха най-добрата оферта (бях изумен), в сравнение с всички останали ВАГ сервизи.

Прикачвам снимки на две оферти, които получих и които са с коренно различна крайна цена.

Не знам едините ли си спестяват нещо или другите си надписват, като по учебник.

Оферта Порше с крайна цена 974лв. - https://imgur.com/7fj7FFB

Оферта Дас Ауто с крайна цена 2671лв. - https://imgur.com/eTvDtmu

 

Забележка 1: В Порше при първоначалния ни разговор обявиха сходна на другата цена - ~2000лв. и след предоставяне на ВИН номер дадоха тази оферта.

Забележка 2: Споделих няколко пъти, че искам цялостно обслужване на скоростната кутия, не само едното масло, което сменят по предписание.

Забележка 3: В края на офертата от Порше пише "в калкулацията не са включени технологично необходими консумативи, крепежни елементи и експлоатационни материали". Е, някак не мога да повярвам, че цената би се вдигнала дори до 2000лв. заради тези допълнителни материали.

 

Поздрави,

Стан

 

Колега, това някъв майтап ли е ? Как 2600лв за обслужване на скоростите :D:D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отделих 2 часа да я прочета цялата тема и съм направо шокиран от всичко прочетено. А бях с впечатление , че са добър сервиз който разбира какво прави (тесни специалисти на VAG) . И сега какво излиза , че ако ми се наложи да търся читав сервиз в България вариантите са Порше и S-Car ?!?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята наближава 55 000 км и скоро и аз ще трябва да я правя тази врътка със смяната на маслата и много се чудя какво да направя. При редовно обслужване в Порше/Ауди сменят само АТФ маслото, без да свалят мехатроника, за да сменят филтрите вътре. МТФ-а на механичната част също не се сменя, освен ако не се ремонтирало нещо по кутията. Това масло (МТФ) маже и диференциала ако е куатро (Торсен). До колкото виждам по другите форуми започват да се усещат вибрации и ръмжене при по-остри завои, когато диференциала заработва по-активно и ако маслото се е поизносило, което казват, че ставало над 60 000 мили като минимум. Та по този повод сега вероятно ще сменя само маслото на мехатроника, а на следващото обслужване здраве и живот може да се заиграя повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 120000 се сменят и двете. Аз току що ги смених на 118к. Изчезнаха въпросните вибрации на пълен и по остри завои, за които си чел по форумите. Имаше ги и при мен преди смяната. В Порше ги смених, като настоях да сменят и МТФ маслото. Твърдяха, че не трябвало, а то в книжката даже си го пише. Да знаеш, че не правят адаптации след смяната, което го разбрах в последствие, а точно заради това отидох там, за да направят и това, но уви.....

Редактирано от kosio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко инфо като пари какво излезе и в последствие кой ти направи адаптацията, би било полезно.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...