Jump to content

Audi A7 3.0 TFSI или TDI


Recommended Posts

Здравейте колеги, планувам да си купя А7, около 2012 2013 година и ме тормози въпроса дизел или бензин? 

 

Понеже всички коли на пазара ще са около 200 и малко хиляди км, предполага се, ще подлежи на скорошен ремонт за смяна на вериги и доколкото разбирам при дизелите ремонта варира между 3-5 Хил. 

 

Имайте предвид, че не разбирам много и ме извинете ако не задавам въпроса си правилно.

 

Същият ремонт при бензина по-евтин ли е? 

 

Има ли някакви сериозни причини да избереш едното пред другото, защото виждам някои прилични бензинови оферти, но до момента главата ми е пълнена с информация, че дизела е по-здрав и по-добър мотор. 

 

Изключвам разхода на гориво около 15, до колкото се запознах наскоро, подръжката на бензина е по-евтина и колата е еквивалентно здрава или съответно чуплива. 

 

Ще се радвам на някои друг съвет, благодаря! 

Link to comment
Share on other sites

Веригите са еднакви на всички V6 мотори на Ауди от това поколение, така че това не е фактор при избора.

 

Горивната и изпускателната система на 3.0ТДИ са много по-чупливи (стружки от помпата за високо налягане, дюзи, DPF, АдБлу), редовно има маслени течове.

 

3.0 ТФСИ няма горните проблеми, гори повече, може да се направи да върви много повече (престъпление е да се кара сток).

 

Интересен е въпроса със скоростите - дали искаш да караш DSG или хидротрансформатор... там може да потънат повече пари, отколкото в едни вериги на мотора. Все пак това ще е кола на 10+ години и реално изненади може да има всякакви.

Link to comment
Share on other sites


Благодаря за отговора.

Честно казано, не ми е проблема, че ще се дават пари за ремонти - естествено не е яко, но просто се опитвам да избера колата която теоритично ще е по-здрава.

Не разбирам много и нямам никакъв тип превързване към дизел или бензин като някои хора, просто се опитвам да направя най-рационалният избор за кола на 200 хил. км.

До сега имах някакво много закоравяло мнение, че дизела е по-здравата и сигурна опция, но силно се разклаща последно време.

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Link to comment
Share on other sites

Сравнително "здрав" дизел е 2.0 ТДИ Common Rail от последните поколения, но ти търсиш V6 от 2012-2013...

 

И пак да кажа - почети за автоматиците, там всеки проблем свързан със сваляне на кутията генерира разход в хиляди левове.

Link to comment
Share on other sites

Да да 10+ годишен дизел на поне 200хил км чакай ти да е здрав. 

 

Ако сакаш класически автоматик с хидро търсиш бензин от америка.

 

Ся от друга страна зависи колко км ще навърташ на годишна база... Понеже бензина под 11-12/100 среден разход трудно ще му докараш. 

Link to comment
Share on other sites

Е не, ясно е че глупостите качваш се и караш са митологични 😄

Очаквам да имат неща да се правят по кола на 10 години, просто предпочитам да не е всичко и да се правят безумни ремонти.

Link to comment
Share on other sites

От мен ЗА бензинова :) И бензина и дизела имат приблизителна подръжка , едно - по скъпо , друго - по евтино ........ кат дръпнеш чертата при "идентични " проблеми дали си дал 2000 или 2200 не е голяма разликата . Само сега по "черния петък" да не набараш промоция от 250к км на 120к км :D това е от голямото значение за повечето предстоящи ремонти :) 

Link to comment
Share on other sites

На 22.11.2022 г. at 10:34, riwa написа:

Честно казано, не ми е проблема, че ще се дават пари за ремонти

Само това като прочетох и разбрах, че искаш дизел ама те е срам да си признаеш.

Що питаш тогава, да губиш времето на хората да ти обясняват неща писани десетки пъти?...

Освен това нямам каво да добавя по питането ти.

С най-добри чувства, разбира се.

Link to comment
Share on other sites

Пълно щастие няма :) Ако ще се кара по интензивно в градски условия по добре е бензина задари регенерациите при дизела , което си е едно перо в което може да се наливат доста средства , още повече че колата ще е 10-на годишна . Но както се казва всеки сам си преценя . 

Link to comment
Share on other sites

Вземай нЕк'ва седмИца с тракторна технология под капака. 245 коня CDUC - ще се возиш магистрално за 7.5-8.00 / 100 нафталИн и толкоз. Вървеж няма в тези 2 тОна. 

Калкулатора казва - 120 коня на тон :verweis: Къде е този вървеж, освен в гъзомера на нЕкой вече собственик?

От друга страна като вземеш 3.0Т, за да не теглиш бързи кредити преди всяко пълнене на резервоара с 100 октана, пак ще го караш лежерно. Т'ва 11-12 среден разход само ако караш междуселско и тук-там магистрално, ама до 140. Почнеш' ли да Й даваш 'сичката газ и да гледаш лошо на светофара :steinigung: 

На печката ше се молиш да няма вече стружки в горивната система , а на бензина: да доливаш поне до към 3 килА маслО за 10К км. 

Всичкия обяснителен режим за т'ва, как като смениш PCV системата и/или като започнеш да наливаш масло рИванол rcs ш'сЕ опрА'й - е за форума. Нема 'се опрА'й.

За кутиите - и в двата случая ще се прА'ят. И 8-степенния ZF и S-tronic-a. Ама в първия едни хора в едни лъскави сервизи ще сменят с някакви неща, а в другия случай един тип в малък сервиз в шопия например, ще сменя всичко по кутията само с оригинални готови пакети и части. Аз избирам второто. 

И търси седмИца с LED фарове. И не сАмо седмИца де. Че с BiXenon-a и малкия мигач вътре във фара :eusa_naughty: - ми грозно е. Или пА на D4-ка. 

Link to comment
Share on other sites

Гледай да има повече екстри колата. Всичко друго е божа работа.  Аз лично взех тди .... бензинки почти нямаше на пазара. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, scc said:

Вземай нЕк'ва седмИца с тракторна технология под капака. 245 коня CDUC - ще се возиш магистрално за 7.5-8.00 / 100 нафталИн и толкоз. Вървеж няма в тези 2 тОна. 

Калкулатора казва - 120 коня на тон :verweis: Къде е този вървеж, освен в гъзомера на нЕкой вече собственик?

От друга страна като вземеш 3.0Т, за да не теглиш бързи кредити преди всяко пълнене на резервоара с 100 октана, пак ще го караш лежерно. Т'ва 11-12 среден разход само ако караш междуселско и тук-там магистрално, ама до 140. Почнеш' ли да Й даваш 'сичката газ и да гледаш лошо на светофара :steinigung: 

На печката ше се молиш да няма вече стружки в горивната система , а на бензина: да доливаш поне до към 3 килА маслО за 10К км. 

Всичкия обяснителен режим за т'ва, как като смениш PCV системата и/или като започнеш да наливаш масло рИванол rcs ш'сЕ опрА'й - е за форума. Нема 'се опрА'й.

За кутиите - и в двата случая ще се прА'ят. И 8-степенния ZF и S-tronic-a. Ама в първия едни хора в едни лъскави сервизи ще сменят с някакви неща, а в другия случай един тип в малък сервиз в шопия например, ще сменя всичко по кутията само с оригинални готови пакети и части. Аз избирам второто. 

И търси седмИца с LED фарове. И не сАмо седмИца де. Че с BiXenon-a и малкия мигач вътре във фара :eusa_naughty: - ми грозно е. Или пА на D4-ка. 

Ако искаш кола с около 300кс според мен разхода на гориво ти е най малкия проблем :) погледнато от моя гледна точка - 10г правя дизелови мотори и проблеми с регенерации и предпочитам бензина - споделям личното си мнение . Да колкото повече екстри -работещи е по добре и по - голяма предпоставка за повече проблеми в бъдеще . Както казах по-горе колата ще е около 10г така че всякакви изненади може да се очакват . Ако бюджета е цената на колата не съветвам покупката и , задължителна проверка на колата - собстеници , км , състояние - и пак няма 100% гаранция . Ако е смляна от каране и собственици "състезатели" и нон стоп е виждала червеното на оборотомера може и да гори масло . Имам приятели с S65amg V12 bi turbo и със B7 alpin-a , М3 и М4 , R8+ 911RS2  и всеки казва че като я кара на "гръм" долива - така че тва с маслото не е "проблем" ако колата се кара нормално а не като на състезание , но като я купиш гас до ламарината :) . Имал съм сивик SI и акорд 3.0  купета  и TL-3.2  и MDX -3.7 акюри масло не са пипали никога . Колкото по "намазана е колата " толкова повече проблеми може да очаква човек . Аз със моята S4  B8-ца съм споделил всичките проблеми които съм имал с колата . Аз лично от 3.0 TFSI мотора съм повече от доволен , друго нямам какво да кажа 4+ години я имам колата и съм 2-ри собственик . 

Новия собственик да си напише домашното бензин или дизел му е повече на сърце и да е жив и здрав да си я кара :) 

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, scc said:

Вземай нЕк'ва седмИца с тракторна технология под капака. 245 коня CDUC - ще се возиш магистрално за 7.5-8.00 / 100 нафталИн и толкоз. Вървеж няма в тези 2 тОна. 

Калкулатора казва - 120 коня на тон :verweis: Къде е този вървеж, освен в гъзомера на нЕкой вече собственик?

От друга страна като вземеш 3.0Т, за да не теглиш бързи кредити преди всяко пълнене на резервоара с 100 октана, пак ще го караш лежерно. Т'ва 11-12 среден разход само ако караш междуселско и тук-там магистрално, ама до 140. Почнеш' ли да Й даваш 'сичката газ и да гледаш лошо на светофара :steinigung: 

На печката ше се молиш да няма вече стружки в горивната система , а на бензина: да доливаш поне до към 3 килА маслО за 10К км. 

Всичкия обяснителен режим за т'ва, как като смениш PCV системата и/или като започнеш да наливаш масло рИванол rcs ш'сЕ опрА'й - е за форума. Нема 'се опрА'й.

За кутиите - и в двата случая ще се прА'ят. И 8-степенния ZF и S-tronic-a. Ама в първия едни хора в едни лъскави сервизи ще сменят с някакви неща, а в другия случай един тип в малък сервиз в шопия например, ще сменя всичко по кутията само с оригинални готови пакети и части. Аз избирам второто. 

И търси седмИца с LED фарове. И не сАмо седмИца де. Че с BiXenon-a и малкия мигач вътре във фара :eusa_naughty: - ми грозно е. Или пА на D4-ка. 

Това за маслото не е баш тъй ;) Моята с проблем в PCV-то гори кило и половина на 10к км :) Като си я настъпвам. За Кутията(ZF8), ако се обслужва няма да има проблем. Иначе си прав за гаражния сервиз, защото съм минал през един такъв и смениха всички пакети и торк-а :) 
 

Това за 100 октана го бяхме коментирали в една друга тема и доста колеги си карат с 95, както и аз. 

И двата мотора си имат плюсове и Минуси. 3.0 TFSI е по-лесен за тунинговане, но пък влезне ли се в тоя филм става интересно, ако ти умрат катализаторите :) 

 

Положението е малко руси или черни :lol:

 

@BECKO   ебаси ся се чувствам outlaw като карам стоково 3.0 tfsi haha 

Edited by Drone
Link to comment
Share on other sites

@Drone Факт :) И аз карах предишното сток почти 7 години, но вече не повтарям грешката ...

 

Дори със Stage1 + кутия усещането е много по-различно и приятно ... изобщо не говорим за някакви сериозни надувания, само отключване на потенциали на стоковия хардуер

Link to comment
Share on other sites

@riwa С тия параметри, които си задал, директно стартираш с -5к лв за ремонт на кутия, освен ако вече не е правен такъв ремонт. Ама, в тоя случай колата няма се продава за парите дето ти се искат.

За тия 5к 3.0Т-то ще стане кукла, че и за засилка ще има.

Ти си преценяш. Пък ако искаш 5к ги разнеси и като разлика в цената бензин/дизел. Пак сметката е проста...

Айде успех и да кажеш какво си решил, че да поспамим още малко.

Иначе е бати скуката в тоя форум.

Link to comment
Share on other sites

@scc Колко точно 3.0тфси-та прави, че си така категоричен... Даже по литър два може да гори на 1000км Обаче драмата става от каране по малоумния long life и те така. Въпросния равенол RCS не е единственото масло което е читаво ама все тая. 

 

Link to comment
Share on other sites

Да беше нафтата на цената на бензина - избора е ясен - 3.0BiTdi - върви добре, гори 5 литра по-малко от бензина и има хубава кутия.

В момента с тази разлика в цените на горивата вече е все едно като разход дали ще караш тди или тфси.  Като здравина и надеждност също са все тая (зле).   Важното е да вземеш 8 степенната кутия, а да не се преебеш със с-троник, другото е "квото дойде".

Link to comment
Share on other sites

Дизела е вярната опция в случая,вървежа е сравним,и двете нямат звук,и двете са скъпи за поддръжка и ненадеждни,но поне дизела гори 5 кила надолу,както каза колегата и няма да те е яд на бензиностанцията.Лично аз взех дизел на 300к,карах го 100к без абсолютно никакви проблеми и го продадох по-скъпо отколко го взех,но уловката е,че я купих с чисто нова кутия,дюзи,дпф и т.н.Пример за черен петък-моята кола я дадох в известна автокъща на почти 400к км,те я продадоха с 5к печалба на 172к км.

Link to comment
Share on other sites

Е да то всяка втора кола дизел на пазара е със сменени тия части :D Първоначалното обслужване на тия Навеси си е цифра.

Не се знае в какво състояние са веригите, разбира се и при бензина има лек проблем с тях, изпускат маслените обтегачи и изтракват при студен старт.  

 

Long Term Бензина според мен е по-добрия вариант. 

Link to comment
Share on other sites

Бензин дизел се си тракат... Имам познат с кола на 100к км 3.0тфси и тракат понякога...  Моя котор тди също претракват на 230к реални е.. Но аз мисля че при тфси е по скъпо да се сменят вериги.

Link to comment
Share on other sites

Даже като части може и по-евтино да излизат ланците с обтегачите за 3.0тфси. Миналата година купувах горни обтегачи за 4F и 4G като тези за 3.0TFSI в 4G бяха на два пъти по ниска цена. В крайна сметка е все тая понеже А7 с V6 мотор дори и на 10 години си иска пари за поддръжка. 

 

От друга страна бензиново на по малко км ще се намери по-лесно. Дизеловите ще са твърдо над 200-300хил км. Аз лично бих търсил американско А7 с 3.0TFSI. 

Link to comment
Share on other sites

Де ги видяхте тея 3 кила нафта ве?

Ако ми говорите за извънградско, по-добре не ми говорете. Караш само извънградско и като влезеш в града, паркираш и скачаш на друга кола? или аз нещо не стоплям.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...