Jump to content

Светеща топка на скоростния лост


Recommended Posts

След дълго канене да си направя волана и топката на скоростния лост да светят и да опиша всичко със снимки му дойде времето.

Искам и аз заедно с всички останали колеги тука от форума и по-точно раздела 80/90, а и всички останали да благодаря на pif за това, че направи тази интервенция възможна и показа на всички нас как се прави топката, аз просто ще го опиша наново, но с реални снимки и с проблемите на които се натъкнах аз, защото е добре да има още едно мнение по даден въпрос.Не знам дали трябва тука да пусна темата или като допълнение на темата на pif но си има компетентни "органи", които ще преценят това.

Знам че има и други начини за правене на топката и на волана, с удоволствие може да споделяте със снимки и мнения ...

Ето линк към първичната тема на pif - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=23565

Eто какво ни трябва за начало :

1.) Бормашина

viu1260013961n.jpg

2.) Тъмно червени диоди 3мм

cqs1260014699d.jpg

Цената на един диод е 3 стотинки ... продават се по 10 попринцип, но ако смятъте че и точно 2 ще ви стигнат (ако не бъркате) ще ви дадът и по отделно ...

3.) Резистор 380 или 390 или нещо около тези стойности, защото в магазина когато купувах аз нямаше точно 380 както каза колегата Пиф, така че аз позлвах 390 ... и разликата не е особено голяма.

arx1260014654d.jpg

цената на тези резисори е по 1 стотинка ...

4.) Поялник

opt1260014250h.jpg

5.) Макетно ножче

viu1260014301a.jpg

6.) Някъква пиличка за нокти всеки има вкъщи

bfi1260014408s.jpg

7.) Пергел с 2 иглички

bfi1260014340d.jpg

8.) Кутийка от компакт диск - най-обикновенна или каквато имате под ръка, няма знчение дали ще е надрана или не ...

9.) Секундно лепило.

Време е да започнем със сищината на въпроса ... Отивате в колата и развивате топката на сокостния лост и си я взимате с вас, предполагам няма да извършвате манипулацията в колата!За сега оставяме топката на скоростния лост на страна и взимаме компакт диска ... С помоща на пергела измерваме 1.5 см радиус или 3 см диаметър и с пергела "чегъртаме" докъто не издълбаем кръгчето ...

За волана - почти двоен радиус и същата процедура !

Ето една снимка по време на процеса :

viu1260014947p.jpg rgh1260014968z.jpg

След като ги изрежем с помоща на пиличката може да си загладим ръбчетата и с шкурката трябва да ги направим матови и от 2-те страни.Ето как изглеждат готови -

jdv1260015095w.jpg

Аз лично след това използвах безцветния лак на жената и ги минах от 2-те страни с лак

rgh1260015169n.jpg

Следващата процедура по изготвянето на подсветката е да вземем два диода и да си отбележем къде да изрежем от пластмасата :

cqs1260015289m.jpg klz1260015305b.jpg bfi1260015316p.jpg

Принципно няма много за мерене, защото диодите са си 3мм :flehan: Може и направо с линията да работите ...

Изпилявате местата къде трябва да влезнат диодите и действате с пилата, след това със секундното лепило ги залепяте за пластмасата като гледате от едната страна да е +, а от другата -.

Плюса на диодите е по-дългото краче, а минуса е по-късото, още като ги купите ще видите че имат разлика в дължините.

arx1260015487b.jpg

Ето ги и изрязаните места ...

След това изкривяваме диодите един към друг както следва + към + и - към - ето как изглежда горе-долу :

cqs1260015522y.jpg

Следващата стъпка е да изберете дната от двете страни за горна и да изпилите диодите с пиличката или с шкурката, за да стане равна горната повърхност ... Ето снимката :

jdv1260015584i.jpg

Избирате си едната страна дали + или - няма значение и запоявате и резистора ... него също не го бърка на къде ще го запоите ... Ето снимката, тука е момента да кажа да не ми се смеете на спойките :

bwy1260015643u.jpg

За сега сме готови с работата по подсветката ... оставяме я на страна и взимаме топката на лоста.

С помоща на отвертка ще извадим горната част (тази на която са нарисувани предавките).Подпъхваме от еднста страна и много внимателно надигаме, с по-малка отвертка е по-добре ...

arx1260015812d.jpg

Че аз надробих една работа, та трябваше да ползвам въображението си после да я оправям, а именно при мене едно малко ръбче се отчупи ...

klz1260015851a.jpg

След като сте извадили капачката ... започвате да махате улейчетата и цифричките ... много внимателно или с макетно ножче или с игла или с върха на пиличката.При мене се махнаха и малко по-големи парченца отколкото трябваше, че с помояа на маркер за писане в/у диск нанесох черен слой и оставих само процепите които трябваше да са изстъргани , та го излъгах :flehan: И с перманентен маркер пак ще стане, но ще е по-трудно, защото е по голям на върха.

Ето изстъргано и готово ...

rgh1260015886d.jpg

С помоща на пергела изрязвате бяло кръгче с радиус 1.5 см, и го поставяте под капачката на топката (тази която туко що драхме ... ) . Ето моето как е ... дори го закрепих, за да не го загубя :

opt1260016083y.jpg

Така, за останалата част от топката - колегата Пиф е казал че трябва някакъв специален трион, с който аз не разполагам ... та използвах направо макетното ножче и една отвертка и дълбах като луд, но ще стане номера ...

bfi1260016124k.jpg rgh1260016188r.jpg

Следва включването на бормашината в работата ... С нея ще пробием 2 дупки в топката, така че да може да прекараме кабелите през тях, за да може да ги изведем по-надолу.

opt1260020847y.jpg

пробиването става внимателно с бормашината, за да не поразим топката и да иде зян правеното до сега ...

Трябва да пробием и на още едно място, а именно и самия мях.Ето как изглежда примерно тази работа :

opt1260021548b.jpg

Ето до какво стигнахме вече, на тези снимки вече съм окабелил и подсветката :

jdv1260021746l.jpg bwy1260021763z.jpg rgh1260021880h.jpg arx1260021904q.jpg rgh1260021924d.jpg viu1260021941o.jpg

На едната снимка се вижда че си правя проби с една батерия от 9V.Нямам 12V, но просто свети малко по-слабо предполагам като сложим в колата ще видим какво ще излезе като светлина.

След като пробием дупките в топката вече отиваме в колата ... и започваме на място да действаме.

1.)Първи вариант:

Ако взимате ток от врътките на парното ще трябва да магнете кората на скоростния лост и капака на врътките ... и още много неща.

Аз бих предпочел да взема ток от запалката в пепелника, защото е по-близо, а и може да се регулира по същия начин както врътките от потенциометъра в таблото.

2.)Втори вариант:

Ако имате запалка на кората на ръчната спирачка (както имам аз) е и по-удобно, просто ще вържете кабелите към крушката и ВОАЛА !!!!

Ето снимки от процеса на работа :

bwy1260116851o.jpg bfi1260116602t.jpg rgh1260116927i.jpg bfi1260116958k.jpg cqs1260116977x.jpg

Важно е да кажа, че се налага свалянето на кората на скоростния лост, за да се развие мехчето, за да се завърта заедно с топката на скоросния лост при завиване, за да може кабелите да са в права посока и да не са усукани!

Ами в общи линии е това, тези дни ще пусна иснимки за волана, ако ми остане време - сега вече и хората като мен ще могат да го направят без проблем ... :rolleyes:

Благодим на Пиф !

И една снимка (с лошо качество) :

opt1260117271p.jpg

Редактирано от Михаил Радославов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това нее ли обяснявано вече веднъж в "правилния раздел" Тунинг / Концепти / Спорт / Подвизи

просто си питам.

ПС: не виждам защо се хабиш, след като ще те налазят за тази топка. И аз направих някакъв опит но в малко по-друга насока и от тогава спрях да публикувам подобни матрЯли. Сам се сещай защо.Иначе евала за труда !!!

Редактирано от SinisteR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:rolleyes: Ми да ме налазят, боли ме шмайзера, това е форум всеки може да поства каквото си иска, стига да е свързано с раздела и с насоката на форума като цяло.

Дали ще я пусна тук или в тунинг ... няма значение.Като реално погледнато една светеща топка не е кой знае какъв тунеК...там човека с 780 конЮвата кола е друга тема ...

Темата я има обяснена от Пиф - да така е, аз просто съм направил снимки и съм я пуснал нагледно, защото неговата тема е представена в .pdf и .doc , но няма рийл пикчърс, мойте може да не са кой знае какво, но все пак като го видиш на живо е малко по-друго.

Пускам, защото мисля, че няма да е излишно.Аз четох доста пъти темата на пиф, но се чудех дали да почна или не, точно защото реално не знаех с какво се захващам като жива материя.

Иначе след завършване на всичко е кеф ...

А нека си пишат и да си спамчат колкото желаят ... един човек да ползва темата пак ще е ок, така че лошо няма ...

Повторението е майка на знанието и пряк път до затъпяването

Редактирано от Михаил Радославов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ех,че си лиричен :rolleyes:

както казваш РЕАЛНИ снимки си е друго

ами браво от мен за старанието,ще е полезно все някому

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека си го е обясни идеално и с много добри и подходяши снимки.Браво.Ако имам време ще пробвам тази "гъзарийка"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от 300 до 800ома, зависи колко силно искаш да свети диода. По препоръка на колегата ПИФ 380 ома

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко инфо и за волана:

1.Сваля се като се дърпат нагоре една по една страните му.Внимавайте с напъните, че има и кабел, да не го изтръгнете.

cqs1260268658k.jpg

ето и кабела с който трябва да се внимава

jdv1260268684n.jpg

2.Свалянето на емблемата на ауди става като от вътрешната страна натиснете и тя ще изкочи сама, държи се на 2 чопчета (които са изляти с кръгчето на емблемата и не могат да се чупят лесно, така че няма грижи).

opt1260268721n.jpg

3.По сходен начин на топката махате никелираната част ...

opt1260268737z.jpg

4.Следва направата на подсведката.Тук може да сложите и повече диоди от 2 ... ако искате 4 примерно (по 3мм) или аз направо сложих 3 по 5мм, като използвах по-голямо съпротивление и ги изтръгнах от едно фенерче в нас, направо готови пък и червени даже ...

bfi1260268830l.jpg

А иначе препоръчвам да не ги слагате легнали, а с помоща ножица примерно да изрежете кръгли отвори, по-точно да издълбаете и даги сложите отдолу прави и отгоре да залепите, като от диода да се вижда само малка част отгоре, така светлината ще е по-събрана.

bwy1260268909t.jpg

Аз използвах и част от фенерчето, тази която е никелирана и разпръсква светлината, за да може да стане и по-равномерно светенето като цяло.

А иначе ако не намерите готово като мен, нещата са диоди колкото искате силно да свети и + с + и - с - като пак казвам, че + е по-дългия край на диода ... и се слага съпротивление на която страна желаете.Най-добре си правете проби, за да виждате колко силно свети.

Сега вече се предполага, че имаме всичко и ще пристъпим към слагането в колата.За да вържем подсветката ни трябва + и - , аз тук малко се озадачих и търсих помощ от публиката :flehan: за което съм много благодарен, че ми помогнаха.

Кабела за който трябваше да внимаваме в началото е +, а всичко метално по волана е - или маса. Та единия кабел от подсветката (+) го връзваме към тази жичка, която излиза от волана, а другата към метална част в колата.

Ето как го направих аз :

jdv1260269187u.jpg arx1260269219z.jpg

Тези метални части, които дават маса на клаксона , за да свирне ще ги ползваме ... Развиваме едно което ни харесва и отдолу слагаме кабела и просто завиваме след това и готово.

arx1260269332f.jpg

После сглобяваме обратно и това е тя цялата филосфия на волана.

Когато връзвате кабелите на волана изключете от контакт, че ще ви свири клаксона когато вържете масата и ще се чудите какво става и защо става.

И да кажа, че когато бибиткате на мацките по улиците подсведката ще угасва ...

Айде успех ! И благодаря на Marcus Aurelius, Митака и Shado.

Снимки, довечера в тъмното ... вече ще карам само нощно време хахаха!

Редактирано от Михаил Радославов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, :hilezh: за ентусиазма ти да си направиш колата,такава че да те кефи ,като седнеш в нея!Един съвет от мен,обаче-тази хартиена лепенка,която използваш за изолация на връзките по ел.инсталацията на колата ти,изобщо не е правилното решение в случая.Нейното предназначение е съвсем друго и използването и за изолация в ел.инсталации е, меко казано,непрепоръчително и пожароопасно.За целта се използва "изолирбанд" или още по-добре-термосвиваем шлаух.

И една идея от мен-опитай се да направиш такава подсветка и на врътките на решетките на въздуховодите в колата-ще стане не само красиво,а и много практично. :flehan:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това с хартиеното тиксо е само за проба иначе съм ги направил както трябва.

верно е че неразбирам много, но така в колата си няма да ги оставя :hilezh:

иначе за идеята ти - супер, но ток трябва да се прекара до тях и е много разглабяне, ма вие ми пускате мухи и аз не мога да спя, снощи сънувам как слагам резистори и т.н. :flehan:

пп. искам да попитам само колкото е по-голям като омове резистора по-слабо свети или по-силно свети и колко е най-силната светлина която мога да пусна към един 3мм и към един 5мм диод ?

Редактирано от Михаил Радославов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това с хартиеното тиксо е само за проба иначе съм ги направил както трябва.

верно е че неразбирам много, но така в колата си няма да ги оставя :flehan:

иначе за идеята ти - супер, но ток трябва да се прекара до тях и е много разглабяне, ма вие ми пускате мухи и аз не мога да спя, снощи сънувам как слагам резистори и т.н. :)

За тези на централната конзола,напрежение може да вземеш от подсветката на всеки от бутоните под тях,за страничните от дясно се взима от осветлението на жабката,а за тези отляво се тегли допълнителен кабел,но не е трудно,като свалиш полицата под волана.Е,разбира се,там нещата са малко по-сложни,защото тези колелца за решетките се въртят,но пък точно това е интересното и предизвиква творчеството ти/аз не обичам "лесните" неща/.Само веднъж съм срещал подобна доработка направена от колега,но за жалост темата му се затри,а резултата беше страхотен.Та,ако се хванеш да го направиш,ще бъдеш първия и ще "повлечеш крак" на доста хора след теб,защото аз поне страшно се дразня в тъмното да търся опипом тези колелца и да не знам в какво точно положение ги нагласям/в новите Аудита си го има фабрично това/ :hilezh:

Колкото до другия ти въпрос,колкото по-голям резистор,като стойност,сложиш,толкова по-висок ще бъде "пада" на напрежението върху него и светодиода ти ще свети по-слабо.Обикновено,пада на напрежението за масовите светодиоди е около 2V за червените и жълтите диоди и около 3,2V за зелени,сини и бели в права посока,като номиналния ток е 20mA.Ако диодите ти са навързани последователно/+,-,+,-/ с един ограничаващ резистор,ето ти примерна табличка с възможните граници на стойностите му при U-12V и червени/жълти/ диоди:

1 диод-----R=500-600

2 диода----R=400-500

3 диода----R=270-330

4 диода----R=200-270

5диода-----R=150-180

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако това ти е топката без да си предприел каквото и да било, не знам какво да правиш, защото моята е по-различна и от вътре изцяло е мека, има само винт ...

май има различни видове топки ...

но ако толкова скаш да свети си вземи една топка от колегите които разпарчадосват коли и ги питай да ти дадът такава като моята ... :hilezh:

jordanik, огледах положението на врътките за които говориш ... от това кото виждам на моите имат едни стрелки и би било най-добре те да светят ... но като гледам няма как да ги издълбая така, че да пъхна диод отдолу, но ми дойде друг вариант на главата ...

Тука не знам как да ги пъхна opt1260276063c.jpg

Но под кръгчетата отгоре и отдолу, точно зад тях мога да сложа и да осветяват врътката ...

bfi1260276174w.jpg

това ми се роди сега докъто ги гледах, а иначе ето снимка на волана на светло :

cqs1260276216j.jpg

но червеното нещо много грозно излиза на телефона ...

Редактирано от Михаил Радославов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега си поиграх и МАХНАХ пластината която се вижда и отдолу е меко-съответно почвам да се трудя,че да видим какво ще стане 1-я път ако не поне за 2-я да знам кое и как да направя :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи,идеята е да светят,както "кръгчетата",така и стрелкичките във колелцето.Подсветка за кръгчетата,указващи крайните положения ще направиш много лесно,трудността е да се постави диод,който хем да осветява стрелкичките,хем да се върти с врътката.Колегата го беше направил много елегантно и хитро,а и беше го заснел и обяснил,но вече не се сещам как.Имам,обаче една резервна централна конзола и ще я огледам да видим дали ще намеря решение.Още по-сложно е с врътките на страничните решетки,защото не знам как се махат от таблото,но явно-има начин,защото и там имаше направено същото осветяване и изглеждаше абсолютно заводски,като на А4-те/в това им е силата на VAG-невероятното внимание към детайла/ :hilezh:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е че къде го това момче, защо се крие ... а ти щом имаш резервни може да разгледаш нещата, че аз имам само тези на колата и да не да ги разбазикам и да стане мазанак ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега, много е готино! :)

Пусни снимка довечера да го видим как е на тъмно в колата.

И една идея от мен-опитай се да направиш такава подсветка и на врътките на решетките на въздуховодите в колата-ще стане не само красиво,а и много практично. :)

И аз им бях хвърлил око на духалките, но определено не мога да ги издълбая толкова прецизно,

и го направих да свети между стрелките.

Как да светнат кръгчетата (които аз нямам) не можах да измисля.

P1080189.JPG P1080187.JPG

Страничните духалки се вадят лесно - бъркаш и дърпаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

неееее не пускай, че врътки, врати и много ще стане за човек като мен.

е добре де как е направено на тази снимка дето ти постна ... виж че е вътре в стрелкичката ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...