Михаил Радославов Публикувано 6 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2009 (Редактирано) След дълго канене да си направя волана и топката на скоростния лост да светят и да опиша всичко със снимки му дойде времето.Искам и аз заедно с всички останали колеги тука от форума и по-точно раздела 80/90, а и всички останали да благодаря на pif за това, че направи тази интервенция възможна и показа на всички нас как се прави топката, аз просто ще го опиша наново, но с реални снимки и с проблемите на които се натъкнах аз, защото е добре да има още едно мнение по даден въпрос.Не знам дали трябва тука да пусна темата или като допълнение на темата на pif но си има компетентни "органи", които ще преценят това.Знам че има и други начини за правене на топката и на волана, с удоволствие може да споделяте със снимки и мнения ... Ето линк към първичната тема на pif - http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=23565Eто какво ни трябва за начало : 1.) Бормашина2.) Тъмно червени диоди 3ммЦената на един диод е 3 стотинки ... продават се по 10 попринцип, но ако смятъте че и точно 2 ще ви стигнат (ако не бъркате) ще ви дадът и по отделно ... 3.) Резистор 380 или 390 или нещо около тези стойности, защото в магазина когато купувах аз нямаше точно 380 както каза колегата Пиф, така че аз позлвах 390 ... и разликата не е особено голяма. цената на тези резисори е по 1 стотинка ... 4.) Поялник5.) Макетно ножче6.) Някъква пиличка за нокти всеки има вкъщи7.) Пергел с 2 иглички8.) Кутийка от компакт диск - най-обикновенна или каквато имате под ръка, няма знчение дали ще е надрана или не ...9.) Секундно лепило.Време е да започнем със сищината на въпроса ... Отивате в колата и развивате топката на сокостния лост и си я взимате с вас, предполагам няма да извършвате манипулацията в колата!За сега оставяме топката на скоростния лост на страна и взимаме компакт диска ... С помоща на пергела измерваме 1.5 см радиус или 3 см диаметър и с пергела "чегъртаме" докъто не издълбаем кръгчето ... За волана - почти двоен радиус и същата процедура !Ето една снимка по време на процеса : След като ги изрежем с помоща на пиличката може да си загладим ръбчетата и с шкурката трябва да ги направим матови и от 2-те страни.Ето как изглеждат готови - Аз лично след това използвах безцветния лак на жената и ги минах от 2-те страни с лак Следващата процедура по изготвянето на подсветката е да вземем два диода и да си отбележем къде да изрежем от пластмасата : Принципно няма много за мерене, защото диодите са си 3мм Може и направо с линията да работите ... Изпилявате местата къде трябва да влезнат диодите и действате с пилата, след това със секундното лепило ги залепяте за пластмасата като гледате от едната страна да е +, а от другата -.Плюса на диодите е по-дългото краче, а минуса е по-късото, още като ги купите ще видите че имат разлика в дължините.Ето ги и изрязаните места ... След това изкривяваме диодите един към друг както следва + към + и - към - ето как изглежда горе-долу : Следващата стъпка е да изберете дната от двете страни за горна и да изпилите диодите с пиличката или с шкурката, за да стане равна горната повърхност ... Ето снимката : Избирате си едната страна дали + или - няма значение и запоявате и резистора ... него също не го бърка на къде ще го запоите ... Ето снимката, тука е момента да кажа да не ми се смеете на спойките : За сега сме готови с работата по подсветката ... оставяме я на страна и взимаме топката на лоста.С помоща на отвертка ще извадим горната част (тази на която са нарисувани предавките).Подпъхваме от еднста страна и много внимателно надигаме, с по-малка отвертка е по-добре ... Че аз надробих една работа, та трябваше да ползвам въображението си после да я оправям, а именно при мене едно малко ръбче се отчупи ... След като сте извадили капачката ... започвате да махате улейчетата и цифричките ... много внимателно или с макетно ножче или с игла или с върха на пиличката.При мене се махнаха и малко по-големи парченца отколкото трябваше, че с помояа на маркер за писане в/у диск нанесох черен слой и оставих само процепите които трябваше да са изстъргани , та го излъгах И с перманентен маркер пак ще стане, но ще е по-трудно, защото е по голям на върха.Ето изстъргано и готово ... С помоща на пергела изрязвате бяло кръгче с радиус 1.5 см, и го поставяте под капачката на топката (тази която туко що драхме ... ) . Ето моето как е ... дори го закрепих, за да не го загубя : Така, за останалата част от топката - колегата Пиф е казал че трябва някакъв специален трион, с който аз не разполагам ... та използвах направо макетното ножче и една отвертка и дълбах като луд, но ще стане номера ... Следва включването на бормашината в работата ... С нея ще пробием 2 дупки в топката, така че да може да прекараме кабелите през тях, за да може да ги изведем по-надолу. пробиването става внимателно с бормашината, за да не поразим топката и да иде зян правеното до сега ...Трябва да пробием и на още едно място, а именно и самия мях.Ето как изглежда примерно тази работа : Ето до какво стигнахме вече, на тези снимки вече съм окабелил и подсветката : На едната снимка се вижда че си правя проби с една батерия от 9V.Нямам 12V, но просто свети малко по-слабо предполагам като сложим в колата ще видим какво ще излезе като светлина.След като пробием дупките в топката вече отиваме в колата ... и започваме на място да действаме.1.)Първи вариант:Ако взимате ток от врътките на парното ще трябва да магнете кората на скоростния лост и капака на врътките ... и още много неща.Аз бих предпочел да взема ток от запалката в пепелника, защото е по-близо, а и може да се регулира по същия начин както врътките от потенциометъра в таблото.2.)Втори вариант:Ако имате запалка на кората на ръчната спирачка (както имам аз) е и по-удобно, просто ще вържете кабелите към крушката и ВОАЛА !!!!Ето снимки от процеса на работа : Важно е да кажа, че се налага свалянето на кората на скоростния лост, за да се развие мехчето, за да се завърта заедно с топката на скоросния лост при завиване, за да може кабелите да са в права посока и да не са усукани!Ами в общи линии е това, тези дни ще пусна иснимки за волана, ако ми остане време - сега вече и хората като мен ще могат да го направят без проблем ... Благодим на Пиф ! И една снимка (с лошо качество) : Редактирано 6 Декември 2009 от Михаил Радославов Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 6 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2009 (Редактирано) Това нее ли обяснявано вече веднъж в "правилния раздел" Тунинг / Концепти / Спорт / Подвизи просто си питам.ПС: не виждам защо се хабиш, след като ще те налазят за тази топка. И аз направих някакъв опит но в малко по-друга насока и от тогава спрях да публикувам подобни матрЯли. Сам се сещай защо.Иначе евала за труда !!! Редактирано 6 Декември 2009 от SinisteR Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ksi1 Публикувано 6 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2009 Браво бе майсторе Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Радославов Публикувано 6 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2009 (Редактирано) Ми да ме налазят, боли ме шмайзера, това е форум всеки може да поства каквото си иска, стига да е свързано с раздела и с насоката на форума като цяло.Дали ще я пусна тук или в тунинг ... няма значение.Като реално погледнато една светеща топка не е кой знае какъв тунеК...там човека с 780 конЮвата кола е друга тема ... Темата я има обяснена от Пиф - да така е, аз просто съм направил снимки и съм я пуснал нагледно, защото неговата тема е представена в .pdf и .doc , но няма рийл пикчърс, мойте може да не са кой знае какво, но все пак като го видиш на живо е малко по-друго.Пускам, защото мисля, че няма да е излишно.Аз четох доста пъти темата на пиф, но се чудех дали да почна или не, точно защото реално не знаех с какво се захващам като жива материя.Иначе след завършване на всичко е кеф ... А нека си пишат и да си спамчат колкото желаят ... един човек да ползва темата пак ще е ок, така че лошо няма ... Повторението е майка на знанието и пряк път до затъпяването Редактирано 6 Декември 2009 от Михаил Радославов Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 6 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2009 ех,че си лиричен както казваш РЕАЛНИ снимки си е другоами браво от мен за старанието,ще е полезно все някому Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GSI90 Публикувано 6 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2009 Човека си го е обясни идеално и с много добри и подходяши снимки.Браво.Ако имам време ще пробвам тази "гъзарийка" Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
К.С. Публикувано 7 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 7 Декември 2009 Мойта топка плътна не ставаИначе браво, много добре описано, и изглежда супер! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Радославов Публикувано 7 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 7 Декември 2009 на Б4 не са ли едни и същи ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ksi1 Публикувано 7 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 7 Декември 2009 а за един диод 3мм някой знае ли кое е подходящото съпротивление Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 7 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 7 Декември 2009 от 300 до 800ома, зависи колко силно искаш да свети диода. По препоръка на колегата ПИФ 380 ома Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ksi1 Публикувано 7 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 7 Декември 2009 да де ама те там са два мен ме интересува за един диод Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zorba Публикувано 7 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 7 Декември 2009 има в нета калкулатори за съпротивленияhttp://ledz.com/?p=zz.led.resistor.calculator Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Радославов Публикувано 8 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2009 (Редактирано) Ето малко инфо и за волана:1.Сваля се като се дърпат нагоре една по една страните му.Внимавайте с напъните, че има и кабел, да не го изтръгнете. ето и кабела с който трябва да се внимава 2.Свалянето на емблемата на ауди става като от вътрешната страна натиснете и тя ще изкочи сама, държи се на 2 чопчета (които са изляти с кръгчето на емблемата и не могат да се чупят лесно, така че няма грижи). 3.По сходен начин на топката махате никелираната част ... 4.Следва направата на подсведката.Тук може да сложите и повече диоди от 2 ... ако искате 4 примерно (по 3мм) или аз направо сложих 3 по 5мм, като използвах по-голямо съпротивление и ги изтръгнах от едно фенерче в нас, направо готови пък и червени даже ... А иначе препоръчвам да не ги слагате легнали, а с помоща ножица примерно да изрежете кръгли отвори, по-точно да издълбаете и даги сложите отдолу прави и отгоре да залепите, като от диода да се вижда само малка част отгоре, така светлината ще е по-събрана. Аз използвах и част от фенерчето, тази която е никелирана и разпръсква светлината, за да може да стане и по-равномерно светенето като цяло.А иначе ако не намерите готово като мен, нещата са диоди колкото искате силно да свети и + с + и - с - като пак казвам, че + е по-дългия край на диода ... и се слага съпротивление на която страна желаете.Най-добре си правете проби, за да виждате колко силно свети.Сега вече се предполага, че имаме всичко и ще пристъпим към слагането в колата.За да вържем подсветката ни трябва + и - , аз тук малко се озадачих и търсих помощ от публиката за което съм много благодарен, че ми помогнаха.Кабела за който трябваше да внимаваме в началото е +, а всичко метално по волана е - или маса. Та единия кабел от подсветката (+) го връзваме към тази жичка, която излиза от волана, а другата към метална част в колата.Ето как го направих аз : Тези метални части, които дават маса на клаксона , за да свирне ще ги ползваме ... Развиваме едно което ни харесва и отдолу слагаме кабела и просто завиваме след това и готово. После сглобяваме обратно и това е тя цялата филосфия на волана.Когато връзвате кабелите на волана изключете от контакт, че ще ви свири клаксона когато вържете масата и ще се чудите какво става и защо става.И да кажа, че когато бибиткате на мацките по улиците подсведката ще угасва ... Айде успех ! И благодаря на Marcus Aurelius, Митака и Shado.Снимки, довечера в тъмното ... вече ще карам само нощно време хахаха! Редактирано 8 Декември 2009 от Михаил Радославов Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 8 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2009 (Редактирано) Колега, за ентусиазма ти да си направиш колата,такава че да те кефи ,като седнеш в нея!Един съвет от мен,обаче-тази хартиена лепенка,която използваш за изолация на връзките по ел.инсталацията на колата ти,изобщо не е правилното решение в случая.Нейното предназначение е съвсем друго и използването и за изолация в ел.инсталации е, меко казано,непрепоръчително и пожароопасно.За целта се използва "изолирбанд" или още по-добре-термосвиваем шлаух. И една идея от мен-опитай се да направиш такава подсветка и на врътките на решетките на въздуховодите в колата-ще стане не само красиво,а и много практично. Редактирано 8 Декември 2009 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Радославов Публикувано 8 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2009 (Редактирано) това с хартиеното тиксо е само за проба иначе съм ги направил както трябва.верно е че неразбирам много, но така в колата си няма да ги оставя иначе за идеята ти - супер, но ток трябва да се прекара до тях и е много разглабяне, ма вие ми пускате мухи и аз не мога да спя, снощи сънувам как слагам резистори и т.н. пп. искам да попитам само колкото е по-голям като омове резистора по-слабо свети или по-силно свети и колко е най-силната светлина която мога да пусна към един 3мм и към един 5мм диод ? Редактирано 8 Декември 2009 от Михаил Радославов Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 8 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2009 (Редактирано) това с хартиеното тиксо е само за проба иначе съм ги направил както трябва.верно е че неразбирам много, но така в колата си няма да ги оставя иначе за идеята ти - супер, но ток трябва да се прекара до тях и е много разглабяне, ма вие ми пускате мухи и аз не мога да спя, снощи сънувам как слагам резистори и т.н. За тези на централната конзола,напрежение може да вземеш от подсветката на всеки от бутоните под тях,за страничните от дясно се взима от осветлението на жабката,а за тези отляво се тегли допълнителен кабел,но не е трудно,като свалиш полицата под волана.Е,разбира се,там нещата са малко по-сложни,защото тези колелца за решетките се въртят,но пък точно това е интересното и предизвиква творчеството ти/аз не обичам "лесните" неща/.Само веднъж съм срещал подобна доработка направена от колега,но за жалост темата му се затри,а резултата беше страхотен.Та,ако се хванеш да го направиш,ще бъдеш първия и ще "повлечеш крак" на доста хора след теб,защото аз поне страшно се дразня в тъмното да търся опипом тези колелца и да не знам в какво точно положение ги нагласям/в новите Аудита си го има фабрично това/ Колкото до другия ти въпрос,колкото по-голям резистор,като стойност,сложиш,толкова по-висок ще бъде "пада" на напрежението върху него и светодиода ти ще свети по-слабо.Обикновено,пада на напрежението за масовите светодиоди е около 2V за червените и жълтите диоди и около 3,2V за зелени,сини и бели в права посока,като номиналния ток е 20mA.Ако диодите ти са навързани последователно/+,-,+,-/ с един ограничаващ резистор,ето ти примерна табличка с възможните граници на стойностите му при U-12V и червени/жълти/ диоди: 1 диод-----R=500-600 2 диода----R=400-500 3 диода----R=270-330 4 диода----R=200-270 5диода-----R=150-180 Редактирано 8 Декември 2009 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sparco Публикувано 8 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2009 Колеги идеи как да продължа напред ?? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Радославов Публикувано 8 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2009 (Редактирано) ако това ти е топката без да си предприел каквото и да било, не знам какво да правиш, защото моята е по-различна и от вътре изцяло е мека, има само винт ... май има различни видове топки ... но ако толкова скаш да свети си вземи една топка от колегите които разпарчадосват коли и ги питай да ти дадът такава като моята ... jordanik, огледах положението на врътките за които говориш ... от това кото виждам на моите имат едни стрелки и би било най-добре те да светят ... но като гледам няма как да ги издълбая така, че да пъхна диод отдолу, но ми дойде друг вариант на главата ...Тука не знам как да ги пъхна Но под кръгчетата отгоре и отдолу, точно зад тях мога да сложа и да осветяват врътката ... това ми се роди сега докъто ги гледах, а иначе ето снимка на волана на светло : но червеното нещо много грозно излиза на телефона ... Редактирано 8 Декември 2009 от Михаил Радославов Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sparco Публикувано 8 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2009 Досега си поиграх и МАХНАХ пластината която се вижда и отдолу е меко-съответно почвам да се трудя,че да видим какво ще стане 1-я път ако не поне за 2-я да знам кое и как да направя Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Радославов Публикувано 8 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2009 ще стане от първия път не бой се Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 8 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2009 (Редактирано) Значи,идеята е да светят,както "кръгчетата",така и стрелкичките във колелцето.Подсветка за кръгчетата,указващи крайните положения ще направиш много лесно,трудността е да се постави диод,който хем да осветява стрелкичките,хем да се върти с врътката.Колегата го беше направил много елегантно и хитро,а и беше го заснел и обяснил,но вече не се сещам как.Имам,обаче една резервна централна конзола и ще я огледам да видим дали ще намеря решение.Още по-сложно е с врътките на страничните решетки,защото не знам как се махат от таблото,но явно-има начин,защото и там имаше направено същото осветяване и изглеждаше абсолютно заводски,като на А4-те/в това им е силата на VAG-невероятното внимание към детайла/ Редактирано 8 Декември 2009 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Радославов Публикувано 8 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2009 е че къде го това момче, защо се крие ... а ти щом имаш резервни може да разгледаш нещата, че аз имам само тези на колата и да не да ги разбазикам и да стане мазанак ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shado Публикувано 8 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2009 Браво колега, много е готино! Пусни снимка довечера да го видим как е на тъмно в колата.И една идея от мен-опитай се да направиш такава подсветка и на врътките на решетките на въздуховодите в колата-ще стане не само красиво,а и много практично. И аз им бях хвърлил око на духалките, но определено не мога да ги издълбая толкова прецизно,и го направих да свети между стрелките. Как да светнат кръгчетата (които аз нямам) не можах да измисля. Страничните духалки се вадят лесно - бъркаш и дърпаш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ksi1 Публикувано 8 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2009 ееееееееее Мишиии стига вече спри се малко ,после щи пусна една снимка(сещай се каква е) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Михаил Радославов Публикувано 8 Декември 2009 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2009 неееее не пускай, че врътки, врати и много ще стане за човек като мен.е добре де как е направено на тази снимка дето ти постна ... виж че е вътре в стрелкичката ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts