bagera979 Публикувано 7 Април 2011 Доклад Share Публикувано 7 Април 2011 Ако нямаш скоба,трябва да свалиш носача и да ги извадиш/сложиш на менгеме,като ползваш подходяща тръбичка и плътен дорник.Аз така ги сменях мойте и на неколко приятела.Някой от колегите беше дал чертеж за скоба много е добра и смятам да си я направя като се видя по свободен .Само не ползвай чук Тръбичката с по-голям вътрешен диаметър ,а дорника с малко по малък диаметър от втулката ,дълги малко повече от втулката.Подлагаш тръбата от едната страна на носача,там където трябва да излезе втулката(страната с периферия) ,от другата с подходящ дорник(гледай да легне на външната част на вулката но и да не задере в носача)Стягаш и тя излиза.После новата по обратен ред само че вече натискаш от страната с периферия,тук аз ползвам по голям дорник за да легне по цялата повирхност.Забравих че трябва да почистиш леко леглото на втулката като я свалиш и малко масло не е лошо да сложиш.Аз също си измервам докъде са набити втулките преди да ги сваля за да не бера ядове после като ги слагам на магарето.Като сглобиш колата и я пуснеш на земята тогава стегни болтовете на носачите,за да не се усукват допълнитело после.Радвам се ако съм помогнал с нещо,ако не сори за спама Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kaiser Kar Публикувано 25 Април 2011 Доклад Share Публикувано 25 Април 2011 Колеги, вчера тръгнах да сменям тампоните. Свалих левия носач, както си му е редът и тръгнах да махам тампоните. Без скоба, чукнах съвсем леко с една тръбичка 1/2 и с чука и единият тампон изскочи без ядове. Чукнах другия - ядец. Хванах скобата, тръгнах да натягам, за да излезе - ядец. На менгеме - ядец. Най-накрая подложих дървено трупче и почнах яко да го млатя с с един огромен чук, ама пак не мръдна. Днеска си взех направо нов носач на старо, че онзи имаше и ръжда по него, точно по шайбата за тампоните. Защо според вас не можа да излезе този тампон? Млатенето с чук е противопоказно, за да не се наранява самият носач, но поне ефективно да беше... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бъчи Публикувано 25 Април 2011 Доклад Share Публикувано 25 Април 2011 Това с горенето на старите тампони докато са в носача говори за небивала простотия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 25 Април 2011 Автор Доклад Share Публикувано 25 Април 2011 Поради честата смяна на тампоните на носачите на нашите брички, гнездата малко или много се износват и в един момент стегнатоста не е достатъчна. Някои "мастери" заваряват тампона за носача. Провери и при теб да не е капнат с една точка някъде и за това да не можеш да го избиеш. Друга причина за да не излиза може да е корозия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kaiser Kar Публикувано 25 Април 2011 Доклад Share Публикувано 25 Април 2011 Ами аз така или иначе взех нов носач заради корозиралата шайба. Наистина трябва да е заварен, щом с толкова млатене не излезе. Здраве да е! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 25 Април 2011 Доклад Share Публикувано 25 Април 2011 Поредното доказателство,че инженерната и градивна мисъл на Бай Ганьо е безгранична ! ! ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PA4O_BURZIQ Публикувано 15 Юни 2011 Доклад Share Публикувано 15 Юни 2011 (Редактирано) kolegi slojete si teflonovi ftulki na nosa4ite i zabravete ve4e da gi smenqte az taka napravih i sum mn dovolenПиши на кирилица! Редактирано 16 Юни 2011 от tita Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 15 Юни 2011 Доклад Share Публикувано 15 Юни 2011 kolegi slojete si teflonovi ftulki na nosa4ite i zabravete ve4e da gi smenqte az taka napravih i sum mn dovolenМоже ли да не са точно тефлонови?А може ли на кирилица? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
beili Публикувано 17 Ноември 2013 Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2013 Колеги,понеже ми предстои и на мен смяна на втулките на носачите искам да ви питам какъв инструмент ми е нужен за развиване болтовете на тампоните? Гайките заварени ли са за магарето или трябва да се държи контра с нещо специално през отвора и болтовете с какво най-лесно се развиват? Иначе за скобата,избиването и набиването ми е ясно.Благодаря ви. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
samsung Публикувано 17 Ноември 2013 Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2013 17 ки звездогаечни ,не са заварени гайките- държи се контра из от вътре Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
beili Публикувано 17 Ноември 2013 Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2013 Пак със звездогайчното ли се държи контра? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
samsung Публикувано 17 Ноември 2013 Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2013 (Редактирано) не от тия правите а от другите..лула дет им викат повечето за контра от вътре .пробвах с камък ,ама неможах да го завра -мястото е ограничено.иначе отвън май най удобно е с гаечен .. Редактирано 17 Ноември 2013 от samsung Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
beili Публикувано 21 Ноември 2013 Доклад Share Публикувано 21 Ноември 2013 Благодаря эа отговора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Христов Публикувано 20 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 20 Януари 2014 Колеги да попитам носачите на 80 Б3 същите ли са? Дали има някакви разлики в тампоните? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 20 Януари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 20 Януари 2014 (Редактирано) Гнездата за тампоните в носачите на Б3 и на Б4 май са еднакви. Но има Б3-ки с едни тампони, дето са с две периферии и са гумени от вън. Би трябвало и двата вида тампони да стават и за двата вида носачи. Редактирано 20 Януари 2014 от Митака Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vath Публикувано 23 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2014 Разликата е, че ако колата е без хидравлика тампона е гумен от вън ако е с хидравлика външната част е метална. Иначе размера за Б3 и Б4 е еднакъв. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 23 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2014 На гумените тампони другото име е таралежки и се сменят много шибано. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 23 Януари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 23 Януари 2014 Наистина, че е заигравка смяната им, но ако има под ръка течен сапун или пък още по-добре обикновен акрилен силикон, за смазка се нахулват като у тях си. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
samsung Публикувано 23 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2014 зависи сега в студа както са се удървили немат вкарване и с вазелин Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Христов Публикувано 31 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2014 Тия таралежите чувам че доста бързо заминавали ще слагам обикновенни. Колата няма хидравлика. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koko60 Публикувано 31 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2014 Наистина, че е заигравка смяната им, но ако има под ръка течен сапун или пък още по-добре обикновен акрилен силикон, за смазка се нахулват като у тях си. Казва се: С тоя силикон влезе като снощи! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 31 Януари 2014 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2014 ще слагам обикновенни. Те и таралежките са обикновени. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tsborissov Публикувано 22 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2014 След многократна смяна на тампоните на предните носачи (през около 6 месеца) и експерименти с какви ли не марки , преди около година и половина (~20000км) реших да опитам с полиуретанови тампони: След монтажа ефекта беше доста добър (мислех да напиша невероятен - колко пък да е невероятен, просто беше очаквано добър) предните гуми почти не помръдваха напред-назад, движението е само във вертикална посока, при завой управленито е доста по директно и най-важното от година и половина (~20000км) забравих за този възел.За монтаж/демонтаж на тампоните при свален носач не се изискват никакви инструменти - всичко се прави на ръка.Имах притеснения, че поради по-твърдите тампони ще започнат да дефектират други неща (тампони на магарето, шарнири и т.н.), но засега всичко си е ОК . Преди около месец смених и тампоните на задния мост с полиуретанови: Старите излязоха на части - гумата се беше отделила от металната част. За монтажа на полиуретановите тампони отново не се наложи използването на някакви специални устройства - само на ръка, като за донабиването на металната тръбичка се наложи почукване с малко чукче и остана повече време за . След монтаж и на модифицираните голфови тампони на макферсоните (koko60), се оказва че нашите таратайки могат да имат нехлопащо окачване . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
samsung Публикувано 22 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2014 толкова хлабаво ли влизат ,че на ръка се натикват? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tsborissov Публикувано 22 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2014 Преди да се монтират, тампоните се намазват с грес и тогава влизат без да се налага използването на инструмент. След като са на мястото си, се набива металната тръбичка/втулка, която поразпъва тампона и го уплътнява в леглото. Леглата на носачите ми бяха толкова износени от смени, че оригиналните тампони влизаха хлабаво и имаше луфт, а с полиуретановите луфт нямаше. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts