Jump to content

Смяна на тампони(селенови втулки) на предни носачи при B4


Митака

Recommended Posts

Ако нямаш скоба,трябва да свалиш носача и да ги извадиш/сложиш на менгеме,като ползваш подходяща тръбичка и плътен дорник.

Аз така ги сменях мойте и на неколко приятела.Някой от колегите беше дал чертеж за скоба много е добра и смятам да си я направя като се видя по свободен .Само не ползвай чук :dance: Тръбичката с по-голям вътрешен диаметър ,а дорника с малко по малък диаметър от втулката ,дълги малко повече от втулката.Подлагаш тръбата от едната страна на носача,там където трябва да излезе втулката(страната с периферия) ,от другата с подходящ дорник(гледай да легне на външната част на вулката но и да не задере в носача)Стягаш и тя излиза.После новата по обратен ред само че вече натискаш от страната с периферия,тук аз ползвам по голям дорник за да легне по цялата повирхност.Забравих че трябва да почистиш леко леглото на втулката като я свалиш и малко масло не е лошо да сложиш.Аз също си измервам докъде са набити втулките преди да ги сваля за да не бера ядове после като ги слагам на магарето.Като сглобиш колата и я пуснеш на земята тогава стегни болтовете на носачите,за да не се усукват допълнитело после.Радвам се ако съм помогнал с нещо,ако не сори за спама :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • Отговори 68
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колеги, вчера тръгнах да сменям тампоните. Свалих левия носач, както си му е редът и тръгнах да махам тампоните. Без скоба, чукнах съвсем леко с една тръбичка 1/2 и с чука и единият тампон изскочи без ядове. Чукнах другия - ядец. Хванах скобата, тръгнах да натягам, за да излезе - ядец. На менгеме - ядец. Най-накрая подложих дървено трупче и почнах яко да го млатя с с един огромен чук, ама пак не мръдна. Днеска си взех направо нов носач на старо, че онзи имаше и ръжда по него, точно по шайбата за тампоните. Защо според вас не можа да излезе този тампон? Млатенето с чук е противопоказно, за да не се наранява самият носач, но поне ефективно да беше...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поради честата смяна на тампоните на носачите на нашите брички, гнездата малко или много се износват и в един момент стегнатоста не е достатъчна. Някои "мастери" заваряват тампона за носача. Провери и при теб да не е капнат с една точка някъде и за това да не можеш да го избиеш. Друга причина за да не излиза може да е корозия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз така или иначе взех нов носач заради корозиралата шайба. Наистина трябва да е заварен, щом с толкова млатене не излезе. Здраве да е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 2 years later...

Колеги,понеже ми предстои и на мен смяна на втулките на носачите искам да ви питам какъв инструмент ми е нужен за развиване болтовете на тампоните? Гайките заварени ли са за магарето или трябва да се държи контра с нещо специално през отвора и болтовете с какво най-лесно се развиват? Иначе за скобата,избиването и набиването ми е ясно.

Благодаря ви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не от тия правите а от другите..лула дет им викат повечето за контра от вътре .пробвах с камък ,ама неможах да го завра -мястото е ограничено.иначе отвън май най удобно е с гаечен ..

Редактирано от samsung
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Гнездата за тампоните в носачите на Б3 и на Б4 май са еднакви. Но има Б3-ки с едни тампони, дето са с две периферии и са гумени от вън. Би трябвало и двата вида тампони да стават и за двата вида носачи.

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата е, че ако колата е без хидравлика тампона е гумен от вън ако е с хидравлика външната част е метална. Иначе размера за Б3 и Б4 е еднакъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина, че е заигравка смяната им, но ако има под ръка течен сапун или пък още по-добре обикновен акрилен силикон, за смазка се нахулват като у тях си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия таралежите чувам че доста бързо заминавали ще слагам обикновенни. :) Колата няма хидравлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина, че е заигравка смяната им, но ако има под ръка течен сапун или пък още по-добре обикновен акрилен силикон, за смазка се нахулват като у тях си.

Казва се: С тоя силикон влезе като снощи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

След многократна смяна на тампоните на предните носачи (през около 6 месеца) и експерименти с какви ли не марки  :steinigung: , преди около година и половина (~20000км) реших да опитам с полиуретанови тампони:

 

 

post-6777-0-51822400-1393053333_thumb.jp

 

 

След монтажа ефекта беше доста добър (мислех да напиша невероятен - колко пък да е невероятен, просто беше очаквано добър) предните гуми почти не помръдваха напред-назад, движението е само във вертикална посока, при завой управленито е доста по директно и най-важното от година и половина (~20000км) забравих за този възел.

За монтаж/демонтаж на тампоните при свален носач не се изискват никакви инструменти - всичко се прави на ръка.

Имах притеснения, че поради по-твърдите тампони ще започнат да дефектират други неща (тампони на магарето, шарнири и т.н.), но засега всичко си е ОК :hilezh: .

 

Преди около месец смених и тампоните на задния мост с полиуретанови:

 

post-6777-0-03850100-1393053350_thumb.jp

 

Старите излязоха на части - гумата се беше отделила от металната част. За монтажа на полиуретановите тампони отново не се наложи използването на някакви специални устройства - само на ръка, като за донабиването на металната тръбичка се наложи почукване с малко чукче и остана повече време за :bia: .

 

След монтаж и на модифицираните голфови тампони на макферсоните (koko60), се оказва че нашите таратайки могат да имат нехлопащо окачване :scherzkeks: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да се монтират, тампоните се намазват с грес и тогава влизат без да се налага използването на инструмент. След като са на мястото си, се набива металната тръбичка/втулка, която поразпъва тампона и го уплътнява в леглото. Леглата на носачите ми бяха толкова износени от смени, че оригиналните тампони влизаха хлабаво и имаше луфт, а с полиуретановите луфт нямаше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...