Митака Публикувано 17 Септември 2007 Доклад Share Публикувано 17 Септември 2007 След успешната смяна на тампоните на задния мост, дойде време и за смяна на тампоните на предните носачи или както някои ги наричат „селенови втулки”За демонтирането на носачите е необходимо развиването на три болта: единият е болта на шарнира, който се намира в долната част на главината от вътрешната й страна, а другите два са на самите тампони на носача. След развиването и изваждането и на трите болта остава само да се измъкне шарнира от главината което понякога е нелеко начинание, за това аз използвам спрей против ръжда, след като напръскам набивам права отвертка в процепа на леглото за болта(главината) за да отвори малко и след това с „най добрия приятел”- чука !След като изкарах и двата носача веднага си пролича „професионализма” при предишната смяна на тампоните (имах малка надежда да са оригинални ама уви). Първото което ми се наби на очи беше зверското блъскане което бяха отнесли, другото беше че на двата носача не бяха монтирани еднакви тампони, два по два бяха различни! Външните им периферии бяха с различни диаметри, което малко усложни конструирането на скобата за избиване и набиване. А ето я и нея, състои се само от 4 елемента но за сметка на това върши перфектна работа!By mitko_pitko, shot with <Digimax S500 / Kenox S500 / Digimax Cyber 530> at 2007-09-17Болт М10ВтулкаДебелостенна шайбаГайкаBy mitko_pitko, shot with <Digimax S500 / Kenox S500 / Digimax Cyber 530> at 2007-09-17Това е цялата скоба в сглобен вид.By mitko_pitko at 2007-09-17Схема на избиване:Втулката умишлено съм я извадил за да може да се види по-нагледно мястото на всеки един детайл при избиването. Тук пак използвах малко спрейче за ръжда за всеки случай, но лулата 22 си е дълга и нямаше затруднения! By mitko_pitko, shot with <Digimax S500 / Kenox S500 / Digimax Cyber 530> at 2007-09-17Схема на набиване:Преди да се започне с набиването повърхноста отвътре на носача се изчиства добре и се намазва с тънък слой масло. За набиването не се използва голямата втулка, нужни са само гайката, болта и дебелостенната шайба. И пак с помоща на лула 22 и гаечен 30 новите тампони си отиват по местата и то държа да отбележа БЕЗ нито един удар по носача и без помоща на 3кг. ЧУК!!!By mitko_pitko at 2007-09-17След като новите тампони са вече набити остава само да се монтират. При монтирането има само едно специфично нещо, което е желателно да се спазва! А то е преди окончателното затягане на болтовете на носача (тампоните) колата да бъде пусната на гуми, т.е. окачването да бъде в нормално натоварено положение, при това положение се стягат болтовете докрай. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Караконджул Публикувано 17 Септември 2007 Доклад Share Публикувано 17 Септември 2007 Ми и на тази тема и е мястото до другата твоя, така като гледам Митак, едно голямо БРАВО :hilezh: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 19 Септември 2007 Автор Доклад Share Публикувано 19 Септември 2007 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Road Runner Публикувано 20 Септември 2007 Доклад Share Публикувано 20 Септември 2007 Евала Митак Аз миналата седмица ходих в сервиза за смяна на селенови втулки, тампони на Макферсоните, тампони на задния мост, 1 биелетка и 1 шарнир. За това удоволствие ми взеха 75 лв. за труд. В този сервиз селеновите втулки ги избиват и съответно набиват на една преса, ама при задния мост най-вероятно е участвал и големия управител. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
theevilsite Публикувано 19 Август 2008 Доклад Share Публикувано 19 Август 2008 Първо сори за спама.Еи брат земи да правиш и продаваш инструменти.Тури им един патент и готово.Предложение за мотото на фирмата - "Леките инструменти" Браво колега! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HELLBOY Публикувано 9 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 9 Октомври 2008 Хвала на такива БЪЛГАРИ.Супер изчерпателно и точно ,с приложен снимков материал.ЕВАЛА Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
podigoto Публикувано 9 Октомври 2008 Доклад Share Публикувано 9 Октомври 2008 Евала Митак Аз миналата седмица ходих в сервиза за смяна на селенови втулки, тампони на Макферсоните, тампони на задния мост, 1 биелетка и 1 шарнир. За това удоволствие ми взеха 75 лв. за труд. В този сервиз селеновите втулки ги избиват и съответно набиват на една преса, ама при задния мост най-вероятно е участвал и големия управител.Колега, от къде е тази ниска цена, в кой сервиз? На мен ми взеха 90 лв за работа само за смяна на макферсони и селенови втулки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Simeonov_B Публикувано 10 Април 2009 Доклад Share Публикувано 10 Април 2009 Евала Митак Аз миналата седмица ходих в сервиза за смяна на селенови втулки, тампони на Макферсоните, тампони на задния мост, 1 биелетка и 1 шарнир. За това удоволствие ми взеха 75 лв. за труд. В този сервиз селеновите втулки ги избиват и съответно набиват на една преса, ама при задния мост най-вероятно е участвал и големия управител.Къде ги намирате тези майстори - 75 лв за това е направо без париза мтампони на макферсони ми взимат около 90 лева труд - за втулките на носачите ми искат около 100 лева за труд --- просто ми звучи невероятно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vilik Публикувано 10 Април 2009 Доклад Share Публикувано 10 Април 2009 за втулките на носачите ми искат около 100 лева за трудВ Благоевград при едно добро майсторче услугата струва 15лв на страна Сменя ги точно за 15мин. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SaltWater Публикувано 15 Май 2009 Доклад Share Публикувано 15 Май 2009 И аз съм мераклия да си я сжърша сам тоя път тази работа защото последния път каот ми пражиха предницата не я бяха стегнали даже и заслужаваха да им запаля сервиза.Проблема е че нямам инструменти самоделки и нямам с какво да си ги направя а и нямам точните размери.Може ли някои да ги даде и да ми препоръча стругар Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valentinhan Публикувано 23 Май 2009 Доклад Share Публикувано 23 Май 2009 Страшно полезна информация БЛАГОДАРСКО Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SaltWater Публикувано 25 Май 2009 Доклад Share Публикувано 25 Май 2009 Някои има ли груб чертеж с размерите че съм си намерил стругар? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 13 Юни 2009 Автор Доклад Share Публикувано 13 Юни 2009 http://audibg.com/forum/index.php?act=attach&...st&id=21690 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolu Публикувано 12 Октомври 2009 Доклад Share Публикувано 12 Октомври 2009 Здравейте,Сервизчето, където ходя за ремонти, за които нямам възможност имат следната практика:смъкват носача разбира се ползват и чук.След това с бензинова лампа изгарят гумата м\д двете метални части.После с ножовка прорязват външната втулка и на менгеме набиват новата.И това е.С някои операции не сън съгласен,но като отивам там стискам зъби и си трая.Имам иедин въпрос :Колко време изкарват едни втулки? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 12 Октомври 2009 Автор Доклад Share Публикувано 12 Октомври 2009 (Редактирано) Няма определено време което да се каже че издържат втулките, то с тези нашите пътища и с качеството на авточастите всичко е относително.Това за прорязването с ножовка (в краен случай) си е нормална практика, но горенето с горелка.... не че е нещо кой знае какво ама после боядисват ли ти изгорялата боя че да не започне да ти ръждясва носача???? Вместо да се гори, вътрешната втулка може да се избие на преса (хидравлична примерно) и после пак да си се прореже с ножовката. Общо взето начини има много, просто едните са палачорски а други не са Да не говорим че с горенето ще се загуби двойно повече време! Редактирано 12 Октомври 2009 от Митака Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolu Публикувано 13 Октомври 2009 Доклад Share Публикувано 13 Октомври 2009 Не .Нищо не боядисват.Натопяват го във вода за да може да истине и продължават с ножовката.Преса нямат,но имат голямо менгеме и мисля че биха могли да използват него с две тръбички с подходящ диаметър.Подобно на твоя метод,но вместо с болт усилието да бъде от менгемето.Не знам за подобно нещо дали пак бих ги потърсил,защото видях какво става и как ГО правят,проблема ми е ,че нямам подходящи условия и някои инструменти.Хората си разбират ,но не съм съгласен с някои методи от към практическо изпълнение Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 16 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2009 С разрешение на Митака добавям малко по-ясни чертежи в снимков и CAD форматhttp://root.snimka.bg/automobiles/sch.444449.15990772*.dwg file 4storing*.dwg file dox.abv.bg*.dwg file data.bg Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 13 Май 2010 Автор Доклад Share Публикувано 13 Май 2010 (Редактирано) Допуснал си грешка, чак сега я виждам.Стойностите на допускът на размер ф56 на първия детайл трябва да са с отицателен знак а не с положителен! Същото се отнася и за размера ф36 на втория детайл.На третия си е ОК. Редактирано 13 Май 2010 от Митака Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
badboy24 Публикувано 22 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 22 Юли 2010 здравейте колеги помагайте, че съм я окъсал супер яко та за проблема карам ауди Б3 80-ка на преден ляв носач долен ми е паднал болта някой може ли дами каже какъв е болта т.е. размери и как се слага благодаря ви предварително Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 22 Юли 2010 Автор Доклад Share Публикувано 22 Юли 2010 Болта е М10 (якостен). Дължината му не я знам точно колко е, но трябва да е равна на дължината на селеновата втулка + дебелината на гайката + още поне 10мм. Използвай гайка с тефлонова вложка против саморазвиване. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 2 Август 2010 Доклад Share Публикувано 2 Август 2010 Аз да попитам ако може.Имам тампони на десен носач за смяна.Чух,че не било препоръчително да се сменят тампони,щом те не се обаждат и не са за смяна т.е. след като сменям на десния носач да сменям ли на левия?Отляво тампоните на носача не мърдат изобщо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 2 Август 2010 Доклад Share Публикувано 2 Август 2010 Аз да попитам ако може.Имам тампони на десен носач за смяна.Чух,че не било препоръчително да се сменят тампони,щом те не се обаждат и не са за смяна т.е. след като сменям на десния носач да сменям ли на левия?Отляво тампоните на носача не мърдат изобщо.Сменяй комплект. За 20 пари отгоре не си струва да се чудиш "защо не ги смених всичките" ... аз сменям всичките. За сега не ми се е случвало да има повече от 1 здрав на носач Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 2 Август 2010 Доклад Share Публикувано 2 Август 2010 Ясно.Защото на мен тампоните на левия носач при зверско ритане на гумата не потрепват. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kaiser Kar Публикувано 7 Април 2011 Доклад Share Публикувано 7 Април 2011 Пичове, понеже съм мераклия да не дам 100 лв. отгоре за труд, бих искал сам да си сменя тампоните на носачите. Изчетох цялата тема с доста полезна информация, но имам няколко въпроса, за които предварително се извинявам, понеже са лаишки:1. Как по-точно става избиването, за което споменавате, че някои използват чук, други горелка, трети преса или менгеме. Ще съм благодарен, ако някой ми опише по-подробно най-добрата (и лесна за "направи си сам") процедура.2. За да не се вкарвам в излишни сглоби-разглоби, освен гумата, какво демонтирам, за да започна същинската работа?Благодаря предварително Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vath Публикувано 7 Април 2011 Доклад Share Публикувано 7 Април 2011 След няколко смени на тампоните вече се специализирах и сменям без да свалям гумата даже, но задължително канал или подемник. Сваля се кората и се развиват болтовете на носачите (колата е на крик ако смяната е на канал) и носача увисва от страната на тампоните от към гумата остава закачен за шарнира. За скоба за избиване ползвах идеята на колегата за смяна на тампоните на магарето на B3- една тръбичка и две шайби и болт или шпилка 10-ка. После комплекта се ползва за набиване на новите тампони Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts