Jump to content

Смяна на тампони(селенови втулки) на предни носачи при B4


Митака

Recommended Posts

След успешната смяна на тампоните на задния мост, дойде време и за смяна на тампоните на предните носачи или както някои ги наричат „селенови втулки”

За демонтирането на носачите е необходимо развиването на три болта: единият е болта на шарнира, който се намира в долната част на главината от вътрешната й страна, а другите два са на самите тампони на носача. След развиването и изваждането и на трите болта остава само да се измъкне шарнира от главината което понякога е нелеко начинание, за това аз използвам спрей против ръжда, след като напръскам набивам права отвертка в процепа на леглото за болта(главината) за да отвори малко и след това с „най добрия приятел”- чука !

След като изкарах и двата носача веднага си пролича „професионализма” при предишната смяна на тампоните (имах малка надежда да са оригинални ама уви). Първото което ми се наби на очи беше зверското блъскане което бяха отнесли, другото беше че на двата носача не бяха монтирани еднакви тампони, два по два бяха различни! Външните им периферии бяха с различни диаметри, което малко усложни конструирането на скобата за избиване и набиване. А ето я и нея, състои се само от 4 елемента но за сметка на това върши перфектна работа!

s5000025hq7.jpg

By mitko_pitko, shot with <Digimax S500 / Kenox S500 / Digimax Cyber 530> at 2007-09-17

Болт М10

Втулка

Дебелостенна шайба

Гайка

s5000032uz1.jpg

By mitko_pitko, shot with <Digimax S500 / Kenox S500 / Digimax Cyber 530> at 2007-09-17

Това е цялата скоба в сглобен вид.

s5000027sp5.jpg

By mitko_pitko at 2007-09-17

Схема на избиване:

Втулката умишлено съм я извадил за да може да се види по-нагледно мястото на всеки един детайл при избиването. Тук пак използвах малко спрейче за ръжда за всеки случай, но лулата 22 си е дълга и нямаше затруднения!

s5000028ai8.jpg

By mitko_pitko, shot with <Digimax S500 / Kenox S500 / Digimax Cyber 530> at 2007-09-17

Схема на набиване:

Преди да се започне с набиването повърхноста отвътре на носача се изчиства добре и се намазва с тънък слой масло. За набиването не се използва голямата втулка, нужни са само гайката, болта и дебелостенната шайба. И пак с помоща на лула 22 и гаечен 30 новите тампони си отиват по местата и то държа да отбележа БЕЗ нито един удар по носача и без помоща на 3кг. ЧУК!!!

s5000030ck3.jpg

By mitko_pitko at 2007-09-17

След като новите тампони са вече набити остава само да се монтират. При монтирането има само едно специфично нещо, което е желателно да се спазва! А то е преди окончателното затягане на болтовете на носача (тампоните) колата да бъде пусната на гуми, т.е. окачването да бъде в нормално натоварено положение, при това положение се стягат болтовете докрай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Евала Митак :flipoff:

Аз миналата седмица ходих в сервиза за смяна на селенови втулки, тампони на Макферсоните, тампони на задния мост, 1 биелетка и 1 шарнир. За това удоволствие ми взеха 75 лв. за труд. В този сервиз селеновите втулки ги избиват и съответно набиват на една преса, ама при задния мост най-вероятно е участвал и големия управител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Първо сори за спама.Еи брат земи да правиш и продаваш инструменти.Тури им един патент и готово.

Предложение за мотото на фирмата - "Леките инструменти" :)

Браво колега!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Евала Митак :)

Аз миналата седмица ходих в сервиза за смяна на селенови втулки, тампони на Макферсоните, тампони на задния мост, 1 биелетка и 1 шарнир. За това удоволствие ми взеха 75 лв. за труд. В този сервиз селеновите втулки ги избиват и съответно набиват на една преса, ама при задния мост най-вероятно е участвал и големия управител.

Колега, от къде е тази ниска цена, в кой сервиз? На мен ми взеха 90 лв за работа само за смяна на макферсони и селенови втулки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...
Евала Митак :)

Аз миналата седмица ходих в сервиза за смяна на селенови втулки, тампони на Макферсоните, тампони на задния мост, 1 биелетка и 1 шарнир. За това удоволствие ми взеха 75 лв. за труд. В този сервиз селеновите втулки ги избиват и съответно набиват на една преса, ама при задния мост най-вероятно е участвал и големия управител.

Къде ги намирате тези майстори - 75 лв за това е направо без пари

за мтампони на макферсони ми взимат около 90 лева труд - за втулките на носачите ми искат около 100 лева за труд --- просто ми звучи невероятно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за втулките на носачите ми искат около 100 лева за труд

В Благоевград при едно добро майсторче услугата струва 15лв на страна :respekt: Сменя ги точно за 15мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

И аз съм мераклия да си я сжърша сам тоя път тази работа защото последния път каот ми пражиха предницата не я бяха стегнали даже и заслужаваха да им запаля сервиза.Проблема е че нямам инструменти самоделки и нямам с какво да си ги направя а и нямам точните размери.Може ли някои да ги даде и да ми препоръча стругар :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Здравейте,

Сервизчето, където ходя за ремонти, за които нямам възможност имат следната практика:смъкват носача разбира се ползват и чук.След това с бензинова лампа изгарят гумата м\д двете метални части.После с ножовка прорязват външната втулка и на менгеме набиват новата.И това е.С някои операции не сън съгласен,но като отивам там стискам зъби и си трая.Имам иедин въпрос :Колко време изкарват едни втулки?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма определено време което да се каже че издържат втулките, то с тези нашите пътища и с качеството на авточастите всичко е относително.

Това за прорязването с ножовка (в краен случай) си е нормална практика, но горенето с горелка.... не че е нещо кой знае какво ама после боядисват ли ти изгорялата боя че да не започне да ти ръждясва носача???? Вместо да се гори, вътрешната втулка може да се избие на преса (хидравлична примерно) и после пак да си се прореже с ножовката. Общо взето начини има много, просто едните са палачорски а други не са :)

Да не говорим че с горенето ще се загуби двойно повече време!

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не .Нищо не боядисват.Натопяват го във вода за да може да истине и продължават с ножовката.Преса нямат,но имат голямо менгеме и мисля че биха могли да използват него с две тръбички с подходящ диаметър.Подобно на твоя метод,но вместо с болт усилието да бъде от менгемето.Не знам за подобно нещо дали пак бих ги потърсил,защото видях какво става и как ГО правят,проблема ми е ,че нямам подходящи условия и някои инструменти.Хората си разбират ,но не съм съгласен с някои методи от към практическо изпълнение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

С разрешение на Митака добавям малко по-ясни чертежи в снимков и CAD формат

015990763.jpg015990766.jpg

015990769.jpg015990772.jpg

http://root.snimka.bg/automobiles/sch.444449.15990772

*.dwg file 4storing

*.dwg file dox.abv.bg

*.dwg file data.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...
Публикувано (Редактирано)

Допуснал си грешка, чак сега я виждам.Стойностите на допускът на размер ф56 на първия детайл трябва да са с отицателен знак а не с положителен! Същото се отнася и за размера ф36 на втория детайл.На третия си е ОК.

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

здравейте колеги помагайте, че съм я окъсал супер яко та за проблема карам ауди Б3 80-ка на преден ляв носач долен ми е паднал болта някой може ли дами каже какъв е болта т.е. размери и как се слага благодаря ви предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Болта е М10 (якостен). Дължината му не я знам точно колко е, но трябва да е равна на дължината на селеновата втулка + дебелината на гайката + още поне 10мм. Използвай гайка с тефлонова вложка против саморазвиване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз да попитам ако може.Имам тампони на десен носач за смяна.Чух,че не било препоръчително да се сменят тампони,щом те не се обаждат и не са за смяна т.е. след като сменям на десния носач да сменям ли на левия?Отляво тампоните на носача не мърдат изобщо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да попитам ако може.Имам тампони на десен носач за смяна.Чух,че не било препоръчително да се сменят тампони,щом те не се обаждат и не са за смяна т.е. след като сменям на десния носач да сменям ли на левия?Отляво тампоните на носача не мърдат изобщо.

Сменяй комплект. За 20 пари отгоре не си струва да се чудиш "защо не ги смених всичките" ... аз сменям всичките. За сега не ми се е случвало да има повече от 1 здрав на носач ^_^

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Пичове, понеже съм мераклия да не дам 100 лв. отгоре за труд, бих искал сам да си сменя тампоните на носачите. Изчетох цялата тема с доста полезна информация, но имам няколко въпроса, за които предварително се извинявам, понеже са лаишки:

1. Как по-точно става избиването, за което споменавате, че някои използват чук, други горелка, трети преса или менгеме. Ще съм благодарен, ако някой ми опише по-подробно най-добрата (и лесна за "направи си сам") процедура.

2. За да не се вкарвам в излишни сглоби-разглоби, освен гумата, какво демонтирам, за да започна същинската работа?

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След няколко смени на тампоните вече се специализирах и сменям без да свалям гумата даже, но задължително канал или подемник. Сваля се кората и се развиват болтовете на носачите (колата е на крик ако смяната е на канал) и носача увисва от страната на тампоните от към гумата остава закачен за шарнира. За скоба за избиване ползвах идеята на колегата за смяна на тампоните на магарето на B3- една тръбичка и две шайби и болт или шпилка 10-ка. img0208z.jpg

После комплекта се ползва за набиване на новите тампони

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...