Jump to content

На колко хиляди си сменяте въздушния филтър?



Recommended Posts

Абе , колеги тука като чета смяна на въздушен на 1000 на 2000 на 3000 км и страх ме фаща , зема да си сменвам моя на всеки резервоар :steinigung:

П.П В тая анкета не съм гласувал , щото посочените км за смяна са нереални , най-малкото щото нормалния цикъл за смяна на маслото е 10 000-15 000 км , и по принцип повечето собственици си купуват комплект филтри при смяна на маслото

Редактирано от audi200avant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 107
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

След 3-4000км. пробег не си променя цвета, което значи че не чисти двигателя. А как смазва - божа работа :steinigung: . Лично съм го видял на няколко коли с "ПРИСТА" :hilezh:

Не че съм карал с Приста ,но имам двама колеги които са доволни от това масло.

Единия твърди ,че само с Пристата не му тракат повдигачите през лятото в жегите /ГОЛФ 3-ка/

А това за цвета - да ,по принцип казват че хубавото масло почернява бързо защото имало добри

миещи свойства ,но има голямо значение с какво гориво се кара - при газта /както е при мен/ ,

забелязвам леко потъмняване на маслото чак към 5 К км. При бензина потъмняването е в пъти по бързо,

най вече заради саждите при изгарянето.Но за мен лично не е важен толкова цвета ,колкото мазилните

свойства ,затова винаги сменям на около 8 К.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
въздушен филтър - 3000

горивен - 5000

маслен - 10-12000,респективно с маслото ;)

още не съм решил шофера на колко да го сменям.. :lol:

:hilezh::rotcol::hilezh: Колега, направо съм шокиран с какво усърдие сменяш горивен и въздушен филтър. Да не ги произвеждаш сам. :D

Никакви лоши чувства, но това е абсолютно ненужно за горивния освен ако не караш с някаква съмнителна "Тунджа", за въздушния е реално само ако караш по ниви и черни пътища.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Ако колата се кара чисто софийско препоръчвам смяна на въздушния някъде на около 5-6к км, свещите -еднополюсни,проверява се луфта им на 10к км, на 20 се сменят, кабелите, капачката и палеца през една или две смени на свещите (40 или 60к )

За въпросните консумативи говоря при експлоатация на автомобила основно на газ, при бензин свещите могат да се сменят и чак като започне да тресе мотора - ваша воля :-D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю въобще не искам да се заяждам, но ако правим всичко това периода, който си описал трябва да държим капаците само във вдигнато положение (или въобще да ги махнем) и да се абонираме към някой магазин за авточасти :hilezh:. Естествено жените ще ни изгонят от къщи с думите "с тази кола не искам да те виждам повече :hilezh: ". Качествени свещи 3-4 електродни, карат спокойно 35000км без въобще да им се пипа луфта, кабелите се сменят само ако има проблем с тях - т.е. за 20000 км. просто няма какво да им стане освен ако не са купени от магазин за 1лв :flipoff: , а въздушния филтър също съвсем спокойно може да се сменя със смяната на маслото - 12-15000 км. Същото важи и за капачката и палеца - сменят когато е необходимо да се сменят, а не на пробег. Добре е да се почистват от време на време (един път годишно примерно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз честно да си кажа от както сложих конусен K&N въобще не го сменям (чувам че се миел но при мен си стой като нов все още вече близо 14к)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@VBI приятелю, аз препоръчвам - всеки има правото да си чупи колата както иска. А колкото до превантивната смяна - то може да сменяш гумите и само когато се напукат и изтъркат, но сигурно ги сменяш през някакъв период/пробег, нали?

Може и маслото да го сменяш чак като започне да ти присветва лампата за налягането, но не го правиш, нали? :hilezh:

Аз честно да си кажа от както сложих конусен K&N въобще не го сменям (чувам че се миел но при мен си стой като нов все още вече близо 14к)

Пере се, да, с мека четка в сапунена вода, после си има специални спрейове, които се продават за омасляване :les:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След почти 20г стаж зад волана от които повече от 5 години каране на газ на няколко различни коли не съм счупил нищо още (да чукна на дърво) :D А ти тези неща дето ги препоръчваш като километри откъде ги взе? Защото производителите казват друго за пробег/период, а смея да твърдя, че имат доста по-голям опит и знания от теб :D

Поздрави :les:

P.S. А за препоръчването си прав - всеки може да си препоръчва каквото иска :hilezh:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P.S. А за препоръчването си прав - всеки може да си препоръчва каквото иска :les:

Като например препоръчителната цена на киселото мляко :hilezh:

Колега, за пореден път мога да се съглася с вас!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си смених въздушния филтър преди 4000 км. и вчера реших да си отворя кутията и да го погледна в какво състояние е.Да ви кажа очаквах да е по-добре,за тези километри по него има всякакви прахоляци,затова смятам след не повече от 1000 км. да го сменя.

Относно горивния знам че се сменя на 2 смени на маслото тоест приблизително 20000км.,но с нашия бензин го сменям на 10000.

Филтъра на климатика става на нищо за точно 1000-1500км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Radi_b4, може би сме от една порода :hilezh:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтъра на климатика става на нищо за точно 1000-1500км.

Да, това е огромен проблем, от който спасение засега не съм открил. Ще ми се да си купя голяма бройка някакви долнопробни и евтини филтри, които да сменям всеки месец, защото минавам по 2000 км. за толкова време и е достатъчно за напълното затлачване на филтъра. Голяма тегоба е това. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден смених моя. На около 5-6000. Доста мръсен беше. Но се опасявам от това, че при слагането (много е неудобно) единия край се нагъна и не легна плътно в улея. Едно ъгълче от около сантиметър. Да го отварям ли да го донапасвам или мога да карам и така?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със смяната на маслото на около 12000км си сменям и въздушния филтър и продължава да го няма в анкетата :bia: .

П.С. Чак сега видях, че вече съм писал.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
Трябва да уплътниш нещата...иначе се губи смисъла
Подозирах. Пак ще се дупя. Страх ме е да напъвам, че дебитомера е върху капака...Не знам как става, но темата постоянно излиза напред, изписвайки мен като последен коментирал, а както е видно, последния ми коментар, изключая настоящия, е от преди три седмици. :bia:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това важи за всички Poll-нати теми - явно е някакъв бъг във форума :hilezh: . Последния, който е отговорил ако влезне във форума (или съответния раздел - незнам) винаги показва, че все едно е писал в темата и дори сменя времето на отговора :hilezh: . Може би някой модератор трябва да му хвърли един очен нерв :hilezh: . Мислех да постна нова тема относно този проблем в раздела "Новини, проблеми и въпроси за форума ", но не знаех как точно да го обясня за да стане ясно :bia:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Смених си го въздушния след 7000 км. и беше добре позапушен. Колата като чели си пое дълбоко въздух. Максимум на толкова май трябва да се сменя. :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за каране на газ, въздушния филтър си има и голямо значение за разхода, така че сменяйте, не се колебайте ... както споделиха колегите 10-20лв какво толкова, за София 5 000км, за градовете с по-малко мръсотия 7 000 :) Щото и на нас чат пат ни се случва, пък да идем в тх биг сити колко да си изцапаме филтрите :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това е огромен проблем, от който спасение засега не съм открил. Ще ми се да си купя голяма бройка някакви долнопробни и евтини филтри, които да сменям всеки месец, защото минавам по 2000 км. за толкова време и е достатъчно за напълното затлачване на филтъра. Голяма тегоба е това. :)

Аз съм залепил върху него филтър активен въглен, за фритюрник, универсален... взех два такива универсални филтъра щото с един само не стига, и съм ги лепнал върху поленовия филтър :flehan:

Това е добре за живота на поленовия филтър и освен това поне в началото филтрираше миризмите отвън :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карам без въздушен филтер

:hilezh: :hilezh: :hilezh:

Не е нужно да се издевателства над мотора. (ако говориш сериозно де)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...