Jump to content

Recommended Posts

Ще се опитам да помогна, разбира се. Изпращам ви линк, към руски форум с доста интересни неща за китайските кабели, които не са оригинални (ясно е че и оригиналните се правят там :-) ).

Лично го изпробвах с моя кабел 12.12, който мислех, че не работи и сега си бачка без никакви проблеми с VCDS 18.9. Съответно става ясно, че това не е руски пач, а е от английски форум, но руснака го е превел и е обяснено със снимки и доста подробно.

След като си играх в течение на два дни с различни версии на VCDS 11 / 12 / 15 / 17  и един куп драйвери, инсталации на Win 7/8.1/ 10 без никакъв резултат попаднах на тази инструкция и мъките свършиха.

Разбира се че е нужен и малко късмет.

Първо обезателно изключете антивирусната си програма, защото ще блокира VCDSLoader от архива.

За да смените фирмуеъра на кабела си без програматор, а от РС  по USB, трябва да са на лице следните късметчета:

1. Кабела да не е с микросхема на NEC, a със ATMEGA 162 - първата снимка, на кабела в линка.

2. Убедете се че няма STC чип, ако все пак има (това е на втора снимка ограден в червено) трябва да го махнете или за по-лесно да се махне резистор R50 или да се прекъсне пътечката от него към микросхемата.

НО (ВАЖНО) преди да пристъпите към махане на STC чипа пробвайте дали ще се пренапише фирмуеъра и тогава. В този чип се съхранява оригиналния фирмуеър на кабела и след, като го пренапишете на следващото включване ще върне старата си версия, което е доста неудобно все пак.  Практически около 95% от кабелите с STC чип не могат да се програмират през USB порта, а само с програматор.

3. Трябва да се подаде напрежение 12 V,  на кабела, а най-добре да е вкл. в автомобила.

След като пренапишете кабела задължително да блокирате в хост файла връзката с интернет за VCDS за да не ви прецака лицензията. В архива има готов файл, който може да пренапишете върху готовия в С\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts, или да допшете вашия хост файл със следния ред 127.0.0.1 update.ross-tech.com

4. Не забравяйте след инсталирането на VCDS да копирате VCDSLoader.ехе от архива в C:\Ross-Tech\VCDS, като стартирате винаги и само от VCDSLoader.ехе

Ето и линка към страницата с подробното описание на руски. Всичко работи на 100%

Ако имате въпроси питайте, ще се опитам да помогна.

Архив с нужните файлове ТУК

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 5/21/2019 at 5:51 PM, CVT said:

Не е от колата. Теста трябва да минава още преди да си включил кабела в кола. Най-вероятно проблема е че не инсталираш правилните драйвери. Трябва да са тези от CD-то което е дошло с кабела. Същото се отнася и за версията на VCDS - трябва да е от неговото си CD.

 

Тестът минава когато кабелът не е включен в ОБД буксата на колата и си пише Interface found  - Ross Tech HEX-USB и отдолу си пише 

Status - Not plugged into car. В момента, в който го свържа без значение дали колата е запалена, на контакт или не показва по-горния надпис, че не намира интерфейса. 

 

@minimalizum Благодаря за предложението, но не се възползвам поради това, че и аз самия нямах много време напоследък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам време за такива неща :) до много късен час така ,че когато кажеш.

Ако се наложи и става ще го презапишем чипа (0898413982+вайбър)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте Колеги,

Искам да ви помоля да  ми помогнете.

Имам малък технически проблем. Купих си Dension gateway 300 за радиото Chorus2. Интерфейса заработи чудесно, показва информацията на  FIS дисплея - ID3 таговете. Когато извадя ключа, фиса и таблото изгасват и не мога да виждам коя песен се плейва. Може ли малко помощ? Как може да се кодира Фиса да се включва от радиото или по някакъв друг начин когато ключа е изваден ?

Забравих да спомена, че колата е А4 B6 седан 2002 година.

 

Предварително Ви благодаря. 

Редактирано от prohard
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И защо го вадиш ключа, при положение, че за да видиш исканата информация, така и така трябва да си в колата? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте!

Имам питане защо с кабел версия 17.1 не си виждам навигацията и радиото,а със старата версия 409.1 се отварят.

Колата е Ауди а4 б7.

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Абе пичове, сега последно тоя "Long Coding" или също като "Coding Helper" зависи от годината на колата или софтуера? Нищо не разбирам на тия "xxx?xxx?000xxx" при кодиране от моя софтуер, който е 17.8.1. По клипове гледам как хората си кодират с тоя "Coding Helper" и само си шибат тикчетата на това, което им е описано и което си искат. Аз трябва да разчитам някакви си x-ове и въпросителни и накрая пак нищо. Дано не се стига до там да си прецакам целия софтуер и накрая да не запали. Ето ви пример как бих искал и моя софтуер да е така. Моля ви кажете къде бъркам? 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

твоя  софтуер  не  е  такъв  само  да  тикваш  функция (  или  поне  не  в  този  контролер )

 

при теб  предполагам  се  събират и  изваждат  числата  за да  се получи  желаната кодировка

 

снимай  като  ти покаже  балона  със  възможните  функции  и  кажи  какво искаш  да  добавиш  или  махнеш ( балона  се  появява  като

поставиш  мишката  на  кодинг  числото )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, minimalizum написа:

твоя  софтуер  не  е  такъв  само  да  тикваш  функция (  или  поне  не  в  този  контролер )

 

при теб  предполагам  се  събират и  изваждат  числата  за да  се получи  желаната кодировка

 

снимай  като  ти покаже  балона  със  възможните  функции  и  кажи  какво искаш  да  добавиш  или  махнеш ( балона  се  появява  като

поставиш  мишката  на  кодинг  числото )

А може  ли някакво видео (урок) или ако няма такова да ми обясниш с 2-3 думи какво се прави, че ми е пълна мъгла. Не искам за всяка глупост да пиша по форумите. И ми е чудно защо не мога да тиквам, след като при други става? Стар ми е софтуера ли? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Балончето с хиксовете и въпросителните не е трудно за разбиране ако разбираш как работят двоичните числа: цък!

 

Кода който VCDS показва представлява двоично число превърнато в десетично и от там идва объркването. Иначе въпросителната ти показва цифрата от кода която трябва да промениш. Хиксовете за цифрите които не трябва да пипаш.

 

Ако кода изисква добавяне или изваждане на 1, 2, 4, 8, 16, 32 и т.н. тогава е малко по-сложно: двоичните числа се използват като ключета: 0 означава изключено, 1 означава включено.

 

Да кажем че у вас имаш 4 лампи и искаш да ги контролираш с код.Тогава:

0000 - всички за изключени

1111 - всички са включени

1000 - само първата е включена

1001 - първата и последната са включени

и т.н.

 

Ако превърнеш този код в десетично число, както е направено при VCDS става:

00 - всички за изключени

15 - всички са включени

08 - само първата е включена

09 - първата и последната са включени

 

Тогава ако всички лампи са изключени и кода е 00, за да ги включиш една по една трябва да добавиш към кода:

+1 за последната

+2 за предпоследната

+4 за втората

+8 за първата.

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, CVT написа:

Балончето с хиксовете и въпросителните не е трудно за разбиране ако разбираш как работят двоичните числа: цък!

 

Кода който VCDS показва представлява двоично число превърнато в десетично и от там идва объркването. Иначе въпросителната ти показва цифрата от кода която трябва да промениш. Хиксовете за цифрите които не трябва да пипаш.

 

Благодаря! Утре ще пробвам пак ... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, CVT написа:

Балончето с хиксовете и въпросителните не е трудно за разбиране ако разбираш как работят двоичните числа: цък!

 

Кода който VCDS показва представлява двоично число превърнато в десетично и от там идва объркването. Иначе въпросителната ти показва цифрата от кода която трябва да промениш. Хиксовете за цифрите които не трябва да пипаш.

 

Ако кода изисква добавяне или изваждане на 1, 2, 4, 8, 16, 32 и т.н. тогава е малко по-сложно: двоичните числа се използват като ключета: 0 означава изключено, 1 означава включено.

 

Да кажем че у вас имаш 4 лампи и искаш да ги контролираш с код.Тогава:

0000 - всички за изключени

1111 - всички са включени

1000 - само първата е включена

1001 - първата и последната са включени

и т.н.

 

Ако превърнеш този код в десетично число, както е направено при VCDS става:

00 - всички за изключени

15 - всички са включени

08 - само първата е включена

09 - първата и последната са включени

 

Тогава ако всички лампи са изключени и кода е 00, за да ги включиш една по една трябва да добавиш към кода:

+1 за последната

+2 за предпоследната

+4 за втората

+8 за първата.

 

 

А няма ли как просто да го направя с "дългото кодиране" и мързеливата да си цъкам тикчета на каквото си искам. Така докато свикна ме е страх да не объркам нещо и да си ... Така ще е по-лесно, нали?

Редактирано от LEWLY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ако излиза като опция е много по-лесно. Но VCDS е различен на всяка кола. Като го включа на моето Ауди ми показва хиксове и въпросителни, а на Голфа на баща ми излизат тикчета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен  всичко  е от  софтуера и на  самия  контролер.

то  толкова  си  и може  --- едва ли  има  много  за  кодиране ( затова  е  и  SOFT CODING )- предполагам.

 важните неща  са  си  пуснати

 

Качи  снимка  на  балона  с  опциите  и кажи  какво искаш   да промениш --- става  за  1 минута всичко  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да използвате LCode.exe от папката в която е инсталиран VCDS.

При късото кодиране (4 байта) във VCDS няма "помощник" с отметки.

 

За да не изваждате и събирате или за да видите кой битове са вдигнати:

Вкарайте кода който искате да промените в LCode.exe с един "+" отпред. Променяте съответният бит и получавате новото число. Може и лайбал файл да заредите.
По-сложно става, ако опцията е кодирана в няколко бита, трябва да ги сметнете и тогава може да ги смените на съответното място.

 

В Balloon хелпа е посочено с "?" кои цифри трябва да смените и са изброени възможните варианти.

Така е най-лесно, особено за опции кодирани в няколко бита.

 

Важното е да запищете ръчно или в лог-а старата стойност на кодировката, винаги помага ако нещо се обърка.

 

LCode.jpg.300f07ad7d9d2ebf2e5a21f0e46fbded.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@LEWLY: просто при първите 4F няма LONG coding. 

Всичкото това кодиране не можеш ли да си го правиш с числата като прибавяш и изваждаш? или през coding helper има функции, които са достъпни само там?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, OvivO написа:

@LEWLY: просто при първите 4F няма LONG coding. 

Всичкото това кодиране не можеш ли да си го правиш с числата като прибавяш и изваждаш? или през coding helper има функции, които са достъпни само там?

Нямам Coding Helper и сега ще го уча с двоичните... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

но защо ти е, когато можеш да си го правиш през добавянето на числа, където си е доста чисто и ясно? Имаш балонче като дадеш върху кодинга и там е супер ясно какво да се прави.

Освен да има повече функции през двоичните?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При добавяне и изваждане на числа като 1, 2, 4, 8, 16 и т.н. трябва да си сигурен каква е сегашната стойност на бита който искаш да промениш. Защото ако той е сетнат, а ти си мислиш че е нулиран и се опиташ да го сетнеш чрез добавяне, тогава ще се разстроят другите битове на ляво от него. Същото ако искаш да го нулираш чрез изваждане и мислиш че е сетнат, а той си е нулиран. Тогава пък ще се разстроят битовете на дясно от него, ако има такива.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има точно тази опасност.
Използвайте Lcode.exe или друг калкулатор за да видите дали опцията е активирана вече.

Записвайте си прочетеното число, преди да променяте.
Числото е 4 байта за късо кодиране и с променлива дължина за дълго, може да е над 20 байта.

Софтуера има log функционалност и може да ги записва тези промени.

 

Още една опасност: част от китайски кабели не записват кодирането или по-лошо записват го с един бай изместване и става пълна каша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искам да си изясня за мен дали пропускам нещо...при моята кола няма long coding, а само на места coding helper, но са толкова малко, че сега не успях да открия нито едно.

Правя всички кодирания като добавям/изваждам числа и гледам помощта в балончето в VCDS. От coding helper/short coding има ли повече опции за кодировки или резултатът е същия, но самото кодиране е по друг начин?

@LEWLY: можеш ли да дадеш точното място, където искаш да кодираш, за да видя как е при мен?

 

Аз гледам кодировката тук:

IMG_7694.JPG.bb8b825cf2a0028eca689ec9e3007027.JPG

 

след това с мишката отгоре и ми се появява това и си изчислявам, то като цяло няма и много смислени неща за променяне. където съм ровил.

В този пример първите 4 позиции са със събиране на числата, а следващите се сменя само една цифра, според желания кодинг.

IMG_7693.JPG.caf0182547b2764cc38c9452cb07e62c.JPG

Редактирано от OvivO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...