Jump to content

Какво става с тези акумулатори


Recommended Posts

Не знам дали скоро се е дискутирала темата. Но с наближаването на зимата и застудавяне на времето пред мен на дневен ред без съвсем да очаквам излезе тази тема. Какъв нов акумулатор да си взема.

Стария ми акумулатор които си купих само преди 2 г. и 16 дни вече издаде багажа :hilezh: само 16 дни след като изтече гаранцията! Изкара ме само две зими трета със сигурност няма да може. На всичкото от горе е Бош Силвър. Сега съм изправен пред дилемата какво да взимам щом и Бош са вече такива боклуци.

Бошът не е боклук, вероятно е бил каран недозареден. Това скапва всички акумулатори

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 84
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

На едното Ауди сме с Монбат. Кара вече 4-та година, жив и здрав да е, досега не е мръднал.

На другата съм с някакъв австрийски, ама издава багажа и ще взимам един Монбат и на нея.

Редактирано от Красимир!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истинския акумулатор се казва "Банер" с един бик на него http://www.motoexpert.bg/bg/product/batteries

Редактирано от sokola
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Искра от лятото на 2005г.Миналата зима не запали няколко пъти при температури под минус 15 градуса, иначе е ОК.Ще го пробвам и тая зима, но ако е като миналата ще трябва да го сменям, но с какъв - нямам идея.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда аз съм уцелил една от малкото качествени бройки на МОНБАТ/hight power/-сив на цвят.Купих го в далечната зима на 2001 срещу 2002.Сега ще му е шеста зима и няма индикации да му е последна,а колата е "уличница". :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бошът не е боклук, вероятно е бил каран недозареден. Това скапва всички акумулатори

Какво означава каран недозареден. Акумулатора е необслужваем т.е. слагаш и караш. Какво означава това недозареден, презареден прио положение, че ти казват, че за него не трабва да има никакви грижи.

Редактирано от plamendev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво означава каран недозареден. Акумулатора е необслужваем т.е. слагаш и караш. Какво означава това недозареден, презареден прио положение, че ти казват, че за него не трабва да има никакви грижи.

Когато слушаш прекалено дълго време музика на усилвател при загасен двигател (примерно), акумулатора се разрежда, след това има вероятност да не се зареди до край докато караш. Трябва да го сложиш на зарядно.

Т.е. ако караш с недозареден акумулатор - демек на половин батерия - генератора не може да възстанови целия заряд особено като караш градско основно.

Лично аз съм с два силвъра, единия е на три години :freude:

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато слушаш прекалено дълго време музика на усилвател при загасен двигател (примерно), акумулатора се разрежда, след това има вероятност да не се зареди до край докато караш. Трябва да го сложиш на зарядно.

Т.е. ако караш с недозареден акумулатор - демек на половин батерия - генератора не може да възстанови целия заряд особено като караш градско основно.

Лично аз съм с два силвъра, единия е на три години :hilezh:

Това дето казваш звучи логично.Аз карам на къси растояния и винаги с музика.Вчера навъртях кум 50-тина км и ще видим дали днес ще запали добре.Въпреки, че той от лятото си е пред умиране...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема идва от това, че аз не карам колата през седмицата. Карам само събота и неделя и в много извънредни ситуации когато имам да свърша нещо се качвам през седмицата. През другото време колата стои пред блока и алармата яде от батерията, и когато аз искам да запаля в събота примерно оставам (не)приятно изненадан. Чудя се дали да не прибегна до стария и изпитам метод със свалянето на батерията, така обаче нямам да имам аларма. Ама пък като колата ми е без акумулатор как ще е откраднат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така не я карам през работната седмица.

Имам аларма дето не знам колко яде ама .... не много сигурно.

Колата седи на вън, но поне през 2-3 дена я припалвам ей така да завърти перките.

Макар че ще ме сметнете за не в час в тея студове съм все още с 10W60 масло и при студен старт пали от първия път.

Верно върти един оборот повече стартера но това е ясно защо.....

Това АцДелко (Испанско) дето го имам е на поне 4-5 години и си свети зелено диода му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си спомням къде бях чувал или чел, че това "припалване" както го наричаме не било много полезно защото яде от батерията повече от колкото в последствие на празен ход акуммулатора ще се възстанови. Затова аз лично го избягвам. Нека по-специалистите от мен да се изкажат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вредно е ако запалиш и и после почти веднага загасиш - няма време да зареди дори тока с който е запален двигателя, да не говорим за дозареждане. Най-добре е в зависимост от температурите да се припалва по 1 път седмично (зимата) или 1 път на 2-3 седмици (лятото), като се остави да работи колата без никакви консуматори (парно, фарове и т.н.) поне за 10-15 мин. Това ще гарантира поддържането на акумулатора в изправност. Все пак преди това е хубаво поне един път профилактично да се дозареди на изправител :hilezh:. Действително ако се кара на много къси разстояния и на фарове и парно е напълно възможно да не успява алтернатора да го дозареди. Алармата ако е изправна трябва да дърпа 20-30ма, което е нищожно малко ако се кара редовно колата, но ако се кара от дъжд на вятър е хубаво да се припалва от време на време (както съм написал по-горе).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с "Искра" вече трета година.

По принцип не съм привърженик на българските акумулатори,

но не ми се даваха парички когато моя "умря".

Хубаво е, както споменаха някои колеги, акумулатора да се зарежда на токоизправител

през известен период от време, особенно зимно време, когато колата не се кара често,

или се кара на кратки разстояния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимно време на печките им трябват само яки акумулатори и изправни свещи.

Бензинките могат да палят и с буклуци.

Така, че си купувайте по две коли - като вземе акумулатора да не върши работа на дизела, веднага го слагайте на бензиновата и ще изкарате с него още две зими....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

от прочетеното до тук оставам с впечатлението,че:

Почти всички използваме нашите акумолатори по сходен начин(ВЪЗМОЖНО НАЙ-ТЕЖКО-В ГРАДСКИ УСЛОВИЯ).

И не е от голямо значение МАРКАТА а подръжката на батерията.

Ако правилно съм разбрал никак няма да е лошо да си зареждаме от време на време акумолаторите на зарядно.

Редовно да си проверяваме дали са ни изправни генераторите.

Няма да е лошо да си проверяваме нивото и гъстотата на електролита,но за новите и още в гаранция батерии това не важи,тъи като производителите са лепнали една лепенка върху капачките и при отлепяне гаранцията отпада :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май всичко е въпрос на късмет. Моят го купих през май 2001 и до сега върти като бесен, а започва осма година. Е вярно , че го юркам всеки ден без изключение. Между другото да не забравя - МОНБАТ е марката му !

За съжаление това е един от малкото случаи в които да се радвам, че съм избрал българското ! /май не е съвсем българско, ама има наша сериозна намеса/ :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах и по-горе с моя няма никакви проблеми, само при температури под минус 15, явно така е направен, което няма логика имайки предвид, че е български, а все пак "специалистите", които са го разработвали е трябвало да се съобразят с климата тук.В Понеделник при минус 10 запали малко трудно, но все пак успя.

А на колегите дето си карат колите веднъж седмично/месечно им се чудя на акъла за какво плащат всички данъци, такси, застраховки, ремонти и консумативи за тях и си ги държат пред блока.......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах и по-горе с моя няма никакви проблеми, само при температури под минус 15, явно така е направен, което няма логика имайки предвид, че е български, а все пак "специалистите", които са го разработвали е трябвало да се съобразят с климата тук.В Понеделник при минус 10 запали малко трудно, но все пак успя.

А на колегите дето си карат колите веднъж седмично/месечно им се чудя на акъла за какво плащат всички данъци, такси, застраховки, ремонти и консумативи за тях и си ги държат пред блока.......

Няма какво да се чудиш колега shavo. мисля, че сам може да си дадеш отговор на този въпрос.

1. Кажи ми как да ходя на работа с колата като 11 км. ги взимам за неопределено време което винаги е повече от 1 час.

2. Как да ходя на работа с колата като с градския транспорт пристигам, между 15 - 20 мин. по-рано.

3. Как да ходя на работа с колата като от икономическа гледна точка с нея ми излиза тройно или четворно по-скъпо, до голяма степен причина за това е т. 1.

Мога да ти изброя още наколко такива причини, ЗА ДА НЕ ходя на работа с колата! Колата за мен е за удоволствие събота и неделя да се нахна от София, и в случаи, че имам да свърша нещо неотложно през седмицата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
При изправна система има акумулатори които изкарват по 10 год. Но в последните години май ако изкара 3-4 години трябва да се вика ура. Аз лично с помоща на Кокича си взех за Аудито TopJa и мисля че не са лоши пък и отстъпка дадоха хората без да се пазарят.

Между другото при системите за зареждане има голяма разлика между теорията и практиката (по дебелите книга такъв тип акумулатор трябва да се зарежда с 2,25V на клетка и това прави всъшност 13,5V но за всички това напрежение е ниско)

Да попитам аз - нормално ли е при работеш двигател да подържа 13,85V, а като го загася - 12,50V ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...