Jump to content

Как се управлява автомобил с Quattro


nmm

Recommended Posts

на (моето) куатро ако се засучеш не трябва да се връща газта - т.е само яко ГАЗ

И да и не!Има ситуации и ситуации!Един път траа да даваш газ, един път траа да управляваш само без газ!Няма как да се каже така е!Много е комплексно управлението на 4по4 и задно в зимни условия!Колегата дето каза че от шофера е всичко е доста прав!Вече като е майстор шофера за мене по големия кеф е кватрото!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 295
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ами куатро е ,пробвал съм и на предно и на задно колело.

И аз съм пробвал с вдигнато едно предно колело и с вдигнати две предни колела. Тръгва и в двата варианта. Говорим за quattro IV.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, няма проблеми сравнено със средностатистически автомобил със задвижване на предния мост - при потегляне допълнително въртяните колела неимоверно помагат, но задвижването няма никакво отношение към спирачния път и при хлъзгави странични натоварвания. С думи прости караш ли на лед 4х4 би ти помогнало да потеглиш по-уверено ... и до там.
Съгласен съм с всичко.Само да уточня нещо: в завой, ако колелата са в правилната посока и въртят и четирите е ПО-ДОБРЕ отколкото да въртят две.
Също,като жена в S8,7-ма серия или S-класа :stupid:
Абе оставете ги жените на мира. И хорицата със сувове и мувове. Кажете как да правим от мътеница злато, някаква градивност да има :-)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже колеги има доста теми за куатро,ама тази си е най-развита,да попиттам на лед/стъкло/ според вас как ще спре по-добре колата,със спирачка или на ниска предавка,предполага се че сме с възмоцно най-хубавите зимняци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже колеги има доста теми за куатро,ама тази си е най-развита,да попиттам на лед/стъкло/ според вас как ще спре по-добре колата,със спирачка или на ниска предавка,предполага се че сме с възмоцно най-хубавите зимняци.

Мен днес на леда ме спря една пряспа сняг :blackey:

Куатрото не помага при спиране !!!, на лед най-удачно е да се спира с използването на двигателя като спирачка сиреч ниска предавка, натискането на спирачката ще блокира колелата и колата отива където тя си реши

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,много добре знам,че по-принцип не помага,даже съм отговарял в друга тема,ама питам на абсолютно стъкло абс или с двигателната спирачка по-бърже ще спре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,много добре знам,че по-принцип не помага,даже съм отговарял в друга тема,ама питам на абсолютно стъкло абс или с двигателната спирачка по-бърже ще спре.

Според мен двигателната ще е по-бърза-като забие муцуната и спира, абс-а много ще се намесва и колата ще измине много голямо разстояние докато спре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и според мен е така,ама тва на теория,а на практика не знам не съм имал мегдан да пробвам.

Дано и да нямаш, едва ли е много приятен експириънс да се чудиш ще спреш ли навреме или ще се паркираш в багажника на колата пред теб

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понижаване на предавките на лед е също толко зле колкото и блокирането на колелата със спирачка.

Ако имаш ABS, оставяш на скорост колкото се може повече време (без да гасне ся колата мноу ясно) и останалото със спирачка.

По принцип с ABS се препоръчва да се натиска винаги съединител преди спирачката, но се предполага, че човек нема да остави колата да изгасне на скорост.

Ако нема ABS - също без съединител и импулсно на спирачката лекичко...Натиснеш ли съединител, вече не разчиташ на нищо, което да "държи" колата.

Независимо дали си със или без ABS. В общия случай не трее гасне колата и/или да предизвикваш излишно въртене на гумите (което при понижаване може да се получи)...

Такиа ми ти некви работи. На лед правилното нещо е да се движиш много бавно и да си избираш неща в които евентуално да спреш.

В общия случай ако се окажеш неподготвен и връхлетиш с висока скорост на подобен участък едва ли ще имаш време да направиш каквото и да е.

На баш чист лед никога не ми се е случвало да карам, но ми се е случвало ABS да се задейства едва ли не преди да си помисля да натисна спирачка...

И твърде много не спирах доколкото помня <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тимон е доста прав!На лед с двигателя и АБС-а!И по добре да не разбирате кво прай колата на чист лед!Там управлението е много широко понятие и хората които не са се сблъсквали с такова нещо се плашат доста!Най лесно се прицелвате в възможно най мекото препядствие и гледате да уцелите него <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ауди абс-а в сравнение с другите варели дето съм карал определено е най добър. Но според мен АБС-а е нещо което подсказва че натискаш прекалено много педала - един вид - Ей, по полека, отпусни... Най добория спирачен път със сигурност според мен е този с натиск върху педала точно преди да сработи АБС-а. Особено при ниско сцепление.

Той е незаменим в екстремни ситуации, но във всички останали - по-полека със спирачката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,много добре знам,че по-принцип не помага,даже съм отговарял в друга тема,ама питам на абсолютно стъкло абс или с двигателната спирачка по-бърже ще спре.

Само АБС според мен. С двигателната може да изпуснеш колата и да ти изгасне преди да е спряла което на наклон и лед е много неприятно усещане. Така преди години се плъзнах през едно кръстовище с изгаснал двигател от улица без предимство. Беше час пик, че отивах на училище или на работа (не помня вече), но движението беше такова, че ме гризе носталгията по ония години като се сетя.... спрях в бордюра. Т-образно кръстовище на което аз се пързалям по отвесната на Т-то, а хоризонталната е с предимство. Сега на това кръстовище на хоризонталната има всяка сутрин колона от коли. :musik:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На лед единствената формула за спасение е да си изключително внимателен и да предвидиш ситуацията от много рано, съдейки по сезона и температурите диктуващи подобни екстремни условия шанса да караш със 120 и в следващия завой да видиш плътно "стъкло" е малък. Нито моторна спирачка би помогнала, защото при хубав лед приплъзването на гумите под тежестта на автомобила е изключително лесно раждащо се явление. Смяната на предавки също е признак, който може да влоши крехкия баланс на сцеплението, защото не достатъчно плавната работа с контролите на автомобила ще накарат гумите да блокират дори за стотна. Спирането на автомобил с ABS също не би било адекватно, защото е в разрез с философията на работа на ABS. Системата търси блокирането (след границата на сцепление) на колело и кара спирачките да отпуснат за миг, след което отново ги активират до следващото блокиране на колелото. Тъй като при лед сцеплението е нищожно ниско, на практика гумата губи сцепление безкрайно лесто и блокира, ABS-а се намесва отваряйки спирачния апарат, след което отново гумата блокира лесно и т.н. При спиране на чист лед ABS е крайно неефективен и дори отнема възможността да спрете. Получава се усещането на безпомощно състояние, защото колата нито може да се управлява в подобна ситуация, нито може да спре въобще. Затова най-добрия съвет, който аз бих дал е да мислите много по-напред от реалните събития, които могат да ви връхлетят и да сте изключително плавни в управлението на автомобил. Спасението на лед е във вериги (донякъде) и гуми със шипове, които са забранени в България от известно време насам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, Sir T

Имаш ли някаква връзка с това "Училище за безопасно шофиране" http://www.driving-skills.com/

Може би точно това е отговора на "Как се управлява автомобил с Quattro" или "Как се реагира на лед" и т.н. Също така теми тийм билдинг мероприятия са интересни. Стига наистина да е нещо сериозно, защото още преди няколко години имаше опити за такова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега SirT, :hilezh:

с оглед на респектиращите ти теми искам да кажа, че и аз имам интерес и въпроси за курсовете които предлагаш. Даже мислех да ти прата ЛС с въпроси за цените и курсовете, но щом и други се интересуват, можеш да ни подадеш повечко инфо тук :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

офф: училището е мое и аз съм един от инструкторите там. Училището си е напълно сериозна и функционираща структура . В сайта сме сложили малко снимки от нещата, които правим. Работим със сериозни организации като OMV, Nestle и други широко познати. Ако има въпроси за училището и курсовете нека да са на ЛС или на друго място, за да не зацапваме темата излишно :( Ще отговоря на всички ..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен днес на леда ме спря една пряспа сняг :flipoff:

Куатрото не помага при спиране !!!, на лед най-удачно е да се спира с използването на двигателя като спирачка сиреч ниска предавка, натискането на спирачката ще блокира колелата и колата отива където тя си реши

Колегата, за Quattro-то и спирането - помага дотолкова, доколкото натоварва и четирите колела при отнемане на газта, а.к.а - Торсенът действа и на обратно - от колелата -> към двигателя :lol:

Което е особено полезно при спиране със скорости по чувствителни на сцепление настилки, като сняг, лед и др :lol:

:lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата, за Quattro-то и спирането - помага дотолкова, доколкото натоварва и четирите колела при отнемане на газта, а.к.а - Торсенът действа и на обратно - от колелата -> към двигателя :rolleyes:

Което е особено полезно при спиране със скорости по чувствителни на сцепление настилки, като сняг, лед и др :hilezh:

:lol:

Koлега =Alex= прав си, но не можеш да разчиташ на куатрото да спира вместо теб, пък и все пак е разработено като система 4х4, а не като спирачен асистент ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлега =Alex= прав си, но не можеш да разчиташ на куатрото да спира вместо теб...

Разбира се, че не можеш и няма да спира вместо теб :rolleyes: То, все пак важното е задкормилното у-во :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доскоро не бях карал куатро на сняг (моята е само с предно).Един приятел днес ми даде една стотица.

Попързалях я доста,но не мога да се отпусна.Много трудно я вкарвам в завоите,но малко като я усети човек е голям кеф

Все още обаче не мога да се с правя с това гадно недозавиване.Страх ме е да ползвам ръчната,а с нея ми е доста по лесно

С предното се чувствам доста по-уверен.Освен невероятното ускорение на снега,засега не съм намерил друго впечатляващо като поведение

Моля някой от куатро батките да помага,че трудно влизам в час с това нещо :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още обаче не мога да се с правя с това гадно недозавиване.

И аз съм отскоро с куатро, почти не съм карал на сняг, но от това което изпробвах - недозавиването се оправя с газчица - ама умната, че инак почва да свръхзавива, ако го презобиш :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доскоро не бях карал куатро на сняг (моята е само с предно).Един приятел днес ми даде една стотица.

Попързалях я доста,но не мога да се отпусна.Много трудно я вкарвам в завоите,но малко като я усети човек е голям кеф

Все още обаче не мога да се с правя с това гадно недозавиване...

Недозавиване на куатрото спрямо предното... :bia:

Аз слизам от А4 с предно и сега съм с А6 куатро и бих казал че по-скоро куатрото има свръхзавиване, освен ако не взимаш завоя по инерция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...