Jump to content

На колко оборота сменяте предавки?


Freestyler

Recommended Posts

Колеги, понеже от днес имаме дизелов автомобил в атопарка /Рено Сценик, 1.9 ДТ/, и трудно се оправяме със спецификата на каране, та се питам, на какви обороти е хубаво да се превключва на по-горна предавка? Максималния въртящ му е на 2000. Но пък и турбото се включва пак там някъде... Та вие как си карате печките?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 80
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колеги, понеже от днес имаме дизелов автомобил в атопарка /Рено Сценик, 1.9 ДТ/, и трудно се оправяме със спецификата на каране, та се питам, на какви обороти е хубаво да се превключва на по-горна предавка? Максималния въртящ му е на 2000. Но пък и турбото се включва пак там някъде... Та вие как си карате печките?

Стилът ми на каране зависи от настроението ми - като ми е кеф използвам доста време конете - 4000- 4200 оборота, кога нещо ми е криво от 2000 до 2500 оборота.

В диапазона 2000 -2500 ми е най икономична.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми ква да ти кажа. При нормално каране, пък и при "бързо" каране до пета се превключва на 2000 макс, понякога и на 1800. При дизела няма смисъл от изцеждане на продавките до високи обороти. Като вкараш пета на 2000, караш автоматик и имаш постоянно мощност, това ме радва толкова много в дизела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно си чувал, а продължението е че не обича прекалено високите обороти. За мен дизел се кара в диапазона 2000 ~ 3000 оборота. В градски условия 1500 ~ 2500 оборота. При изпреварване мотор не се жали, според зависи от ситуацията и до 4000 да стигнеш, не е страшно, въпроса е да не ти стане начин на каране.

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поради проблема със задръстването на геометрията при АФН бях чел, че на студена кола хубаво да се сменят на 2000, като загрее на към 2500, обаче ако не гледам оборотомера винаги ми идва да сменя към 2000.... АФН на 1900 вече си е в пълния въртящ момент и почва да дърпа и от там... :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поради проблема със задръстването на геометрията при АФН бях чел, че на студена кола хубаво да се сменят на 2000, като загрее на към 2500, обаче ако не гледам оборотомера винаги ми идва да сменя към 2000.... АФН на 1900 вече си е в пълния въртящ момент и почва да дърпа и от там... :hilezh:

напълно подкрепям казаното от andre7080 :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предавките се сменят по усет и в зависимост от ситуация и настроение! Това е предимството на шофьора пред автоматика, че сменя както прецени :steinigung:! Геманеца е написал за моето ауди в сервизната кножка:" При спадане на оборотите под 1500 се сменя на по-ниска предавка!".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То зависи и от колата все пак, но и аз мисля като гореизказалите се - 2000-3000.

Чувал съм, че карането на прекалено ниски обороти съвременните дизели натрупват сажди по разни забити места и после излиза по-скъпо.

И от време на време извънградско с около 2500-3000 оборота да се поизчисти.

Мойто е с 6 скорости, но ако не съм на магистрала 6 не ползвам, защо със 100 е под 2000 оборота. Чак към 110-120 е добре на 6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен ,че натрупват сажди под 1800 оборта/то не е за обортите ,а от карането на едни и същи и че лостчето на променливата не се мести/,смазването е по-лошо/помпата за маслото се върти по-бавно/ и най-важното се намираш под "пика" на въртящия момент.Най-икономично е да си в диапазона 1800-2500.Иначе аз също карам 2000-3000.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В градски условия за 50 метра и съм на пета...Знам, 4е не вярвате но е така. Голям кеф е тоя чипнат AEL. Тръгвам на 1-ва. Когато отиде на 1200-1300 - 2-а с 30 км - 3; с 40 км - 4-а. Ако е равно с 50 на 5-а. 50-70 на 6-а когато е равно. Общо взето превключвам на 1200-1400 оборота.

Има мнемие, че така не се щади трансмисията, но все ми е тя...Така ми е кеф. :hilezh: Няма друсане и придърпване. Понякога като намалявам и съм на 3-а с 20 км/час и не сменям предавката и не подавам газ колата сама тръгва просто от въртящ момент без да придърпва...устремно напред само от 900-1100 оборота.

Освен това и рахода в града така е около 7л. на 100 км.

Извън града автомобила се гони и предавките се превключват на по-високи обороти, но 4000 се стигат само при изпреварване.

Редактирано от dwd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако караш повече на тия ниски обороти ще си задръстиш турбото. И аз моя стария обикновен дизел го карах така, ама там такива проблеми няма. Все пак доста хора сме на мнение, че трябват обороти над 2000, за да не получат разни проблеми.

На по-новите мотори на ВАГ има някакъв датчик и ако си карал много градско, ти светва, което значи, че трябва да покараш извънградско. Имало някакъв филтър, който трябвало да се смени, ако все пак не покараш извън града. Не знам къде е и какво отчита, но ми го каза човек, който има нов микробус пътнически. Но той мотора е като на колите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тръгвам на 1-ва. Когато отиде на 1200-1300 - 2-а с 30 км - 3; с 40 км - 4-а. Ако е равно с 50 на 5-а. 50-70 на 6-а когато е равно. Общо взето превключвам на 1200-1400 оборота.

Навигатор возиш ли си, да следи заедно с теб за всички показания докато сменяте ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като е студена, я карам в ниските обороти и предавките сменям до 1500-1600 оборота, а като загрее до работна температура си позволявам до 3000 оборота извън града, а в града докато загрее нещата са идентични, но топла - до 2000 оборота. Като всяко правило си има и изключения но те са рядкост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, конкретен казус:

Жена изкачва баир :hilezh: Със старт от място :hilezh: Баирът е във вътрешността на квартал, от няколко пресечки или 100-тина метра. Тръгва плавно, засилва до 2200-2300 оборота, но докато мине на втора оборотите вече са под 1500 и се почва едно мудно и измъчено пълзене нагоре... Въпроса е дали да го изкачи на първа /която, чувал съм, била само за тръгване/ спокойно, с около 2000 оборота или да засили до 3000 и тогава да даде втора? Трябва да се имат предвид и затрудняващите фактори, като дупки /за които аз уча, че трябва да се избягват/, паркирали коли, пешеходци и др., които могат да убият инерцията във всеки един момент, скоростта да падне и отново да закюфка на 1200 оборота. Е? :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жена изкачва баир :lol:

При тази постановка най-добре да си кара на първа :hilezh::hilezh::hilezh: , а дупки едва ли ще избягва :respekt::lol::hilezh: , колкото и да я учиш. Тия от VAG за кво ти надписват оборотомера на печката до 6 000, ако ще ползваш до 2 000? В тая връзка имам мерак да видя за кво са ги писАли до 260 км/ч, ама не на нашите магистрали :hilezh:

Редактирано от nikidd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, конкретен казус:

Жена изкачва баир :wall: Със старт от място :stupid: Баирът е във вътрешността на квартал, от няколко пресечки или 100-тина метра. Тръгва плавно, засилва до 2200-2300 оборота, но докато мине на втора оборотите вече са под 1500 и се почва едно мудно и измъчено пълзене нагоре... Въпроса е дали да го изкачи на първа /която, чувал съм, била само за тръгване/ спокойно, с около 2000 оборота или да засили до 3000 и тогава да даде втора? Трябва да се имат предвид и затрудняващите фактори, като дупки /за които аз уча, че трябва да се избягват/, паркирали коли, пешеходци и др., които могат да убият инерцията във всеки един момент, скоростта да падне и отново да закюфка на 1200 оборота. Е? :lol:

В конкретния случай - няма никакъв проблем да си се изкачи на първа в рамките до 1400-1500 оборота.

Когато първа и втора скорост са сравнително дълги, ако не искаш да качваш с 50 км/ч на втора -

по-добре си карай на първа.

:lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен ,че натрупват сажди под 1800 оборта/то не е за обортите ,а от карането на едни и същи и че лостчето на променливата не се мести/,смазването е по-лошо/помпата за маслото се върти по-бавно/ и най-важното се намираш под "пика" на въртящия момент.Най-икономично е да си в диапазона 1800-2500.Иначе аз също карам 2000-3000.

Бате, ти 2.5TDI ли караш? Ми той под 2000 е мъртвец! Нема НИКОЙ!! Съвсем нормално е да се кара 2000-3000 оборота. А аз като тръгвам от 1200, на 1500 съм назобен, а на 1900 имам сила да завъртя света под мен (лелееейй!) - къде да сменям предавка? :lol: При 3000 вече съм умрЕл от гъдел и падам по корем. След това и да го натискам ефект нулев.

За това си мисля, че като цяло по-старата генерация дизелови двигатели, които НЕ са комон-рейл и НЕ са пумпе-дюзе, спокойно приемам, че 2000-3000 оборота е напълно нормално. За останалите двигатели, които имат тези технологии на чичко Роберт Бош, нещата са различни! А най-вече както колегите казаха преди мен: всеки си кара колата по усет! Аз сменям около и предимно под 2000 оборота, но един приятел с 2.0TDI 140 коня Октавия под 2000 оборота категорично отказва пада... кАжи сега кой е крив и кой е прав? :D

Редактирано от Wizi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз като тръгвам от 1200, на 1500 съм назобен, а на 1900 имам сила да завъртя света под мен (лелееейй!) - къде да сменям предавка? ;) При 3000 вече съм умрЕл от гъдел и падам по корем. След това и да го натискам ефект нулев.

Чипосай я, ще почне да върви до 4000 оборота, така както върви до 3000 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Беше чипосана преди година, но за няколко дена. Действително тръгваше още един път след 3000 оборота, но чипа беше явно "за 300лв" и започна да кара колата да забива от време на време и го махнах. От тогава ми се и уби мерака за чип и продължавам да си я карам сток. :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като сложи оригиналния софтуер, въпросните забивания изчезнаха.... без други манипулации? Прегледхте ли налягането на Турбото под 100% товар, за да се види какво налягане дава, дебитомер, Н75 и т.н.т?

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, всичко се нормализира. Даваше по-високо налягане, дебитомера беше ОК. Но не даваше нещо кой знае какво, тоест беше допустимо и все още в границите. Както и да е. Минало-заминало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...