Jump to content

не завърта стартера


valiopicha

Recommended Posts

Здравейте колеги,ще разкажа за моят проблем ако можете помагайте.

Имам 80 ка 1.8 бензин /газ ,година 1989,лятото на морето на няколко пъти завъртам да запали и не върти стартера,прибрах се в София и отидох на майстор ,смениха ми бендикса четки и т.н. на стартера след няколко дена пак същия номер и то пред майсторите на Раковска който с един кабел пуснаха ток към стартера и той завъртя,казаха ми че стартера е ОК да си сменя клемореда.Купих нов клеморед свалих стария наистина беше пукнат сложих новия всичко пак ОК.След 3-4 дни отивам да ми сложат зимните гуми и там пак не завъртя стартера,като ме бутнат пали чатмак и после си пали с ключ.Обобщено колата я карам всеки ден с нея ходя на работа и събота /неделя също бръмча доста,не винаги го прави, но е мн гадно се да се молиш да те бутат и не мога да открия проблема !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно пак е от клемореда. При мен беше същата случка на 100%. Смених клемореда и сложих бутон за запалването - най лесният и сигурен вариант <_<.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,ще разкажа за моят проблем ако можете помагайте.

Имам 80 ка 1.8 бензин /газ ,година 1989,лятото на морето на няколко пъти завъртам да запали и не върти стартера,прибрах се в София и отидох на майстор ,смениха ми бендикса четки и т.н. на стартера след няколко дена пак същия номер и то пред майсторите на Раковска който с един кабел пуснаха ток към стартера и той завъртя,казаха ми че стартера е ОК да си сменя клемореда.Купих нов клеморед свалих стария наистина беше пукнат сложих новия всичко пак ОК.След 3-4 дни отивам да ми сложат зимните гуми и там пак не завъртя стартера,като ме бутнат пали чатмак и после си пали с ключ.Обобщено колата я карам всеки ден с нея ходя на работа и събота /неделя също бръмча доста,не винаги го прави, но е мн гадно се да се молиш да те бутат и не мога да открия проблема !

Здраей колега,

Аз съм абсолютно същия случай. И колата е същата. Установих, че ако светят фареове и напрежението малко падне не пали, но не е от това. Гася всичко и пак не ще. Сложил съм реле на стартера да не е от клемореда, но пак не става. Получава се май като е много загряла. Оставям я и след 1-2 часа няма проблем. Сега като е студено скоро не ми го е правила. Интересно е, ако някой е открил проблема да не ровя напразно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мога само да се присъединя към проблема , също всичко сменено и оправено , включително и кабела от бушонното табло е пуснат директно и пак се случва да не пали чат пат , мое мнение е ,че проблема е именно в него

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

утре ще сваля новия клеморед,ако се е пукнал и той тогава ясно ,но ако е здрав незнам къде да търся проблема

а как сложи бутона?

не знам дали след клемореда има нещо друго преди стартера,а пък и явно трябва да замеря като завъртам ключа за запалване дали тръгва ток към стартера

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да провериш дали идва +12V от клемореда по следния начин:

Свързваш пробна лампа или мултицет на тази пластинка, която съм оградил с червено (намира се при предпазителите).

133570452125932933012571848470RegB5V5xU7jefEiLQcS.JPG

Единия извод на пластинката, а другия на маса.

Като завъртиш на "Стартер", трябва да има +12V на пластинката.

Ако няма напрежение сменяй клемореда.

В този случай може да запалиш мотора като изключиш от скорост, даваш "Контакт" и с някакъв кабел подаваш +12V на пластинката директно от акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а възможно ли е новият клеморед ту да работи ту не, като стария,май не е там проблема,има ли нещо след клемореда е въпроса,виждам доста разбираш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери и дебелият кабел от "минуса" на акумулатора, към шасито на колата!

Понякога се окислява, а моят беше направо скъсан-от вибрации!

Почисти му клемите, огледай внимателно.

И аз се бях насочил да ремонтирам стартер, но се разминах с няколко левчета :icon_eek:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това лято имах същата сага. Приятелката и майка и разбраха какво е да буташ 1 тон :mrgreen:. При мен по стартера е сменено всичко, а паленето ми е с бутон, т.е изключвам тези два възела. Проблемът ми се получава само когато колата е загряла добре. Електричари ми казаха, че това може да се дължи на лоши връзки ( кабелни обувки, маса и т.н.). В крайна сметка дадох Аудито на баща ми и те с един майстор навъртяха 50-60 километра и никакви проблеми. Предния ден обаче бяхме оправили стойката на акумулатора, понеже беше пропаднала и явно сме разбутали кабеляците и проблемът е изчезнал. Така и не разбрах, къде точно е била мизерията :hilezh:. Всъщност, я да не се радвам много, че лятото пак ще дойде и :icon_eek:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам бушон има ли след клемореда,явно трябва като стане проблема да съм подготвен с време и инструменти да разглобявам и замервам и тогава ще открия проблема,ама кат го прави през няколко дни и в различни ситуации е мн кофти,няма как да реагираш,абе направо съм в шах,до сега с тази кола съм се хвалил само,и я гледам повече от жената..............направо нямам думи толкова е нелепо...........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а възможно ли е новият клеморед ту да работи ту не, като стария,май не е там проблема,има ли нещо след клемореда е въпроса,виждам доста разбираш

Другото са кабели и букси.Не изключвам като вероятност(макар и малка) проблема да е при тях.

Какъв е клемореда? Масово в магазинната мрежа се продават такива,които не изкарват дълго.

При оригиналните като се завърти в крайно дясно положение "Стартер" се чува едно рязко включване(прещракване).

При ментетата пластините вътре се съединяват и разединяват плавно и създават условия за искрене и последващо изгаряне на контактите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като дам контакт всичко свети и работи,само не завърта стартера тоест има маса

новия клеморед е на 4 дни

вярно че не купих този от 90лв.ама за 20лв поне 20дни да изкара.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж да не са окислени/хлабави клемите на акумулатора. Провери да не се е разхлабила масата м/у двигателя и купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж да не са окислени/хлабави клемите на акумулатора. Провери да не се е разхлабила масата м/у двигателя и купето.

:flipoff: Проследи и пътя на плюсовите кабели и на всякъде мери с мултицета - от клемореда + кабел до акумулатора, от него до алтернатора и от алтернатора до стартера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1!Провери обстойно и "+" и "-" кабелите!

При мен започна така, всичко работеше, само стартера отказа.

При замерването се оказа, че има "+", но не идва маса до шасито.

Кабела се с държал на няколко жички, за компютъра е имало ток, но за стартера не е стигал.

Като се скъса, чак тогава започна да шашка всичко- компютър, люк, ABS, възд. възглавници...

Ремонта се започва от по-малкото, най-накрая отваряй стартера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем, след смяна на клемореда пак не искаше да завърти. Оказа се патрона на ключа, смених го и се оправи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Което ме подсеща, че в клемореда влиза една пластина, която е свързана с патрона на ключа. Тя много често се чупи. Това също е възможност - пукната или счупена. Ако е така наистина няма как да завърти клемореда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата трагедия ме сполетя в неделя.Акумулатора е нов,ток има,бензин има,газ има но като врътна ключа -няма никой. Свалих стартера,но се оказа здрав.След доста замервания ,НО С ПРОБНА ЛАМПА установих че е разхлабен болта на обувката на масата към двигателя.Слаб ток минава ,но стартерен -не,което ме забуждаваше.Стегнах и за всеки случаи сложих един бутон и реле ,за да не товаря клемореда.Сега пали от раз.

Моята препоръка е: Вземи един кабел-2 метра 2,5 мм,в единия край му запой каб. обувка. КогатоНЕ ИСКА да върти старера извади обувката от стартера,и сложи тая на кабела. Сложи ключът на стартер и свободния край на кабела допри до плюса на акумолатора.АКО СТАРТЕРА Е ВРЕД ТРЯБВА ДА ЗАВЪРТИ.По този начин веднага си наясно дали белята е в стартера

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем, след смяна на клемореда пак не искаше да завърти. Оказа се патрона на ключа, смених го и се оправи!

И моя клеморед беше счупен,смених го и паля с голям кеф на второто завъртане пак проблем,тогава се счупила пластината, която влиза в клемореда и така докато намеря нов патрон,завъртах клемореда с отверка :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази сутрин като тръгнах на работа пак не завъртя,с един кабел подадох ток към тънкия кабел на стартера от алтернатора и стартера завъртя.като стигнах до офиса всичко беше на ред.Проверих клемите и кабелите на масата,бръкнах до стартера за да видя дали са хлабави дебелия кабел и буксата на тънкия кабел,всичко беше наред.през деня ходих до няколко места из града и си палеше.И като си тръгнах към вкъщи пак си запали.Сега ще видя утре сутрин какво ще стане .Утре ще сваля новия клеморед да видя дали е спукан като стария и ако не е.............сагата продължава. :nixweiss:

ПП при мен ако няма маса,алармата ще се рестартира и ще пищи,така че масата я изключвам като проблем пък и днес я проверих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да провериш дали идва +12V от клемореда по следния начин:

Свързваш пробна лампа или мултицет на тази пластинка, която съм оградил с червено (намира се при предпазителите).

133570452125932933012571848470RegB5V5xU7jefEiLQcS.JPG

Единия извод на пластинката, а другия на маса.

Като завъртиш на "Стартер", трябва да има +12V на пластинката.

Ако няма напрежение сменяй клемореда.

В този случай може да запалиш мотора като изключиш от скорост, даваш "Контакт" и с някакъв кабел подаваш +12V на пластинката директно от акумулатора.

Сложи си копче и забрави проблемите

Бастър копче - машинка пър пър

:flipoff: :flipoff:

Да , копченцето решава много бъдещи проблеми с клемореда .

Използвам снимката на колегата yambol , да споделя как е при мен направено от 5г.

На пластината (ограденото в червено ,която по същество е едно мостче) съм запоил

надеждно един проводник със сечение 3,5 - 4 мм. по който през едно най обикновено

реле подавам един (+) и по този начин развъртам стартера . Клемореда при мен служи

да дам само "на контакт" , след това паля с бутон. Това щади в много голяма степен

клемореда ,защото въртейки стандартно ключа в крайна позиция "стартер" ,трябва да

се преодолее една доста силна пружина в клемореда ,която го напряга доста и рано

или късно той обикновено се пука . Предполагам колкото е по евтин един клеморед ,

толкова по бързо умира .

Сигурен съм ,че има още поне 10 начина да се направи алтернативна схема за стартера ,

но при мен съм го направил това така и от 5 - 6 г. и работи безотказно . Заводската схема

на палене не съм я пипал ,така че мога да паля и стандартно от ключа .

Бутончето може да бъде най обикновено за левче , защото през него се подава единствено

"маса" към управлението на релето .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...