valiopicha Публикувано 2 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 Здравейте колеги,ще разкажа за моят проблем ако можете помагайте.Имам 80 ка 1.8 бензин /газ ,година 1989,лятото на морето на няколко пъти завъртам да запали и не върти стартера,прибрах се в София и отидох на майстор ,смениха ми бендикса четки и т.н. на стартера след няколко дена пак същия номер и то пред майсторите на Раковска който с един кабел пуснаха ток към стартера и той завъртя,казаха ми че стартера е ОК да си сменя клемореда.Купих нов клеморед свалих стария наистина беше пукнат сложих новия всичко пак ОК.След 3-4 дни отивам да ми сложат зимните гуми и там пак не завъртя стартера,като ме бутнат пали чатмак и после си пали с ключ.Обобщено колата я карам всеки ден с нея ходя на работа и събота /неделя също бръмча доста,не винаги го прави, но е мн гадно се да се молиш да те бутат и не мога да открия проблема ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sloter Публикувано 2 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 Най вероятно пак е от клемореда. При мен беше същата случка на 100%. Смених клемореда и сложих бутон за запалването - най лесният и сигурен вариант . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
asen_shishev Публикувано 2 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 Здравейте колеги,ще разкажа за моят проблем ако можете помагайте.Имам 80 ка 1.8 бензин /газ ,година 1989,лятото на морето на няколко пъти завъртам да запали и не върти стартера,прибрах се в София и отидох на майстор ,смениха ми бендикса четки и т.н. на стартера след няколко дена пак същия номер и то пред майсторите на Раковска който с един кабел пуснаха ток към стартера и той завъртя,казаха ми че стартера е ОК да си сменя клемореда.Купих нов клеморед свалих стария наистина беше пукнат сложих новия всичко пак ОК.След 3-4 дни отивам да ми сложат зимните гуми и там пак не завъртя стартера,като ме бутнат пали чатмак и после си пали с ключ.Обобщено колата я карам всеки ден с нея ходя на работа и събота /неделя също бръмча доста,не винаги го прави, но е мн гадно се да се молиш да те бутат и не мога да открия проблема !Здраей колега,Аз съм абсолютно същия случай. И колата е същата. Установих, че ако светят фареове и напрежението малко падне не пали, но не е от това. Гася всичко и пак не ще. Сложил съм реле на стартера да не е от клемореда, но пак не става. Получава се май като е много загряла. Оставям я и след 1-2 часа няма проблем. Сега като е студено скоро не ми го е правила. Интересно е, ако някой е открил проблема да не ровя напразно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi200avant Публикувано 2 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 Аз мога само да се присъединя към проблема , също всичко сменено и оправено , включително и кабела от бушонното табло е пуснат директно и пак се случва да не пали чат пат , мое мнение е ,че проблема е именно в него Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
REPLAY Публикувано 2 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 Сменяйте стартера. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valiopicha Публикувано 2 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 утре ще сваля новия клеморед,ако се е пукнал и той тогава ясно ,но ако е здрав незнам къде да търся проблемаа как сложи бутона?не знам дали след клемореда има нещо друго преди стартера,а пък и явно трябва да замеря като завъртам ключа за запалване дали тръгва ток към стартера Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Стойчо Точев Публикувано 2 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 Може да провериш дали идва +12V от клемореда по следния начин:Свързваш пробна лампа или мултицет на тази пластинка, която съм оградил с червено (намира се при предпазителите). Единия извод на пластинката, а другия на маса.Като завъртиш на "Стартер", трябва да има +12V на пластинката.Ако няма напрежение сменяй клемореда.В този случай може да запалиш мотора като изключиш от скорост, даваш "Контакт" и с някакъв кабел подаваш +12V на пластинката директно от акумулатора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valiopicha Публикувано 2 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 а възможно ли е новият клеморед ту да работи ту не, като стария,май не е там проблема,има ли нещо след клемореда е въпроса,виждам доста разбираш Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Veselin Milev Публикувано 2 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 Провери и дебелият кабел от "минуса" на акумулатора, към шасито на колата!Понякога се окислява, а моят беше направо скъсан-от вибрации!Почисти му клемите, огледай внимателно.И аз се бях насочил да ремонтирам стартер, но се разминах с няколко левчета Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dakata_m Публикувано 2 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 Това лято имах същата сага. Приятелката и майка и разбраха какво е да буташ 1 тон . При мен по стартера е сменено всичко, а паленето ми е с бутон, т.е изключвам тези два възела. Проблемът ми се получава само когато колата е загряла добре. Електричари ми казаха, че това може да се дължи на лоши връзки ( кабелни обувки, маса и т.н.). В крайна сметка дадох Аудито на баща ми и те с един майстор навъртяха 50-60 километра и никакви проблеми. Предния ден обаче бяхме оправили стойката на акумулатора, понеже беше пропаднала и явно сме разбутали кабеляците и проблемът е изчезнал. Така и не разбрах, къде точно е била мизерията . Всъщност, я да не се радвам много, че лятото пак ще дойде и . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valiopicha Публикувано 2 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 не знам бушон има ли след клемореда,явно трябва като стане проблема да съм подготвен с време и инструменти да разглобявам и замервам и тогава ще открия проблема,ама кат го прави през няколко дни и в различни ситуации е мн кофти,няма как да реагираш,абе направо съм в шах,до сега с тази кола съм се хвалил само,и я гледам повече от жената..............направо нямам думи толкова е нелепо........... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Стойчо Точев Публикувано 2 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 а възможно ли е новият клеморед ту да работи ту не, като стария,май не е там проблема,има ли нещо след клемореда е въпроса,виждам доста разбирашДругото са кабели и букси.Не изключвам като вероятност(макар и малка) проблема да е при тях.Какъв е клемореда? Масово в магазинната мрежа се продават такива,които не изкарват дълго.При оригиналните като се завърти в крайно дясно положение "Стартер" се чува едно рязко включване(прещракване).При ментетата пластините вътре се съединяват и разединяват плавно и създават условия за искрене и последващо изгаряне на контактите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valiopicha Публикувано 2 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 като дам контакт всичко свети и работи,само не завърта стартера тоест има масановия клеморед е на 4 днивярно че не купих този от 90лв.ама за 20лв поне 20дни да изкара..... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Стойчо Точев Публикувано 2 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 Пробвай това, което писах по-горе.Сигурен съм, че след теста ще ти се изяснят нещата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 2 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 Виж да не са окислени/хлабави клемите на акумулатора. Провери да не се е разхлабила масата м/у двигателя и купето. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marcus Aurelius Публикувано 2 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 Виж да не са окислени/хлабави клемите на акумулатора. Провери да не се е разхлабила масата м/у двигателя и купето. Проследи и пътя на плюсовите кабели и на всякъде мери с мултицета - от клемореда + кабел до акумулатора, от него до алтернатора и от алтернатора до стартера. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Veselin Milev Публикувано 3 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2009 +1!Провери обстойно и "+" и "-" кабелите!При мен започна така, всичко работеше, само стартера отказа.При замерването се оказа, че има "+", но не идва маса до шасито.Кабела се с държал на няколко жички, за компютъра е имало ток, но за стартера не е стигал.Като се скъса, чак тогава започна да шашка всичко- компютър, люк, ABS, възд. възглавници...Ремонта се започва от по-малкото, най-накрая отваряй стартера. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Arulezz Публикувано 3 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2009 Имах подобен проблем, след смяна на клемореда пак не искаше да завърти. Оказа се патрона на ключа, смених го и се оправи! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Marcus Aurelius Публикувано 3 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2009 Което ме подсеща, че в клемореда влиза една пластина, която е свързана с патрона на ключа. Тя много често се чупи. Това също е възможност - пукната или счупена. Ако е така наистина няма как да завърти клемореда. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jivko traikov Публикувано 3 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 3 Ноември 2009 Същата трагедия ме сполетя в неделя.Акумулатора е нов,ток има,бензин има,газ има но като врътна ключа -няма никой. Свалих стартера,но се оказа здрав.След доста замервания ,НО С ПРОБНА ЛАМПА установих че е разхлабен болта на обувката на масата към двигателя.Слаб ток минава ,но стартерен -не,което ме забуждаваше.Стегнах и за всеки случаи сложих един бутон и реле ,за да не товаря клемореда.Сега пали от раз.Моята препоръка е: Вземи един кабел-2 метра 2,5 мм,в единия край му запой каб. обувка. КогатоНЕ ИСКА да върти старера извади обувката от стартера,и сложи тая на кабела. Сложи ключът на стартер и свободния край на кабела допри до плюса на акумолатора.АКО СТАРТЕРА Е ВРЕД ТРЯБВА ДА ЗАВЪРТИ.По този начин веднага си наясно дали белята е в стартера Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 4 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 4 Ноември 2009 Имах подобен проблем, след смяна на клемореда пак не искаше да завърти. Оказа се патрона на ключа, смених го и се оправи!И моя клеморед беше счупен,смених го и паля с голям кеф на второто завъртане пак проблем,тогава се счупила пластината, която влиза в клемореда и така докато намеря нов патрон,завъртах клемореда с отверка Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valiopicha Публикувано 4 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 4 Ноември 2009 Тази сутрин като тръгнах на работа пак не завъртя,с един кабел подадох ток към тънкия кабел на стартера от алтернатора и стартера завъртя.като стигнах до офиса всичко беше на ред.Проверих клемите и кабелите на масата,бръкнах до стартера за да видя дали са хлабави дебелия кабел и буксата на тънкия кабел,всичко беше наред.през деня ходих до няколко места из града и си палеше.И като си тръгнах към вкъщи пак си запали.Сега ще видя утре сутрин какво ще стане .Утре ще сваля новия клеморед да видя дали е спукан като стария и ако не е.............сагата продължава. ПП при мен ако няма маса,алармата ще се рестартира и ще пищи,така че масата я изключвам като проблем пък и днес я проверих. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sloter Публикувано 4 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 4 Ноември 2009 Сложи си копче и забрави проблемитеБастър копче - машинка пър пър Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
и.николов Публикувано 4 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 4 Ноември 2009 Може да провериш дали идва +12V от клемореда по следния начин:Свързваш пробна лампа или мултицет на тази пластинка, която съм оградил с червено (намира се при предпазителите). Единия извод на пластинката, а другия на маса.Като завъртиш на "Стартер", трябва да има +12V на пластинката.Ако няма напрежение сменяй клемореда.В този случай може да запалиш мотора като изключиш от скорост, даваш "Контакт" и с някакъв кабел подаваш +12V на пластинката директно от акумулатора.Сложи си копче и забрави проблемитеБастър копче - машинка пър пър :flipoff:Да , копченцето решава много бъдещи проблеми с клемореда .Използвам снимката на колегата yambol , да споделя как е при мен направено от 5г. На пластината (ограденото в червено ,която по същество е едно мостче) съм запоил надеждно един проводник със сечение 3,5 - 4 мм. по който през едно най обикновенореле подавам един (+) и по този начин развъртам стартера . Клемореда при мен служида дам само "на контакт" , след това паля с бутон. Това щади в много голяма степенклемореда ,защото въртейки стандартно ключа в крайна позиция "стартер" ,трябва да се преодолее една доста силна пружина в клемореда ,която го напряга доста и раноили късно той обикновено се пука . Предполагам колкото е по евтин един клеморед ,толкова по бързо умира .Сигурен съм ,че има още поне 10 начина да се направи алтернативна схема за стартера ,но при мен съм го направил това така и от 5 - 6 г. и работи безотказно . Заводската схемана палене не съм я пипал ,така че мога да паля и стандартно от ключа .Бутончето може да бъде най обикновено за левче , защото през него се подава единствено"маса" към управлението на релето . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gerardiro Публикувано 4 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 4 Ноември 2009 четки. удари с чук стартера и пробвай пак като не пали Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване