Jump to content

Смяна на изгорелия зумер - Б4


Recommended Posts

Комет-а го бях проспал...Ще трябва да ги проверя и тях... :zustimm:

Много "сериозен" проблем... :flehan:

Верно, Комет е много сериозен магазин. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето я въпросната "пищялка" :steinigung:

Това е при кола с борд и пълен ауточек.

Стои отдолу под волана при другите релета на втора позиция.Номера е 443 951 307 B

27102011112.jpg27102011111.jpg27102011110ocb.jpg

Освен, че пищи има ли друга функция, която да изпълнява ?!? :flehan:

Редактирано от ИСО
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъвто и да е зумера все ще пищи дразнещо,това е просто едно говорителче важен е сигнала който стига до него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно двата транзистора и дребните чаркове карат релето да трепти с определена честота и да издава зъзнещия звук. Според мен може да се замени релето с друга пищялка, пак опираме до въпросът - "от какво да бъде..." :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъвто и да е зумера все ще пищи дразнещо,това е просто едно говорителче важен е сигнала който стига до него.

Искаш да кажеш, че и друго "говорителче" да се забоде на мястото на този зумер, пак така ще си пищи!? :)

Как може да се променят нещата!?

/////////////////////

Иначе това реле не служи за нищо друго, освен за зумер :) Ако караш без него, нямаш зумер за светлини, нищо повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш, че и друго "говорителче" да се забоде на мястото на този зумер, пак така ще си пищи!?...........

Нищо подобно.Ако си намериш мелодичен зумер и го забодеш на мястото на фабричния/става въпрос за кола със зумер отделно от таблото/,естествено,че ще чуваш и по-приятен звук.Цялата музика се прави от ел.схемата в самия зумер.Иначе,той от едната страна си е захранен с + идващ от лостчето за включване на фаровете и просто чака да получи - от бутона на шофьорската врата при отваряне,за да се задейства/няма други сигнали от табло или от каквото и да е /.Така че,важното инфо е от каква кола или откъде да се намери мелодичен зумер и да се замени стария.Да не говорим,че с няколко елемента монтирани по подходящ начин върху платка може да си направиш зумерче с мелодийка по желание/схеми из Нета,дал Господ/

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

На Форд Мондео /от старите мондео-та/ зумерът издава много приятно меко "динг-динг", остава да се провери дали е модул-реле или е вграден в таблото....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цани, от кои Мондео-та по-точно ?! Мк1, 2 или 3 !?

Ако е на реле, ще е по-лесно да го изкъртя от някой в морга, има много такива :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти една година по-късно, зумера е все така дразнещ... :hilezh:

Измисли/приложи ли някой друг вариант !?

Може да пробваш също от пежо 106/206/306. Мелодийката е тип "ти ру - ли ру" :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам вече решение на досадния звук тип "евтин китайски будилник" :hilezh: Един час си играх при един приятел в една морга :hilezh:

Значи нащО реле е читирикрако(както стана ясно по-назад в темата), на Форд Мондео е с три пина, на Пежо 306 също, на Рено(май Лагуна), на Опел и на Шкода и на още две три незапомнени от мен марки и модели, също са с по три пина и като ги боднеш(Plug&Play), нЕма никой - тишина. :unsure: Липсва им този пин, който на моето оригинално реле е с номер 85. Може и да станат такива релета, ако си поиграе човек с тях, но аз нямах такова намерение.

Не направих снимки на цялата дузина релета, които пробвах, но най-важното е че накрая след ровене в един голям кашон излезе едно реле, което е от Сеат(не знам модела) и е с четири крачета и е означено със същия номер, като при Ауди-то, боцваш го и готово - звучи: тирулиру :lol: Мека и приятна мелодийка, а не пронизващо - тиииииииййййййт.

Човека(понеже ми е приятелче старо), като го питах какво ти дължа, ми каза: Щом ти харесва, как звучи, остави ми твоето и взимай това... И аз: :multi::lol:

Щото преди това в една друга морга, един ми вика: 10-15лв. за такова реле... :flop::mellow:

Ей го новото пискало:

2l8cca0.jpg

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте колеги,

от няколко ден зумера на аудито започна да заглъхва.Отворих таблото видях го, и до там не го смених с новия,понеже не ми хареса пищенето на новия, не е така дразнещо като на оригиналния зумер(най лесно е да сменя зумера, като следвам снимковия материал на колегата, за което му благодаря). Та колеги имам един два въпроса и те са следните:

- как мога да разбера колата ми с мини или ауточек е, или там както му се вика(според мен е без какъвто и да чек:)но аз толко не разбирам и питам за да зна дали имам втори зумер наподобяващ реле)Б4, 1993, тди.

- заглъхването на звука, на какво може да се дължи? В момента се чува съвсем леко.

- този зумер, намиращ се на арматурното табло, на същото място, на което при колегата със снимковия материал липсва зумер. И същия, който така славно заглъхва, само за забравени фарове ли е, или предупреждава и за други проблеми.

е много писах колеги, лека вечер ви желая:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здравейте,

чисто хипотетично. Ако нямаш зумер в таблото, а е реле като онова на снимката. И решиш да сложиш все пак зумер в таблото. Дали ще работи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Интересува ме някой намери ли вариант за директна смяна на гадно пищящия зумер, освен колегата дето спомена че е сложил от Сеат. Само че аз искам да го заменя с такова тип "камбана". Ако някой знае от каква друга кола би паснало директно без преправяния да сподели. Аз съм с Ауди 100 Ц4 и моето е като при Б4 - тип реле №292 със сериен №443 951 307B и го намерих зад таблото.

Не разбрах това реле само това ли му е предназначението - зумер, или изпълнява и някаква друга функция. Защото като го откача, не виждам да не работи нещо друго освен... самия зумер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здарвейте колеги! Имам проблеми със зумера за светлините и се надявам накой да ми даде акъл по въпроса. В началото на тази тема колегата много добре е описал смяната на проблемното нещо, но при мен платката доста се различава от неговата. Преди време ми изгоря оригиналният високоговорител в таблото (не знам моето ауточек ли е или миничек и въобще какво е). На него си пишеше 100 Ом. Не намерих такъв и му сложих един от 40 Ом с последователно свързан резистор от 60 Ом. Звукът беше доста слаб. След време и той изчезна. Високоговорителят е здрав, но е изпушил един транзистор, който нямам представа какъв е. Освен това платката е хваната към корпуса на чека (ако е това) с разтапяне на плстмасата (нитове). Въпроса ми е: може ли от някъде на 14 пиновият куплунг (белия) да се вземе сигнал 12 V, така че да си сложа обикновен пиезозумер от тези, които масово продават по магазините. Също и от къде мога да хвана маса (-) на същата платка за да не окабелявам допълнително колата? Бях чел във форума, че такъв плюс (+) при отворена врата и включени габарити се получава на 13-ти пин, но при мен този сигнал постъпва обратно. Т.е. когато вратата е отворена и има включени габарити няма нищо, а когато затворя вратата получавам (+)12V. Това значи, че ще ми свири когато карам, а когато отворя вратата, ще спре. :hilezh:/>/>/>/>/> .

Kolata e Audi B4, 1992. Двигателят е АБТ. Пускам и малко снимки за да се ориентирате за какво става дума. На ограденото с червено беше свързан високоговорителя.

Редактирано от IvoPP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...