Jump to content

А6 С4 - не спира както трябва


nedelcho_iliev

Recommended Posts

  • 4 months later...
  • Отговори 85
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Момци, колите си спират чудесно когато елементите на сп .система е наред.Горе описания проблем много ми намирисва че помпата е за смяна,ако погледните как е конструирана помпата ще се досетите че напора натечност при обезвъздушаване е различен на предните и задните колела,на предните напора е силен и съскащ ,добро състояние на помпата,в часта която обслужва предните колела.2 РА СЕРИЯ са задните,силата на напора е по малка но не драстично,колкото е по натоварена колата толкова кантарчето пуска повече течност,когато разликата е много голяма се търси проблем в кантарчето или регулатора на сп .усилие отзад или в часта от помпата която нагнетява течноста към задните апарати.При помпане кантарчето трябва да пулсира образно казано ,при това отчетливо,теста е развиване на щуцера и затапване или завиване на мъркуч с преходник към сп, апарат,ако налягането и дебита се подобрят,проблема е в кантара,ако ли не в помпата.Сравнително малък е шанса да има запушване,просто гумите в помпата си отиват рано или късно.

4-5 секунди за АБС-А ,? нещо не е наред,системата реагира мигновенно койато има блокорало колело.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами няма кой знае какво развитие. Не ми остава много време да се занимавам с колата, а по майстори изобщо не ми се ходи.

Прав беше Ради, като каза, че нямам кантар на задния мост. Незнам защо съм се заблудил, че съм виждал такова нещо.

Качвах колата на валяците където минават годишните прегледи. Мнението на момчето на стенда беше, че колата е с перфектни спирачки. Дори ми каза, че от много време не е виждал кола, на която задните спирачки да спират толкова добре. Разбира се отчитам това, че се намирам в малко провинциално градче и автопарка си е на годинки, а и много от колите минават ГТП само по документи. 5-6 пъти я въртяхме, рязко натискане, плавно натискане, ръчна - всичко О.К. Незнам какви са му мерните единици на стенда, но предните колела показаха по 3.0, а задните едното 1.9 другото 1.8.

Сега съм намислил да сменям сервото и едно ново обезвъздушаване на системата, но този път при запален двигател(съвет на колегата buzzi).

Спирачната помпа засега мисля да не я пипам. Разглеждах я, и стигнах до извода, че помпата има два кръга. Двата кръга влизат в ABS_а и се разклоняват съответно за предно дясно+задно ляво и предно ляво+задно дясно. Когато обезвъздушавах ми направи впечатление, че от задните апарати струята беше доста слаба в сравнение с тази от предните.

Нямам идея дали това е нормално.

Спирачните маркучи отзад са по 2 на колело. Единият се намира до самия апарат(тези съм ги сменил, защото бяха леко нацепени), а другият някъде около захващането на задния мост към купето(тези не съм ги сменял). Чудя си дали да не ги сменя и тях, макар че не мисля че те са проблема.

Нямам на представа как точно работи ABS_а и незнам какво ще постигна ако го изключа, но съм решил да опитам и това дали има някаква разлика.

Смятам да процедирам по следния начин:

1. Смяна на сервото с друго - втора ръка

2. Смяна на двата спирачни маркуча, които не съм сменил

После ще я мисля пак.

ABS_a ми сработва бързо мисля. Няма ги тези 5 секунди, които колегата по-горе спомена. Сега ако съм на пясък има отначало леко завлачване. На асфалт ми се е случвало да писне някое от предните колела. Това предполагам е нормално. Говорим за екстремни(пробни) спирания, когато буквално скачам на спирачките. Колелото(едно от предните) блокира за момент(най-много секунда) и след това се включва ABS_a.

Към колегата buzzi: Колега казваш да сменям спирчната помпа. Евентуално едни гумички само дали ще има ефект дори за кратко? Просто да се убедя, че проблема е в помпата, защото не ми се дават 200+ лв. за помпа и проблема да остане.

Още веднъж благодаря за съветите!

Както казах и по-напред, не че нямам спирачки, просто иска здраво натискане, особено при скорости над 100 км./ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това което бих те посъветвал е наистина да подмениш всички спирачни маркучи с нови. Освен това, при мен на 90 ката наистина имах сходни проблеми със спирачките, докато не смених сервото.

За обезвъздушаването си признавам, че до момента не съм имал проблеми, правил съм го на загасен двигател, на свалена кола на земята, с 4 тири колела на земята, на канал.

Не смея да твърдя, че съм се справил отлично, но спирачките са отлични в буквалния смисъл на думата - при 100 км. при рязко натискане с изключен АБС колата блокира гуми и върви направо, не поднася. Педалът е мек и потъва съвсем малко на долу.

При мен, за да стане така, смених помпа - беше фира, серво - също беше фира. Нови предни и задни спирачни дискове + накладки + спирачни маркучи. Нова спирачна течност. Това на 90 ката.

На А6 С4 цата съм взел дискове и накладки АТЕ, чакам да им дойде момента за смяна. За ремонт е заден ляв апарат заради ръчната, но иначе спирачките са отлични също.

НЕ съм привърженик на подмяна на гумички на помпата, по простата причина, че се износват не само те, а и металната част на помпата...

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав беше Ради, като каза, че нямам кантар на задния мост. Незнам защо съм се заблудил, че съм виждал такова нещо...

Това е доста интересно. Скоро гледах една А6/С4 и тя също нямаше кантар. Моята 100/С4 обаче има. Скоро минавах на преглед и на валците отпред и отзад всичко беше ОК по думите на проверяващия (ръчната не сме я пробвали). На таблото спирачното усилие беше еднакво на леви/десни колела.

По-добри ли са задните спирачки без кантар ако след моя модел вероятно серийно не го слагат? Предполагам, че се разчита само на АБС-а да регулира спирането и промяна на налягането към задните гуми :respekt: . Интересно е как ще се държат спирачките при спрян АБС и дали няма опасност от завъртане при мокро време? Задните спирачни апарати са почти еднакви и се различават само по захващането на ръчната спирачка.

Въпроса е дали при всички А6/С4 е махнат кантара?

Има ли колега с 100/С4, който фабрично е без кантар?

По-добре ли спира колата, когато е без кантар?

При мен спирачките са си в ред, единствено ми задържа ръчната на левия апарат и съм сложил допълнителна пружина за да се връща. На място ръчната държи много добре при всякакви наклони, но ако я дръпна рязко при движение с 20км/ч примерно не заковават задните гуми а спира някак плавно. Това нормално ли е или трябва да ремонтирам задните апарати заради ръчната? Дисковете отзад са лъскави, прави и накладките са на около 20000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно наистина разчитат на ABS_a. То май на А6 няма копче за изключването му. Никога не съм чувал да се включи ABS_a на някое от задните колела - винаги е на едно от предните. А при опитите, които съм си правил върху пясък, отчетливо се вижда отпечатъка на задните гуми, без да има следи от провлачване. Може би кантара на стотицата е сложен, защото имаш копче да си изключиш ABS_a. Може и в самия ABS на А6(незнам дали е същия като при 100) да има някакъв регулатор(ограничител) за задните колела.

Ради, сервото втора ръка ли сложи? Нямам идея колко струва ново, ама ще си е цифра предполагам. Помпа каква марка и цена евентуално? Нещо не чета хубави отзиви за италианските. Намерението ми бе да взема една помпа втора ръка, да и сменя гумичките, да я сложа на колата и ако има подобрение да отида и да си купя нова качествена помпа. Не възнамерявам да карам с рециклирана спирачна помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ради, сервото втора ръка ли сложи? Нямам идея колко струва ново, ама ще си е цифра предполагам. Помпа каква марка и цена евентуално?

Признавам си - и двете ги сложих втора употреба, ходих при Емил и си избрах от доста новички и видно некарани коли.

И не за друго - на старата В4 ка 3 пъти сменявах помпи - първия път Метели, втория път - друга италианска пръчка и третия път някаква уж "БОШ" (оригиналната не се произвежда вече) ... И трите караха точно по едвам година. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мислите,че ще помогнат впечатленията ми. Имам и 100-тица и А6-ца. На А6-цата смених ABS-a заради мек педал на спирачката. Имаше тема с този проблем и доста хора са запознати с него.След смяната спирачките и на А6-цата станаха "чук". Много добре спира. 100-тицата е с метална помпа и кантар на задния мост, а А6-цата е с алуминиева помпа и няма кантар. Явно кантара е безмислен и затова е махнат в по-новите модели. Идеята ми е, че въпреки видимо различните елементи по спирачните уредби на двете коли, аз поне не усещам разлика в спирането. И двете коли са с еднакви екстри и двигатели. Разликата е 1 година в производството. Но твърдението, че не спира добре мога да го оборя по всички параграфи. Според мен спирачките са много добри на тези автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм чел, при куатро моделите кантар няма при Ц4, при останалите- има. Моята си има, лично го видях докато си отпушвах каналите на люка, разположени на вътрешната страна на задната броня ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя кораб А6 Ц4 има следния проблем със спирачките, педала е твърд като кокал ABS се включва но колата не спира както трябва. Иска яко натискане с 4 нови диска и накладки съм накладките са Delphi и малко се съмнявам в тях както и в сервото. Спирачната помпа я изключвам тъй като при обезваздушаването цвърчи яко :blink: . Утре смятам да проверя маркуча към сервото да не би той да дава няква фира. Ако някой е имал подобен проблем нека да каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са още НОВИ компонентите им трябва малко сработване!!! Нови дискове с накладки поне 300км и тогава ги търси.

Ако вече са сработили може да имаш друг проблем??? За твърд педал серво, клапанче на сервото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...
Ами той моя проблем е същия колега. Взех едно серво втора ръка и през почивните дни смятам да го сменям. Само да те питам - каква е струята която излиза при обезвъздушаването на задните апарати в сравнение с тази от предните? Силно се надявам проблема ми да се реши само със смяна на сервото... Колега пробвал ли си да изключиш ABS_a от бушона? Ако искаш пробвай и сподели резултат. При мен нестава, защото алармата(допълнителна) е вързана на бушона на ABS_a и като извадя бушона и не пали.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами той моя проблем е същия колега. Взех едно серво втора ръка и през почивните дни смятам да го сменям. Само да те питам - каква е струята която излиза при обезвъздушаването на задните апарати в сравнение с тази от предните? Силно се надявам проблема ми да се реши само със смяна на сервото... Колега пробвал ли си да изключиш ABS_a от бушона? Ако искаш пробвай и сподели резултат. При мен нестава, защото алармата(допълнителна) е вързана на бушона на ABS_a и като извадя бушона и не пали.

Има си доволна струя както на предните така и на задните колела разлика не съм усетил. ABS не съм го изключвал мисля че няма и смисъл защото си работи а проблема е спирането с леко натискане на педала все едно че колата няма серво. За колко го взе това серво колега?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

30 лв. взех сервото + пластмасовата тръба. Само, че сервото е от В4. Когато пристигна и загледах пак номерата видях, че това от В4_ката е с номер 4а0612105 р, а моето е 4а0612105 q. Буквата накрая е малко по встрани от номера и късно я забелязах. Да се надявам, че ще стане. В www.neoriginal.ru пък излиза 4A0612107A. Ще видим. Моето серво със сигурност работи(като запаля и педала омеква), но си мисля, че не е както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Реших да поизтупам малко темата.

Все още нямам спирачки, които да ми харесат. Смених сервото,спирачната помпа, помпата на ABS, задните спирачни апарати и задните накладки - промяна няма нито към подобряване, нито влошаване. Вече започвам да си мисля, че всичко е наред, а аз си внушавам.

Когато колата стои навън във влажно време по дисковете се образуват точици ръжда. След като тръгна, първите две натискания на спирачката, спира супер. Още докато чукна леко спирачката и се усеща спирачното усилие. Е такива спирачки ми е целта. Минава ми през главата проблем като "липса на достатъчно триене между диска и накладката". Евентуално как мога да увелича триенето? Предполагам със смяна на накладките, ама какви?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало - що не смени и маркучите ?????

Търсиш си възможно най-меките накладки !

Тук вече спора е голям, обаче аз съм забелязал, че Бош и Джурид са едни от най-меките накладки на пазара ...

За твоята всъщност има и керамични на АТЕ !!!

Купи си и едни нарязани дискове, и би трябвало вече да имаш по-добри спирачки ...

Мммм, ако и тогава не те кефи - всичкото тръбички,маркучи и т.н. наземИ, и промивка на тръбичките + нови маркучи !

После ако пак не те кефи - може да сложиш някакви двуги апарати и периферия !

Ако и тогава не постигнем желаният резултат - д-р Йовков, и така :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Четох старите теми и никаде не срещнах това което днес ми казаха и аз се чудя дали е възможно...

Значи моята кола си спира много добре,но педала е доста твърд.

С нова спирачна течност съм,вакуум помпата чукаше,първо пробвах с ремонт после купих нова и тогава очаквах педала да омекне но уви не стана.Маркучите ми сменяха преди две години като я обслужвах след покупката ,имам от тогава и нови дискове с накладки.

Бях си оставил колата да ми правят разни мои измишльотини,че се сетих да питам майстора за твърдите спирачки и той ми каза,че според него проблема бил в предлаганите тук сп.маркучета които били с по-малко фи от оригиналните!И понеже моята кола била куатро и отзаде нямала кантар и пр...

Та според вас възможно ли е проблема да е в по-тесните маркучета и изобщо има ли такъв филм?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този не е много наясно.

А6 нямат кантар. Имаше на 100.

 

Той като толкова знае не е ли видял, че отзад вместо кантар има един паразитен преходник с малка дупчица, който е с цел да има по-малко усилие отзад. Като знам колко е малка няма как маркуча да е с по-малка. 

При мен ги махнах и двете, защото се скъсаха при смяна на маркучите. Нови-стари маркучи, без това стеснение - никаква разлика, твърд си е.

 

Мисля, че проблемът е в дисковете и накладките. нямат достатъчно сцепление, ако въобще има такъв. Може би си е така тая кола.

 

Може и да е от сервото. 

 

Ма на тия години е добре, че въобще спира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той точно това каза,че няма кантар.

Иначе и на мен така ми се струва,че са така тия коли защото имам двама познати с такива и те се оплакват от същото.И сервото ми мериха,че не изпуска абе общо взето няма компонент който да не е проверен и все е дървено...

Като се кача на друга кола и направо ще си разбия главата в челното стъкло до като свикна,че спира:-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то при мен проблема е същия, ако правилно ви разбирам. Хода на педала е около 1/4 от целия ход (крайно горно до крайно долно положение). Колата започва да спира в края на тази 1/4. Тогава вече педала е твърд. С промяната на усилието върху педала се променя и спирането докато се включи АБС_а, обаче ход почти няма.

 

Както писах по-нагоре, когато дисковете са ръждиви (когато вали дъжд, за половин ден ръждясват) още докато бутна спирачката започва да спира, а тогава педала е още мек. Та това ме кара да мисля, че е малко триенето между диска и накладката.

 

Друго което ми е направило впечатление: При по-агресивно градско каране тип "газ-спирачка", когато хубаво се загреят спирачките, започва да ми харесва как спира. Явно се увеличава триенето. Друг е въпроса че вътрешната част на диска (тази която е по-близо до главината) се опитва да посинява. Дисковете са Цимерман, накладките Паджид.

 

АЕЛ_а с вентилирани дискове ли е отпред?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем, след като ми се налагаше понякога леко да намалям, след 2-3 чуквания на спирачката ми се втвърдяваше педала и спирах трудно. След това, ако карам 100-на метра без да ми се налагам да ползвам спирачка и се оправяше. Проблема се оказа във вакуумчетата , които са вътре в помпата. Ремонтен комплект струва 20лв, но понеже е от друга кола се ползват само вакуумчетата, гарнитурката не става. Тук проблема не е същия обаче, ако педала не се втвърдява с натискането на спирачката, ами по принцип си е твърд...

Редактирано от kickerbg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...