Jump to content

Малка питанка относно А6 4F - част 2


grizzly

Recommended Posts

Здравейте,

Някой да знае автоморга където мога да намеря ляв халоген и решетката, за 3.0 тди, нормалното изпълнени, а не с-лайн.

Ако някой колега си е правил колата с-лайн и има налични, ще съм много радостен.

Предварително благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отворените филтри Cold Air Intake може и да подобряват производистелността на двигателя, обаче не са по-безопасни от фабричните оригинални филтри.

Оригиналните филтри са в кутия, за да са допълнително защитени от вода и прах. Освен това имат клапа за топъл и студен поток въздух, като топлия се подава при студен двигател, за да улесни неговата работа и да намали разхода на гориво на студен мотор, да достигне оптимална работна температура по-бързо и т.н.

Отворените филтри CAI смучат само така наречения студен въздух, с което вкарват по-голямо количество от него при студен двигател. Студеният въздух има по-малък обем от топлия, т.е. за единица време постъпва повече въздух в колектора и компютъра определя по-голяма порция гориво за него. Оттук има повече мощност автомобила.

Структурата на отворените филтри е по-пропусклива от фабричните за постигане на същите цели и при загрял двигател.

Това, че задържа и най финните частици в същата степен като фабричните филтри въобще не го вярвам. Противно на всякаква логика е! Целта е да пропуска повече въздух, а това става чрез по отворени пори и характеристика на филтриращия елемент. Дори площа от която "смуче" да е по-голяма от тази на фабричния филтър файда няма, защото обемът на всмукателния колектор е един и същ и ограничава постъпването на повече количество въздух. Така , че всичко идва от по отворените пори.

Най-финните прашинки си заминават директно в двигателя и малко по-малко го убиват.

Отворените филтри се пръскат със спрей , за да бяга водата от тях, защото това е другият голям риск. Нямат кутия, която допълнително да ги пази, а водата няма място откъдето да не премине, ако и осигуриш достъп.

Колата става и по шумна

Това всичко по принцип. Вярвам, че има добри CAI филтри, но има и пълни ментаци като тия по Илиенци. Сигурно има и ментаци двойници на скъпите и истински такива.

Ясно е, че всичко това е личен избор на собственика и той преценява какво да прави с двигателя си. То реално е далеч по опасно да не си смениш на време маслото, да му сгрешиш вискозитета, да слагаш калпаво гориво, да го настъпваш на студено, така че не е толкова зле такъв филтър, но стига да намираш в него някакъв смисъл, защото иначе са си пари на вятъра.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде пак един въпрос...

Има ли проблем с електрониката по колата, ако се снеме акумулатора за профилактично зареждане/възбуждане на токоизправител?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не виждам никакъв смисъл и съм голям противник да си сваляш акумулатора, особено ако я караш колата поне веднъж дваж в седмицата. Дори и да не е толкова модерна.

Модела си има вграден батери мениджър на който ми се струва че се опитваш да му изземваш функциите hilezh.gif - той освен че осъществява пълен мониторинг на състоянието на акумулатора - (Ah, V, температура, текущи стойности, готовност и др.) така и се грижи за него и решава сам кога да изключи дадена система за да спести ток. Освен това от Ауди препоръчват зареждането на акумулатора да става през него - а именно да закачиш зарядното на изводите, намиращи се под предния капак в дясно (откъдето се и подава ток при паднал акумулатор) без да вадиш акумулатора, т.е. не директно на клемите му.

Ако все пак решиш да си играеш и го свалиш, после при закачането му ще бъдат разстроени ESP (което се самонастройва автоматично след каране поне 5-600м) и комфортното затваряне на стъклата (затваря стъклото с едно кликване на бутона) както и от дистанционното, което се оправя със задържане на бутона за стъклата за няколко секунди след като вече се е затворило. Вероятно и екстрата против прещипване (която е супер важна ако си с деца и аз лично много и се радвам) при стъклата ще се е бъгнала също.

Може и други неща да се разкалиброват но не се сещам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не виждам никакъв смисъл и съм голям противник да си сваляш акумулатора, особено ако я караш колата поне веднъж дваж в седмицата. Дори и да не е толкова модерна.

Модела си има вграден батери мениджър на който ми се струва че се опитваш да му изземваш функциите hilezh.gif - той освен че осъществява пълен мониторинг на състоянието на акумулатора - (Ah, V, температура, текущи стойности, готовност и др.) така и се грижи за него и решава сам кога да изключи дадена система за да спести ток. Освен това от Ауди препоръчват зареждането на акумулатора да става през него - а именно да закачиш зарядното на изводите, намиращи се под предния капак в дясно (откъдето се и подава ток при паднал акумулатор) без да вадиш акумулатора, т.е. не директно на клемите му.

Ако все пак решиш да си играеш и го свалиш, после при закачането му ще бъдат разстроени ESP (което се самонастройва автоматично след каране поне 5-600м) и комфортното затваряне на стъклата (затваря стъклото с едно кликване на бутона) както и от дистанционното, което се оправя със задържане на бутона за стъклата за няколко секунди след като вече се е затворило. Вероятно и екстрата против прещипване (която е супер важна ако си с деца и аз лично много и се радвам) при стъклата ще се е бъгнала също.

Може и други неща да се разкалиброват но не се сещам.

Чакай Чакай,, MSM, моля те по-бавно и обстоятелствени ми разясни, за какво иде реч и къде да зареждам...

Сега нека обясня следното:

1. В колата си имам Радар-детектор Кобра XRS 9945, който модел като бонус-оп;ция има компас и индикатор за състоянието на акумулаторната батерия....

Когато колата работи при включен климатроник волтажът, който поддържа е 13,4-13,6 волта..........

Мерих акумулатора при жичкаджия и видях, че на неработеща кола държи на клевмите 12,2-12,4 волта напрежение....Питам го ,,Това добре ли е"- той ми отговаря- ,,Не се плаши екстра е, карай"...

когато колата е изключена, а съм забравил радар-детектора, показва, че волтажа пада на 10,8-11 волта едва...

какво да правя? Нов акумулатор? Или профилактично възбуждане....

попитах и жичкаджията има ли проблем, да заредя акумулатора направо, без да го разкачам, като го включа на токоизправител, както си е на колата.....

Човекът ми отговори:

,,Рискуваш да си изгориш някай модул по електрониката"...

От друга страна ме притеснява този лаб волтаж на акумулатор, който трябва да развърти шест-цилиндров двигател, на кола, разполагаща с бая екстри-конкулавотри на ток...

Климотроника е постоянно на макс, СД-то работи, да не говорим за сейф-бонусите със светещите по над 30 секунди фарове, когато отключваш/заклюмчваш колата...

Особено зимата ще бера ядове с този акумилатор/според мен/.

къде и как да пусна тока, за да възбудя акумулатора? В двигателния отсек, Аудито е толкова нагъчкано и покрито с кори, че нищо се не вижда...

Редактирано от andrei_S40
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако зарядното ти е читаво няма никакъв проблем да си заредиш акумулатора на място - включваш директно на клемите в багажника... ако зарядното е китайско от 20 лв. или някое ръчна сглобка от соц време аз не бих рискувал

Както ти писа Марто може да го свалиш и да заредиш извън колата, но после трябва да си настроиш комфортната опция на ел. прозорците .. също така не е добра идея да си махаш акумулатора, ако ти е пусната ръчната, защото понякога ел. моторите се рзасинхронизират спрямо модула за управление и е гърч докато се подкара. Така че, ръчната very off и смело го вадиш - няма проблеми след това

Премести захранването на радар детектора на бушон, който остава без напрежение като угасищ колата.. много тъпо ще е да го забравиш и да останеш някъде без ток заради него

Акумулатора го погледни какъв е, има шанс да е оригиналния такъв на Varta със щемпели на Ауди.. ако да, планирай смяна преди зимата, защото акумулатора на 7-8 години си е потенциален проблем :)

По принцип оригиналните акумулатори се кодират при смяна към energy management модула (имат един 10 символа номер отгоре) за да знае той, че това е нов акумулатор и да почне да му брои отначало цикли на разряд/заряд и разни други глупости

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

къде и как да пусна тока, за да възбудя акумулатора? В двигателния отсек, Аудито е толкова нагъчкано и покрито с кори, че нищо се не вижда...

При мен изводите са в дв.отсег почти до канта на десния калник в задната му част и в близост до задното уплътнение , но НЕ в нишата пред прозореца. Плюса е покрит с едно червено капаче. Ако при теб не е там (защото там го слагат май от средата на 2006), виж в книжката.

Би могъл да прецакаш електрониката само ако ползваш бързозареждащи устройства с волтаж над 14,8 V !!!

Няма акумулатор (дори и нов), който ако има консуматори за дълго време включени при изключен двигател, да не се разреди. Просто зимата трябва да сме по-внимателни с подобни причинители на разреждане при изкл. двиг, защото при t C по-ниски от нулата и опити да се зарежда такъв акумулатор може да стане мазало с киселината, заради вероятността от замръзването й. Никога не съм си свалял акумулатора на предишната кола, (ако е било необходимо са ми подавали ток, и го отвръщам в движение), не го свалям и с тази - просто съм убеден, че тия принудителни зареждания се отразяват зле и съкращават живота на батерията, а в 99% те се безсмислени и за презастраховане, да не говорим за хамалогията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако зарядното ти е читаво няма никакъв проблем да си заредиш акумулатора на място - включваш директно на клемите в багажника... ако зарядното е китайско от 20 лв. или някое ръчна сглобка от соц време аз не бих рискувал

Както ти писа Марто може да го свалиш и да заредиш извън колата, но после трябва да си настроиш комфортната опция на ел. прозорците .. също така не е добра идея да си махаш акумулатора, ако ти е пусната ръчната, защото понякога ел. моторите се рзасинхронизират спрямо модула за управление и е гърч докато се подкара. Така че, ръчната very off и смело го вадиш - няма проблеми след това

Премести захранването на радар детектора на бушон, който остава без напрежение като угасищ колата.. много тъпо ще е да го забравиш и да останеш някъде без ток заради него

Акумулатора го погледни какъв е, има шанс да е оригиналния такъв на Varta със щемпели на Ауди.. ако да, планирай смяна преди зимата, защото акумулатора на 7-8 години си е потенциален проблем :)

По принцип оригиналните акумулатори се кодират при смяна към energy management модула (имат един 10 символа номер отгоре) за да знае той, че това е нов акумулатор и да почне да му брои отначало цикли на разряд/заряд и разни други глупости

Благодаря колега MSM

Имам две зарядни- едното китайско от 25 лева...

А другото/, което е в Дупница/ е немско ABSAAR Явно ще тпрябва да се пробва с АБСААРа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BECKO, защо направо на акумулатора в багажника, не е ли по-добре на клемите в двигателния отсек, така че Energy Management модула да отчете зареждането?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не всички 4F-и имат клеми отпред... За това и на акумулатора става, пък и не мисля че управляващия модул прави разлика къде точно във веригата е включено зарядното

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той е включен между акумулатора и шасито и ако включиш зарядното директно на акумулатора зареждащият ток не минава през него. Не знам дали е от такова значение, но пък щипката на зарядното може също да се включи към клемата, с която управляващия модул е свързан към шасито :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Порше зарядното са ми го връзвали и на двете места.

Може ли някой колега с 2007г. + ако му се занимава, да си активира за малко опцията Aux-in от зеленото меню ( SETUP] + [CAR] -> [DIAG SETTING] -> [APK 0x01, 0x0B, 0x0C] -> [stereo Aux In] ->[Accept Changes]) и да види дали ще се появи като такава в Source на CD менюто. При мен не се появява и не мога да си обясня защо освен че колата е 2006г., а не 2007/8? Версията на ММИ ми е 5570 и имам всички нужни пинове на усилвателя (неговия софтуер обаче не се ъпдейтва и седи на 2006г).

Може и това да е причината да не става. Ако пък на някой му излезе тая опция и под 2007г да свирка също. Мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За всички, които имат колебания, зарядното е това - http://www.maksimalbg.com/?81&02&967

Преди зимата имах съмнения, че акумулатора ми е пътник и си взех нов. Оказа се, че съм бил в грешка, защото след няколко денонощия на зарядното, т.нар. око на стария акумулатор стана отново зелено. Върнах го обратно на колата с идеята да му видя сметката тотал, но и до сега съм със него, а новия стои на резервното захранване на соларните батерии.

Докато сме на тази тема, да ви кажа, че ако ви е счупен амортисьора на жабката, лампата вътре свети постоянно, когато е отключена колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм включвал зарядно на Bosch, няма проблеми. Нормално когато се прави диагностика колата винаги се включва към зарядно ако не работи двигателя, така че :) Пък и трябва да протече ненормално голям ток, който би изгорил зарядното преди това, за да се вдигне опасно напрежението.

MSM, след 3 седмици ще мога да ти кажа, но до тогава сигурно ще си разбрал :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си промих интеркулерите с водоструйка. Не излезе нищо черно. Последно ги бях мил преди година и изтече доста чернилка. Явно за година не се събира много.

Днес си промих интеркулерите с водоструйка. Не излезе нищо черно. Последно ги бях мил преди година и изтече доста чернилка. Явно за година не се събира много.

Кажете за фланците, аз имам голямо желание за 10мм на колело. Дали ще има вибрации, вертер май доста се наигра ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си промих интеркулерите с водоструйка. Не излезе нищо черно. Последно ги бях мил преди година и изтече доста чернилка. Явно за година не се събира много.

Днес си промих интеркулерите с водоструйка. Не излезе нищо черно. Последно ги бях мил преди година и изтече доста чернилка. Явно за година не се събира много.

Кажете за фланците, аз имам голямо желание за 10мм на колело. Дали ще има вибрации, вертер май доста се наигра ....

Superiore Кара с фланци 20 отзад отпред няма и знам че зимата имаше леки неудобства по завоите но на 4-те колела ако е еднакво не би трябвало да има проблем .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си промих интеркулерите с водоструйка. Не излезе нищо черно. Последно ги бях мил преди година и изтече доста чернилка. Явно за година не се събира много.

Днес си промих интеркулерите с водоструйка. Не излезе нищо черно. Последно ги бях мил преди година и изтече доста чернилка. Явно за година не се събира много.

Кажете за фланците, аз имам голямо желание за 10мм на колело. Дали ще има вибрации, вертер май доста се наигра ....

Аз съм вече с 20мм отзад и 10 мм отпред. Никакви вибрации.....само много по-добра визия и осезаемо по-добро поведение на задницата. С 20 мм. отзад и 10мм. отпред предните и задните гуми излизат равно напред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, понеже ме предупредихте, че поради голямото тегло на 4F, съчетано с неизбежното за модела по-бързо каране /поради сравнително мощните двигатели/, се износват бързо спирачни дискове и накладки, да попитам....има ли някаква индикация, когато е силно износен спирачен диск и/или накладка / по отделно и в съвкупност/....

В смисъл има ли светлинно/звуково предупреждение на таблото?

Зимата на старото Волво по спешност сменях накладки, защото ги износих, като затова не се получи никаква светлинна индикация/просто моделът няма такава, понеже е стар/....

Та, подобна ,,екстра" има ли при А6 С6/4F? Много е важно да знам...

В момента дисковете имат едва доловим ръб, а накладките са над 10 мм дебели.

Ще бъда ли предупреден на таблото, при износване на горепосочените детайли?

Редактирано от andrei_S40
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, понеже ме предупредихте, че поради голямото тегло на 4F, съчетано с неизбежното за модела по-бързо каране /поради сравнително мощните двигатели/, се износват бързо спирачни дискове и накладки, да попитам....има ли някаква индикация, когато е силно износен спирачен диск и/или накладка / по отделно и в съвкупност/....

В смисъл има ли светлинно/звуково предупреждение на таблото?

Зимата на старото Волво по спешност сменях накладки, защото ги износих, като затова не се получи никаква светлинна индикация/просто моделът няма такава, понеже е стар/....

Та, подобна ,,екстра" има ли при А6 С6/4F? Много е важно да знам...

В момента дисковете имат едва доловим ръб, а накладките са над 10 мм дебели.

Ще бъда ли предупреден на таблото, при износване на горепосочените детайли?

Предните накладки са с датчик за износване и ще получиш индикация на дисплея, когато дойде време за тяхната смяна. За дисковете няма такава индикация, както и за задните накладки.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...